Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:01

Bij mij gewoon minder snoepen en meer bewegen. Ga vanavond maar eens even kijken wat South Beach in houdt, dat dieet ken ik niet.

Ik heb ook van die filmpjes en foto's van 2 jaar terug dat ik denk, oh wat was ik daar slank.

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:05

Mijn moeder is mega goed in lijnen ( en in vervolgens weer kei hard aankomen :( ) maar die is goed
afgevallen met sonja bakker, ega en wat ze nu weer gedaan heeft geen flauw idee maar ze is weer 45 kilo kwijt

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:13

Mijn moeder was goed afgevallen met Dr. Frank. Lekker en gezond, je mag dan alleen geen koolhydraten en dat vinden veel mensen moeilijk. Geen brood, geen pasta, rijst, chips etc... Wel onderhand onbeperkt groente en aardig wat vlees en vis .

Maar dames wat gaan jullie snel :p. Ik ben vanochtend bij de kaakchirurg geweest en sinds mijn thuiskomst ben ik niet meer uit bed geweest. 3 Verstandskiezen laten trekken. 2 boven, 1 onder. Wat voel ik me nu beroerd. De behandeling was het probleem niet, maar kan nu alleen wat drinken (straks pompoensoep eten met geluk). Ik voel me een en al kaak...

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:17

Oja dr. frank heeft mijn moeder ook gedaan! (uhhh wat niet?!)

Sterkte wiek, bij mij zijn ze er alle 4 uit gelukkig, maar zie ze dagelijks zoals jij want ik werk bij de tandarts/kaakchirurg ;) goed koelen met ijs!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:24

Bij mij zijn ze boven allebei getrokken bij de tandarts. Weinig last van gehad toen, maar ja tnadarts is wel anders als kaakchirirg. Weet wel dat het helemaal stijf en gevoelig werd, maar dat was vrij snel wel weer over. Sterkte ermee, het is absoluut niet fijn, maar je bent wel vanaf en ze komen nooit meer terug.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:47

S_uus schreef:
Sita, jou trouwens ook wel maar wij rijden beiden L2 dan dus even zien.

Lief van je, maar ik heb mn eigen lezer.. :)
Gonnie en ik groomen elkaar..

Wbt dieten, ik heb de hele tijd onder begeleiding van een dieetiste gestaan.
Nu word dat niet meer vergoed.. Dus moet ik het alleen doen. Heb een hele zomer moeilijk gehad en beetje aangekomen en weer afgevallen..
Ben nu weer begonnen en heb als leidraad het Sonja Bakker boek er bij.
Vooral het ontbijt, lunch en tussendoortjes neem ik er van. Het avondeten neem ik als voorbeeld voor mn eigen avondeten, en ook als afwisseling. Ze heeft ook lekkere makkelijke en snelle recepten. Dus een beetje van Sonja en een beetje van mezelf :)

Vanmiddag is mijn vriendinnetje voor t eerst na haar bevalling wezen rijden.
Haar paard staat nu bij mij gestald, dus was gezellig dat ze weer even kwam! Daarna nog met de 2 jarige bezig geweest.. Zometeen komen de verzorgmeisjes nog voor Mitra en vanavond heb ik zelf springles met Willy.. :)

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:03

Ik moet ook echt weer afvallen.. Wil er graag 15 kilo af. Maar het is zo moeilijk!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:58

Ja het is zeker moeilijk en je moet echt streng en hard zijn voor jezelf. Ik ga vanaf 1 januari weer aan de slag. Mijn doel is 10 kilo er af maar met 7 ben ik ook blij.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:03

Toen ik echt zwaar overgewicht had, heb ik een maagband gekregen. (Niet dat het dan ineens simpel is om af te vallen hoor, is een hulpmiddel). Nu eet ik dus niet veel, maar wel gezond, beweeg veel en af en toe mag ik gewoon wat lekkers :-) gaat goed zo. Sta ook onder begeleiding van een diëtiste.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:06

Zijn jullie hafjes ook zo wakker? }:) Janouk haar oren zitten naar voren gespiest op haar hoofd. Zo scherp en klaar voor explosie! Ze is wel super terijden, maar een beetje minder attent mag ook wel. ~~}>

