Taxatie Haflingers, Maximaal 2 foto's per post!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smurfie

Re: Taxatie Haflingers, Maximaal 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:05

wat een onzin hier zeg.. Ik kom er ff tussen vallen
Citaat:
Floris: 2100,- goede prestaties, wel al wat ouder en aan de kleine kant.

Voor zo'n kleur haflinger? en een ruin? misschien wel goede prestaties maar hij is echt niet meer als 1400 waard.

zeikmode aan.

Haflingers liggen niet duur op de markt.. Mijn haflinger is 8 x 1e premie merrie 2 x 2e bestgaandrijpaard.. Maar! ze is 1200 euro waard.. en ze heeft goede prestaties behaald.. maar haflingers zijn niets maar dan ook niets waard!

Deze taxaties zijn echt rond om belachelijk!

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:49

Citaat:
wat een onzin hier zeg..

Citaat:

Citaat:
zeikmode aan.

dit mag je zowiezo wat aardiger zeggen..zij taxeren floris zo duur, jij anders... misschien wat aardiger...? word bokt leuker van

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 01:50

enne..wat is er mis met zijn kleur..daar word niet op afgerekend hoor...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 02:46

ga jij maar eens naar de keuring met een haflinger met bruine manen. daar worden ze zeker wel op afgekeurd.
Ik bedoel hier niets negatiefs mee. Maar het hoort gewoon totaal niet!
Bovendien liggen haflingers helemaal niet hoog op de markt en zijn de boven genoemde bedragen niet realistish

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 08:28

@Smurfie, een paard is waard wat de gek ervoor geeft, bovendien heb ik wel vaker een haflinger als floris op de keuring gezien en die werd daar NIET op afgerekend. Die kleur mag namelijk wel.

Ik vind hem 2100,- waard omdat hij M2 dressuur heeft gelopen en L springen en dat vind ik voor een haflinger een hele prestatie.

Mijn eigen haflinger heb ik kunnen verkopen voor 2000,- heb ik alleen afgeblazen op het laatste moment omdat ik haar niet kon missen.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 09:01

De kleur mag wel.. Wordt liever niet gezien... Maar bedenk alsjeblieft dat deze heer al wat ouder is..
Bovendien Smurfie..als jou merrie 8 keer 1e premie is en 2 keer bestgaand is zij echt geen 1200 euro waard..
Bovendien zou je je even heel diep in de markt moeten verdiepen want Haflingers liggen steeds beter in de markt en worden daarom zo duur..een GOEDE!! haflinger van 2000 euro is niet raar ofzo.. Daar zitten dan alleen goede papieren achter is een goede merrie en dan kan je dat vragen..
Mijn merrie zou ook niet onder de 2000 weggaan

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:41

Smurfie als jij je merrie voor dat geld verkoopt hebben de nieuwe eigenaren iig een gede dag en een koopje.

Op de keuring heb ik een haflinger met een soortgelijke kleur gezien en die werd ook gewoon goed gekeurd, niet geweldig, een derde premie, maar ze zat er wel in.

En dan heb ik nog weleens een bod voor mijn haf gehad die geweldig was (voor een haf dan he) en het was echt alleen maar dat ik haar niet kwijt wou want er wordt tegenwoordig wel steeds meer voor de haf gegeven.
Logisch ook, je ziet ze steeds vaker in de wedstrijdring en doen het bij lange na niet slecht.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:42

winston heb ik gekocht voor 1.650,- euro.
met ong. 150 euro aan spullen, dus 1.500 euro voor winston zelf.
(voor foto's en info kijk op de vorige pagina)
hij heeft niet zo'n hele goede afstamming, en goede prestaties heeft hij ook niet behaald, maar het is zijn karakter! hij heeft een karakter vaan goud! ik vind dat meer waart dan wat hij heeft behaalt en hoe hij eruit ziet.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:55

Smurfie schreef:
wat een onzin hier zeg.. Ik kom er ff tussen vallen
Citaat:
Floris: 2100,- goede prestaties, wel al wat ouder en aan de kleine kant.

Voor zo'n kleur haflinger? en een ruin? misschien wel goede prestaties maar hij is echt niet meer als 1400 waard.

zeikmode aan.

Haflingers liggen niet duur op de markt.. Mijn haflinger is 8 x 1e premie merrie 2 x 2e bestgaandrijpaard.. Maar! ze is 1200 euro waard.. en ze heeft goede prestaties behaald.. maar haflingers zijn niets maar dan ook niets waard!

Paar vraagjes waarom 8 keer naar de keuring. Dat is extreem vaak en 8 keer lijkt me dat ze steeds slechter geplaatst word. Maar een 1e premie betekend vaak een mooi paardje, maar hoe hoog 1A, 1B, 1veel verder dat speelt hele belangrijke rol nog en de andere paarden uiteraard.

