Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:02

Hallo allemaal,
Het is hier inderdaad weer lekker stil, waar is iedereen??

Ik heb Vrijdag me veearts gebeld en een afspraak gemaakt voor Woensdag.
Ik ben benieuwd of er iets uit komt.

Donderdag komt de oude verzorger van Delano langs, is een goede vriendin van mijn.

Met Delano ben ik wel op die manier lekker aan het rijden lekker oeveningen in stap.
Ik moet eerlijk zeggen het gaat steeds beter, hij komt mooi in zijn ontspanning terug als ik mijn hand wat mee geef. Hij hangt minder op zijn bit en hij loopt nu echt op zijn eigen voeten.

Zodra Delano weer beter is gaan we weer actief trainen, en komt mijn instrectuur weer langs.
Het is de bedoeling om deze Zomer te gaan beginnen met onze startkaart, maar ik weet nog niet of we dat nu al moeten doen.
We zijn weer bij terug af aan, hij heeft nu bijna anderhalve maand stil.
Dus we zien wel even wat de tijd brengt.

Marga hoe was je les gegaan???

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:46

@ Harmanda, ziet er goed uit zeg.
@ Jodie, komt toch niet door mijn verhaal he?? dat je de veearts laat komen?

Marga & Crispy:

Vandaag idd les gehad, ik had haar gister nog gereden en toen was ze te braaf hahaha, niet voorwaarts, denk dat ze der dag niet had ofzo.

Maar vandaag was daar weer niks meer van te merken, pfffffffffff ze was voorwaarts, ik rij nog steeds om en om met mijn instructrice dit omdat ik met mijn astma en burnout het gewoon nog niet volhoud en vandaag hadden we onze handjes vol aan madammeke.

Heb dus een filmpje gemaakt toen mijn instructrice erop reed vandaag, veel plezier met kijken hahaha

http://youtu.be/NACp1xw5nDA

Het was een lekkere drukke muts dus vandaag, ze was helemaal bezweet.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:51

@Marga.

Ziet er wel heerlijk druk uit :D. Lente in haar kopje misschien??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 20:54

mandje schreef:
@Marga.

Ziet er wel heerlijk druk uit :D. Lente in haar kopje misschien??

ja dat lijkt er wel op he hahaha, maar weet je ze wordt niet eng ofzo.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 20:56

Dat is wel heeel prettig. Krijgen we binnenkort een filmpje waar jij zelf aan het rijden bent? Ben ik erg benieuwd naar.
Ik probeer volgende week men vriend heeeeeeel lief aan te kijken of hij filmpje wil maken als ik aan het rijden ben.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:06

mandje schreef:
Dat is wel heeel prettig. Krijgen we binnenkort een filmpje waar jij zelf aan het rijden bent? Ben ik erg benieuwd naar.
Ik probeer volgende week men vriend heeeeeeel lief aan te kijken of hij filmpje wil maken als ik aan het rijden ben.

hihi ja had al gevraagd maar ze vindt het lastig om te filmen en les te geven, verder ben ik altijd alleen op stal, maar binnenkort als er een vriendin mee gaat ofzo zal ik vragen om te filmen, bij mij loopt ze niet zo mooi hoor hahaha

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:14

Haai Marga:

Ziet er pittig uit zeg, gaat steeds beter hé.

Nee hoor marga.
Ik had daarvoor wel even me veearts gebeld en zij zei tegen mij als ie spierbavangen is loopt hij niet meer zo graag, dan staat ie niet intensief te springen en te hupelen buiten mijn zijn vrienden.
En wilt ie al helemaal niet rijden.
Nou en dat wilt ie wel nog allemaal!!!

Ik laat haar komen omdat ik Delano conditiueel heel erg slecht vind, als ik delano al 15 min laat draven mijn mij erop dan is ie al helemaal kapot.
Nou en normaal rij ik ham 1 uur tot 1.5 uur per dag en staat ie nog te springen van ik wil nog wel een keertje hoor.

Ook vond ik in eens een knobbetje bij de kaak lijn van delano,, INEENS??
En de hoefjes zijn nog steeds aan de warme kant, ene keer wat warmer dan de andere keer.
Maar 4.5 week later en nog steeds warm terwijl ze koud horen te zijn vind ik wel een beetje raar.

Dus ze komt even voor een al gehele controle, dus waarschijnlijk bloedprikken enzo.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 21:21

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:41

Inderdaad marga ik ook.
Hopen maar op niks ernstig, mis mist hij wat vitamines ofzo?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:00

Jodie_Delano schreef:
Inderdaad marga ik ook.
Hopen maar op niks ernstig, mis mist hij wat vitamines ofzo?

ja ik hoop dat het zoiets is, Azzie had op een gegeven moment na de verhuis ook minder energie en was veel afgevallen, ik heb hem toen een soort vitamine stoot spuit gegeven, ziet eruit als een ontwormingspaste, daar knapte hij echt van op.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 23:19

whahahahhahaha ik kwam deze tegen, tis wel geen haflinger maar het filmpje is zo lachen dat ik hem jullie wil laten zien.

http://youtu.be/emxI-nRGWBE

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:00

Ga straks alles eens bijlezen als ik wat meer tijd heb.

