Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:07

Ja banketstaaf :') het ging tot nu toe goed....
Heb de draadjes nu maar verzet en stroom er op idd...

silby

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:09

Haha lisette dat zou ook een standje voor mijn merrie kunnen zijn :') maar geloof dat zij wel respect heeft voor draadjes...

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:11

Die van mij voelt altijd even of er stroom op staat, soms 3 keer achter elkaar, alsof ze het voor de zekerheid echt goed wil weten of het er wel echt op staat :j :')

staat het er niet op? gaat ze op dr knieën, of gewoon op dr gemak net als die van jou er rustig doorheen :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 21:41

Ik heb maart vorig jaar ook een clinic georganiseerd van Cassandra mol, maar dat Is me helemaal niet bevallen. Meer info per Pb.

Ik heb ook Paul. Versluis als tandarts voor de paarden. Hij Is enorm goed in wat hij doet!

Ik Had de foto's idd ook voorbij zien komen op facebook. Stel spoken zijn het!

Mara Is niet helemaal lekker. Dikke kogel links voor. Opgezette pees schede die pijnlijk Is bij provocatie. Mn bijrijdster Was er om te rijden rn vertelde datze enorm stond te flemen, een teken van veel pijn. Dat wist ze nog niet, nu wel. Morgen metacam halen bij de dierenarts en dan met koelen en rust eens kijken hoe het gaat.

Ik vond het naar voor mn bijrijdster, dus heb ik jaar op Nash geparkeerd. Ze vind Nash eigenlijk heel eng, omdat hij wel een fratsen uit haald als je heel onzeker bent. Nash raakt daar ook onzeker van en raakt in paniek. Haar angst Was goed te begrijpen.

Ze heeft eerst aan de lonhe boven op hem gezeten en daarna nog zo'n 10 minuten los gereden, zelfs in galop. Ik vind het enorm stoer dat ze het gedaan heeft en Nash Was echt een engeltje met haar. Hij Was zo braaf :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 22:14

leuke foto's weer zeg hihi..
de mijne gaat ook op zijn knieen liggen voor een plukje gras als hij buiten word gepoetst.

4 de was overigens afgelast tamara kreeg mail.

ik heb beetje te druk gehad om bij te lezen, laatste week van de kids school en moest nog heel wat geregeld worden voor de jongste die gaat naar een andere school.

we hebben wel wat leuks gedaan ondanks dat king ff rustig aan doet hebben we, eigenlijk ook omdat de situatie met de moeder van tamara zeer slechts is bij king haar stangen trens in gedaan, hij is bijna Z natuurlijk dus we dachten nou beetje begeleiding ff op maat maken en dan filmpje voor haar moeder maken, helaas was de stang te groot dus we moeten even wat ombouwen en gaan een deze dagen even filmpje maken met de stang en trens hoofdstel van tamara de moeder vond wel een mooi idee ze zal het helaas anders nooit meer zien.

en moet zeggen wat stond het hem stoer zeg.. wauw.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 07:58

Ha ha, die foto's, wat een ondeugden, doet ie van mij nou nooit :+

Ik rij 26 juli met een clinic mee hier in de buurt bij Sara, ben erg benieuwd.

Heftige situatie met Tamara haar moeder kiddokids, sterkte! :(:)
Maar wel heel gaaf dat jullie dat zo doen, ondanks dat ik mijn S&T enkel in de training gebruik vind ik het Staar ook echt megastoer staan <3

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 08:17

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 09:38

Francoise Rey ben ik ook tegen gekomen op internet inderdaad. Zit er ook wel aan te denken om haar misschien te vragen.

@Rianne,, Ik ben 2 of 3 week geleden bij Monique op trainingsweekend geweest en vorig jaar heb ik bij haar een cursus gevolgd zonder paard. 2 jaar geleden eens met een ander paard bij haar gelest maar inmiddels nog niet weer les van haar gehad met mijn Haf. Ja het trainingsweekend. Ik heb eigenlijk 2 instructrices en die wil ik dus nu gaan afwisselen. Monique is inderdaad niet de goedkoopste maar ze geeft zo fijn les en het werkt echt super voor ons. Mijn haf loopt heel fijn dan. Dus dan wil ik om de maand weer gaan proberen om te lessen bij Monique.

