Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:04

Marga & Sjors: Wat leuk dat je een fotoshoot hebt gedaan! Ben benieuwd naar de resultaten :)
Kinel: Fijn dat je er niet zoveel last van hebt en gewoon lekker kunt rijden. Heerlijk zo'n ritje van 2,5 uur als het weer een beetje mee zit.

*Edit* Ik vind de foto's wel gaaf Marja! Hij kijkt op allebei de foto's superlief en vrolijk, ziet eruit alsof hij goed mee werkt haha.

Amanda & Mies:

Bij mij is de laatse dagen niet heel veel bijzonders gebeurd. Ik heb het slowfeeder probleem wel oplost: ze vindt de grasjes gewoon lekkerder haha. Ik heb namelijk het rooster eraf gehaald zodat het gewoon een bak met hooi is. Ze at er wel uit toen ik het hooi er net in had gedaan, dus ze vindt het hooi wel lekker en weet het ook te vinden. Maar toen ik de volgende dag weer keek had ze wel wat gegeten, maar zat er ook nog redelijk veel in. Ik heb trouwens voor een slowfeeder gekozen omdat ik haar graag op onbeperkt ruwvoer wil hebben zodat de darmen lekker bezig blijven, en ze zichzelf in de winter lekker warm houdt. Maar ik wil niet dat ze moddervet wordt. Ik weet nog niet zo goed of ze snel dik wordt, maar voorkomen is beter dan genezen. En zo heeft ze de hele dag mooi wat te doen haha.

Ik heb trouwens ondertussen ook een andere naam verzonnen: Macey. Het heeft wel iets stoers, maar ook wel iets liefs vind ik en zo is zij ook. Ze heeft echt een superlief hoofdje, maar daarachter schuilt een stoer, avontuurlijk en ondeugend paardje haha

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 14:49

Amanda: hoe kom je erbij dat er niet bijzonders is gebeurd bij jullie? Je hebt ontdekt hoe je die slowfeeder moet aangeven. En je hebt een leuke naam verzonnen. Overigens ik vind Daisey (madeliefje) ook erg leuk, maar het is jouw paard.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 15:36

@Sandrina: Hihi, ja dat is inderdaad ook bijzonder, maar verder heb ik eigenlijk gewoon de dagelijkse dingen gedaan. Maar zo gaat het mij wel vaker, dan denk ik dat ik 'niet veel bijzonders' heb gedaan, maar als ik eenmaal aan het typen (of vertellen) ben komt er van alles boven wat toch eigenlijk best bijzonder is :D Ik vind Daisy ook leuk, die stond ook in m'n namenlijstje voordat ik haar op had gehaald. Maar toen ik later haar stamboom eens goed bestudeerde zag ik dat alle merrie's van moeders kant een naam hebben die met de M begint. Dus vond het ook wel leuk om die traditie voort te zetten :P

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 19:50

Amanda & Macey:

Vandaag voor het eerst een stukje langs de weg gewandeld. Ze vond het heel erg spannend, maar was ook wel nieuwsgierig naar wat er allemaal om haar heen gebeurde. Toen we langs een stukje kwamen waar aan de ene kant van de weg landbouwmachines stonden en aan de andere kant hooibalen met plastic erom vond ze het toch wel een beetje eng. Maar na even stil gestaan te hebben om rustig te kijken, liep ze dapper door. Ondanks dat ze een keer op mijn teen ging staan ( lette niet goed op door de spanning) heeft ze zich toch netjes gedragen. :P. Eerst maar eens even lekker alles verwerken in dat jonge koppie en dan volgende week nog maar eens een stukje proberen :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 20:31

@Amanda: Macey is idd een mooie naam, ik heb een haflinger gehad die had ik Maggie genoemd, en haar bijnaam werd vaak Big Mac.

Marga en Sjors:
===========
Vandaag had Sjors een rustdagje, wel even bij meneertje gaan kijken en nog een paar foto's gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 10:40

Amanda & Masey: goede traditie is dat; alle namen met een M.
Marga &Sjors: wat een leuke haflinger heb je. Nee, geintje;) . Wat een leuke bonte heb je. had je eerder een haffie? (omdat je in het haflingerdagboek schrijft) Zo ja dan ben ik dat vergeten.

Overigens: men-les-juf en ik gaan meedoen aan marathon bij ons in het darp. Eind januari in Zilvia'shoeve. Ga me zo inschrijven.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 11:50

@Sandrina: hahaha ik ben degene die het Haflinger Dagboek bedacht heeft (TS) en ja ik had toen een Haflinger.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:49

@Marga wat een leuk en zeker macho koppie.
@Amanda zo zie je maar iedereen beleeft wel iets. En zo blijf je bezig.
@ Sandrina Je wordt nog eens wat. Volgens mij klopt het gezegde wel : hoe ouder hoe gekker. :P
Afgelopen donderdag zat bij mijn vriendin ook een man van 75 in de les en die reed niet op de rustigste. Die reed wel ontzettend netjes. Daar kon ik nog wat van leren.

