Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 06:26

de haflinger is nog half zo erg met haren, pak maar eens een shetlander. die pak ik iedere keer met de handzaag. gaat veel beter en sneller. bij Nelleke durf ik dat niet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:31

kinel schreef:
de haflinger is nog half zo erg met haren, pak maar eens een shetlander. die pak ik iedere keer met de handzaag. gaat veel beter en sneller. bij Nelleke durf ik dat niet.

Neeeee voor rmij geen shetlander! ;)

(Doe me een lol; heb aan deze haf mijn handen al vol)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:39

Hoi!!

Ben dit topic even volledig uit het oog verloren zeg :o. Met Storm en mij (Annemrie) gaat het allemaal prima hoor. Complimentje gehad van DA dat hij zo prima op gewicht is, tandjes in orde, wormenkuur gehad. Hij zit echt prima in zijn vel op het moment. Onderlinge wedstrijdjes rijden we ook nog steeds en zijn in 3 wedstrijden nu B+4. 2 juni staat er weer een wedstrijdje op het programma. Gisteren lekker in de les mee gereden. Hij zweette als een otter dus ben wat eerder gaan uitstappen. Manege eigenaresse vroeg ik of ik niet een rondje buiten wilde uitstappen met de meiden uit de les. Ja hoor das prima, altijd fijn voor de paardjes. Vond het ook wel een teken van vertrouwen. Vandaag ga ik met een stalgenootje lekker een rondje buiten rijden en morgen heb ik een fotoshoot. Kortom allemaal leuke dingen.

Storm is inmiddels al flink door zijn haren heen gelukkig, want jeempie wat een vracht kwam daar ook af. Ik gebruik meestal zo'n gekarteld zweetmes. Werkt echt prima.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 07:43

Annemarie: ja ik heb je al een tijdje niet gehoord. Fijn dat het zo goed gaat met jou en Storm. Soms gaan dingen gewoon van een leien dakje en heb je niets te vertellen. Geen bericht is vaak goed bericht. Veel plezier verder met hem en geniet van de aankomen de zomer.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 15:24

Heerijk bij Merel geweest! Even haar nieuwe setje gepast. (had kogel en peesbeschermers en springschoenen) en ze zag er helemaal hip uit! Het rijden ging ook goed. In het begin nog heel iets last van de kaboutertjes in de bak, het waaide nog al en toen bewoog alles, dus heel eng natuurlijk. Maardaarna heeft ze zeicht keurig gedragen. Denk toch maar binnenkort even een zweepje kopen om aan te geven dat ze iets moet inbuigen met dr lijf. Heb hele zwakke kuiten dus dat wil heel slecht.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 19:31

Horsetime: Dat waren windkabouters; echt het lastigste soort ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:55

gisteren weer heerlijke rit van bijna 3,5 u gemaakt. ze was niet vooruit te branden in het begin totdat we een groot stuk naast de autobaan gingen. ze werd helemaal hyper. gelukkig controleerbaar. ze wist niet waar ze moest kijken. het duurde even, maar verder heerlijk gereden.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 06:59

Kinel: had Nelleke de handrem erop? Wist je die niet te vinden om los te maken?

Vandaag ritje maken met nieuwe vrouw/groom. Als één groom ziek ik en ééntje gaat daagjes uit naar europese steden, zocht ik even naar iemand die me kan vergezellen op ritten. Van de zomer zijn beide grooms op vakantie; dan is het altijd handig om iemand op mijn lijstje te hebben staan.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 07:11

sandrina: nee Nelleke had gewoon niet veel zin om beetje door te lopen tot aan de autobaan toen was de handrem zwaar nodig. succes met ritje en hopelijk droog.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:28

jammer dat het hier nu zo stil is.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:31

Ja das wel jammer inderdaad, vond het een leuk topic. Moet wel zeggen dat ik de laatste ook erg druk ben en veel minder actief op bokt ben ook.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 14:34

pakken we het weer op?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 14:38

Ja kunnen het proberen en zien wat er gebeurt, zal alleen niet iedere dag kunnen typen ben ik bang.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 16:56

Ik miste het al.
Goed ik ga van start:
Vandaag weer met Fralla en de sulky gereden. Beetje koud, maar helder en droog. Fralla was kijkerig, maar voorwaarts. Zal even foto plaatsen van vorige keer dat ik reed.
(Humpf even in mijn album zetten)

Afbeelding

Afbeelding

Wat hebben jullie pas nog gedaan?
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 03-12-13 17:05, in het totaal 2 keer bewerkt

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 17:02

@annemarie hoeft ook niet iedere dag hoor, doe ik ook niet

Marga en Sjors,
Vandaag heb ik hem even gelongeerd, vindt hij niks aan dus had een balkje weg gelegd en op t laatst een paar blokken eronder, hij deed t braaf maar of tie t echt leuk vindt weet ik niet. Hij was gister door mijn lesgeefster gereden en ze noemt hem soms SPEEDY omdat ie zo voorwaarts was en in t zweet van kop tot teen dus moest hem vandaag wel ff laten bewegen. Morgen gaat ie weer onder t zadel.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 17:26

Hellooooo!