Lore en Formera

Ik heb een druk paardenweekend gehad, had vrijdag dagje verlof genomen en ben daar maar direct gaan rijden, had drafbalkjes gelegd en daar werd Formera lekker heet van! En onze galop lukt terug *\o/*
Na het rijden was ze erg nat en vriendje heeft ze uitgestapt! Ze was erg braaf! Als de foto's op mijn pc staan, zal ik een plaatje van mijn twee bestje maatjes laten zien!

Zaterdag gewoon lekker weer naar paard. Ze lag in haar stal te slapen, ook daarvan heb ik foto's. Ik kon er bij gaan zitten, lief <3
Daarna gereden en na het rijden buiten gaan stappen. Was wat bang voor haar hoefjes omdat ze nu achteraan zonder ijzers staat maar haar hoefjes deden het fantastisch!

Zondag les gegeven. Was een toekomstig ruitertje met talent! Daarna pony nog uitgebreid gepoetst. Uitgebreider want voor het rijden hadden we dat ook al gedaan maar wou nog even privé-qualitytime met pony!

Vandaag zal het stal mesten en vertrekken zijn |( Morgen kan ik weer rijden!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:29

@Marga: Ziet er goed uit, hier beginnen de lente kriebels ook al :D. En geweldig filmpje haha!
@Jodie: Hopen dat het niks ernstigs is, ik duim voor je.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:06

Marga:
Geweldig filmpje he, ik kwam hem gister ook al tegen toen ik ffies aan het zoeken was naar een ander filmpjeee!!
Ik hoop dat het zo iets is, nou ja we wachten af Woensdag heb ik de uitslag hoop ik.

Arankeng:
Dankjewel, ik hou jullie op de hoogte.

Ympi:
Je hebt nog niet niet bij de horse geslapen:P!!! (hihihihihi)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:07

Ympi schreef:
Ga straks alles eens bijlezen als ik wat meer tijd heb.

Lore en Formera

Ik heb een druk paardenweekend gehad, had vrijdag dagje verlof genomen en ben daar maar direct gaan rijden, had drafbalkjes gelegd en daar werd Formera lekker heet van! En onze galop lukt terug *\o/*
Na het rijden was ze erg nat en vriendje heeft ze uitgestapt! Ze was erg braaf! Als de foto's op mijn pc staan, zal ik een plaatje van mijn twee bestje maatjes laten zien!

Zaterdag gewoon lekker weer naar paard. Ze lag in haar stal te slapen, ook daarvan heb ik foto's. Ik kon er bij gaan zitten, lief <3
Daarna gereden en na het rijden buiten gaan stappen. Was wat bang voor haar hoefjes omdat ze nu achteraan zonder ijzers staat maar haar hoefjes deden het fantastisch!

Zondag les gegeven. Was een toekomstig ruitertje met talent! Daarna pony nog uitgebreid gepoetst. Uitgebreider want voor het rijden hadden we dat ook al gedaan maar wou nog even privé-qualitytime met pony!

Vandaag zal het stal mesten en vertrekken zijn |( Morgen kan ik weer rijden!

--

Hoe zo vertrekken??

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 14:11

Vertrekken als in terug weg gaan, kwam wat dramatischer over dan het lijkt dus :+ Maandagavond is babysitavond dus eigenlijk geen tijd om bij pony te gaan. Ik werk tot 17h00 en moet om 18h00 bij kindjes thuis zijn, tussendoor nog koken en eten en meestal slaag ik erin om pony haar stal te doen en haar hoefjes uit te krabben 8-)

Om bij pony te slapen is het wat klein hoor! Kan natuurlijk wel bij m'n ouders gaan logeren, dan slaap ik "bij" pony ;)

Edit: foto's toegevoegd

Afbeelding
Zo vond ik haar zaterdagochtend, hebben daar zo zeker kwartier gezeten tot ik kramp kreeg in mijn benen!

Afbeelding
Wandelingetje na het rijden zaterdag.

Nog drie linkjes:

http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... ing223.jpg
Vertrek op wandel.

http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... ing210.jpg
Deze vind ik heel mooi!

http://i436.photobucket.com/albums/qq82 ... ing246.jpg
Hengstenvlecht-experiment zondag na het rijden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 14:33

ohhhhhhhhhh wat lief, wat een dotje zo zeg

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 18:14

Marga & Crispy
27-2-2011
===========
Wat liep ze lekker vandaag zeg, ik dacht ik ga me vandaag alleen concentreren op ontspannen rijden. Dus eerst heel lang gestapt. Heeeeeeeeeel veel figuurtjes, en ook als ze dacht dan gaan we nu die kant op dan juist de andere kant opgaan. Ze moest dus echt bij de les blijven, ze ging vanzelf wat zakken van voor en ging heerlijk op t bit knabbelen. Daarna in draf hetzelfde gedaan, daarna met lange teugel laten uitdraven en dat was het voor vandaag. Ik wilde het niet verpesten door te lang door te gaan want ik ben stik trots op der vandaag, heeeeeeeeeeeerlijk gereden dus.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:28

Mooi dat het zo goed gaat Marga, jullie zijn echt een leuke combi samen!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 21:00

Ympi:
Wat een dotje zeg.