Kim en Nelleke:
Gisteravond en vanmorgen was ik om naar de maan te schieten. Wat had ik een pesthumeur en vraag me niet waarom. Had echt het gevoel dat ik mezelf aan het voorbij rennen was. Nu ben ik met alles weer bij, thuis dan en vanmiddag moet ik de stallen en nog een paar kratten met brood afvullen. Dan heb ik alles weer zoals ik het hebben wil. Morgenvroeg weer even lekker rondje rijden en dan rust.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 14:42

Willem en Heidi.

Heb even de tijd om een berichtje te plaatsen :o
Willem staat weer schoon en fris te wezen *D
Man man wat zag ie er weet uit vanmorgen haha varken is het!
Heb van de week wat producten van cowboy magic gehaald.
Ik zweer echt bij dat spul!
Best prijzig maar het resultaat liegt er niet om!
Al heeft het bij willem niet zo heel veel nut haha
Maar door dat spul breken zijn manen minder snel.... en je doet er ook best lang mee.

Vanmorgen ook nog in de bak gereden en hij deed weer zoals altijd super zijn best!
Iedere rit is weer een feestje op zijn rug. <3
Hij is maar 1.48m maar als je met hem aan t werk bent dan lijkt het net een beer van een paard!
Tot je afstapt :D :D
Na t rijden zijn staart en benen gewassen en stal gedaan en hem verwend met wortels :9
Weer met een fijn gevoel naar huis!

@marga
Mooie foto's! :j

@amanda
Leuke naam!

@kim
Zo n dag had ik woensdag pffff

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 15:51

@Heidi: ja heerlijk die cowbow magic ik gebruik altijd de detangler daarvan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 17:47

Marga en Sjors:
Net zo lekker gereden, hij was zo lekker los in zijn lijf, de tijd dat ie loslaat wordt echt steeds korter en je voelt gewoon wanneer hij je hand op zoekt en dan gaat ie zoooooooo lekker. Helemaal blij.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:17

Sjemira schreef:
@Sandrina: hahaha ik ben degene die het Haflinger Dagboek bedacht heeft (TS) en ja ik had toen een Haflinger.

Ik dacht al zoiets.

Kinel: bedankt voor het 'compliment'. Pffft.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 08:40

Mooie foto's Marga,

Annemarie en Storm,

Zo was ik weer even. Normaal post ik op mijn werk tussendoor stiekem nog wel iets maar heb ik 2 dagen tijd 186 telefoontjes opgenomen dus er was echt geen tijd om te posten hihi.
Donderdag is de smid geweest voor Storm. Hij staat voor het winterseizoen weer op blote voetjes nu. Scheelt wel een bek met geld zeg hihi. Donderdagavond heb ik hem lekker vrij gegeven. Vrijdag en zaterdag heb ik gewoon met hem in de bak getraind. Gisteren was echt een drama, kon hem wel achter het behang plakken. Hij deed echt alles wat ik wilde niet, echt een draakje. Maar goed het kan niet altijd goed gaan. Vandaag nog maar even een poging wagen. Morgen is hij weer lekker een dagje vrij.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 10:25

Hier wel wat wind, maar de zon piept er af en toe tussendoor. Dat maakt het weer zoveel vreindelijker. Ik ga zo proberen of ik Fralla weer voor de sulky kan knopen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 12:45

Vanmorgen om 7.45 al op weg naar de wei. Rustig poetsen en zadelen en onderweg. Was blij dat ik weer terug was, wat een vieze wind. :brr: :brr: .
Nelleke was wel heel braaf. Gelukkig is ze goed te rijden met veel wind.

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 17:33

@Marga: Mooie foto's, Sjors is wel fotogeniek of niet? *-:) Hij staat in elk geval overal mooi op haha. En fijn dat het goed gaat met rijden.

@Sandrina: Wat gaaf dat je aan een marathon mee gaat doen! Dat lijkt mij super gaaf om zoiets te doen, maar wel eng hahaha. Ik heb een paar keer gemend, maar voor mijn gevoel heb ik toch minder controle over het paard vanaf een kar dan vanaf z'n rug :+

@Heidi: Haha, die Willem van jou is ook wel een grote smeerpoets hè. Fijn dat je zoveel plezier hebt in het rijden en dat Willem beter z'n best doet met rijden dan om schoon te blijven :P

@Annemarie: Goed dat je er zo positief onder blijft als het een dag minder goed gaat met rijden, dat kan ook niet iedereen.

