Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 12:09

Jodie_Delano schreef:
Bedankt meiden,
Ja ik ben hier erg blij mee.

Ja de tandjes hier worden elk jaar gecontroleerd, zodra ik merk dat ie pijn heeft aan zijn mond of dat ze moeilijk eten dan laat ik hem eerder komen.
Bij jullie niet dan?

Neen :n Hier in België is dat kennelijk niet zo de gewoonte... Ik zeg al enkele maanden dat er eens naar mijn pony haar tanden moet gekeken worden en dat wordt van alle kanten tegengesproken. Hier in België zijn ze echt nog niet zo ver qua paardenwelzijn als bij jullie heb ik zo de indruk... Toch maar eens op doorzagen dat de tandarts moet komen.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:14

Ympi schreef:
Jodie_Delano schreef:
Bedankt meiden,
Ja ik ben hier erg blij mee.

Ja de tandjes hier worden elk jaar gecontroleerd, zodra ik merk dat ie pijn heeft aan zijn mond of dat ze moeilijk eten dan laat ik hem eerder komen.
Bij jullie niet dan?

Neen :n Hier in België is dat kennelijk niet zo de gewoonte... Ik zeg al enkele maanden dat er eens naar mijn pony haar tanden moet gekeken worden en dat wordt van alle kanten tegengesproken. Hier in België zijn ze echt nog niet zo ver qua paardenwelzijn als bij jullie heb ik zo de indruk... Toch maar eens op doorzagen dat de tandarts moet komen.

-----------

Ooooh okai, maar ik laat het doen via mijn veearts.
Somige veeartsen doen het electrice, dat is echt zo TOP!!
Veeartsen mogen dat alleen doen omdat ze een verdoving moeten geven.
(klinkt heel wat, maar echt het is maar een klein beetje)

+ alles wat de veearts met de hand doet, kan de tandarts niet doen..
Die kieze rij is zover naar achter, dat kan je niet met een fijl doen.

EEEN ECHTE AANRADER!!!

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 15:43

Ja zal het laten weten. Vandaag heeft hij lekker buiten gestaan met zijn vriendje. Beetje jammer dat banketstaaf niet rustig wil blijven staan maar als een gek door die wei denderd...maar goed zijn been wordt ook daar niet erger van. Zal het wel zien/horen maandag. Misschien dat met ijzers al is opgelost.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:12

Faringo schreef:
Ja zal het laten weten. Vandaag heeft hij lekker buiten gestaan met zijn vriendje. Beetje jammer dat banketstaaf niet rustig wil blijven staan maar als een gek door die wei denderd...maar goed zijn been wordt ook daar niet erger van. Zal het wel zien/horen maandag. Misschien dat met ijzers al is opgelost.

--

Rustig ffies afwachten.
Ja sommige paardjes hebben gevoelige voetjes en dan is het handig op ijzers.
Delano heeft altijd hele gevoelige voetjes, dus het is eigenlijk standaard ijzer eronder.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 16:56

@Annemarie: Hopen dat het snel beter gaat met je rug het is geen fijne plek om pijn te hebben. Veel beterschap voor jou en Storm!

@Marga: Wat een mooie foto's, echt een fotogeniek paardje heb je! Ik ga ook snel maar eens een fotoshoot regelen met Sandra.

@Jodie: Super! Lekker dat je je daar geen zorgen over hoef te maken. Maar mijn verzorgpaarden komen volgens mij maar eens in de zoveel jaar bij de tandarts ofzo want ik heb in de ruim 3 jaar dat ik daar kom de eigenaar er nog nooit over gehoord.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:34

arankeng schreef:
@Annemarie: Hopen dat het snel beter gaat met je rug het is geen fijne plek om pijn te hebben. Veel beterschap voor jou en Storm!

@Marga: Wat een mooie foto's, echt een fotogeniek paardje heb je! Ik ga ook snel maar eens een fotoshoot regelen met Sandra.

@Jodie: Super! Lekker dat je je daar geen zorgen over hoef te maken. Maar mijn verzorgpaarden komen volgens mij maar eens in de zoveel jaar bij de tandarts ofzo want ik heb in de ruim 3 jaar dat ik daar kom de eigenaar er nog nooit over gehoord.

--
Haai,
Ja inderdaad weer een last van mijn schouders af, nu kan ie weer lekker aan de bak!!

Ja dat is verschillend, je mag zelf beslissen wanneer jij vind dat ie moet komen.
Bij de ene komt ie om het half jaar, bij de ander 1x in het jaar, bij de andere om het jaar, en bij de andere nooit.
Als jij het gebit goed bijhoudt, dan bedoel ik als de tandarts echt elk jaar er is.
Kan je ook opengeven moment zeggen ik doe het om het jaar.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 17:57

HIER ZIJN WAT FOTO'S VAN DELANO

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:31

Heey, vandaag ook lekker naar Maresie geweest! :)
Eerst heb ik even met de lange lijnen gewerkt,
En toen nog even gevoltigeert! :)
Jodie: leuke foto's! Knap koppie.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:43

Annabel:
Dankjewel,
Ik heb mijn profiel ook even opnieuw gedaan, stuun dus nieuwe foto's!!