Marga:
Fijn dat het vandaag zo goed ging.

Jodie en Delano.

Ik had voor morgen middag een afspraak gemaakt voor de veearts, maar ik zag vanmiddag in mijn agenda staan dat ik zelf naar het ziekenhuis moet.
Dus ik heb de afspraak verzet naar vrijdag, ze zitten helemaal volgeplant.

Nu maar ffies afwachten!!

Vandaag lekker 30 min (stap) gereden in de bak, hij loopt echt super heerlijk ontspannenen en mooi rond.
TOPPER is het.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 21:39

Iemand interesse in nog spullen die ik had gekocht voor Azkaban?? zie mijn advertenties, dekje, peesjes, halsters, singels, bitjes, touwhalster etc etc.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 22:15

heey

Ik post hier niet veel maar ik lees wel af en toe met jullie mee
mag dat ?

sjemira @
mooie pony heb je. Ja lente der koppie. Nou die heb ook al hoor. Vind het helemaal niet koud buiten.

Ik had gisteren een foto van mij shakira gemaakt en der manen groeien als meer
2010
Afbeelding

02-2012
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 06:34

@Josien: mooie pony hoor, alleen jammer dat haar voorpluk kort is, ik zou de manen regelmatig toppen dan worden ze voller.

Hihi omdat er steeds meer vragen naar een filmpje van mij en Crispy, hier een filmpje van even geleden, was 15 januari ik heb haar dus op 2 januari gekocht en ze heeft ook nog eerst een weekje vakantie gehad dus ja dit was misschien de 4x erop, het gaat nu wel wat beter

http://youtu.be/Hf8wpeJ-TxE

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:16

Marga: wat goed dat het nog steeds zo goed gaat, ik ken dat gevoel, kan het alleen niet goed omschrijven! Vind mijn zus haar omschrijving het dichtst in de buurt komen: "zoals gij trots kunt zijn op uwen pony, 't is precies uwen baby!" :o Maar voel me gewoon zo gelukkig met haar, ze is perfect voor mij en tjah ik wil haar dus heel goed verzorgen!
Hadden we jouw filmpje niet al gezien? Ik kan me nog herinneren dat ik het erg goed vond en lekker ontspannen :j Of heb ik nou gedroomd?!

Jodie: jammer dat je je afspraak moest verleggen, ik duim mee voor je dat er niets aan de hand is! Maar aangezien het zo goed gaat, zal dat ook wel niet zeker!

Josien: inderdaad al lange manen, vind ze ook wel wat dun, maar met 'toppen' heb ik geen ervaring! Mooie pony trouwens, ze heeft een hele zachte uitstraling!

Lore en Formera

Gisteren na mijn werk haar stal gedaan en heb gezien dat ze weer enorme pisvlek op haar sprong had en die gaan er zo moeilijk af! Zou ik vanavond haar been kunnen wassen? Hebben wel enkel koud lopend water... Kan natuurlijk ook warm van binnen mee nemen, maar de tuinslang werkt natuurlijk net dat ietsje makkelijker!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:45

Ympi schreef:
Marga: wat goed dat het nog steeds zo goed gaat, ik ken dat gevoel, kan het alleen niet goed omschrijven! Vind mijn zus haar omschrijving het dichtst in de buurt komen: "zoals gij trots kunt zijn op uwen pony, 't is precies uwen baby!" :o Maar voel me gewoon zo gelukkig met haar, ze is perfect voor mij en tjah ik wil haar dus heel goed verzorgen!
Hadden we jouw filmpje niet al gezien? Ik kan me nog herinneren dat ik het erg goed vond en lekker ontspannen :j Of heb ik nou gedroomd?!

Jodie: jammer dat je je afspraak moest verleggen, ik duim mee voor je dat er niets aan de hand is! Maar aangezien het zo goed gaat, zal dat ook wel niet zeker!

Josien: inderdaad al lange manen, vind ze ook wel wat dun, maar met 'toppen' heb ik geen ervaring! Mooie pony trouwens, ze heeft een hele zachte uitstraling!

Lore en Formera

Gisteren na mijn werk haar stal gedaan en heb gezien dat ze weer enorme pisvlek op haar sprong had en die gaan er zo moeilijk af! Zou ik vanavond haar been kunnen wassen? Hebben wel enkel koud lopend water... Kan natuurlijk ook warm van binnen mee nemen, maar de tuinslang werkt natuurlijk net dat ietsje makkelijker!

hoi, ja zou goed kunnen hoor dat ik dat filmpje er al een x opgezet had hahaha. hou het niet meer bij.

Om in de winter je paard schoon te houden zonder met water te werken heb ik Cowboy Magic Green Spot dat werkt superrrrrrrrrrrrr
even erop spuiten en met een droge doek eroverheen en schoon is je paard.