@Rianne, ik ken beide niet. Zal eens even gaan googlen. Waar zou die clinic dan zijn?
Heb misschien wel interesse maar we zijn nog helemaal niet ver met rijden (ook omdat hij nog zo jong is en ik niks wil haasten)

Paul Versluis ken ik inderdaad wel als tandarts. Jammer dat die zo ver weg zit. Wat een geweldige en kundige man is dat. Ik ben een keer bij een clinic van hem geweest. Heel leerzaam, en mocht ook voelen enzo.

@Silby, wat een draak!! En wat een koppie trekt ie hahaha geweldig.
Die van mij ging bij de vorige eigenaar wel eens door de draden heen. Heeft het sinds ik hem heb gelukkig nog niet weer gedaan. Staat nu ook op pension stal dus daar staat ook altijd wel goed stroom op aangezien we ook een aantal flinke rouwdouwers hebben :P

@Lisette, die van jou doet het nog netjes haha. Goede buigingsoefening :P

@Peelie, wat vervelend dat Mara niet lekker is :(
Hoop dat het gauw beter wordt...
Knap dat je bijrijder toch op Nash is gestapt terwijl ze het eigenlijk niet zo goed durde.
En dan ook nog los uiteindelijk... soms moeten ze even wat extra aanmoediging hebben! Ken dat heel goed...
Wat ziet dat filmpje er netjes uit zeg!

@Kiddokids, wat een mooie oplossing zodat haar moeder het alsnog kan zien.
Ik weet niet wat er aan de hand is, maar fijn dat jullie dat nog voor haar kunnen regelen. Zou zonde zijn als ze het helemaal niet meer te zien krijgt, is toch een hele mooie prestatie!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:03

Haar angst Is opzich helemaal niet zo ongegrond natuurlijk, maar hij Was super braaf. Ik ben super trots op beide. Ze heeft hem ook nog behoorlijk aan de gang ook. Hij wordt op een gegeven moment zelfs te voorzichtig met haar. (niet meer aandraven op het einde) vievienne steld zich dan zo in op "ik ben klaar" dat nash daar in mee gaat en het dus niet begrijpt als hij dan nog een keer moet aandraven.

Zoetje, hij Was zo braaf :D

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 11:08

Peelie schreef:
Haar angst Is opzich helemaal niet zo ongegrond natuurlijk, maar hij Was super braaf. Ik ben super trots op beide. Ze heeft hem ook nog behoorlijk aan de gang ook. Hij wordt op een gegeven moment zelfs te voorzichtig met haar. (niet meer aandraven op het einde) vievienne steld zich dan zo in op "ik ben klaar" dat nash daar in mee gaat en het dus niet begrijpt als hij dan nog een keer moet aandraven.

Zoetje, hij Was zo braaf :D

Ik ken het inderdaad.
Ben zelf precies het zelfde.
Ben door een behoorlijke val 2 jaar terug best wel angstig geworden. Was nooit bang om te vallen en stapte altijd weer op maar na deze val toch behoorlijk wat schrik gekregen onbewust.
Ben dus met rijden ook voorzichtig en stap niet zomaar meer op een ander paard.
Met mijn eigen ben ik er eigenlijk wel overheen al ben ik nog wel voorzichtig, en aangezien hij mijn spanning gelijk overneemt ben ik (vooral op vreemd terrein) nog wel erg voorzichtig en moet er dan ook wel even doorheen geholpen worden.
Dus kan me haar gevoelens helemaal voorstellen ;) Vind het erg knap van haar! Ik had in ieder geval niet durven galopperen haha.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 12:25

Galop Is juist de gang waarin hij jet minst aan de race gaat. Stappen gaat altijd eigenlijk wel goed (zolang je hem maar aan de gang houd), de overgang van stap naar dtaf gaat vaak fout. Dan bouwen veel mensen spanning op, wat Nash heel erg eng vind en dan gaat hij aan de race. In de galop Is hij juist weer lekker aan het gaan, en dan heeft hij geen tijd meer om fratsen uit te halen. Dat Is het voordeel dat ik hem natuurlijk heel erg goed ken.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:09

Klinkt als een pittige situatie Kiddokids, mooi dat ze het op deze manier toch nog mee kan krijgen.

