Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:44

Ja, daarom ben ik blij met de zadelmaker. Alleen het gekke is: gister had ie geen zadel op en zijn bewegingen waren alleen 'terughoudend'.
Hoop echt dat het wisselen is, en met enkele dagen weer voorbij is.
Vind het maar niks, dat ie zo is.
Poetsen vind ie wel heerlijk! En lekker knuffelen, dat liet ie gister wel weer blijken :P

Amanda, spannend, ben benieuwd naar je resultaat!

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:02

Goeiemorgen!

@ Miiesje: Gefeliciteerd!

Ik heb maar weer een afspraak gemaakt met de dokter voor vanmiddag. Had gisteravond hoofdpijn en mis dus nog een heel groot gedeelte van wat er allemaal gebeurd is nadat ik gevallen ben. Wil er toch nog eens door mn eigen dokter naar laten kijken.

Ik heb gisteravond wel de man ontmoet die Marissa gevangen heeft, heb de man bedankt met een doos chocolade. Vond ie niet nodig, maar toch. Ff gepraat over wat er gebeurd is en waar ik me dus niks van herrinner. Ik heb normaal gereageerd tegen hem en nog met hem staan praten. Hij vond het ook best raar dat ik me daar dus niks weet te herrinneren. Hij zei ook dat ala ik niet normaal had gedaan hij me ook niet had laten gaan. Dus goed gesprek, wat mij niks heeft opgeleverd. Hoopte dat er weer iets terug zou komen, maar helaas.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:05

Oef, dat klinkt niet lekker :(:)

Ik herken het wel. Heb ooit eens een trap tegen mijn hoofd gehad (tanden/kiezen kapot, 6 hechtingen in mijn kin en een zware hersenschudding). Ik kwam toen ook heel helder over in het ziekenhuis en mocht naar huis.
Absurd, want ik woon alleen en dat had nooit gemogen. Ik weet ook echt niks meer van die dag.
Maar volgens andere mensen was ik gewoon helemaal bij zinnen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:10

Hier ook een gevalletje 'niks herinneren'.
Ben vorig zomer met paard en al onderuit gegaan en was (blijkbaar) ook heel helder.
Tot een half uur na de val.
Ik had mijn vader helemaal laten zien waar ik was gevallen etc. etc.
En ineens zit ik in de keuken met ijs op mijn hoofd.
Ik snapte er helemaal niks van. En was helemaal verbaasd toen het paard afgezadeld en wel weer in de wei stond.
Door die reactie ging bij mijn vader een belletje rinkelen en zijn we naar het ziekenhuis gegaan. Bleek een hersenschudding te hebben en meost dus in de nacht om de 2 uur gewekt worden (geen pretje).

Maar vind het wel raar als ze je al zo snel naar huis sturen, bij mij checkten ze echt alles.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 11:52

Ik ben alleen bij de HAP geweest en had eigenlijk geen hoofdpijn dus mocht gaan. Moest ook om de 2 uur gewekt worden. De hoofdpijn was helemaal weg dus een lichte hersenschudding, maar ik mis dus echt ongeveer een kwartier/20min. Mijn moeder is een beetje ongerust, dus die vond dat ik toch nog maar een afspraak moest maken bij mn eigen ha.

Ik weet precies waar ik gevallen ben en waardoor. Ik weet dus niet meer wat er daarna gebeurd is tot ik dus weeer op Marissa zit en bijna terug ben op de boerderij. Ik mis echt een heel deel wat dus ook niet terug kwam toen ik met die man aan het praten was. Ik herkende die hele man niet eens, zelfs niet toen ie zn helmpje opdeed haha.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:03

HAP geloof ik niet zo meer in, mijn vinger zou ook 'gekneusd' zijn en die is echt wel stuk hoor. Gewoon naar de HA gaan. Ik heb ook eens een hersenschudding gehad, maar kan me nog alles herinneren. Ik ben toen 3 maanden bezig geweest voordat ik weer 100% funtioneerde.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:10

Zijn inderdaad enge dingen om stukjes kwijt te zijn. Ik ben ooit als jong meisje omver getrokken door een grote hond en op mijn hoofd belandt. Weet ik ook niets meer van, behalve dan dat ik ineens thuis op de bank lag.

