Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 12:08

Dat heb ik dus niet in huis, weet zelfs niet of dat hier in ons belgenlandje te vinden is!
Denk ook niet dat het zou werken, is echt zo een zwarte, plakkerige vlek en enorm groot, net op de sprong dus kan je moeilijk schrobben! Been niet wassen volgens jou?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 12:16

Ympi schreef:
Dat heb ik dus niet in huis, weet zelfs niet of dat hier in ons belgenlandje te vinden is!
Denk ook niet dat het zou werken, is echt zo een zwarte, plakkerige vlek en enorm groot, net op de sprong dus kan je moeilijk schrobben! Been niet wassen volgens jou?

ja denk dat dat wel kan maar niet heel lang met koud water erop dan en ik zou daarna meteen goed droog maken met een handdoek.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 18:40

Sjemira schreef:
@Josien: mooie pony hoor, alleen jammer dat haar voorpluk kort is, ik zou de manen regelmatig toppen dan worden ze voller.

Hihi omdat er steeds meer vragen naar een filmpje van mij en Crispy, hier een filmpje van even geleden, was 15 januari ik heb haar dus op 2 januari gekocht en ze heeft ook nog eerst een weekje vakantie gehad dus ja dit was misschien de 4x erop, het gaat nu wel wat beter

http://youtu.be/Hf8wpeJ-TxE

Ja haar voorpluk groeit nie zo snel ik doe er weinig aan. Maar wat bedoel je precies met toppen. Ik ken dan ook nie ecgt :o

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 19:02

Hallo allemaal.

Josien:
Leuke pony heb je +:)+ , mooie lange mannen ik vind ze persoonlijk wel dun??
Met ''toppen'' heb ik niet zo heel veel ervaring, maar je kan ze natuurlijk ook gewoon ''trekken''??
Ik heb laatst delano zijn haren geknipt, maar ik en knippen gaat niet samen dus ja jullie verwachten het natuurlijk al. ALLES GING SCHEEF:P!!
Dus toen moesten ze geknipt worden maar ik zeg eerlijk, het ziet er vet ''SCHATTIG'' uit.

Marga:
Inderdaad dat filmpje zit ook ergens in mijn gedachte, ziet er lekker ontspannen uit!!

Ympi:
Inderdaad we hopen niks ernstig, maar ja we wachten rustig even af.
Vandaag waren de hoefjes weer wat warmer, dan zaterdag, zondag en maandag.

Ik zou de pisplek schoon maken maar veder echt niet en al helemaal niet met koud water.
Pas op met de kouw, meteen een dekentje op en goed drogen!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 20:45

Josien: Mooie manen hoor! Ik zou ze wel toppen ja.

Ympi: Dat wordt emmertjes shouwen :D

Marga: Een bekend filmpje ja, maar je ziet zeker de vooruitgang.

Aranka & Sandra:
=============
Bij aankomst schrok ik echt! Ze vertelde dat de eigenaar weer in het ziekenhuis had gelegen omdat het niet goed ging :(, ik trilde gewoon op mijn benen. Gelukkig is hij al weer thuis en gaat het beter.
Vandaag ging ik met Sandra een buitenrit maken de bak is namelijk een grote modderpoel. Een buitenrit zonder zadel, zonder cap, op een pony die van crossen houd en 1 week heeft stil gestaan! (ik vraag me nog steeds af hoe ik mijn diploma heb gehaald). Gelukkig ben ik heel thuis gekomen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 09:30

Jodie_Delano schreef:
Ympi:

Ik zou de pisplek schoon maken maar veder echt niet en al helemaal niet met koud water.

Dekentje op haar been leggen? %)
Heb enkel haar been -enkel haar sprong zelfs- gewassen hoor, met een emmertje warm water en een washandje! 't ging er veel makkelijker af dan verwacht met dat warme water.

Daarna opgezadeld en lekker gereden, was alleen veel te laat thuis en lag veel te laat in mijn bed!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:50

Ympi schreef:
Jodie_Delano schreef:
Ympi:

Dekentje op haar been leggen? %)
Heb enkel haar been -enkel haar sprong zelfs- gewassen hoor, met een emmertje warm water en een washandje! 't ging er veel makkelijker af dan verwacht met dat warme water.

Daarna opgezadeld en lekker gereden, was alleen veel te laat thuis en lag veel te laat in mijn bed!

--

Ja ik weet niet zo goed wat ik er mee kan doen, een vriendin van mijn zei ook al doe er een coolelement op.
Maar ja ik wacht toch even liever de veearts af voordat ik straks wat verkeerds doe.

Hij staat wel 5 uur per dag buiten, dus dan coelen/coolen ze ook wel af.
En op stal ik heb een dunne laag met vlas, normaal liggen er altijd 3/4 balen in nu maar 1,5.
Dus dat helpt ook al, want dan kan het niet gaai broeie.

Fijn dat ie weer lekker schoon is, ging het rijden wel goed?

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:51

Waarom kan iedereen leuke filmpjes en foto's plaatsen en ikee niet??

