Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:45

Klopt.
En met haar 1 jarige

Brammetjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 19:05

Vandaag laatste selectie gehad en die ging echt goed. Had 189 en 184 punten en ben 20e geworden van de 30. Voor het halsstrekken had ik van de jury bij de C een 9! Die bij de H dacht er helaas anders over en gaf me een 5 met als commentaar dat hij meer moest dalen. Ik heb 2 selecties gereden want ik was alle andere selecties helaas verhinderd. Deze winter doe ik mooi nog een keer mee in het L2!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:14

Wat goed brammetje! En tjah, beide jury's zullen gelijk hebben. De een zal iets gezien hebben wat beviel en de ander iets wat hem niet beviel. Mooie punten ook!

Ik heb net les gehad van Sara. Man man man. Wat gaat díé bok lopen zeg! WAAAUUUW. :D ineens gaan er allerlei knoppen om bij Nash en bij mij. Ik ben er gewoon helemaal een beetje zweverig van :D joepie :D. Mijn les staat op film, zodra het Is geupload zal ik wel linkjes plaatsen :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:29

Vandaag een tijdperk afgesloten. Precies een jaar geleden werden we kampioen op de Nationale Tentoonstelling in het M2, vandaag onze laatste wedstrijd in het M2 gereden met een 1e en 2e plaats. Vanaf nu gaan we Z1 starten *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:31

Wat goed! Gefeliciteerd! Wanneer ga je Z?

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:35

Gefeliciteerd met je mooie punten brammetjuh!!

En Suffie ook gefeliciteerd, gaaf hoor Z :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 21:44

Mijn 1e wedstrijd in het Z1 staat gepland in Kootwijk, 12-13 september. Tussendoor nog een wedstrijd in Duitsland begin augustus, de zogenaamde "Oldie Cup" waarin we vorig jaar kampioen zijn geworden, dus onze titel gaan verdedigen en 16 augustus het NK eventing. Ik wil eigenlijk niet meer dan 1 wedstrijd per maand rijden.

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 00:03

Hey suffie ik doe ook mee aan t NK eventing :D

Bestgaand gister ging niet helemaal zoals ik gehoopt had.. Toen ik de ring in moest werd het ontzettend onrustig met hinnikende paarden en een brullende dekhengst en daardoor bouwde mareja (en ik ook een beetje :o ) veel spanning op waardoor ze ging versnellen ipv verruimen.. Uiteindelijk op een 4e plaats geeindigd en de eerste 3 mochten door naar de finale.. Toch altijd jammer als je het er niet uit kan rijden terwijl ze t wel kunnen :') Maar ben wel trots op dr! Over precies een week gaan we lekker op instructieweek in Drachten en daarna mag ze lekker een maandje op rust.. Lekker veel buitenritjes maken en t dressuur even laten voor wat t is.. :j

Heel erg veel sterkte met je moeilijke beslissing Klasien! Y;(

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:09

Het einde van de les gisteren. Nash was moe en ik ook :P

Hij heeft bijna de hele les op eigen benen gelopen, zo fijn :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:36

Wat een goede verhalen allemaal.
Nou mijn m2 debuut ging nergens over.
Eerste kwartier losrijden heel fijn tot hij een bekende zag.
Toen ging het fout en had ik een brullende hengst uhhh ruin onder me waar ik niets meer mee kon helaas.
Ik had mijn handen er aan vol en de pijp was leeg
1e proef wel gereden 2e proef afgegroet.
Echt jammer want hij kan het allemaal zo netjes
Maar goed het was de eerste keer dat ben ik al super trots op.

Ik start nu nog 3x voor kootwijk dat komt wel goed
Een hoogvlieger zullen we nooit worden maar hier ben ik al trots op

Ik rij dan maar gewoon de haflinger wedstrijden ipv de reguliere. ..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 06:48

Ach Mando, het komt vanzelf, samen meer ervaring opdoen en dan ga je in Kootwijk lekker knallen :D Ik vind het al heel stoer dat je zover bent gekomen, maar je wilt graag meer dus gaat het je ook lukken!

Peelie; Een heel andere Haf om te zien, je zit een stuk beter en dat zie je meteen in de beweging terug, toch zie ik je onderbenen ook nog graag een stuk naar voren. Persoonlijk houd ik alleen niet zo van de opmerking die Sanne maakt zo rond 7.30 min :o

Klasien; het zit je ook niet mee, ik wil je veel sterkte toewensen en een dikke knuffel voor Iris!!!!

Janouk; gefeliciteerd met deze mooie resultaten, Haffiepower *\o/*

Leonie; in welke klasse start jij tijdens het NK en volg je ook nog extra trainingen in Renswoude?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 07:02

Hihi, suffie, dat Is meer voor mij dat ik wat doe dan dat ik hem echt een schop geef, ik geef eerst een tik bij achter de kuit als ik geen reactie krijg. Soms ben ik zo geconcentreerd dat ik helemaal in mijn eigen wereldje ben. Dus dan zegt Sara dat soort dingen om mij weer wakker te krijgen, en het werkt. Ik ben iemand die gedrilled moet worden. Dus, no worries hij krijgt echt geen schop (zie je ook niet gebeuren op de film).

Langzaam naar zeker zijn we de puzzel aan het uitpluizen en komen we er bijvoorbeeld achter dat een deel van het probleem ligt bij mijn heupen. Dat mijn lijf het probleem Was, Was al duidelijk, maar welk gebied nog niet. Nu voel ik duidelijk verschil en kan ik veel meer gaan zitten. Voor mijn gevoel zit ik dan bijna in stoelzit, maar op de film zie ik dat dat niet zo Is.

