inderdaad wel vervelend... Eerste les van dit jaar na een hele winter eindelijk alle problemen opgelost en eindelijk weer aan de slag kunnen en dan val ik eraf
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Vandaag weer erop gegaan en met een strenge, consequente hand, been en zweep gaat het prima! Echt heerlijk gereden! Ze had nog wel het lef om naar me te trappen met hoefjes uitkeabben op de poetsplaats. Voor dat ik het door had had ik haar terug getrapt op haar kont
daarna was ze super braaf
mijn haflinger heeft inderdaad ook best veel manen uitval, maar dat is niet speciaal in de lente ofzoo dus zou het niet weten.
en daarna rijden we gelijk door naar de wedstrijd, wordt dus stressvol en druk maar hopelijk ook een leuke dag
.
bedankt
)
.
--> staart-manenborstel ingezet nadat ik Wilco's manen zacht en doorkambaar had gemaakt met wat baby-olie en zijn staart geborsteld nadat ik die gewassen heb.
) kon ik opzadelen en hoofdstel indoen en ben ik de weg opgegaan.
) en heb het aan het bankje vastgebonden met de halstertouwen.

maar wel heel erg leuk, daarna gelijk even wat gaan eten en door gegaan naar de wedstrijd, aangemeld, normann opgezadeld en los gaan rijden, ik werd al eerder geropen dan ik had verwacht. maar eerst had hij heel veel spanning in de proef, maar gelukkig ging dat al heel snel weer over en liet hij heerlijk los, dus ik was heel tevreden eigenlijk, bij de uitslag bleek ik 175 punten te hebben wat eerlijk gezegd een beetje tegenviel, maar goed het is een jury sport en daar moet je gewoon rekening mee houden
daarna weer naar huis gegaan en lekker met hooi op stal gezet. alles bij elkaar was het een SUPER LEUK dagje! nog weer even 2 weken keihard trainen en dan weer wedstrijd

. pap ik en mama+ hond kwamen op stal, pap en ik haalde de paardjes uit de wei en begonnen met poetsen. Beide poetsplekken waren bezet dus papa parkeerde Glenn aan een paniek haak aan de muur. Mama had de hond los gelaten en die rende recht op Glenn af Glenn kreeg paniek (Glenn is soms een beetje bang voor honden) en de haak schoot los, ze rende weg richting de voorkant van de stal. Ik erachteraan, inmiddels was Glenn voor de stallen bij de weg. Godzijdank zat het hek dicht en kon ze niet de weg op. Maar ze kon wel de andere kant op het bos in. wat dus ook gebeurde toen ze mij zag aankomen. Dat was even schrikken maar gelukkig kreeg papa haar te pakken voor dat ze het bos in kon. Mijn moeder was bij Luna gebleven en het Bleek dat Luna ook al helemaal stond te flippen omdat baasje + haar beste maatje Glenn opeens allebei weg waren. wij eenmaal terug, 1 poetsplaats was nu vrij dus Glenn daar neer geparkeerd. Luna stond inmiddels te trillen en ik ook. Ik heb Luun geprobeerd te kalmeren maar stond zelf ook te shaken van schrik. Daarna opgezadeld en gaan longeren. Ik wilde er eerst gaan rijden maar Luna hapte zand, bokte en maakte scheinbewegingen naar rollen. Ook zat ik zelf niet zo lekker in mijn vel dus en daar reageert ze meteen op. Dus heb ik goed naar het advies van @Sandrina geluisterd en het zadel eraf gehaald en haar heerlijk onstpannen gelongeerd. Ze had behoorlijk wat spanning en kropte haar hele rug en kont op. aan het einde was dit gelukkig alweer beter. Uiteindelijk heerlijk gewerkt met mijn ukkepuk. Verder nog even in het bos geweest om de hond uit te laten. Grote zwart geblakerde stukken en een BOEL ramptoeristen. Niet normaal. De brandweer reed nog rond want er waren weer stukken gaan branden. Die ramptoeristen hadden ook gewoon het lef om dwars door de bossen over de nog smeulende verbrandde stukken te gaan lopen met soms nog kleine kindern. Zo'n kind zal maar vallen en zijn hele handen verbranden. Domme mensen zijn er toch
zulke dingen snap ik nou echt niet