Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 16:47

@Annemarie en Kim, bedankt voor jullie reactie in ons fototopic

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:56

Graag gedaan, eem reactie krijgen in een topic van vaste topicgenoten is toch altijd wel leuk vind ik!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 17:15

Faringo schreef:
Graag gedaan, eem reactie krijgen in een topic van vaste topicgenoten is toch altijd wel leuk vind ik!!

ja zeker is dat zo.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 22:06

@marga vind hem ook echt de moeite waard. Dat stoere koppie en de trotse eigenaar.

Kim en nelleke
Deze week weinig gedaan. Alles loopt weer lekker door elkaar. Heb ze wel nog twee keer laten uitrazen. Vandaag was ze weer een echte baggerlinger. Wat was die vies. Shetten trouwens ook. Alleen gipsy niet. Die was nog schoon .

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 09:16

Meld zich ;-)

Annemarie en Storm;

Maandag; Storm gewoon even met halster gelongeerd. Ging me daar uit zijn stekker zeg aan die lijn hahahah. Rennen en bokken als een malle. juist dit keer geen handschoenen aan dus mijn handen zagen flink rood hihi.
Dinsdag; Lekker met hem aan het werk gegaan. Heerlijk gereden heb ik. Lekker voorwaarts en aan mijn been.
Woensdag; gereden door mijn bijrijdster. Die vond hem helemaal niet fijn lopen, sloom en struikelen. Heeft dus rustig aan met hem gedaan en is toen nog even met hem in het park gaan grazen. Maakte me niet veel zorgen want dit klonk als een gevalletje Storm die geen zin heeft. Denk dat ze gewoon te lief is geweest.
Donderdag; Voor de zekerheid maar even een dagje rustig aan gedaan. Ben op het terrein gaan wandelen en wis al gauw dat er niet aan de hand was. Meneer sprong tot drie keer toe boven mijn hoofd uit hihi.

Verder heb ik gisteren mijn stalling opgezegd. Half januari gaan Storm en ik verhuizen naar een andere stal waar hij op de dag wat meer buiten komt en in de zomer op de dag weer lekker het land op gaat.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 18:17

@Sandrina: Wat een lekker kontje voor je sulky! Leuke foto's.

@Marga: Super leuk dat Sjors bij uitgelicht stond! Ik dacht al; hé, die bonte komt me bekend voor haha.

@Annemarie: Storm heeft dus prima door hoe hij onder het werk uit kan komen, vooral bij je bijrijdster dan. Slim paardje :P. Leuk dat jullie in het nieuwe jaar naar een andere stal gaan waar Storm meer naar buiten kan, dat zal hij vast fijn vinden. Zijn er voor jouzelf daar ook goede uitrijmogelijkheden en een bak en dergelijke? Wel even spannend natuurlijk, zo'n wisseling van stal!

Amanda & Macey:

Toen ik vandaag het erf op kwam, kwam Macey al naar het hek van het weiland lopen. Ik vind het leuk om te merken dat ze mij nu echt begint te herkennen en het blijkbaar ook wel gezellig vindt met mij :). Toen ik de stal in liep was ik iets minder blij, ze had er één grote smeerboel van gemaakt! Maar goed dat is inmiddels ook weer opgeruimd. :Y)

Verder hebben we weer een stukje gewandeld. Omdat de eigenaar van de stal gisteren 50 is geworden stond de hele tuin vol met enge dingen zoals vlaggetjes, spandoeken en een opblaas-Abraham die een raar geluid maakt. Ik vond het wel grappig want Macey liep niets vermoedend en enthousiast mee langs de schuur, totdat ze die hele toestand in de tuin zag! ze bleef even staan en wilde toen het liefst weer omkeren richting het weiland/de stal. Ik heb haar ervan weerhouden om terug te gaan richting stal, maar wel uitgebreid laten kijken en luisteren. Toen ze er even naar gekeken had durfde ze het stukje bij beetje wel aan om er langs te gaan. Alleen toen ze om wou keren had ik even wat kracht nodig, maar daarna hoefde ik alleen maar "kom maar" te zeggen en vooruit te lopen. Ze liep dan gewoon mee, al was het natuurlijk wel gespannen. Maar ik hoefde er dus niet veel moeite voor te doen om haar langs al die enge dingen te krijgen. Vind ik toch best knap van m'n 3 jarige paardje! :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 09:40

Amanda: de conclusie is simpel: Macey vertrouwt je!
Dank voor je compliment.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:14

Fijn dat het zo goed gaat Amanda.

