Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Leuk dat jullie in het nieuwe jaar naar een andere stal gaan waar Storm meer naar buiten kan, dat zal hij vast fijn vinden. Zijn er voor jouzelf daar ook goede uitrijmogelijkheden en een bak en dergelijke? Wel even spannend natuurlijk, zo'n wisseling van stal!
. Toen ik de stal in liep was ik iets minder blij, ze had er één grote smeerboel van gemaakt! Maar goed dat is inmiddels ook weer opgeruimd.
.
. Dus vandaag besloten om het anders aan te pakken. Telkens als ze mij voorbij loopt laat ik haar stil staan en gaan we pas weer verder als ze rustig staat en ik zeg dat we verder gaan. Ik merk wel dat dit helpt. De heenweg wou ze amper stil staan en begon ze ongeduldig te doen (schrapen met haar voorbeen, hoofd in de lucht gooien). Ik ben dan net zo lang stil blijven staan totdat ze rustig stond, en dan liep ik voor haar uit en zei: "Kom maar". Macey kreeg steeds sneller door dat we vrij vlot weer door liepen als zij gewoon rustig stil stond. Ook bleef ze dan de eerste paar passen netjes achter mij lopen, totdat de verleiding te groot werd en ze mij weer voorbij liep
. Ik blijf hier gewoon mee oefenen en dan heeft ze waarschijnlijk zo door dat het veel prettiger wandelen is als ze niet de hele tijd stil hoeft te staan
(en dus gewoon netjes mee loopt).
. Waren drukke maar gezellige dagen.
kinel schreef:Ja Sandrina gistermorgen regende het toen ik naar de hei ging. Maar daarna weer droog. .