Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annabel

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:09

Jodie: Lief gezicht zeg! haha :P
Ik heb nog iets grappigs gevonden:
╔╦
╠╬╬
╠╬╬╬╣ Ok, WHO ATE MY CHOCOLATE?
╠╬╬╬╣
╚╩╩╩╝

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:27

Dankjewel Annabel!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:36

Zo alle paardjes weer gedaan.
Heerlijk met Delano gereden, ging opzicht wel lekker.
Ik merk wel aan hem dat ie stijvjes is, en vind alles heel interesand.
Maar ja na 4.5/5 weken stil staan, vind ik hem super!!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 16:38

Jodie: super zeg!!
Vandaag heb ik met Maresie voltige gedaan :D

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:21

leuk annabel.
heb het als iedereen gelezen van een van jou berichtjes.

doe je dat vaak, en alleen?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:23

nog even terug te vallen op de manen.

Afbeelding

dit is delano met korte manen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 18:42

Jodie_Delano schreef:
leuk annabel.
heb het als iedereen gelezen van een van jou berichtjes.

doe je dat vaak, en alleen?

Ik doe het altijd samen met een vriendin :) er zijn foto's gemaakt dus die plaats ik uiteraard wel! :)
Ik vind zo'n corte coupe bij delano ook stoer staan!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 21:08

Die willen we graag zien annabel
Ja staat pittig hoor (dat lange vind ik ook zo gewoon staan,), lekker voor de zomer.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:25

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 23:29

Marga:

Jodie, ik vind Delano met zijn korte manen erg stoer joh. hahaha die foto met die tong.

Welkom Sanne, leuk haf zeg.

Marga & Crispy:
Zoooooooooooooooooooooooooo trots op mijn meisje, we hebben vandaag onze eerste buitenrit samen gemaakt. Stefanie en Dub gingen mee. Ze was stoer, wilde voorop en was superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr braaf. Heeeeeeeeeerlijk paard heb ik toch.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 14:07

Even een ego post over Storm:

Nou ik kan niet anders zeggen dan dat ik een hele fijna DA heb. Ze is net afgestudeerd en nieuw in de praktijk. Ze heeft echt alles onderzocht. Uitkomst.....achter prima, niets aan de hand en buigbroef was ok. Toen op de kleine volte op het harde, helaas echt niet goed op rechtsvoor, op het zachte een stuk beter. Daarna zijn hoeven helemaal gestest op hoefbevangenheid, ook niets. Toen uitverdoofd voor zijn hoefje. Stuk beter maar nog niet helaam goed. Dus hoppa nog 2 spuiten en verdoofd tot net onder zijn kogel en toen was het goed. Maar goed wat is het dan, geen idee. Ze zei dat als ik voor low budget wil gaan ik er ijzers onder kan en dan een paar weken aan kijken, maar het liefst heeft ze het op de foto dus dat gaan we dondermiddag doen. Als ik dan toch bezig ben dan doe ik het goed en wil ik weten wat het is. Kortom kan dus nog een verrekt bandje zijn maar ook artrose. We wachten het af.
Maar tjee wat ik een braaf paard, zij heeft het wel 10x gezegd. De mesthoop werd geleegd met 2 grote trekkers en een vrachtwagen. Nou hij geeft geen krimp. Met die 4 spuitjes bewoog hij zijn hoofd niet eens. Echt een braverd, was best een beetje trots op hem. Tot donderdag mag hij niet naar buiten behalve wandelen op zachte bodem.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 16:49

Marga:

@Annemarie: jee dat is wel spannend met Storm, hou ons op de hoogte hoe t gaat.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 17:41

Ja wordt nog even spannend, maar ik ben allang blij dat ik mijn gevoel heb gevolgd en het nu goed na wordt gekeken. Kan mezelf dat later nooit verwijten dat ik het niet goed na heb laten kijken. We wachten het wel af donderdag. Hoop dat het mee valt allemaal.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:15

Goeiemiddag, dames ik kom mij ook maar is even melden hier aangezien ik sinds een maand of 2 nu een hele lieve haflinger verzorg genaamt walter.
Hij is 9 jaar oud en er is de laatste 3 jaar niks mee gedaan.
Hij is ingereden toen hij ruim 5 was en is dus eigenlijk na het inrijden op de wei gezet en klaar ermee.

Sinds 4 weken longeer ik hem nu 2 a 3 keer per week en vorige week heeft een vriendin van mij hem eerst even uitgeprobeert die is iets meer gewend met jonge paarden.
Vandaag na het longeren er zelf voor de 2de keer opgezeten en ging redelijk goed.
Ik moet alleen heel heel voorzichtig zijn met beenhulpen want heel eerlijk gezegd zodra hij je been voelt rent hij het liefste onder je vandaan.
Ik kan nu gelukkig wel gewoon heel rustig me been aanleggen zonder dat ik gelijk een explosie krijg van hem.