Ik zeg niets over HA en HAP. Ik heb begin dit jaar een week met een gebroken rib gelopen zonder pijnstilling omdat de assistente me door de telefoon kon vertellen dat het gekneusd was. Ze vond me nog een brutaal kind ook (ben 32 maar goed...). Een week later ben ik door mijn fysio alsnog doorgestuurd naar de HA en kon ik dezelfde dag nog terecht, ja dan ineens wel. Bleek toch echt dat mijn rib gebroken was.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:11

Dat lijkt me erg zeg, dat je je na een ongeluk niets meer kan herinneren.
Siersma, gelukkig dat alles verder op zich goed gegaan lijkt te zijn. Hoe wist je nog wel wie de man was die Marissa gevangen had?
Amanda, wat gaaf dat je een kinderboek aan het schrijven bent. Ik ben benieuwd! Heb je voor jezelf en deadline of mag het ook nog een jaar duren bij wijze van spreken? Volgens mij ben je al op de goede weg met je 13 hoofdstukken.

Vandaag is de dag na het trekken van mijn 3 verstandskiezen. Voel me al wel wat beter, maar erg wankel van het weinige en vloeibare voedsel dat ik sinds gisteren eet. Toch maar weer naar bed gegaan. Het liefst zou ik zo'n mooie zonnige dag als dit doorbrengen met m'n verzorg haf. Na weken stil staan ivm bronchitis zou ik deze week weer een ritje gaan proberen, maar dat zit er denk ik toch niet in.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:13

Faringo: wat schandalig dat ze je zo door de telefoon wel wist te vertellen dat je rib gekneusd was. Ik kan me voorstellen dat zulke fouten gemaakt worden, maar het is niet helemaal onschuldig. Gelukkig heb je later alsnog een afspraak kunnen maken.

Moest jij trouwens niet van internet af? :p

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:15

Mijn ervaring met de HAP is afhankelijk van de arts die er zit.
Een paar weken geleden ben ik er 2x op zaterdag geweest vanwege pijnaanvallin in mijn maagstreek (hele nacht niet geslapen, duurde al een uur of 8). De 1e keer onwijs goed geholpen. Vermoeden was maag of galstenen. Medicijnen meegekregen en als ik koorts kreeg moest ik terugkomen. 's Middags koorts, dus weer gebeld.
Andere HA: Ach, je hebt gewoon griep, uitzieken, stoppen met medicijnen.
Hij noemde me nog net geen aansteller :x
Op maandag naar mijn eigen HA geweest en en toen bleek het een acute maagvliesontsteking te zijn. Doorgaan met de medicijnen van de 1e HA en met 2 weken was het een eind over.

Wiek: ik heb voor mezelf de deadline van het einde van het jaar. Voor het 1e concept. Dan moet het nog nagekeken worden, herschreven, enz.
Maar als ik het niet haal is er ook geen man overboord :D

Beterschap :(:)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:16

Ja das zeker schandalig inderdaad, maar dat gebeurt regelmatig bij dat gezondheidscentrum. De enige reden dat ik daar blijf is omdat mijn HA wel heel fijn is.

Dat moet ik inderdaad ;-), maar manager is rondje lopen dus ik ben er even snel en stiekem haha.

Fijn dat je je al iets beter voelt Wiek.

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:17

Siersma: Heb je trouwens familie in Den Helder? Mijn moeders kant heet Siersma.

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:18

Nou Amanda, dat is nog een goede maand doorwerken :). En bedenk ook dat je eerste opzet nog helemaal veranderd kan worden als je dat wil. Met teksten is het vaak zo dat als iemand anders er eens goed kritisch naar kijkt er stiekem nog zoveel dingen in zitten die niet kloppen of onduidelijk zijn. Maar je verhaal kan er alleen maar beter van worden!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:20

Ik heb via bokt een externe gevonden die het helemaal nakijkt. Iemand die mij totaal niet kent. En dat is wel prettig. Want de meesten die het nu lezen verliezen zich in het verhaal en vergeten te corrigeren :+
Heb al aardig wat tips van mensen gekregen.
Maar nu eerst afschrijven en dan alle opmerkingen verwerken. Anders blijf je corrigeren tijdens het schrijven en dat werkt niet :n

Maar kan niet wachten tot ik het 1e exemplaar in handen heb :D

ladynaomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:22

Jaaa. Ik meld mij ook even! Ben inmiddels 23 en heb al twee jaar een verzorghaflinger, genaamd Tara. Ze is nu 9 jaar en 3 jaar onder het zadel. Een echte dondersteen maar wil heel graag voor je werken.

