Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GyTHaNa

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:37

Hallo ik ben nieuw hier en wil ook heel graag wat vertellen over mijn pony gythana.
arzu+gythana

Vandaag voor de eerste keer bitloos gereden! het ging echt super! We hebben haar ook even in de buiten paddock gezet zodat ze haar ei kwijt kon. Later nog lekker met haar getut, gepoetst en gevlochten. De laatste tijd doet ze ook vanzelf haar hoofdje naar beneden! Echt fijn, want dan hoef je niet heel de tijd te spelen met je teugels *\o/*

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 12:22

Kim en nelleke
gistermorgen was ik al om 7.45 onderweg. het was wel koud,maar zo lekker rustig. hebben deze ronde lekker het gas open gezet. ze was weer super braaf. vandaag mag ze lekker luieren. morgen weer even rennen en voor de rest zie ik het wel. ligt eraan wat het weer doet. zo nu verder met poetsen.....

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 14:58

Vandaag Fralla alleen laten grazen. Moest een bloeze afmaken die ik snel weg wil hebben. Helemaal happy haalde ik haar weer uit 't land; van 9 tot 2 uur. Bloeze is af.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 20:46

marylize en normann:

vandaag weer gedressuurd! het ging best goed maar hij was SUPER stijf. denk dat dat van de trailer ritten van zaterdag komt! morgen maar goed even los maken aan longe :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:10

@sandria: je bent wel en wonder met de naaimachine he?
@marylize: hoe is het nu met je mannetje? wat mider stijf?

kim en nelleke
gisteren en vandaag krijgen ze vrij. heb vandaag zelf echt geen zin om wat te doen. ook vele regenbuien. ook verwacht ik ieer momnt een telefoontje dat ze gier in de wei komen varen. dus we wachten af.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 10:28

Kinel, ben niet zo'n wonder; kreeg niets dan commentaar van naailesjuf. Vond ik wat minder. Moet nu wat gaan repareren wat juf niet goed vond zitten. Daarna weer fijn door aan gilet voor MOI!

Gier in de wei jeeeeeg :r Fralla had gisteren vrij; ze kreeg nieuwe pantoffels. Vandaag is het bijrijder-dag.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 17:50

Sanne Luna & Glenn

Gister luun gereden en ze bokte aan 1 stuk door :n later toen ik uitstapte merkte mijn moeder op dat ze wel erg stijf liep achter. Vandaag even gelongeerd en nog steeds liep ze erg stijf en zelfs een beetje onregelmatig.. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken want het is alleen te zien als je haar gangen echt goed kent. Ze zit ook niet lekker meer door merkte ik met rijden (ze hobbelt) . Iemand tips?

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:16

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:18

line18 schreef:
hallo,

hierbij mijn laatse berichtje in dit form deel.
wand ik heb sinds gisteren geen haflinger meer.
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=1705275

oh mijn god. Heb kippenvel over mijn hele lichaam... Heel erg veel sterkte! Als ik kon had ik je een dikke knuffel gegeven.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:59

@kim: had hem dinsdag nog gelongeerd, gelukkig al ietsje minder stijf, maar nog steeds wel een beetje!
@line: aaah echt heel veel sterkte! :(

marylize en normann:

vandaag niks gedaan, want moest werken! dus heeft de verzorger van mn shet vandaag normann ook even gedaan, ze heeft hem even los gegooid. :) morgen maar weer even goed dressuren, want 20 april heb ik weer wedstrijd en vrijdag heb ik heerlijk prive dressuur les :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:08

@marylize: wel goed dat het beter gaat. en succes alvast voor je wedstrijd.
@littlesannie: zou toch even in de gaten houden. misschien verkeerde trede in de wei gemaakt of zoiets?????

kim en nelleke
gisteren de hele dag in de wei geweest. kwamen ze om gier erin te stoppen en toen deed er iets niet. hij weer naar huis en gelukkig kwam hij om tien voor vijf alsnog. dus laat het gras maar komen :D .
hoop dat het weer even mee werkt vandaag en dat ik vanmiddag even rondje mag maken.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:12

normann_love schreef:
hier een paar foto's van de fotoshoot:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wow! Gouden haflinger <3 _/-\o_

line18 : Sterkte met verwerken :\

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 07:13

@kinel Bij Fralla is geloof ik ook gegierd, laat die zomer maar komen! Dat scheelt een heleboel uitmesten, hahaha.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:23

@kim: dankje :) dan stinkt het zeker wel lekker? :p

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:08

@marylize: het stinken valt wel mee hoor. je ruikt het wel ,maar dat is ook alles.
mooie foto`s trouwens.