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:07

hihi waarom pas vanaf januari?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:08

janouk schreef:
Zijn jullie hafjes ook zo wakker? }:) Janouk haar oren zitten naar voren gespiest op haar hoofd. Zo scherp en klaar voor explosie! Ze is wel super terijden, maar een beetje minder attent mag ook wel. ~~}>

Gister had Madeira vrij en ga zo rijden, dus ben benieuwd haha :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 19:08

Nens wat een uberschattige foto van je paard met je dochter. :)

Afvallen is inderdaad moeilijk. Ik weet ook niet waar ik de tijd vandaan moet halen om te gaan sporten. Heb het al druk genoeg met fulltime werken, huishouden, paard, opleiding en sociaal leven. Ik ben gelukkig niet te dik maar ik zou wel 5kg kwijt willen. Gewoon net even die zwembandjes die net iets breder zijn dan de taille van m'n broek. :')

Ik heb op zich een prima eetpatroon, (ik snoep zelden, eet geen suiker of zoetigheid, geen frisdrank, ontbijt goed, 3 maaltijden per dag en soms een fruitje of een snoeptomaatje tussendoor) maar ik eet standaard te veel. Ik ben altijd bang dat ik 'straks' honger krijg en wil snoepen. Dus ik schep enorme borden op, heeft mijn lichaam helemaal niet nodig.

Ik weet het van mezelf dat ik dit doe maar toch kan ik me er niet vanaf zetten. Eet ik een normale portie (of schep ik niet 2x op) dan heb ik standaard binnen een half uur weer honger (hoe bedoel je het zit tussen me oren) en kan ik alleen nog maar aan kaas en chips denken. :')

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:56

Miiejs schreef:
Oja dr. frank heeft mijn moeder ook gedaan! (uhhh wat niet?!)

Sterkte wiek, bij mij zijn ze er alle 4 uit gelukkig, maar zie ze dagelijks zoals jij want ik werk bij de tandarts/kaakchirurg ;) goed koelen met ijs!

Dankjewel Miiejs, bij mij zijn ze er nu dan ook eindelijk allemaal uit. Ik koel idd goed met ijs, maar vind het heel rot om heel de tijd beetjes bloed in te slikken. Iedere keer dat ik slik komt er wat bloed onder de hechting (beneden) vandaan. Jij als deskundige, is dat normaal de eerste dag(en)? Zal wel toch?

Faringo schreef:
Bij mij zijn ze boven allebei getrokken bij de tandarts. Weinig last van gehad toen, maar ja tnadarts is wel anders als kaakchirirg. Weet wel dat het helemaal stijf en gevoelig werd, maar dat was vrij snel wel weer over. Sterkte ermee, het is absoluut niet fijn, maar je bent wel vanaf en ze komen nooit meer terug.

Fraingo, dankjewel. In mijn geval wilde de tandarts er ook 1 boven zelf doen, maar dat wilde ik niet. Ben niet aanvullend verzekerd en dan is het in mijn geval alleen mn eigen risico kwijt als ik naar de kaakchirurg zou gaan voor alle 3. 't blijft crisistijd he ;). Boven waren ze er ook echt allebei binnen 3 minuten uit. Onder was zaag en breek werk :p. Erg fijn. Gelukkig werkte de verdoving heel goed. Voel pas sinds een paar uur mijn onderlip en wang weer. Gelukkig hoef ik nu niet meer voor mijn verstandskiezen naar de kaakchirurg! *\o/*

Sita: Fijn dat je vriendin na haar bevalling weer heeft kunnen rijden. Ze zal het vast gemist hebben denk ik. Succes met je springles vanavond!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:08

He meiden, ben weer een beetje opgeknapt. Geen koorts meer, niet meer misselijk, alleen nog een beetje moe, maar mag morgen nog ff lekker een dagje uitzieken.

Ik ben 1.70 en Guus is 1.43. Maar ik heb vergeleken met mijn lijf korte benen. Leren laarzen zijn hier dus ook een ramp met hoogtemaat 44 en kuitmaat 38. Nergens te vinden en als een winkel ze eindelijk heeft niet in het bruin en ook geen denderende kwaliteit. De keuze voor Lipica was dus al snel gemaakt, het hoofdkantoor zit hier om de hoek (bij wijze van spreken), maar dat is niet door gegaan vanwege de uiteindelijke overstap op western.

