Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mimp3

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:32

Jeetje, Klasien. Sterkte met dit verlies...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 09:11

Sterkte Klasien..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 11:33

Sterkte Klasien. Wat verdrietig. Wel fijn dat het rustig is gegaan.

Wij gaan vanavond weer eens een poging tot dressuur doen met de Haflinger. Ze heeft een paar dagen vrij gehad na de keuring, even bijkomen, maar vanaaf is het weer tijd voor aaf :D

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 13:44

Ik kom net tot de ontdekking dat velina en ik zowaar geselecteerd zijn voor de FK! Toch beter geplaatst dan gedacht dus afgelopen zaterdag.. zijn gelijk naar huis gegaan, maar ben nu dus wel extra nieuwsgierig naar de uitslag :+ het is nog even afwachten of we ook echt kunnen gaan, velina loopt niet lekker en gaat vrijdag eerst naar de osteo.. ze was al een paar weken wat stijf, maar heeft sinds zondag echt een slag in t wiel.. -O-

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:14

Sterkte Klasien

Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:32

Heel veel sterkte Klasien |( Y;(

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 14:33

Nogmaals heel veel sterkte Klasien.... :(:)

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 15:57

Heel veel sterkte met je verlies Klasien Y;(

mimp3, dat ziet er super uit zeg! Wat een prachtige locatie...

@maesie, wat tof dat jullie toch geselecteerd zijn! Hoop dat je heen kunt, succes bij de osteo vrijdag.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:44

Ahh heel erg veel sterkte Klasien! :(:)

Rust zacht Iris Y;(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 17:37

Sterkte Klasien. ..

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 11:53

Wat gaaf Maesie. Succes met de osteo.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 12:49

Klasien heel veel sterkte...

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 21:00

Heel veel sterkte Klasien!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 22:14

Vandaag weer rondje gesprongen...

Afbeelding

Afbeelding

Cartje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 09:34

Zo'n boek gaat ook over een dressuur haflinger. Ik vind haflingers echt schatjes. Wij hebben er ook 2 op de manege. Zij zijn samen met een FjordxKWPN mijn lievelingetjes.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 10:23

Het boek van Janouk?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 11:28

Mando, lekker fanatiek.

Waar cartje10 nou opeens vandaan komt? Die komt uit de lucht vallen. Bijzonder. Even voorstellen is ook een vak schijnbaar .

Ik ben net gebeld door de zadelmaker. Mijn nieuwe Tribal voor Nash is binnen :D Whoop Whoop :D

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 23:27

@ Maessie, en kan je gaan zondag? Of komt het toch iets te snel na de behandeling?
@Peelie, Je moet een licentie aanvragen bij de KNHS waarop jouw wedstrijdresultaten staan. Deze lever je in bij je inschrijving. De klassse in Duitsland lopen anders dan hier. Je hebt de klasses E,A,L,M,S
waarbij E,B niveau is,A,L1en2 niveau,L,M/Z1 niveau en M,Z2niveau. In ons geval heb ik mij ingeschreven voor de klasse L, omdat wij nog geen vliegende wissels kunnen. Wat mij opviel in de proeven is dat alle staponderdelen vanuit de middenstap word gereden, waarna je dus gelijk een keertwending moet inzetten. Of draf en daarna gelijk een keertwending, dus veel overgangen. Veel eenvoudige wissels vanuit contragalop. Halsstrekken in galop en of draf waarbij je blijft doorzitten. En natuurlijk het uberstreichen, waarbij je in galop of draf je handen naar voren brengt waarbij je het contact met de mond verliest en daar twee tot drie paardlengtes in doorrijdt. Alles is gebaseerd op de eigen balans van het paard en de durchlassigkeit. Dit heeft in mijn ogen het effect dat alle ruiters en amazones een hele onafhankelijke zit op het paard hebben. Wat ik wel apart vond was dat de L geklasseerde ruiters ook een A proef mogen rijden, en dat de M geklasseerde ruiters ook een L proef mogen rijden. Dus eigenlijk een klasse lager. Oh ja en er word daar ook in een proef aangegeven dat je met stang en trens mag rijden. De rest gewoon op trens.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 04:34

Bijzonder systeem. Klinkt goed!
Heb je ook film van jou proeven?