En zou iemand mijn paarden willen taxeren ipv deze discussie Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 11:20

ik wilde toch nog iets toevoegen aan deze discussie. ik heb mijn merrie Sietske laats kunnen verkopen voor 2000,- een paard van anderhalf jaar!!!! het is dus echt wat de gek er voor geeft!!!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:28

8 keer naar de keuring? omdat ik elk jaar ga misschien? en omdat ik 3 x naar de nationale ben geweest? Ik ga niet voor de premies naar de keuring. fok toch niet met mijn merrie.doe het voor de gezelligheid. Mijn haflinger heb 1a premie. 4 x 1b premie en 3 x een C behaald. Maar mn paardje is nu ook al 12 Lachen En het is inderdaad wat de gek dr maar wil geven.. Maar deze prijzen zijn absoluut niet realistish.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:29

_Emm_ schreef:
winston heb ik gekocht voor 1.650,- euro.
met ong. 150 euro aan spullen, dus 1.500 euro voor winston zelf.
(voor foto's en info kijk op de vorige pagina)
hij heeft niet zo'n hele goede afstamming, en goede prestaties heeft hij ook niet behaald, maar het is zijn karakter! hij heeft een karakter vaan goud! ik vind dat meer waart dan wat hij heeft behaalt en hoe hij eruit ziet.

Nou als hij 1500 waard is? ben ik wel benieuwd wat de mijne waard is.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:34

dan ben ik wellis benieuwd hoe hoog jullie mijn Haflinger taxeren

Afbeelding

Afbeelding

ik zet er niets over haar bij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:35

ik heb mijn jaarlingmerrie voor 350 euro gekocht, ik vond dat spotgoedkoop. is dat dan een normale prijs in jou ogen Smurfie?

ik kan niet taxeren aan de hand van een foto onder info. sorry..

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:42

willen jullie tosca ook nog even taxeren!?? ik heb 1850 voor haar betaald toen ze 3 was. achteraf veeel te veel...maarja (mn opa trakteerde) Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:46

tosca: 1350,- leuke pony, helaas nog geen prestaties als ze verder geschoold is wordt ze zeker meer waard!

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:47

doe mij ook zo'n opa hahaha..
350 euro mwa beetje te goedkoop.. zou eerder tussen de 600 en de 800 euro bedenken. Ligt er ook aan wat voor papier der bij zit en hoe de jaarling eruit ziet.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:26

Faiek, ik vind jouw twee haflingers echt prachtig, vooral de eerste Haha!
Maar ben niet al helemaal niet thuis in de fokwereld en zou dus niet weten wat een haf die zo te lezen goed fokt en showt ongeveer zou kunnen opbrengen.
Maar vind ze wel erg mooi hoor Bloos

Smurfie, zonder info vind ik ook weer moeilijk Haha!
En zo op het eerste oog spreekt ze me niet zo aan, dus zal er maar geen gok op wagen.

Ik ga ook elk jaar naar de keuring, gezellig en vind het wel leuk om te zien wie er dat jaar weer gaat winnen (soms een erg verbazingwekkende uitslag Haha! )

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:53

hehe ik snap wat je bedoeld met verbazingwekkende uitslagen.
Ik heb mijn pony zwaar verwaarloosd verkocht en de 1e keer dat ik met haar naar de keuring ging en bijna dagkampioen werd schoot ik ff vol haha..

maargoed zal alles er ff bijzetten Lachen
vader: marok
Moeder Roslie
8 X 1e premie.
goede nakomelingen.
Beleerd voor de kar.
Verkeersmak.
L dressuur
L springen
Daarnaast western ingereden (niet door mij hoor)
Leeftijd: 12
(heeft ook nog op paard 98 gestaan voor het stamboek)
Goede ruime gangen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=KYNZJARP
http://www.mijnalbum.nl/Foto=HCETW8G7
http://www.mijnalbum.nl/Foto=XHUZEGZL
http://www.mijnalbum.nl/Foto=D7PGKDMJ

(kan je bij deze linkjes zien helaas is ze op deze foto's veel ste dik ze is een jaar naar mn pa geweest en die heeft er niet voor gezorgd ze was ook bijna hoefbevangen toen ik der terug kreeg in november ze is nu goed afgevallen maar nog niet goed genoeg :p volgend jaar weer naar keuring haha eerst dieeten en werken)

Afbeelding Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:56

Roslie van smurfie: 1800, niet geheel mijn type maar een erg veelzijdige pony, goede resultaten op de keuring.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:58

Is beetje jammer want het is het nieuwe type maar door haar verwaarlozing heeft ze een groei achterstand dus is ze vrijwel niet groot geworden Boos! en maar 1.45 geworden. Maar het is een superpaardje Lachen ben allang blij dat ze het overleefd heeft met haar 20 procent overlevings kans Haha!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:17

Liever geen discussie over de waarom achter de getaxeerde bedragen, dit topic is bedoeld om te zien wat andere bokkers voor de haflingers geven, en het gaat niet om werkelijke bedragen. Lachen

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:09

@ smurfie: ik taxeer haar op 1700 Lachen goede keuringsresultaten, en veelzijdig ja Lachen
het is hier indd niet de bedoeling om allemaal discussies te houden! Nagelbijten / Gniffelen

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:47

@ faniek...het maakt niet zo heeel veeel uit of je nou een 1a premie hebt of een 1c premie....als je een 1ste premie hebt...dan heb je een goede merrie/ruinm..........

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:03

Smurfie: Fokt goed door, goede premies, voor de kar, onder het zadel (veelzijdig), geeft op deze foto's wel een mooier beeld dan op die andere, denk dat het de ideale pony zal zijn voor iemand die van alles wat wil doen en taxeer haar om die reden ondanks haar 12 jarige leeftijd op € 1900

Zou iemand Par nog eens een probeerseltje willen geven Bloos