Jeu weer dagboekverhaaltjes:) Wauw Marga lekker zeg dat voorwaartse. Hoe gaat het zelf met rijden?

Een haf voor de sulky. Leuk.

Harmanda en Heidi
Bij ons ging het een tijd erg lekker tot dat Heidi opeens onregelmatig ging lopen. 1,5 week aangekeken. Boven de kogel was wat verdikt maar niet extreem. Da erbij gehad niet veel wijzer geworden. Onstekingsremmer, koelgel en nog 2 week rust met stappen en koelen. Als dan niet over een echo laten doen. Nu we inmiddels een maand of meer verder zijn. Heb haar wat langer rust gegeven. Zijn we rustig opbouwen met logeren. Inmiddels 25min bezig en gaat nog steeds goed. We blijft haar been net boven de kogel iets dikker maar ze loopt wel goed. Wil zool graag weer rijden maar weet heel goed dat ik rustig moet opbouwen. Mocht ze nu wel weer kreupel worden gaat ze zeker naar de echo toe.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-13 20:49

@Harmanda: ja met rijden gaat t best goed, heb nog niet al mijn conditie terug want toen we net goed bezig waren van de zomer had Sjors een blessure en heeft 6 wkn stil gestaan met een wond aan zijn kogel. Daarna weer aan de gang gegaan en toen kreeg Sjors een mega grote bult onder zijn kaak, opgezette lymfeklieren dat wees op ergens een ontsteking in zijn lichaam, daarna weer opgepakt en toen ben ik door mijn rug gegaan hahaha en nu zijn we net weer bezig. Dus ook hier blessure tijd gehad. Hoop dat Heidi straks weer helemaal de oude weer is.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 21:33

leuk dat dit topic weer op gang komt, zal zelf ook proberen elke dag wat neer te zetten!

marylize en normann:
er is in deze tijd heel wat gebeurd, zo is 3 weken geleden mijn shetlander verkocht aan hele lieve mensen, dit heb ik gedaan omdat ik er niks meer mee deed en het te veel geld ging kosten voor een paardje waar je niks mee doet. maar nu ben ik bezig om mijn startpas aan te vragen, dat is al heel lang een droom van mij geweest om officieel op wedstrijd te kunnen, dus heb er heeeeel veel zin in! vandaag heb ik hem gelongeert, maar hij was echt heel erg fris, hij crosste keihard door de bak, en werd zo ongeveer aan de longe meegenomen! maar heb het gelukkig goed kunnen afsluiten :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:25

Ik doe ook weer mee!
Vanmiddag naar willem dus heb vanavond een verhaaltje! :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:39

Gezelly!!

Ik heb zo pauze dus dan ga ik even een stukje typen. Tijd genoeg in mijn half uur nu ik niet meer rook :-)

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 12:46

Sinds afgelopen vrijdag heb ik mijn eigen haflinger!! *\o/*. Het lijkt me leuk om hier mee te praten en onze belevenissen te vertellen. Natuurlijk moet ze eerst nog een beetje wennen aan haar nieuwe stal/weiland en leren we elkaar een beetje kennen. Er is nu dus nog niet zo heel veel te vertellen. Deze week wil ik beginnen met wat grondwerk, gewoon de basis dingen voor een goede relatie. Daarna kijk ik wel even verder hoe ze dit oppakt. Ze is nu 3,5 en net een paar maanden onder het zadel. Ik wil daarom nu nog niet gaan rijden met de winter voor de deur. Deze winter lekker veel grondwerk/wandelen/longeren enz. en dan in het voorjaar het rijden oppakken. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 13:30

Zo ben ik.

Eigenlijk heb ik niet eens zo heel veel te melden. Het afgelopen half jaar is rustig verlopen zonder gekke dingen of blessures van ons allebei. Mijn jaaroverzichtje staat in mijn onderschrift. Op dit moment doet Storm het heel erg goed onder het zadel. Iedere onderlinge proefje hebben we winst gereden (wel gejureerdop KNHS niveau). Willen volgend jaar in het L1 gaan starten. Verder uiteraard gewoon de leuke buitenritjes en wandelingetjes. Gewoon rustig en stabiel zal ik maar zeggen haha.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:16

@Blondcowgirl: stel jezelf even voor, zie pagina 1

@Annemarie: lekker dat t zo goed gaat, mag je meteen in het L1 beginnen volgend jaar?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 16:29

Ja ben de B door inmiddels

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 16:33

oh echt wat goed joh, dus je hebt dit jaar al officieel wedstrijden gedaan. Jullie gaan goed