Mijn vriend heeft ook niet veel met paarden, maar vind het wel leuk om af en toe mee te gaan. Guusje is verder ook echt een allemansvriend, ze vind mijn vriend ook helemaal geweldig.
Wat betreft mijn ouders heeft mijn moeder vroeger op paardrijles gezeten en hobbelde mijn vader af en toe op de welshjes van mijn opa, maar zijn verder niet echt actief geweest in de paarden. Later toen wij Jive kregen en later de shetten zijn ze wel meer gaan doen. Nog steeds helpt mijn vader veel op de wei waar de shetten nog staan. Mijn moeder wilde weer gaan rijden, heeft dat wel een paar keer gedaan, maar lukte niet meer vanwege tijd.
Daarnaast was mijn vader heel lief Guusje met mij op te halen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:10

Wiek3 schreef:
Mijn moeder was goed afgevallen met Dr. Frank. Lekker en gezond, je mag dan alleen geen koolhydraten en dat vinden veel mensen moeilijk. Geen brood, geen pasta, rijst, chips etc... Wel onderhand onbeperkt groente en aardig wat vlees en vis .

Maar dames wat gaan jullie snel :p. Ik ben vanochtend bij de kaakchirurg geweest en sinds mijn thuiskomst ben ik niet meer uit bed geweest. 3 Verstandskiezen laten trekken. 2 boven, 1 onder. Wat voel ik me nu beroerd. De behandeling was het probleem niet, maar kan nu alleen wat drinken (straks pompoensoep eten met geluk). Ik voel me een en al kaak...

De napijn is zo poedersuiker, been there done that, leef met je mee. Maar daarna ben je er wel mooi vanaf :(:)
Boven is in het algemeen makkelijker dan onder en hoeft ook bijna nooit gehecht te worden. Toen boven bij mij werd getrokken had geen niks pijn, was wel zeer fijn moet ik zeggen.
Laatst bijgewerkt door Lous op 21-11-12 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:12

Ik ben met behulp van een dieetiste afgevallen. Door de reuma moest ik het echt hebben van minder en gezond eten. Bewegen is niet echt van toepassing, maar alle beetjes helpen. Ik heb te veel vrije tijd, daar gaat het bij mij mis... Te veel tijd om te snoepen, onvrede met de situatie, niet goed voor de lijn... Ik weet dat ik het kan, maar de knop moet echt om. En dat lukt niet. Afvallen moet je toch gewoon zelf doen.

Iris was vanmiddag met longeren enorm vrolijk! Losstappen was er niet bij, ze ging als een pijl uit een boog weg, met bokken en piepen erbij! Gelukkig longeer ik zonder longe ;)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:16

Mijn moeder en ik zijn beide afgevallen zonder dieet. Het minder vreetdieet, dus eten naar wat je beweegd.
Dit zal niet voor iedereen werken,ieder lijf zit nu eenmaal anders in elkaar.

Zo'n maagbandje lijkt me wel heftig zeg, zeer veel respect.
Laatst bijgewerkt door Lous op 21-11-12 20:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:25

Ik heb net laarzen laten aanmeten :D

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:28

Leuk leuk leuk,

Maar nu even ongeveer 3 maanden geduld hebben :):)

Wiek3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:41

Yvank_ leuk!!! Ben benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:09

Levertijd was op dit moment 8-10 week dus ben ben benieuwd maar volgensmij.worden ze heel mooi :D

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:18

@Nelleke, dank je wel ! Ze zijn erg leuk samen <3

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 21:52

Yvank, alvast gefeliciteerd met je nieuwe laarzen!

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:58

Yvank_ schreef:
Levertijd was op dit moment 8-10 week dus ben ben benieuwd maar volgensmij.worden ze heel mooi :D

Das wel fijn zeg dat de levertijd inmiddels korter is :D
Ben benieuwd, wel showen he hier als je ze hebt ;)