Vervelend van Mara peelie, hopelijk knapt ze snel weer op en stoer van je bijrijdstertje!

Hoe gaat het eigenlijk met Iris klasien?

Weet je wat leuk is? Mennen tussen de schapen :')

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 04:25

Braaf paard zo tussen de schapen door! Ik vind schapen zo leuk :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 07:55

Iris gaat niet goed. Ze is ook benauwd en heeft af en toe lelijke hoestbuien. We zijn al aan het voorbereiden. .. ...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:54

He bah Klasien, dat is naar nieuws :( sterkte en wijsheid bij de beslissing..

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:01

Las inderdaad dat je er vanuit gaat dat ze niet lang meer heeft Klasien. Heftig hoor.. :(:)
Heel veel sterkte ermee.. :(

Maessie, hoe is je wedstrijd gegaan?

Knap van je bijrijdster Peelie!

Leuke foto zo tussen de schaapjes Marinda :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:04

Jeetje klasien :( niet leuk...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:05

Knuff Klasien. .. een moeilijke maar eerlijke beslissing.

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:13

@Rianne: was wel tevreden, ben de hele week wat met dr in discussie geweest, maar ondanks dat mn proeven redelijk doorgekomen. Had de eerste proef 180 en 181, en de tweede 174, toen was de batterij leeg. Het was erg benauwd al en errug veel dazen waar ze kriegel van werd, hebben we bij ons thuis praktisch geen last van. Wel een goeie oefening!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 22:06

supertrots op Janouk   *\o/* *\o/*

in een zwaar bezette ZZ dressuur ring mendistrict West is Janouk 4e geworden en mag naar de Hippiade!
toch maar mooi bij de beste 12 van Nederland
ring 3 jury bij C 220 en jury bij h 210 punten
ring 4 jury bij C 217 en bij H 217 punten.
vette winstpunten

ze liep zo super fijn, lekker voorwaarts ondanks de hitte.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 11:05

Gefeliciteerd Janouk!
Klasien, wat ontzettend balen dat het de verkeerde kant op lijkt te gaan met Iris, ik leef met je mee Y;(

Ik ben gisteren naar de keuring in noord NL geweest om foto's te maken, deden er nog bokkers van hier mee met bestgaand?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 12:32

Ja ik :j nummer 147

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 13:41

Ik weet dat Wendy met Armando heeft mee gedaan aangespannen

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 14:51

Jeetje Klasien wat vervelend zeg... Heel veel sterkte met de beslissing :* :* ;(

Wat ziet dat mennen tussen de schaper er grappig uit zeg... braaf paard!

Gefeliciteerd Janouk!

Ik heb gister mijn nieuwe zadelkast naar stal gebracht en de oude uit elkaar gesloopt... zal vol met muizenkeutels. Dus voordat de muizen mijn spullen kapot vreten maar even een andere gehaald...
En vandaag eindelijk weer wat met mijn monster gedaan... Stond alweer een week stil, maar opzich vind ik dat niet heel erg aangezien hij nog zo jong is! Vandaag gelongeerd met onze nieuwe micklem multi bridle. Van de week even kijken of ik er weer eens op stap.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 16:06

Leonie, dan heb ik foto's van jou :)
Ik ben eerst met de foto's van de keuring bezig, als ik met bestgaand bezig ga, plaats ik hier wel een link :)

Van Wendy en Armando heb ik volgens mij ook foto's, zij deed mee met enkelspan volgens mij