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 20:55

@mimp: Velina is super uit de behandeling gekomen, ze vond t ook heerlijk! Ze is ook voor t eerst gedryneedeld, zo grappig om te zien hoe ze daar op reageerde.. ze hoeft maar een paar dagen op rust, en de wedstrijd dan maar als trainingsrondje gaan rijden :D Is op zand dus dat rijdt ook alweer wat relaxter :D

Van mij mogen ze hier ook wel uberstreichen ed in de proeven in gaan voeren, dat zijn wel mooie niveaubrekers.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 22:50

Nogmaals sterkte Klasien, ik vind het heel eg voor je.. Y;(

Leuke foto's van het springen Esmee!

Klinkt interessant mimp3! Bepaalde dingen zouden hier in NL ook wel mogen inderdaad..

Fijn dat de behandeling zo goed voor Velina is geweest meeste. En nette punten in Drogeham!
De keren dat ik daar heb gereden vond ik ze altijd vrij streng jureren..
Welke fysio heb je er bij gehad? Marena heeft laatst ook voor het eerst dry needling gehad. Leuk om te zien! Zij had toen wel echt een week rust nodig.

Ik heb vandaag een heerlijke les gereden.. <3 Zo blij met m'n instructrice en Marena die altijd haar beste beentje voor zet.
Ze was wel echt ontzettend sloom overigens, wel jammer. Dan ben je meer bezig met voorwaarts rijden dan andere dingen..

Heb ook nog twee foto's van de les, rest krijg ik later nog:
Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 09:30

Ziet er goed uit!

Tjah, dry needling. Het "probleem" is dat het nog steeds niet wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Niet op mensen, laat staan op dieren. Echter zijn er ook mensen die er hele goede resultaten mee behalen. Ach, ik weet het niet. Ieder zijn ding :)

Die plaatjes zien er goed uit! Ik ben benieuwd naar de rest :)

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:00

@Rianne: ik heb Heleen Slebos erbij, bevalt me altijd super! Normaal is het meestal ook een week rust, ga het ook alsnog wel heel rustig aandoen hoor!

@Peelie: ik ben ook altijd sceptisch over zulke dingen, we waren ook zo druk aan het praten dat ik er geen erg in had dat ze ermee begon. Maar ik zag zon mooie reactie bij Velina! Eerst een paar kleine knikjes met dr hoofd toen de eerste prikjes kwamen, en daarna zakte ze helemaal in t doezelen, zo fijn ontspande ze ervan. :D Heleen legde het uit als normaal wrijf je die spanningsknopen eruit, met de naaldjes maak je schokjes, trigger je nog beter in de knoop waardoor de knoop nog beter en vlotter weggaat. (Ik kan het vast niet zo goed uitleggen als haar :+ ) je zag ook echt dat Velina na de behandeling weer kon swingen uit dr heupen, waar ze voor de tijd niet goed weg kon komen en strak was.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:19

Wat mijn ding met dry needling een beetje is, dat je toch naalden er in steekt. Zie, de kans op infectie. Perongeluk raken van zenuwuiteinden, en daarbij dus niet bewezen.

Dan werk ik liever manueel. Dat is wel bewezen enig sinds effectief te zijn. Punt is dat mensen het daarna zelf moeten onderhouden (dat zou meest effectief zijn), maar dat niet doen, of niet weten hoe.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 10:44

Zo'n vermoeden had ik al Meassie! Die heb ik er ook altijd bij :) Ben ook heel tevreden over.

Ik ben er wel van overtuigd dat Heleen weet waar ze de naaldjes moet steken en het zijn gewoon nieuwe uit verpakking dus de kans op infectie zie ik ook niet zo snel gebeuren eigenlijk. Je kon bij Marena heel mooi zien hoe de naald verboog en inderdaad, die begon ook heel erg te ontspannen en daarna ook mooi te swingen in haar heupen. Ze liep ineens zo'n stuk losser.. Maar het is denk ik heel persoonlijk Peelie :j