Kim en Nelleke
Gisteren de stal weer helemaal gedaan en wat gedoedeld in de wei. Pony's even op gras gezet dat ik rustig mijn werk kon doen. En dan is het zover dat ze naar binnen moeten en dan hoef ik alleen maar de poort open te zetten. De rest gaat vanzelf. Hoef ze zelfs niet te roepen. Das toch fijn.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:16

Ik ga even in de meeleesmodus tot na nieuwjaar. Via deze weg wens ik iedereen vast een:
HELE FIJNE FEESTDAGEN EN GOED UITEINDE.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 13:30

Kinel ben jaloers; mijn/onze paarden kunnen hier helemaal niet op gras, (want kleigrond). Wij moeten ons behelpen met een zandpaddock.

Fralla en ik wensen jullie allemaal een heel fijne Kerstmis, een goed uiteinde en een gezond 2014.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 12:47

Afbeelding

P.S. Let niet op mijn geweldige 'fotoshop-skills'. Het gaat om het idee toch? :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 13:04

BCG: Tuurlijk en het idee is leuk. Dat heb je knap gedaan. Mij zal het niet lukken. Jij ook een fijne kerst!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:17

HAAAAAJ MEIDEN.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Gaan we weer van start, wat leuk!!
Zo druk met van alles en nog wat dat ik het elke keer vergeet.
Hihi goede voornamen van 2014 om het dagboek goed bij te houden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 10:37

Oh jee het lastige woord is er weer; "Goede Voornemens" Die houd ik niet lang vol. Een week en dan zwakt het alweer af. Vooral "meer bewegen" en "minder snoepen" zou ik langer moeten volhouden. Dat zou mijn gewicht ten goede moeten komen. De geest is gewillig, het vlees is zwak. Ik ben wel een taaie, maar niet in dat soort dingen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 13:59

Nou sandrina dat zijn zware woorden die over de geest... :D .

Kim en Nelleke
Hier zijn we de dagen goed doorgekomen. In alle vroegte om 06.15 naar de paardjes en verzorgen . Voor de avond alles klaar zetten zodat we zo klaar zijn. Vanmorgen is manlief weer eens geweest op normaal tijdstip. Je moet er wat voor over hebben. Verder niks gedaan met ze als alleen kleine knuffel. Nu nog oud op nieuw en dan is alles weer normaal. :j :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 14:40

Kinel; heb mezelf voorgenomen als het windkracht 4 en minder is, ik op de fiets naar stal MOET. Is er meer windkracht ik op de brommer naar stal MAG.
Fralla komt hopelooos beweging tekort; door tijdgebrek heb ik haar een schone stal gegeven en snel weer naar huis gegaan. Ik wou het vandaag met haar goed maken, maar dan komt er weer zo'n dag tussen met slecht weer.
Morgen verplicht sulky-rijden of kar-knopen.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:37

Haha, goede voornemens. Ik heb er ook altijd genoeg, maar daar is aan het eind van het jaar meestal niet veel meer van te merken. Ik ben ook blij dat al die gekke dagen straks weer voorbij zijn. Op naar een fris jaar!

Amanda & Macey:

Vandaag voor de laatste keer dit jaar gewandeld. Tijdens het wandelen probeert Macey elke keer heel snel te lopen, dit komt omdat ze dan heel enthousiast is en het ook nog wel spannend vindt. De eerste keer dacht ik dat dit wel over zou gaan naarmate we meer zouden wandelen en het dus minder spannend werd. Het werd echter alleen maar erger, het liefst loopt ze in draf en sleep ik erachter aan zeg maar :+ . Dus vandaag besloten om het anders aan te pakken. Telkens als ze mij voorbij loopt laat ik haar stil staan en gaan we pas weer verder als ze rustig staat en ik zeg dat we verder gaan. Ik merk wel dat dit helpt. De heenweg wou ze amper stil staan en begon ze ongeduldig te doen (schrapen met haar voorbeen, hoofd in de lucht gooien). Ik ben dan net zo lang stil blijven staan totdat ze rustig stond, en dan liep ik voor haar uit en zei: "Kom maar". Macey kreeg steeds sneller door dat we vrij vlot weer door liepen als zij gewoon rustig stil stond. Ook bleef ze dan de eerste paar passen netjes achter mij lopen, totdat de verleiding te groot werd en ze mij weer voorbij liep :P . Ik blijf hier gewoon mee oefenen en dan heeft ze waarschijnlijk zo door dat het veel prettiger wandelen is als ze niet de hele tijd stil hoeft te staan :) (en dus gewoon netjes mee loopt).

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:43

http://www.bokt.nl/markt/ad/220255/gz-g ... omg-houten

Fralla komt hopeloos beweging tekort, daar om advertentie voor groom gezet.
Maar morgen koetsrit. Ik hoop op het weer van vandaag.

Veel oefenen Amanda. Ik heb me aangewend om mijn hand voor Fralla's neus te houden en een "tik" beweging te maken. Niet op haar neus, maar in de lucht. Daarop reageert ze. Ik heb het ook wel op haar neus moeten doen, nu snapt ze het.
heb je een hoofdstel om terwijl je wandelt of een halster? Eerste is beter; je hebt meer te vertellen bij zulke wandelingen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 19:47

Hoi!!

