[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Origineel

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:38

En wassen / korsten er af gaan halen en dan zalf op doen niet ? :+

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:38

Bedankt igg ! :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:40

Ik heb van de veearts een zalf gekregen. Is antibioticazalf en eigenlijk voor honden.
Maar werkt heel goed :j

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:41

Zal denk ik morgen zalf ophalen :j

Daihyo

Zit ik te googlen op onze soliste van concert van volgende week zondag. Blijkt dat ze een hoofdrol had in de musical Jekyll and Hyde.
Dat is op zich niet bijzonder.
Maar blijkt dat een oud klasgenoot van mij van de Pabo de mannelijke hoofdrol had :D :oo :=
Zo gaaf! Hij was toen al bezig met theater en musical en heeft nu dus gewoon een hoofdrol gespeeld :D

Daihyo

Amanda schreef:
Ik heb van de veearts een zalf gekregen. Is antibioticazalf en eigenlijk voor honden.
Maar werkt heel goed :j

Volgens mij heet het Dermalgin. Of iets wat er op lijkt :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:42

Oke !

Leuk zeg van je oude klasgenoot ! :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:44

Ja, echt heel leuk :j

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:47

Dieuwke1315 schreef:
En wassen / korsten er af gaan halen en dan zalf op doen niet ? :+

Wassen met betadine shampoo kan je gerust doen, maar niet de kosten eraf krabbelen, als ze los in de vacht zit kan je die er wel uithalen, maar niet gaan krabben om de kosten los te krijgen, dan maak je het open en als dat weer dicht gaat komt de huid straks te staan en dan doet zeer met lopen, want dat gaat trekken.

Mokzalfje na het evt. wassen er op smeren en dat consequent vol blijven houden, ook een paar dagen nadat de mok verdwenen is, omdat de huid dan nog dunner is dan normaal.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:48

Oke . Waarom wel en waarom niet wassen met Betadina shampoo dan ? :o

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:48

Ze heeft haar sokken er al af maar in de koolholte en waar ze mok zit zitten nog wel haren. Moeten die er ook af ??

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:55

Dieuwke1315 schreef:
Oke . Waarom wel en waarom niet wassen met Betadina shampoo dan ? :o

De shampoo komt alleen op de plekken waar de mok niet zit en niet op de huid onder de mok = mok in extreme vorm. het kan geen kwaad om de behandeling te starten met een wasbeurt met betadine, alleen sommige paardeneigenaren wassen te vaak met betadine shampoo waarmee je ook de goede bacterieren verwijderd.

Dieuwke1315 schreef:
Ze heeft haar sokken er al af maar in de koolholte en waar ze mok zit zitten nog wel haren. Moeten die er ook af ??

Die hoeven er niet persee vanaf, de zalf goed insmeren tussen de haren. Mocht ze er vaker last van gaan krijgen, dan kan je de sokken er afhalen en de kootholtes uitscheren.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:58

Oke :) Bedankt !
Ze heeft het nog niet zo erg gelukkig ! :j

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:00

dan ben je er met snel handelen weer snel vanaf, maar niks is zo verraddelijk als mok, bij donna begint het met een klein plekje en een dag later zit ze helemaal vol. maar het kan bij haar ook binnen een week weer helemaal weg zijn.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:00

Oke ,, mooi dan zal ik dat morgen gelijk doen !

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:01

Bij Jim net zo :j
Zo heb je een klein plekje en zo heb je een kootholte vol.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:04

Ik moet gaan , :wave:

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:11

hoop dat donna haar mok nu al wat minder is. ze heeft nu al vanaf dinsdagmiddag niet meer buiten gestaan en voorloppig mag ze ook niet buiten spelen, dus kan mooi drogen allemaal.
en op de nieuwe stal staan ze op zand, als het geregend heeft is er bijna geen natte plek te vinden. dus komt alleen maar tengoede om de mok tegen te gaan.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:26

Volgens mij heb ik dezelfde zalf als die jij bedoeld amanda.
Gekregen van een stalgenoot.

Ik droog heel consequent zijn kootholtes uit als hij buiten heeft gestaan, spuit zijn benen niet of nauwelijks af. Ik was ze niet meer nu, want ik wil het zo droog mogelijk houden. Soms desinfecteer ik het een beetje met betadine oplossing en verder doe ik er zo min mogelijk aan. Nu eigenlijk ook geen zalf, alleen als het wat erger wordt, maar ik moet zeggen dat het goed onder controle te houden is tot dusver. Terwijl hij erg gevoelig is voor mok. Zijn sokken zitten er ook nog aan, alleen de zogenoemde vlaggenmasten bij zn achterbenen heb ik wel geelimineerd.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:26

Freya schreef:
@Melody, het kan ook een allergische reactie zijn op wasmiddel, ik weet niet of je onlangs de deken heb gewassen ?
Ennu elk paard hoort een paar uurtjes per dag hun benen te kunnen strekken , solly moest het even kwijt, tenzij het medische noodzakkelijk is dat ze op rust moeten staan.

