Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 10:04

@Sandrina: hahaha typisch Bokt, maar ik heb geen idee, Zand eten en likken is wel heel gevaarlijk ivm zandkoliek etc. Misschien eens aan de DA vragen waarom ze dat doet, misschien dat ze iets te kort komt in haar voeding?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:12

Sjemira schreef:
@Sandrina: hahaha typisch Bokt, maar ik heb geen idee, Zand eten en likken is wel heel gevaarlijk ivm zandkoliek etc. Misschien eens aan de DA vragen waarom ze dat doet, misschien dat ze iets te kort komt in haar voeding?

Dat laatste weet ik niet. Wil gewoon niet dat ze zoveel zand binnen krijgt. Ik ga morgen paardendrogist bellen of ze een graasmasker hebben zonder gat er in. Anders kan ze met haar tong toch nog zand innemen.
Ik zal ook een zoutblok kopen. Ze staat eigenlijk zonder.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 08:28

Alleen even dagboekje, geen reacties nog. Hoop ik van de week even te doen. Ben op het werk nu hihi dus al illegaal op internet.

Annemarie en Storm;

Donderdag; alleen maar kunnen wandelen in de stal. De storm was net op het moment dat ik op stal was het ergst en de hagel viel uit te lucht dus nee rijden was geen optie.
Vrijdag; Verzorgster heeft Storm gedaan.
Zaterdag; Weer iemand anders heeft Storm gedaan omdat ik een dagje naar Rotterdam ging met een vriendin.
Zondag; In de ochtend heerlijk met Storm gereden hij deed prima zijn best. Daarna nog met dezelfde vriendin van zaterdag op pad geweest, meer info kan via pb.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 10:16

Annemarie: je hoeft je niet te schamen. Ik doe ook erg weinig met Fralla. Ga donderdag met men-les-juf parcourtje opzetten voor 'vaardigheid'. Mag Fralla weer even lekker scheuren door de bak. Ik wou haar vanmiddag nog even voor de sulky knopen. Het wordt geen slecht weer dus pakken die kans!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:38

@sandrina, ja het betere weer voor deze week komt eraan. Hoop ook weer rondje te kunnen maken donderdag. Als ze me woensdag niet te hard te grazen nemen bij de tandarts. %) . Zou je ipv zoutblok niet beter een mineralen blok kunnen kopen? Die heb ik zelf ook altijd. Zie ook vaak dat sommige maar half lezen. Overkomt mij ook wel eens :o .

Kim en Nelleke
Gisteren al vroeg bij de wei.
Stal schoon maken want daar had ik zaterdag geen tijd meer voor. Toen zijn de logeerpony weer op komen halen. En het werd al vroeg donker. Gisteren was het in de morgen hier ook regenachtig. 'S middags zijn we gezellig met zijn drieën naar Kempen geweest. Lekker langs de kraampjes van de kerstmarkt lopen. Dus de dag goed omgekregen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:48

Kim: ik heb van het goede weer meteen gebruik gemaakt; heb Fralla weer voor de sulky geknoopt. Helaas durf ik het niet aan naar buiten te gaan, dus we hebben alle figuren die ik kon bedenken van proef B tmt ZZ gereden. Ze is nu weer 'los'. Was weer een heerlijk uurtje. Jammer alleen dat ik me zo gauw verveel in de bak; wil zo graag naar buiten, maar neem het risico niet om alleen te gaan. Met een paard of iemand op de fiets= geen probleem.
Donderdag heb ik weer les; dan komt Marrigje(men-les-juf) en dan zetten we een vaardigheidsparcourtje uit met zoveel mogelijk bochten en pionnen. Kunnen we samen lekker scheuren.

Sterkte bij de tandarts; wat moet er gebeuren?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 23:51

Marga & Sjors:
==========
Gister heerlijk gelest, Sjors was heel snel helemaal los en liep lekker over zijn rug, zo trots op hem. Vandaag niet naar stal geweest, morgen is hij weer aan de beurt :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 01:26

@sandrina, leuk scheuren door parcourtje. Ze gaan me het laatste beetje verstand weghalen en er zaten twee vullingen los.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 08:30

Annemarie en Storm;

Heerlijk gereden in de les gisteravond. Alle knopjes deden het weer. Krijd steeds meer complimentjes. Had er al 3 in twee dagen :-). Is goed voor je ego joh hahahaha.
Laatst bijgewerkt door Faringo op 10-12-13 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 09:05