Ik ben het helemaal met je eens dat mijn benen nogsteeds een eigen leven leiden. Wel heb ik gisteren gemerkt dat ook het probleem daarvan bij mijn beweeglijkheid (of het gebrek er aan) van de heupen ligt.

Nog genoeg om aan te schaven. Maar ik ben iig heel erg blij met de enorme sprongen die Nash (en ik) in een keer maakt. :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:47

Ik meld me ook!

Geen echte dressuurhaf maar we oefenen verder.

Deze week hebben we een onderling dressuur/springwedstrijd gehad, dochters hebben gereden.
De ene dochter had in de B 188 punten de jongste 182 B groen jury was erg tevreden.
Springen 50 cm 2 x foutloos met mijn jongste dochter de andere dochter 80 cm 12 fouten en 1x 8 fouten maar toch netjes gesprongen.

Klasien sterkte met je beslissing is en blijft moeilijk al weet je wat goed is. :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:35

Welkom wouke, stoere kinderen zo te horen. Heb je ook beeld? Ik ben nieuwsgierig.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:52

Afbeelding
Afbeelding

Het is eigenlijk een familiepaardje, ik rij haar en mijn dochters.

Afbeelding

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 18:56

Welkom! Wat een leuke haf, lekker veelzijdig.

Vanmiddag weer eens op mijn monster gestapt & daarna heeft een stalgenoot nog gereden.
Ging heel lekker, hij ontspande mooi & ze heeft ook met hem gegaloppeerd.
Ik ben zelf wat angstig geworden door een val van een ander paard dus durf hem er niet helemaal doorheen te rijden. Wel blij dat mijn stalgenoot me vandaag geholpen heeft. We gaan kijken of zij hem de eerste tijd wat vaker bij rijdt zodat we hem samen weer wat op kunnen pakken.
Vandaag was in ieder geval weer een stap in de goede richting :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 19:13

Karin, ik snap wat je bedoeld. Ik ben er in september vanaf geknalt (incl. Een paar dagen ziekenhuis, interne bloedingen, zware hersenschudding). Ik mocht 6 weken lang helemaal niks. Op een gegeven moment wilde ik zo graag weer rijden dat er geen ruimte voor angst was. Wel ben ik voorzichtig geworden met een lange teugel geven. Dat doe ik eigenlijk alleen als het echt heel rustig is op stal.

Wouke, leuke haflinger!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 21:54

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:45

Wij zijn weer terug van een fantastische ervaring bij de Kiefferhof in Ruppichteroth. Van tevoren had ik nooit gedacht dat Fhara het zo goed zou doen. We reden mee in de klasse L (vergelijkbaar met M/Z niveau in Nederland). De allereerste proef waren we gelijk eerste van de 40 deelnemers met een 7.5 voor onze proef. De tweede dag moesten we met z'n tweeen een proef rijden waar je dan wel per combinatie word gepunt. Resultaat een 7.7 tweede plaats. 'Smiddags was er nog een stang en trens proef
waarbij Fhara een daas had meegenomen tussen haar achterbenen. hier sloeg ze naar tijdens het halthouden, achterwaarts en voorwaarts in verzamelde galop.Ook galopeerde ze aan in een slangevolte. Resultaat 6.9 helaas een tiende te weinig voor een plaatsing. Laatste dag eigenlijk mijn fijnste proef gereden, misschien iets tam maar wat kan je verwachten na drie dagen wedstrijd. Resultaat een 6.7 en een vierde plaats.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarbij wil ik ook even kwijt dat ik zeer verrast was over de kwaliteit van de ruiters en amazones in Duitsland. Wat zag dat er allemaal goed uit zeg. De mensen waren ook ontzettend vriendelijk en waardeerden het enorm dat wij daar met een groep van vier amazones waren. Een ontzettend leuke ervaring!

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:53

@Peelie, fijn dat je paard zo goed vooruit gaat, ik zie echt verschil! Ik ben het niet eens met Suffie, schouder,heup,hak een lijn heb ik altijd geleerd en dat zit wat ik zo zie wel goed bij jou.
@Suffie, leuk dat je ook Z gaat starten!! Im Kootwijk zal ik je niet zien,maar we komen elkaar vast wel ergens tegen.
@Wouke, leuk dat jullie als gezin zo samen geniet van jullie haflinger.
@Klasien, heel veel sterkte met deze beslissing.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 04:33

Mimp, ik zie idd de kwaliteit van het management van de andere ruiters! Daat erger ik mij nog wel eens aan in Nederland. Vooral in de lagere klasses. Op wedstrijd komen ze aan met een smerig paard, smerige spullen, een zooitje ongeregeld (nu snap ik zelf ook dat je dat moet leren natuurlijk), veel te dikke pony's. Dat zie ik in de bovenstaande opstelling helemaal niet. Ziet er ook uit als een mooie locatie! Gaaf!

Kon je je gewoon vrij inschrijven voor een klasse? Of moest je kunnen aantonen dat je M/Z waardig bent. Hoe ziet zo'n proef er dan uit bij hun? Ik ben nieuwsgierig :D

Enne, bedankt voor het compliment. Echt ineens ging de knop om. Ik drijf nog een beetje rond op een roze wolk van zondag. Hij ging zo fijn :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:44

Iris is gisteren rustig ingeslapen. ..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 07:58

Jeetje Klasien. Gecondoleerd. Dikke knuffel. :(:)

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:06

Gecondoleerd Klasien Y;(

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 08:07

Mando en Silby, ziet er heerlijk uit zeg!! Lekker hoor!
Gaaf Mimp, dat Fhara het zo goed heeft gedaan! Zag al foto's bij Nienke op fb voorbij komen.

Hier druk bezig met het in elkaar knutselen van een kur op muziek. Proef staat nu op film Gelukkig nu hulp met de muziek etc, ben daar echt een kluns in :+