Ik heb alleen wel een probleempje met hem hij heeft een beetje over gewicht.
Een heel klein beetje maar uhm.
De eigenaar is vrij fors met het geven van eten smorgens krijgt hij 3/4 biks en een volle schep wortels en savonds ook weer 3/4 biks en dan een volle schep suikerbieten en dan ook nog flink wat hooi.
Maar goed ik zal even een foto plaatsen zodat jullie het voor jezelf kunnen zien.
Ik zal woensdagmorgen wel even een foto van voren maken dan is het iets beter te zien hoe dik hij is.

https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/424513_362484540448657_100000613430209_1120015_1335419742_n.jpg

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-12 18:25

Marga:

Welkom Mamika, hoe kunnen we je noemen? en hoe oud ben je bv? Is fijn om een beeld bij iemand te hebben.

Verder vind ik het een mooie haf hoor, maar zijn voerschema is zooooo fout. Ik zou heel vriendelijk aan de eigenaar vragen hoe gek hij op t paard is en of hij er graag lang van wil genieten want dit is vragen om moeilijkheden. Suikerbieten pfffffffffff heeeeeeeeeeel slecht vraag of hij hier direkt mee wil stoppen, als paarden zoveel binnen krijgen dan vind ik het niet gek dat hij onder je vandaan wil lopen. Suikers zijn echt heel slecht, vooral voor koudbloed paarden, voor je het weet raakt hij bevangen. Ook de biks is veel te veel, daar kan zeker de helft af. Eigenlijk heeft een haflinger al voldoende aan goed hooi, het is een sober ras wat je sober moet voeren maar aangezien dat hij nu bij jou aan t werk is zou ik dat dus wel een beetje geven. Wortel oke, niet te veel natuurlijk ook daar kunnen paarden heet van worden. Ik hoop dat je het met hem kunt overleggen want anders vrees ik dat het fout gaat en dat de haf niet oud zal worden.

Succes ermee en hou ons op de hoogte.

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 18:41

Je mag me natasja noemen en ben 35.
Op de ochtenden ben ik er tegenwoordig vaak al zelf en dan minder ik de biks al flink ( van een hele al naar halve toe gewerkt en nu naar een kwart)
De kwaliteit hooi is heel goed want het komt van eigen land vandaan.
Het is alleen wat lastig om de eigenaar het aan het verstand te brengen aangezien die man al 35 is er loopt nog een man die ook wel is helpt met voeren en die heeft dezelfde instelling als mij veel minder voeren en af en toe een wortel als beloning en meer niet.
Maar goed wil nog niet teveel al me mond los trekken omdat ik er pas een paar weken ben.
Maar wil wel proberen om binnenkort is even met hem te praten.
Want met jong gras heeft hij wel zoiets van daar komen ze me niet gelijk al op dat is vragen om problemen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 19:33

Welkom natasja! :) ik ben Annabel een mijn verzorghaffie heet Maresie. :D

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:37

Hoi annebel,

Dank je wel.
Zijn er hier nog mensen die toevallig in de achterhoek wonen?
Mijn verzorghafje walter staat in zelhem ze staan daar met zijn tweetjes hij heeft ook nog een vriendje die heet alfa en is 25 maar nog wel heel erg fit gelukkig.
Ze lopen ook nog met zijn tweetjes voor de kar.

Groetjes Natasja

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:43

Welkom Natasja!! Ik ben Annemarie en mijn haffie heet Storm. Momenteel allebei in de lappenmand, maar normaal gesproken veel rectreatief en dressuumatig aan het werk.

Als antwoord op je vraag, ik woon niet in de Achterhoek. Wat betreft het eten sluit ik me bij Marga aan. Storm heeft ook aanleg om dik te worden. Nu zijn er weer wat kilo's af, maar het enige wat hij krijgt is 4x per dag lekker droog hooi en 200gr basisbrok. Af en toe een 1 of 2 peentjes maar verder helemaal niets.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:44

Welkom Natasja! Het is een leuke haf, die oogjes zien er lief uit. Dat buikje valt wel mee hoor kijk dit maar eens ;)
Afbeelding

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:45

Annemarie:
Toevallig ik woon ook in voorne putten :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:53

Waar sta jij dan?

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 20:59

In Vierpolders :)
ik rijd zelf op de manege, en ik woon ook zelf in h'sluis.
Jij? :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:00

Ik zie 't al, Spijkenisse :D leuk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 21:03

Die van mij staat in Zwartewaal.