Meld me ook weer even :-). Waren drukke maar gezellige dagen.

Amanda, ik wandel altijd met hoofdstel en ketting. Storm kan ook zo vreselijk drammen en van iedere keer halthouden wordt hij alleen maar dwarser. Met hoofstel en ketting heb ik gewoon even wat meer te vertellen en dat werkt voor ons prima.

Annemarie en Storm

Als eerste ga ik verklappen dat Storm en ik gaan verhuizen half januari. Op huidige stalling komt hij er gewoon te weinig uit en zijn er nog wat andere dingetjes wat ik niet zo fijn meer vind. Hierdoor kreeg ik een schuldgevoel richting Storm en dat vrat aan me. Nu gaan we naar een stal iets verder weg voor mij maar wel met meer faciliteiten en Storm komt op de dag in de zomermaanden weer lekker op de wei. In de wintermaanden wordt hij ook lekker even buiten gezet. Kortom ik denk dat ik hier wel goed aan doe.
Verder rijden we nu lekker in het rond. Hij loopt fijn op het moment maar ik word heel erg moe van de regen en alle nattigheid op het moment. Vandaag lekker een uur gewandeld, was heerlijk weer er voor.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 22:45

marylize en normann:

deze week heb ik niet veel tijd gehad i.v.m de feestdagen, maar ben vandaag dus maar op buitenrit gegaan aangezien de bak echt heel nat was. het ging gelukkig heel goed, was super braaf en was zelfs de terugweg makkelijk te houden :D
ondertussen is mijn eerste wedstrijd gepand, namelijk op 18 januari! ben heel benieuwd hoe het zal gaan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 10:27

@sandrina: Wat je zegt over naar stal gaan denk dat ik dat ook maar is moet gaan doen. Pak zo gemakkelijk de auto voor die 3 km. Dus ga mij en mijn dochter ook verplichten om de auto meer te laten staan. Ook Nelleke komt beweging tekort nu maar dat is niet zo gek met al die regen.
Nu heeft ze zich gisteren in de andere wei wel behoorlijk uitgesloofd met de pony`s van de buurman. Dit terwijl ik de stallen heb gedaan. Vanmiddag bezoekje bij een vriendin en vanavond vroeg(!!!!!) naar bed.
@amanda: zeggen niet voor niks oefening baart kunst. *D
@Annemarie: zo dat is pas het nieuwe jaar goed beginnen en hoop dat je daar wel vindt wat je zoek voor je haf.
@marylyze: wens je veel succes met je eerste wedstrijd. dat gaat zeker goed komen.

Kim en Nelleke:
Vanmorgen de paardjes al lekker vroeg naar buiten gelaten en ja het regende. Toen ik met alles klaar was was het droog. Vanmiddag alles klaar zetten voor morgenavond en morgenvroeg. Moet morgen al om half zes naar de wei omdat we een dagje uit gaan naar naturalis in leiden. Dan zet mijn schoonmoeder ze binnen .

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:51

Kinel:Regen? Gisteren?
Naar stal gaan op fiets nog lastig; staat achter motor. Moet ventje er even achter vandaan 'vissen'
Hier droog weer met zonnetje. Gelukkig weer een rit kunnen maken. Fralla had er zin in. Er liep een jogger voor ons uit; Milou zei: "Zet haar maar in draf, dan loopt ze op met die vrouw" En ja, hoor ze liep op een stuk waar we meestal moeite met haar hebben nu voor-beel-dig! De vrouw had in de gaten dat er een paard met haar opliep en dat vond ze wel gezellig. Ik kreeg Fralla er dan ook vast niet langs; ze nam het tempo van de joggende vrouw aan. Ging goed helemaal tot mijn huis; toch 2,5 km. Daarna had ze de smaak te pakken en deed gewoon wat ik/wilde(n). Hebben heerlijke rit gehad. 't Werd op de duur toch wel koud, vooral koude voeten. Na 2,5 uur waren we weer thuis.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 18:16

Ja Sandrina gistermorgen regende het toen ik naar de hei ging. Maar daarna weer droog. .

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 12:57

kinel schreef:
Ja Sandrina gistermorgen regende het toen ik naar de hei ging. Maar daarna weer droog. .

Oh gelukkig.

Ik schreef jullie van die fijne rit met de kar?
Twee dagen later is 'MADAME' in staking OHZ. Dat speelt al een tijdje; nu maakte ze het echt bont. De juf moest met longeerzweep erachter aan hollen om er beweging in te krijgen. Jaja die Fralla heeft weer wat gevonden om ons bezig te houden!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 13:16

Zo nu voor iedereen een HEEL GELUKKIG EN GEZOND NIEUWJAAR!!!!!
Nu nog beter weer dat we weer kunnen gaan rijden.