@Kinel: Zo! Je was er mooi op tijd bij zeg. Liever jij dan ik hihi :D

Amanda & Macey:

Zaterdag is m'n moeder mee geweest naar stal. Zij had Macey nog niet ontmoet, dus dat werd tijd. Die dag alleen geborsteld en natuurlijk de dagelijkse dingen zoals de stal gedaan. Vandaag weer een stukje langs de weg geweest. Macey is nog wel vrij onrustig langs de weg. Het ene moment ziet ze in de verte iets waar ze uitgebreid naar moet staan kijken en het andere moment zien die grassprietjes in de berm er toch wel erg lekker uit. Er is dus nog niet veel sprake van een relaxed stukje wandelen, maar dat komt natuurlijk vanzelf. Alle begin is moeilijk en oefening baart kunst :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 18:26

@amanda, ben altijd een vroege vogel. Vind het heerlijk. En dan zijn er nog weinig honden. Nelleke heeft daar een gruwelijke hekel aan. Trapt gelijk.

Kim en Nelleke.
Vanmiddag onder schooltijd even lekker naar de wei geweest. Heb ze nog even lekker laten rennen.
De wei schoon gemaakt voeren en weer naar huis.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 20:32

Blondcowgirl: Ik denk daar zelfs anders over; ik heb vanaf de kar net zoveel controle als erop. Het lijkt me idd leuk om aan een marathon mee te doen.

Vanmiddag het mooie weer gepakt; ook al was ik vanochtend al bij stal. Ik ben 's middags weer gegaan. Sulky achter Fralla geknoopt. In de bak een draak. Jawel!
Toen ging stalgenoot met haar Fjord wandelen. Ik vroeg of ik mee mocht. Ze vond het eng, want ze kent Fralla als een pittig ding. Nu stond Fralla 10 minuten doodstil te wachten tot er nog iemand mee kwam met wandelen! 10 minuten! Dat had je me een jaar geleden niet hoeven vertellen, dan had ik je uitgelachen! Ik was ook verbaasd dat ze zoo braaf was. Heerlijk achter hun aan gestapt en bij het draaien, liepen wij voorop. Fralla heeft een ruime stap dus we liepen snel uit, waren snel thuis! Stelde wellicht niks voor, maar ik had een heerlijke rit.

Amanda: wat vond je moeder van Masey?

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-13 22:19

@Sandrina: Haha dat snap ik, maar ik ben dan ook gewend om te rijden en heb slechts enkele keren gemend. :o Mijn moeder vond haar helemaal lief en leuk. En ze had gedacht dat ze kleiner was (van de foto's die ze had gezien). Ze gaat vast wel vaker mee want ze was helemaal enthousiast.

Wat leuk dat Fralla zo braaf was! Heeft ze mooi even bewezen dat ze naast pittig ook heel erg braaf kan zijn als ik dat zo lees :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 09:14

BCG: die momenten koester ik dan ook. Heb haar eind januari alweer 5 jaar, maar we kennen elkaar nu echt goed. Ben reuze trots op mijn beertje (in de winter dan)
Zo, nu zien jullie weer even achter wat voor reuzekont ik op de sulky zit te glimlachen.
Afbeelding

Afbeelding

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 11:45

@sandrina: dat is waarom we ook gekozen hebben voor een haflinger :( <3 <3 .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 12:55

@Kinel: gelukkig heeft Sjors ook zo'n dikke kont hahahah

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:03

Kinel en Sjemira: wat zijn we gelukkig met onze kontjes hè?
Vandaag kwam de zadelmaker. Hij heeft het zadel ietsje scheef opgevuld; Fralla had rechts iets meer bespiering. Nu moeten we haar wat meer 'op links' gaan rijden. Of dat lukt is vers twee.
Ik heb haar ook weer laten opmeten; 2,5 jaar geleden was ze 37 nu bijna 40. Wouw! Ik wist dat ze breder was geworden, maar zoveel!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 11:23

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:09

Inderdaad, wat een leuke serie foto's van hem.

Sandrina, Fralla en Milou:
Gisteren klomt Milou weer op Fralla nu zadel in nagekeken. Ze merkte dat het zadel niet meer naar links zakte. En rechter bleef zitten. Ik op de fiets ernaast heerlijke ritje gemaakt rond Kasteel Heemsteede. Als ik langzamer ga, doet Fralla dat ook. Fiets ik vooruit dan hoor ik haar voestappen heel vlug om weer 'bij' te komen. Wel leuk; ze loopt naast mijn schouder, kan dan haar neus aanraken. Zo zacht.