Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:32

Ach ja was ik vergeten, dank Milou!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:23

@ sandrina en milou: dat zag er leuk uit.

kim en nelleke
vandaag een heerlijke rit van 4,5 uur gemaakt door de duitste bossen. lekker niemand tegenkomen en genieten. ook nog een heel stuk over de weg. komt er zo`n k@$%#$t hommel met een scooter achterop gereden en al netjes gevraagd om afstand te houden , moest namelijk een bruggetje over geeft hij net op het laatste moment een dot gas dat nelleke schrikt. de l....l. toen duurde het even dat ze weer rustig was. verder heeft ze zich heel goed gedragen.daar ze af en toe wel een wil gaan drammen als ze veel moet stappen. nu heeft ze vrij tot na het weekend. wat een luxe :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 06:09

Oh ja je hebt er gasten tussen die echt niet snappen wat een paard nodig heeft. Zeker geen gas op het laatste moment! Er is bij ons een brugje; daar klotst het water nogal druk onder. Dat vindt Fralla maar niets. De groom is vaak nodig om haar er over te begeleiden. We nemen die brug middenop! Vaak worden we door fietsters aan de rechterkant gepasseerd! Altijd maar jagen! Niet even wachten!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:00

zo heb ik een viaduct waar ik in het midden erover ga. en dat de auto`s maar wachten. doen zo bijna altijd daar. onder door razen de auto`s en gelukkig geeft nelleke er weinig om. ze heeft alleen iets met motoren. die vindt ze beetje eng. een keer geschrokken voor de wei. dit kostte mij een blauwe teen. motoren die net na het stoplicht optrokken en gas gaven tot voorbij de wei.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 11:30

Blauwe teen= auw!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 13:09

Vandaag heerlijk weer naar Mereltje toegeweest, alleen doordat het veel aan het regenen was, heb ik toch besloten haar een vrije dag te geven! Dat had ze zowizo wel verdient. We zijn nu echt aan het opbouwen en het klikt zo goed!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 16:01

Regen? Wij hebben nauwelijks 20 druppels gehad.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:22

marylize & normann:

vandaag heerlijk gedressuurd, heb eerst getwijfeld of ik wel moest rijden omdat ik morgen wedstrijd heb, maar toch gedaan en absoluut geen spijt gehad. daarna nog deels gewassen, zijn benen goed ingepakt met bandages en springschoenen voor de nacht :p morgen heb ik een wedstrijd bij de kroo in nieuw en sint joosland, dat is een wedstrijd waar bij je tegen hetzelfde ras moet rijden! jullie horen nog wel hoe het is gegaan :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 19:36

Zo spuit is gezet en nu mag ze genieten van haar paar daagjes rust. Heb haar nog even lekker gepoetst en ga morgen lekker plantjes in de bakken poten. Thuis wat knobbelen en verder zie ik wel.

@ marylize: veel succes morgen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 16:48

Aah! Nieuw hoofdstel binnen! Morgen even passen!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 21:13

marylize en normann:

vandaag wedstrijd gehad bij de kroo in nieuw en sint joosland! eerst dressuur gehad, ging best goed, maar kon nog relaxter :) maar goed ben zeer tevreden ook met mijn punten (186). daarna caprilli proef gehad, ging echt super, hij was al veeeeeeel relaxter als bij de dressuur, dus was echt mega tevreden, bij de uitslag bleek ik eerste te zijn geworden met 218 punten, dus mn dag kon niet meer stuk :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:01

@marylize: van harte en fijn dat het goed is gegaan. op naar de volgende wedstrijd.

vanmorgen de paardjes lekker gevoerd en ga straks naar de menwedstrijden. daar komt ook de internationale top. is tevens de opening van het buitenseizoen. het is droog niet al te warm dus goed vertoeven.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:28

@kim: dankje :D nu heb ik even geen wedstrijd meer, pas in juni heb ik er al het goed is weer 2 :) helaas heb ik geen startpas dus rij ik onderling, we hebben zelf ook geen trailer dus moeten we er elke keer 1 huren, dus vandaar dat we het niet al te veel doen!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:52

Wat IS dat toch met dat paard van mij? Heeft ze al een uur goed gereden, gaat er een minder ervaren ruiter op; gaat ze me toch aan de hol! Ze doet of ze schrikt, ze trekt een sprint, ziet dat de bak open staat en is weg! Jonge vrouw er lellijk afgevallen. veel pijn en bloeduitstortingen! Huisarts erbij.
Dat flikt ze dus alleen maar in de bak! Maar daar moet met Fralla toch ook gereden kunnen worden? Het gaat 10 x goed, dan flikt ze zulke streken niet en de elfde maal.................................

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:51

@ Sandrina: die heeft dus echt de kolder in de kop. Wat het is weet ik ook niet , daar kun jij je haflinger zelf goed voor hoop ik. Maar het is niet leuk nee , dat kan ik me voorstellen.
@ marylize: af en toe vind ik het ook wel jammer, geen trailer. Maar voor een bosruiter als ik.