Ik reed eerst een KWPNer, maar dat ging meer bergafwaarts dan bergopwaarts. En Tara stond ook bij ons op stal, dus ben ik geswitched en daar heb ik zeker geen spijt van!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:06

Wel fijn Amanda dat je iemand hier op bokt hebt kunnen vinden die het allemaal gaat nalezen en waar nodig corrigeert. Lijkt me ook echt een gaaf gevoel als je het eerste exemplaar van je eigen geschreven boek in handen hebt compleet ingebonden en verwerkt met illustraties enz.

Pfff heb echt geen zin meer om te werken. Ben over 4 weken lekker bijna 2 weken vrij en ben nu hard aan het aftellen en daardoor heb ik niet meer zoveel zin.

Ben benieuwd hoe Storm het vanavond doet. Heb een tijdje behoorlijk ruzie met hem gehad. Hij wilde of alleen maar sterrenkijken of in een valse krul lopen. Sinds anderhalve week loopt hij weer fijn hoewel hij wel wat meer aan het been mag worden. Hoop dat deze lijn zich een beetje voortzet want dan kan ik ook weer eens aan andere dingen gaan werken dan alleen de basis.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:38

Dapnik: De enige familie in DH is mn zusje die erheen verhuisd is een paar jaar geleden. Deze Siersma tak komt uit Friesland, ongeving Leeuwarden.

Ik kan me die man dus niet herinerren. Mijn vader heeft een fysio en haar zoon en vriend mountainbiken beide. Mijn vader vertelde wat er gebeurd was aan haar en zij had het dus al gehoord van dr vriend en zoon. Dr zoon zat in het groepje dat leskreeg van de man en de man had het aan die vriend van haar verteld. Aangezien het een klein wereldje is hier, was 1+1 het antwoord. Ik heb het telfoonboek gepakt en die man gewoon gebeld.

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:49

Beterschap Siersma!

Ik heb ook ooit zo'n fijne val gemaakt. Zadel (boomloos, niet op eigen paard) schoof onder de buik dus ik moest me wel laten vallen. Op mijn hoofd gevallen, lichaam eroverheen geklapt en de pony rende weg. Erg fijn! Ook een fikse hersenschudding aan over gehouden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 13:56

Jeetje Viet, das ook een erg nare val geweest. Hoelang heeft het bij jou geduurd voor je weer de oude was?

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:29

Voor de liefhebbers, heb weer een nieuwe blog.
Ditmaal niet over een wedstrijd :P

Vond het wel een keer tijd voor een positieve blog! (over paarden natuurlijk)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:55

Rosanna, dat is nog eens een eye opener! Paarden zijn top vrijetijdsbesteding. Soms is het wel eens een moetje, maar uiteindelijk krijg je er zoveel liefde voor terug. Zo voel ik het in ieder geval. Als ik thuis kom van mn hafje ben ik ook altijd helemaal weer opgeladen. Lekker bezig geweest en in de buitenlucht.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:04

Zo, zeker een eyeopener. Het voelt echt soms als een moetje zoals Wiek al zegt. Maar eigenlijk is er niks lekkerders dan na een dag werken heerlijk in de buitenlucht bezig zijn. Al iis het maar om de mest te ruimen, wat toch echt niet mijn grootste hobby is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:05

Kan niet anders dan me hier ook bij aan sluiten :-)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 15:22

Mensen zeggen dat ook wel eens tegen mij.
Naast mijn fulltime baan, paard en huishouden speel ik ook nog 2 of 3 avonden in de week bij een orkest, geef ik 2 meiden op saxofoon les en heb ik in het weekend ook regelmatig een concert.
Soms is het wel te druk en verlang ik naar een avond op de bank. Maar vaak vind ik het heerlijk!
Met paard lekker buiten, met muziek onder de mensen zijn en samen iets moois creëeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:24

Nare val viet!

Ik ben 2x goed hard gevallen, 1 x op de nationale tijdens het bestgaand :+ peerd nog op mn knie getrapt , verrekte kniebanden en paard mooie littekens aan over gehouden.

En vorig jaar van Damella op mn hoofd op de bakrand, whiplash van opgelopen :=