kim en nelleke
wou vandaag gaan rijden ,maar had geen fut.... dus ze maar even een borstelbeurt gegeven. gipsy ging zich meteen na het poetsen weer eens lekker rollen |( , maar goed dat hij zwart is. daarna nelleke nog een goede beurt gegeven. misty was al aan de beurt geweest maandag.
daarna nog even voorzichtig bewegen, want door de regen was de wei hier en daat glad.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:40

@kim: ok :) dankjewel :D

marylize en normann:

vandaag weer gedressuurd, ging heel erg lekker, morgen weer les :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:53

Vandaag heb ik bruiloft, Fralla heeft bijrijder-dag. Morgen crossen in Lunteren. Ik zal verslag doen.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 08:05

Ik ga morgen om 7 uur al naar mijn verzorgpony, tijd voor een heeuule vroege ochtendrit! Ik en Wilco en gaan een nieuw deel van het bos verkennen zodat we niet altijd hetzelfde rondje lopen en ik ga waarschijnlijk tussendoor ook nog wat foto's maken. :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:40

vanmorgen ook al heel vroeg op om lekker mijn rondje te maken en lekker van de dag te genieten. rijden en alles lekker van genoten. maar eenmaal thuis, werd dit alweer verstoord door onze kat. ze is al op leeftijd van 17 jaar en begint haar mankementen te krijgen. ze heeft een aardige bobbel onder de buik en hier zat een hoedje van haar op gekleefd, dit heeft los gelaten en een bloeding veroorzaakt. dit was nog half zo erg. was algauw weer rustig. maar nu had ze ook nog een stukje huid dat op een of andere manier open gescheurd was, dit bloedde verder niet, maar zag niet netjes uit. dus naar de kliniek. dit hebben ze met nietjes weer aan elkaar gezet. ze heeft hier verder geen hinder van. en als toetje op de taart knalt mijn man met de auto net voor de kliniek op een stoeprandje bij de rotonde en klap de band ook nog eens stuk. gelukkig nu reserve band erop. dus het was weer een dure zondagmorgen.
nu had ik nog het een en ander willen doen vandaag, maar heb hier dus geen zin meer in. lekker even genieten vaan het zonnetje en de eerste lentedag.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:59

Kinel, jouw lente mocht wat beter beginnen. Wat een pech op een dag!

Sandrina, Fralla en Els
Eindelijk was er het weer voor en had de groom tijd: een lenteritje! Gewoon ronde de stal wat heen en weer gereden, eigenlijk niets bijzonders, maar wel met een superbraaf paard :j :j Groom, Els heeft nog Madame F. laten galopperen en voor je het weet ben je een uur verder. Nog wat op adem komen en in de wei gaan rollen. Al met al een zalige dag.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:20

@sandrina: onze lente had ik ook anders gezien, maarja dit zijn dingen waar je geen invloed op hebt. gewoon dikke vette pech. verder moet ik zeggen dat onze kat er verder goed aan is. ze was vanmorgen weer gewoon zoals ze altijd is. ook voor jou fijn dat jullie genoten hebben. zo zie je maar lente doet wonderen.

Kim en nelleke
vandaag niks doen, lekker vrije dag. en ja het regent nu dus het wordt zowizo niks.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:56

Vanmiddag even aan de longe en wormkuurtje. Donderdag hoop ik te rijden en dan vrijdag haar enting. Kan het weekend toch niet rijden dus dat komt goed uit. Zondag lekker naar de menwedstrijden in horst. Altijd mooi om te zien. Vooral de waterbak. Vele internationale toppers komen er ook dus dat is wel gaaf.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:52

Wou eens goed doen: Fralla's uiers schoonmaken met een oliedoekje. Dat pikte madame niet. Schopte me lelijk tegen mijn knie. Veel arnica in tablet en balsem is het nu minder dik/pijnlijk. Gewoon stom van mij; ik keek niet goed naar haar zeer duidelijke signalen. Fralla is een heel eerlijk paard, als haar iets niet zint, laat ze het weten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:56

@ sandrina: auw dat moet pijn doen. nelleke vindt dit allemaal geen probleem gelukkig. hopelijk niet te lang last van

kim en nelleke
vaniddag evn aan de longe en madame deed keurig wat er aan haar gevraagd werd. toen voeren en weer naar huis. dit krijg je als je dochter naar kikkerdril gaat zoeken of gaat vissen . dan moet het allemaal tussendoor.

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:36

Sandrina schreef:
Vandaag heb ik bruiloft, Fralla heeft bijrijder-dag. Morgen crossen in Lunteren. Ik zal verslag doen.

Bij deze het verslag :D