Kim en Nelleke
Nelleke vandaag vrij. Ik naar menwedstrijden. Dit viel beetje tegen dan andere jaren. Demo's waren wel leuk. Zelf werd ik uitgedaagd om in zo'n Romeinenwagen mee te gaan en dan te springen over een kleine schans met vier bekertjes water in palletje in mijn andere hand. En ik heb het gedaan. Wel gaaf maar ook beetje eng. Daarna nog mee gecrost in een kruiwagenbak op een frame en de haflinger ervoor. Dit werd gedaan door iemand van de blackriders. Was supergaaf en leuk om te doen.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:19

Merel:
Vandaag nieuw hoofdstel gepast. Moest wel een kleine ingreep aan doen. (ergens wat in knippen) Maar zit super! Helemaal blij! Toen we gingen rijden, begon het super slecht. Een stalgenoodje lied haar paard verderop grazen en daardoor was ze totaal niet bij de les. gewoon echt niet. Alleen maar hinniken etc. na een poosje toen ze terug was, begon ze zich te concentreren eindelijk en ging het drafgedeelte ook goed. Rijd haar nu net 3 weken. en uiteindelijk goed afgesloten maar pff wat een energie heeft ze zeg.. ervoor is ook niks met haar gedaan. Dus tijd om haar weer op te pakken!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 06:48

@merel:wat je zegt energie. Die wat gisteren voor die wagen stond met die kruiwagenbak, was een merrie van 20 maar die had energie van een 4 jarige. Hij vroeg mij haar ook even vast te houden met stil staan. Die dame sprong gelijk weg als ze mocht gaan. De mijne mag morgen weer aan de bak aan de longe. Tenminste als mijn planning niet in de war wordt geschopt....

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:53

Ja ik verwacht dat het komt door het mooie weer enzo. Ook het naar de bak stappen. Heb nog nooit een paard zo graag naar de bak zien lopen als deze mevrouw haha. Ik moet wel echt het een en ander aan opvoeding geven. Er is al heel lang niks,met haar gedaan dan poetsen maar pff. Stoppen en wachten dat ik ben opgestapt staat niet in haar woordenboek. Heb verleden week net zo lang bezig geweest totdat ze eindelijk stil bleef staan.

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 08:50

Afbeelding

Hier weer eens een update van moos.
Ze staat nu een maand op haar nieuwe stalling en heeft het helemaal naar haar zin. Vorige week heb ik er voor het eerst opgezeten en wat was ze braaf! Even een halve minuut gezeten en uitgebreid beloond en er toen weer af gegaan. Helemaal trots! Verder zijn we nu vooral lekker aan het wandelen en om de dag even een kwartier longeren. :)

Lebeauty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 20:46

Roxy en Sem

Ik had vandaag les op me topper het gaat steeds beter alleen de rechter galop nog niet helemaal maar daar gaan we aan werken !! :)
En nog gemest ..

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 07:29

Heb alweer een tijdje niets geschreven: Hier alles OK! Heb woensdag een karritje gemaakt met bijrijder Milou als groom. Wat een drama! Madame F dacht dat ZIJ wist waar WIJ heen wilden-----> snel richting stal! Nou nee! Wij wilden een ritje maken helemaal naar Houten-Zuid en dan langs het kanaal richtng stal gaan/stormen. Maar eer we bij Houten-Zuid waren, hebben we nog heel vaak Madame F moeten zeggen welke kant Wij opwilden!!!!!!!!! Dit was ook de 2e echter grote rit in het nieuwe jaar. Andere jaren hebben we dit getob veel eerder. Toen ze eenmaal het pad zag die leidt tot aan de stal, was ze braaf en zetten fiks de sokkken erin. Recht zo die gaat en geen gesodemieter. Toen kon ik de leidsels aan Milou geven zonder een afhaakmoment. Vrijdag deden we een rit zonder problemen, oefenen voor de Epe4-daagse met de kindjes van Marrigje achterop. Kindjes veilig in de stoeltjes. Zodirect OHZ rit met Milou; ik op stalen ros ernaast.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 06:57

gisteren weer eens een hele grote poetsbeurt gegeven. wat een haren kwamen eraf. we hadden geluk, want het ging vrij vlot daarna regenen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 14:58

kinel schreef:
gisteren weer eens een hele grote poetsbeurt gegeven. wat een haren kwamen eraf. we hadden geluk, want het ging vrij vlot daarna regenen.

Ik zweer je; ik ga een matrassenfabriekje beginnen van alleen maar haflingerhaarvulling. Nu kan ik kindermatrasjes vullen. Neem er nog eentje bij dan kan ik jaarlijks volwassenmatrassen vullen.

Hier komt ook zoveel haar van Fralla afrollen! Sta je verkeerd = in de wind dan vliegt alles je mond in :r
Maar bijkomend voordeel; ze wordt telkens donkerder. Mij viel het niet eens zoveel op, tot de eigenaar van de 'andere' haflinger dat opmerkte. (er staan bij ons maar 2 haffen)
Ze wordt ook steeds breder.
Nu moet ik zeker weer een foto maken? *-:)

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:26

@ Sandrina : Vreselijk hè al dat haar ik zit ook iedere keer helemaal onder en blijf hoesten door al die haartjes in mijn mond haha. Moos word juist steeds lichter nu ze al flink door haar wintervacht heen komt.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:33

Ik vind het juist leuk dat ze ieder jaar iets donkerder blijft na de wintervacht.
En die haren? Het eind is in zicht.