(reacties altijd goed!!!)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 18:50

Heej allemaal.

eerst ff verhaaltje en filmpje van vandaag dan ga ik wel ff bijlezen

Harmanda en Heidi
Vandaag dus gereden. Vriend mee om te filmen. Zit hier er dus voor de 3de x weer op. Er zijn zoveel verbeterpunten. Dus als je tips hebt wil ik die graag horen. Wat ik voornamelijk nu het belangrijkste vind is plezier hebben voor paard en ruiter. En daarnaast vind ik mijn houding erg belangrijk.
Heb vandaag ong. 15 min gereden.

Het filmpje.
http://youtu.be/j2cTvRsqADo

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:08

Haai Harmanda,

Ziet er ontspannen uit zeg,
alleen volgens mijn mag ie wel wat actiever, of lijkt dat maar zo?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:13

Hihihi
Ja actiever mag zeker weten :p. ze reageert zo traag op been dat ik het nog niet voor elkaar krijg. En aangezien ik niet elke pas wil drijven en men benen probeer stil te houden tja dan krijg je dus dit :o. Ben er nog niet achter hoe ik dit moet oplossen. Omdat we het zonder zweep en sporen moet kunnen ga ik dat ook niet meer gebruiken. Zweep omdat ze dan wel actief is leg ik die weg is alle activiteit weg. Sporen wil ik nog niet weer om omdat ik men benen eerst onder controle wil hebben. Misschien tips?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 19:22

Delano is ook slecht op het been omdat hij van vroeger altijd op zweep is gereden.
Ik gebruik gewoon lichtjes mijn sporen voor dat extra prikkie.
Zodra Delano goed op mijn been reageert doe ik de sporen af en is dus de bedoeling dat ze er dus straks zonder op gaat reageren.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:14

Ziet er goed uit Harmanda. Ik kan mijn benen ook niet goed stil houden, volgens mijn instructrice moet je je hakken goed uitdrukken en je knieën goed aan het zadel leggen. Ook zei ze dat een keertje zonder zadel rijden goed is want dan moet je je benen stil houden om je evenwicht te houden ofzoiets? Bij mij werkt het heel goed!
@Jodie: Leuke foto's!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:34

Dankjewel Aranka.

Inderdaad dat is ook een goed idee, (hoeft niet perse zonder zadel, je kan ook je beugels van het zadel halen.)
Weetje wat ook helpt je beugels een paar gaatjes langer doen, waardoor je de steun niet op de beugels kan leggen maar echt op je eigen voeten.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 20:38

@ Harmanda:
Ziet er heel ontspannen uit, ik vind dat alleen de galop actiever mag, ze heeft weinig sprong en gebruikt haar achterhand niet goed. Ik vind dat je er heel mooi op zit, jij houdt je handen lekker stil dat kan ik dus echt niet.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 20:56

Handen stil, dan moet je gaan golfen werkt perfect ;)

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:17

@marga Tja galop is haar zwakste punt. Ze neigt heel erg naar een 4takt galop. Daardoor heel moeilijk om haar te laten springen.

@Aranka / jodie Zonder zadel rijden gaat straks wel weer gebeuren. Ik moet zeggen vind mijn benen een stuk stiller dan voor de stop. Beugels gaatje langer had ik altijd maar toen waren ze echt te lang. Gingen mijn benen echt alle kanten op en kon ook nouwelijks staan in de beugels. Zonder beugels rijden ga ik ook wel weer doen. hmm golfen. Als ik dat moet gaan doen hou ik geen tijd over om te gaan rijden :P

Verder wil ik over een week of 2 weer gaan lessen. In de hoop dat Heidi dan weer goed genoeg een half uurtje kan volhouden met rijden. (en ik ook :o )

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:25

Vandaag eerst mijn haf opgehaald vanuit de wei. Ze heeft een weekje gelogeerd bij een vriendje!
's Middags nog een buitenritje gemaakt met een vriendin, maar volgens mij wilde mevrouw liever in de paddock blijven haha.

Afbeelding

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:32

Sanne ben jij nieuw hier? Als je mee wil praten wil je je dan voorstellen en je haf natuurlijk.

xoxsannexox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 21:36

Ik heb wel eens wat gepost, maar ik zal me even voorstellen.

Ik ben Sanne.
Ik heb een haflinger genaamd Misty (van Onderlangs).
Ze is op dit moment 11 jaar oud.
Haar afstamming is Marok x Dora.

Afbeelding

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:18

Sanne:
Voor alsnog welkom! :) Leuke haf heb je :)

Harmanda:
Ik vind je filmpje er erg vriendelijken ontspannen uitzien!
Zoals eerder vermeld zou het nog wat actiever mogen, en misschien nog een tikje consequenter. :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:18

Ohja, en Jodie: Leuk profiel zo! stoer zo :D

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:01

Hihi dankje wel Annabel .

Van harte welcome hier Sanne.

Mandje (wat was jou echte naam okal weer??):
een ideetje dat ie misschien wat meer op jou been gaat lopen,
zweepje in je hand, zodra ie niet op jou been heeft gereaceert dan meteen een tik met de zweep.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:04

Ook DELANO heeft zijn gekke momentjes.

(ze wintervacht lijkt hier dik, maar hij heeft met een hals van 150 gram opgestaan??)

Afbeelding