Mok is een drama, wat kan helpen is voordat de natte periode begint de kootholte uitvoorzorg insmeren met vaseline, dit haal je er af met een handdoek als je gaat rijden of op stal komen te staan en smeer je weer nieuw er op als je ze buiten zet.
Dit helpt bij Donna, alleen was ik helaas te laat dit jaar en Donna heeft ook maar aan 1 been mok, hoog in de kootholte.

Nog 1 nachtje slapen en een half dagje werken en dan komt me meisje thuis.

Vanmiddag met Wahida over de dijk gewandeld, ze heeft voor het eerst een rijdende auto gepasseerd, met wel 2 hele drafpassen er vandoor te schieten, liep ze daarna netjes naast me en deed alsof er totaal niks gebeurt was. Daarna uit dr koekie gegaan in de binnenbak, zo hard de bochten door en dan bokken, hahaha ja dan ga je bijna op je plaat.

Daarna een stalgenoot geholpen met haar twee handtassen, waarvan er achteraf eentje een klap op zijn oog heeft gehad, onderste ooglid gescheurd, dus dierenarts er bij en hechten die handel, en dat moest nog wel mijn lievelings handtas overkomen, de kleinste van stal.

@Moyra, zonde dat je pluto heb moeten verkopen, was een leuk ding en balen van zijn knie, is geen leuk begin voor de nieuwe eigenaren en ook zeker niet voor jouw.
Wel erg gaaf dat je oude vlam weer bij je terug komt.

Over de WII gesproken, dat is echt mega verslavend, bombom-block is erg leuk om te doen, en die racing rabbits is ook erg leuk. Mijn favoriet is bombom-block, de nieuwste mario en het WII-board met het spelltjes om de balletjes door die gaatjes zien te krijgen.

Tja als ik er ben staat ze ook buiten hoor, doordeweeks ben ik er zo'n 4 uur per dag en in het weekeind van 9 uur s'ochtends tot meestal zes.
Wij hebben nu eenmaal niet de mogelijkheid om de paarden in de paddock / op het land te zetten (paddock hebben we niet en land trappen ze kapot, dan hebben we van de zomer weer een slecht grasjaar).
Als het vriest mogen ze wel weer een aantal uren naar buiten overdag dus laten we daar maar op hopen.

Deken heb ik niet onlangs gewassen... En heb hem gisteren nog gecontroleerd of er beestjes in zaten oid... Hij was ook niet vies, dus zou het niet weten...

Vandaag maar kijken hoe het gaat, anders gaan we iets regelen en actie ondernemen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:43

het was ook geen verwijt of of zo hoor, maar hoor met regelmaat om me heen dat paarden niet naar buiten kunnen / mogen, vandaar mijn losse flodder.

ik hoop dat je poonie snel genezen is van die nare bultjes.

Een half dagje werken ...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 08:52

pff een hele dag naar school tot 10 over 4...

Ik had marien gister afond aan de telefoon, weten jullie waar het hem nou om ging? Dat ik hem vrijdag niet had gebeld om te vragen of hij zin had om wat te gaan doen... Dat hij hij die donderdag nacht er voor aan mij gevraagt, met mijn slaperige hoofd (lag al in bed toen hij me belde) heb ik dat dus helemaal niet ondhouden. Maar hij weet hoe ik ben :+ Heb het geheugen van een zeef.... :P

Taron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:30

Ik moet weer werken vanmiddag na een week ziek te zijn geweest, ik ben nu nog wel wat verkouden, maar het moet maar weer! Thuiszitten is ook niet alles!
Ik moet morgen om 10 voor 3 bij de tandarts zijn voor mn kiespijn, en half 5 heb ik intake bij een psychologe.... eng!!

Kheb eigenlijk niet zo'n zin om te werken omdat het een half uur fietsen is en om 6 uur weer een half uur terug... :P

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:33

heeej allemaal

veel mok paardjes las ik is echt balen dat maar goed zalven en dan komt weer goed

gail lastig als je dat zo voelt maar je bent al zo tijd met hem dan moeten zijn ouders toch weten dat het wel echt is lijkt mij vervelend schoonouders heb je niet voor het kiezen he

jolanda donna vandaag lekker na huis lekker hoor op na en goed herstel komt helemaal goed

melody lijkt idd wel allergie bultjes als je het niet vertrouwd kan je altijd nog de veearts vragen nayuulijk

tozalin spanend vanmiddag meis sucses komt vast goed ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:51

Ik zit op school en heb echt geen zin. Morgen gelukkig weer werken :D !