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:55

Hey Jodie! Wanneer kwam de DA ook alweer? Vervelend eh als je zo moet zitten wachten?

Ik zou er inderdaad ook niet teveel aan doen, gewoon even afwachten, hij heeft er niet echt last van eh?

Rijden ging erg goed, probeer nu zoveel mogelijk op mezelf en m'n houding te letten, dus elke drie passen "Lore, hou je handen stil" "Lore, teugels op maat" "Naar voor kijken" "Tenen naar binnen" "niet wringen" "Benen stil" en zo voort en zo voort. Ging gisteren erg goed om daar allemaal op te letten, maar tegen dat ik stopte met rijden, was het ineens een ramp, was aan het sleuren en duwen en trekken :o Klinkt erger dan het is, maar voel er mij wel schuldig om en dan is dat goede rijden in mijn hoofd verloren!
Denk dat mijn lichaam moe was en dan verlies ik de controle dus wordt ik of heel stijve plank en dus gespannen gedoe of echt een losse wiebelkont. Hoe lang rijden jullie intensief?

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:57

Jodie_Delano schreef:

Euhm?! :+ Omdat je geen foto's en filmpjes maakt? Of kan je ze gewoon niet plaatsen?

Ter compensatie, nog wat foto's van mijn knollie!

Afbeelding

Afbeelding

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:42

..
Laatst bijgewerkt door Jodie_Delano op 29-02-12 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:43

Ympi schreef:
Jodie_Delano schreef:

Euhm?! :+ Omdat je geen foto's en filmpjes maakt? Of kan je ze gewoon niet plaatsen?

Ter compensatie, nog wat foto's van mijn knollie!

Afbeelding

Afbeelding

--

LEUK PAARDJEEEEEEE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik heb genoeg leuke foto's, maar ik kan ze niet plaatsen. :(!!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:45

Omdat je niet weet hoe het moet? Account aanmaken op bv. photobucket, daar je foto's uploaden en dan de link kopiëren.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:46

Heey, zou ik ook mogen meepraten? :)
Ik rijd momenteel haflinger Maresie, van bokker maresie :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:29

ja tuurlijk specialBel stel jezelf en je paardje even voor.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:33

[/quote]

Ja haar voorpluk groeit nie zo snel ik doe er weinig aan. Maar wat bedoel je precies met toppen. Ik ken dan ook nie ecgt :o[/quote]

Toppen van de manen: Je koopt een soort mesje bij de ruitersportzaak (soort scheermes dat aan beide zijden snijd) Dan pak je onderin de manen een plukje vast en snijd als het ware er een stukje af. Je houd dan de dikte van de manen wat je met trekken dus niet hebt, en je hebt geen geknipte coupe wat dus absoluut niet mooi is bij een haflinger.

Dus dun plukje manen pakken helemaal onderin vasthouden met duim en wijsvinger en net daarboven afsnijden, kleine dunne plukjes doen. Als je de manen topt kunnen ze weer groeien en je snijdt als het ware de dode punten eraf.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:37

Sjemira schreef:

Weer wat leven hier, :D :=
Oke ik ben 12 jaar :P, ik rijd momenteel 6 jaar, en ik rijd natuurlijk haflinger Maresie :D
Maresie is zelf 16 jaar geloof ik, en loopt L/M1.
Ik zal zo even een betere foto zoeken :Y)

http://6.media.hyves-static.net/1467832 ... 32509.jpeg

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:40

SpecialBel schreef:
Sjemira schreef:

Weer wat leven hier, :D :=
Oke ik ben 12 jaar :P, ik rijd momenteel 6 jaar, en ik rijd natuurlijk haflinger Maresie :D
Maresie is zelf 16 jaar geloof ik, en loopt L/M1.
Ik zal zo even een betere foto zoeken :Y)

http://6.media.hyves-static.net/1467832 ... 32509.jpeg

Marga:
leuk, welkom hier, hoe mogen we jou noemen??

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:41

Inderdaad welkom hier! Leuk dat je er ook je leeftijd en niveau bij noemt. Zo weten we tegen wie we praten!

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:43

Dankjulliewel :D
Oh naam vergeten, ik heet Annabel :)

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:44

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:45

Ympi schreef:
Inderdaad welkom hier! Leuk dat je er ook je leeftijd en niveau bij noemt. Zo weten we tegen wie we praten!

Marga:

@YMPI: leuke springfoto's zeg.

Hey leuk Annabel, we hopen meer van jullie te lezen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:46

Ja tuurlijk :)
Morgen ga ik weer naar m toe, eigenaar is op vakantie dus kan ik hem heel de week doen *\o/*

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 16:49

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-12 16:49

Ympi schreef:

ja das id wel leuk ja, misschien kunnen we dat allemaal even doen :D Ik zal wel de oudste zijn :o

Marga 43 jaar, Ik ben de topic starter maar heb geen haflinger meer maar iedereen hier wil nog steeds weten hoe het gaat met mij en mijn nieuwe paardje Crispy (New Forest x Arabier) Crispy is een merrie van 13 jaar.