Kinel:Oh daar gáát je verstand.
Marga: Wat heerlijk als ze lekker los zijn hè?
Annemarie: Jullie doen het goed.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 16:55

@ sandrina: had toch al niet veel dus helemaal niks meer is ook niet erg :+ .
@marga lekker geen tegenwerking en ontspannen.
@annemarie wel zorgen dat je schoenen cq laarzen goed aan je voeten blijven zitten hoor :D :D

Kim en Nelleke
Leuk als je de stal aan het doen bent en aan de andere kant staat ze te wachten tot je klaar bent. Dan gaat ze uit zichzelf de stal in wachten tot ze eten krijgt.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:06

Sorry heb even geen tijd om op iedereen te reageren!

Marylize en normann:

vandaag gedressuurd , ging op zich wel goed, maar kon nog vele beter, helaas ligt de bak hier nog steeds erg rot en zwaar!
Maar goed vandaag is mijn startpas echt besteld, dus ben benieuwd wat we er van gaan maken :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 06:17

Marga en Sjors:

Gisteravond heeft mijn lesgeefster Sjors heel even gereden en ik daarna nog even, de tijd voor hij loslaat wordt steeds korter, omdat ie t zo goed deed dus niet te lang doorgereden maar lekker gestopt toen t zo goed ging. Vanavond heb ik les en vrijdag als t goed weer is gaan we een dagdeel met de trailer weg, eerst foto's maken en daarna les op ander terrein om hem daar ook weer eens aan te laten wennen.

@Marylize: spannend hoor, ben benieuwd

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 08:00

Heb gisteren niet veel gedaan. Heb 2 bomen die om gingen geritseld en aan de houtvoorraad toegevoegd. Kostte ons (vent en mij) alle energie. Heb goed geslapen vannacht. haha
Ga vandaag Fralla's staart wassen met garage-handen-schoonmaak-spul.
En grasmasker uitproberen tegen zandhappen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 10:55

@ sandrina, doe je dat wel vaker met garagezeep?
@marga nog even en Sjors is hetmeest voorbeeldig paardje .
@marylize ben benieuwd hoe het je afgaat. Hou het zelf lekker bij boscrossen en rijden.

Vanmorgen mijn laatste beetje verstand weg laten halen, ging niet gemakkelijk. Was een rechte maar hele dikke wortel. Gelukkig is het nu achter de rug. Daarna nog even de stal en voer klaar gemaakt dat manlief ze vanavond na zijn boodschappen binnen kan zetten. Vanmiddag komt de fokker van de katten op bezoek.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:21

Kinel: sterkte!
Nee, heb nog niet eerder garagezeep gebruikt. Ging overigens niet slecht. Had maar 2 wasbeurten nodig en de str..... was er weer uit. Kwam heerlijke groene drap af. Afijn jullie weten genoeg!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:19

@sandrina: Moet zeggen dat ik er goed vanaf ben gekomen. ga morgen gewoon lekker rijden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 22:36

@Kinel: gelukkig, bij mij was t laatst een drama om die verstandskies eruit te laten snijden.

Marga en Sjors:
===========
Vanavond weer heerlijk gelest, hij gaat zo lekker de laatste tijd. Morgen waarschijnlijk de fotoshoot en rijden op vreemd terrein

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:57

@marga veel succes en plezier vandaag.

Ga vanmiddag lekker rondje rijden. Voel verder niks alleen beetje stijf in kaak.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 08:33

@Kinel: dank je, je ziet de foto's wel verschijnen hahaha

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:45

@ ;)marga kom het mij maar keer voor doen . :+

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 11:22

Vanmiddag Fralla&sulky=lol! Ik zal braaf zijn en *-:) maken.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 17:29

Vanmiddag heerlijk 2,5 uur gereden. Was zalig in het zonnetje. Daarna stal gedaan geknuffeld en weer naar huis.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:19

Sorry ben niet braaf geweest; camera vergeten. Wel in bak gereden en slalom gedaan. Volgende keer beter, zal wel volgend jaar worden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 10:54

Marga en Sjors,
Sjors was zoooooooooo braaf gister, met de trailer naar ander terrein, foto's gemaakt (niet zo geworden als gehoopt, is altijd als ik mijn eigen paard moet fotograferen). Daarna mijn lesgeefster hem gereden in de buitenbak, lang teugeltje instappen, geen probleem. Hier een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding