Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:54

@Normann_love daarom :) inderdaad wel vervelend... Eerste les van dit jaar na een hele winter eindelijk alle problemen opgelost en eindelijk weer aan de slag kunnen en dan val ik eraf :n

Sandrina

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:57

Sannie je laat je toch niet uithet veld slaan door een zo'n tegenslagje? Goed dat je er weer opklom.

Fralla, Sandrina en Petra.
Gisteren heeft mijn paardenvriendin Petra mij een enorme eer gedaan door 4 uur te willen rijden om bij mij te zijn en een ritje met Fralla te maken. Ik had ook 3 gordeltasjes voor haar gemaakt voor aan haar middeleeuwse kostuum die kwam ze halen. Ik HAD ze kunnen opsturen, maar ze vond ze komen halen leuker en ik dus ook. Ritje met Fralla ging super, ze was reuzebraaf! Alles op stem, dus ze is weer bij de les. Heb ik wel mazzel dat ze gedurende de winter door gereden is door Milou en Marieke. Ze was geen bommetje meer. Vandaag maar kadetje grazen, morgen némen ze haar weer te grazen, Crossles!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:13

leuk uitje samen sandrina.

kim en nelleke
gisteren mochten ze zich nog even lekker uitleven in de wei. nelleke had er echt zin in. daar in tegen hadden de shetten er weer minder zin in. maar al met al toch weer even crossen door de wei.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:17

Vrolijk Pasen alllemaal!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:39

Sandrina: Nee laat me zeker niet zomaar uit het veld slaan! Fijn dat het zo goed gaat met Fralla!
@kinel hahaha dat herken ik :')

Glenn & Luna

Maandag weer op haar gereden na het gebeuren op zaterdag. Ik zat er al flink doorheen (sterfgeval onder vrienden & problemen met mijn vriend) en dacht even lekker op luuntje te gaan rijden. Verkeerd gedacht, ze begon met longeren met bokken en galopperen uit zichzelf. Toen ik erop zat draafde ze meteen weg en toen ik haar wilde corrigeren kwam ze voor omhoog. Er knapte echt iets in me, ik parkeerde haar tegen het hel en stapte huilend af. Heb mijn beste vriendin er maar op gezet, zij heeft haar verder gecorrigeerd zodat ik even rustig kon worden. Tien minuten later er weer op gegaan en het zelf afgemaakt, toen ging het overigens super :) . Vandaag weer erop gegaan en met een strenge, consequente hand, been en zweep gaat het prima! Echt heerlijk gereden! Ze had nog wel het lef om naar me te trappen met hoefjes uitkeabben op de poetsplaats. Voor dat ik het door had had ik haar terug getrapt op haar kont :') daarna was ze super braaf :j

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:36

LittleSannie, zie je wel dat je paard je een spiegel voorhoudt? Jij voelde je niet goed en daar reageerde zij op. Misschien, als je weer in zo'n bui bent, paardje in de wei/stal laten staan.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:10

@sandrina, ja klopt. Vooral zij kent me door en door... Kan ik beter ons familie paardje pakken die iszo mak als een lammetje.. Niet echt bij nagedacht eigenlijk :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:12

Trouwens ik heb een vraagje, mijn haf heeft nu al zolang ik haar heb (2 lentes, heb haar sinds 11 maart 2012) elke lente heel erg manen uitval, kan dit komen doordat ze verharen of kan dit andere redes hebben? Zijn er meer mensen die dit hebben?

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:33

@littlesannie: wat vervelend allemaal zeg, hopen dat het over een poosje weer wat beter gaat met alles :) mijn haflinger heeft inderdaad ook best veel manen uitval, maar dat is niet speciaal in de lente ofzoo dus zou het niet weten.

marylize en normann:

gisteren een heerlijk lesje gereden, nog even goed het proefje geoefend, en vandaag weer gedressuurd helaas ging het nu wel wat minder goed vandaag hij liep niet lekker ontspannen en was erg vervelend in de rechter galop, maar ja :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 07:08

Manenuitval? Ik kan er niet van mee praten. Borstel je het soms veel? Niet doen! Of neem een echte manenkam. Ik gebruik de Hair-serum van Action. Die verzorgt het haar heel goed. Fralla's manen zijn er zelfs van gaan groeien!Wij verzorgen haar manen ong 2x per week, hoeft ook niet door die gel.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 07:44

Ik borstel de manen van mijn haf als het echt te erg was en dan doe ik er goed wat antiklitspray in. Gisteren ook gedaan en khad ook wel heel veel manen in mijn borstel hangen..

Tine en Arno
Na mijn vorige post, gaat het dus al wat beter. Ondertussen toch weer een 4tal keren gereden.. Ik moet echt leren mij te ontspannen en dan lukt het wel. Mijn trainer maakt het me ook steeds iets moeilijker. Eerst longeren, dan hij rijden en dan ik; longeren, hij 5 minuten rijden, dan ik, en gisteren longeren en ik er direct op (en dat op een fris paardje dat heel de dag op stal gestaan had)

We gaan er wel komen..

MAAR.. Arno heeft 1 probleem: Hij durft niet te galopperen onder de man! Nog steeds niet, na al die training!! Vreemd om tegen anderen te zeggen dat ik een paard heb dat niet durft te galopperen..
De rustige, maar vragende aanpak werkt dus niet. Dinsdag gaan we hem door zijn trauma proberen door te helpen door hem er net extra mee te confronteren.. Waarschijnlijk is hij bang van alles wat rond hem beweegt (benen, armen, teugels,..) dus dinsdag krijgt hij een aantal flapperende autobanden rond hem.. Kben zo benieuwd wat hij gaat doen. Khoop echt dat hij goed gaat bokken en om dan door te hebben dat als hij niets doet, die dingen rond hem ook niet..

Wordt vervolgd..

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:23

Ik heb een speciale borstel gekocht voor haar manen, normaal komt er dan bijna nooit iets af maar ziet het er wel mooi en verzorgd uit. Nu komt het er opeens met borstels vol uit. Dit was vorige lente ook (toen had ik nog een andere borstel). Dit is de manenkam, Ik gebruik alleen de zwarte kant en heel soms de andere kant ook. http://www.divoza.com/collectie/paard/g ... ijdig.html
Van anti klit of andere manen sprays krijgt ze ook manen uitval en heel erg jeuk dus dat gebruik ik niet.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 16:30

ik heb ook af en toe last van manen uitval, maar dat wisselt toch wel. ook ik gebruik hegron haarserum. het pompje wel te verstaan. er is ook een wonderserum spray die ga ik binnenkort eens proberen.
goed dat iedereen weer aan het rijden is.

kim en nelleke
had vanmorgen helemaal geen zin om te gaan rijden . en had me voor genomen om toch maar een klein rondje te gaan. eenmaal in de wei aangekomen even lekker geborsteld en opgezadeld. toen ik onderweg was voelde het alemaal zo goed aan dat ik dus 12 km erop heb zitten. ben lekker 2,5 uur weg geweest. wat heb we genoten. het ging super. dus laat maar komen dat mooie weer.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 07:02

Ik hoorde net op het nieuws dat het zondag een mooie en warmere dag wordt. 9 graden en droog, minder wind.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 09:36

marylize en normann:

vandaag normann voor een deel gaan wassen en alles klaar maken, morgen wordt een drukke dag want we hebben opeens nog een fotomeeting eerst :D en daarna rijden we gelijk door naar de wedstrijd, wordt dus stressvol en druk maar hopelijk ook een leuke dag :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 12:20

@marylize: veel plezier morgen en niet te hard boenen anders wordt het nog een schimmel :+ .
@sandrina: hoop dat je gelijk krijgt. mag dit weekend niet regenen, moet hooi halen. en dan hoop ik zondag weer lekker te kunnen gaan rijden.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 17:09

@kinel: haha nee niet te hard geboend hooor :+ bedankt :)

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:02

Ik ga zo voor het eerst op nieuw paardje haflinger een ritje maken. Heb al eerder gekeken, maar toen stormde het zo en er is alleen een buitenbak. De haflinger vond dat niet erg, maar ik ben er als de dood voor haha.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:23

Luna en Glenn:

vandaag en gister echt VERUKKELIJK gereden. Nu alleen even in spanning afwachten thuis. er is een bosbrand super dicht bij onze stal (tussen vorden en almen) zijn nu 16 brandweerwagens maar het vuur breid zich nog steeds uit. er staat heide en dennebomen in de hens. Als het te dicht naar stal komt moet de boel verhuizen...

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:43

Luca, Wilco en Pinkelotje (en dit keer ook mijn zusje!! *\o/* )

Een paar dagen geleden had ik dit al ingepland, eindelijk werd het mooi weer dus het wordt tijd voor een heerlijke buitenrit met weinig wind en veel zon!!
Eerst Wilco maar even begroeten, kijkt hij me met zijn lieve koppie aan van: Heuhj, komt zij weer! <3 .
Ik heb hem maar uit zijn stal geplukt en ben gaan poetsen. Zelfde rondje als altijd: Rosborstel op bovenbenen, buik(heel vies zoals altijd), rug, kont enz. --> Harde borstel om alles na te borstelen+benen --> zachte borstel voor het hoofd en zijn nek --> hoeven krabben (erg vervelend als jij druk zet op zijn schouder en hij met vol gewicht terugduwt -O- --> staart-manenborstel ingezet nadat ik Wilco's manen zacht en doorkambaar had gemaakt met wat baby-olie en zijn staart geborsteld nadat ik die gewassen heb.

Na anderhalf uur(zeer lange verzorging :roll: ) kon ik opzadelen en hoofdstel indoen en ben ik de weg opgegaan.
Toen ik langs mijn huis ging nog even gezwaaid naar mijn zusje die 3 minuten later ineens naast me fietste.
IK heb met Wilco eerst een lang stuk over de weg gelopen en daarna ben ik het Loetbos ingereden met mijn zusje op mijn hielen :j
Lekker lang gedraafd over de grasweg "de Kwakerkade" en daarna het schelpenpad ingeslagen, nog steeds met mijn zusje achter Wilco aan. _/-\o_ :')
Nu het weer mooie droge grond is kan je trouwens ook heerlijk door het bos heen rijden i.p.v. op de paden en dat hebben we dan ook gedaan :D
Toen ik de weg naar het pad weer teruggevonden had kwamen we 2 meisjes met Welsh-pony's tegen die een Boomstronk midden op het voetpad hadden gelegd en daar dus aan het springen waren. Zag er erg grappig uit aangezien je:
1. Eigenlijk niet met paarden in het bos mag komen
2. De wandelaars niet in de weg mag zitten
3. Het bos en de bomen enz. met rust moet laten

Wij zijn maar gewoon doorgereden omdat ik het ook zo sneu vond om hen uit hun plezier te halen en hebben nog een klein stukje gegallopeerd.
Later zijn we ook nog eens 2 shetlanders met 7 mensen van de manege waar ik rijd.
Aangekomen bij de punt van het bos (driehoekig) zijn we bij een bankje met een sloot en wat bomen gestopt. Mijn zusje heeft mijn tas geplunderd op flesjes drinken en mijn krentenbollen maar heeft wel heel behulpzaam de halstertouwen en het halster van Wilco mee uitgepakt en geholpen met het afzadelen van Wilco.
Ik heb Wilco's hoofdstel toen verwisseld voor het halster (Hij stond dus geheel tuigloos op het pad := ) en heb het aan het bankje vastgebonden met de halstertouwen.
Verder hebben we gewoon lekker ge-picknickt of hoe je dat ook zegt en Wilco kreeg ondertussen nog dorst van de lange zonnige rit door het grote moerasbos en ik had geen waterbak ofzo mee dus ik pakte mijn regenjas die ik mee had genomen en begon daar slootwater in te gieten :+
Succes gegarandeerd zolang je het water geen uitweg geeft want Wilco begon heerlijk te drinken *\o/*
Uiteindelijk heb ik weer opgezadeld maar ik vond het zo sneu om nu weer dat bit erin te schuiven net nu hij zo lekker ontspannen was dus heb ik mijn zusje erop gezet (die vroeger op paardrijden heeft gezeten en het dus nog niet verleerd was) en zij heeft het hele stuk tot haar fiets op Wilco gereden :j
Nu is zij er dus achter gekomen dat ze paardrijden toch wel erg leuk vond en dus ga ik haar lesgeven zodat zij alles weer kan oppakken -:)
De terugweg toen ik er weer opzat verliep net zo mooi als de hele rit, lekker warm en zonnig en we kwamen nog steeds ontzettend veel voetgangers, fietsers en ruiters tegen die op weg waren naar het bos. Weer thuis heb ik nog even lekker de na-verzorging gedaan en Pinkelotje samen met Wilco op het land gezet.

Het was de prachtige, warme en vooral zonnige lentedag waar ik al maanden op hoopte en ik en Wilco hebben echt ontzettend genoten en het was natuurlijk heel gezellig dat mijn zusje weer een keertje meeging (ze is trouwens 12). Helaas kon ik vandaag niets met Pinkelotje doen want toen ik terugkwam was het al half 4.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:55

@littlesannie: mooi dat het weer goed ging!pff zou er neit gerust op zijn zeg als mijn paard zo dicht bij een bosbrand zou staan!!
@luca: heerlijk zeg, nu krijg ik daar ook weer zin in :D

marylize en normann:

pfff, wat een dag zeg. vanochtend eerst paarden geladen en naar de bokt meeting geweest was best koud :brr: maar wel heel erg leuk, daarna gelijk even wat gaan eten en door gegaan naar de wedstrijd, aangemeld, normann opgezadeld en los gaan rijden, ik werd al eerder geropen dan ik had verwacht. maar eerst had hij heel veel spanning in de proef, maar gelukkig ging dat al heel snel weer over en liet hij heerlijk los, dus ik was heel tevreden eigenlijk, bij de uitslag bleek ik 175 punten te hebben wat eerlijk gezegd een beetje tegenviel, maar goed het is een jury sport en daar moet je gewoon rekening mee houden :) daarna weer naar huis gegaan en lekker met hooi op stal gezet. alles bij elkaar was het een SUPER LEUK dagje! nog weer even 2 weken keihard trainen en dan weer wedstrijd :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:49

De rust is terug en brand is geblust! Nu met lekker gerust gevoel gaan slapen. Slaaplekke iedereen!
@normann_love nee was ik ook echt niet mama had zelfs stal al even gebeld of ze nieuws hadden :=

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 19:08

@HorseTimeXL wat leuk! hoe was het?
@Lucaa2 klinkt alsof je een leuke dag hebt gehad :j
@Normann_love fijn dat het het zo goed ging!

Luna en Glenn:
Zozo dat was me het avontuur wel weer :n . pap ik en mama+ hond kwamen op stal, pap en ik haalde de paardjes uit de wei en begonnen met poetsen. Beide poetsplekken waren bezet dus papa parkeerde Glenn aan een paniek haak aan de muur. Mama had de hond los gelaten en die rende recht op Glenn af Glenn kreeg paniek (Glenn is soms een beetje bang voor honden) en de haak schoot los, ze rende weg richting de voorkant van de stal. Ik erachteraan, inmiddels was Glenn voor de stallen bij de weg. Godzijdank zat het hek dicht en kon ze niet de weg op. Maar ze kon wel de andere kant op het bos in. wat dus ook gebeurde toen ze mij zag aankomen. Dat was even schrikken maar gelukkig kreeg papa haar te pakken voor dat ze het bos in kon. Mijn moeder was bij Luna gebleven en het Bleek dat Luna ook al helemaal stond te flippen omdat baasje + haar beste maatje Glenn opeens allebei weg waren. wij eenmaal terug, 1 poetsplaats was nu vrij dus Glenn daar neer geparkeerd. Luna stond inmiddels te trillen en ik ook. Ik heb Luun geprobeerd te kalmeren maar stond zelf ook te shaken van schrik. Daarna opgezadeld en gaan longeren. Ik wilde er eerst gaan rijden maar Luna hapte zand, bokte en maakte scheinbewegingen naar rollen. Ook zat ik zelf niet zo lekker in mijn vel dus en daar reageert ze meteen op. Dus heb ik goed naar het advies van @Sandrina geluisterd en het zadel eraf gehaald en haar heerlijk onstpannen gelongeerd. Ze had behoorlijk wat spanning en kropte haar hele rug en kont op. aan het einde was dit gelukkig alweer beter. Uiteindelijk heerlijk gewerkt met mijn ukkepuk. Verder nog even in het bos geweest om de hond uit te laten. Grote zwart geblakerde stukken en een BOEL ramptoeristen. Niet normaal. De brandweer reed nog rond want er waren weer stukken gaan branden. Die ramptoeristen hadden ook gewoon het lef om dwars door de bossen over de nog smeulende verbrandde stukken te gaan lopen met soms nog kleine kindern. Zo'n kind zal maar vallen en zijn hele handen verbranden. Domme mensen zijn er toch :n zulke dingen snap ik nou echt niet

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:58

hier een paar foto's van de fotoshoot:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:26

Wauw prachtig!!! En geluk met het weer zo te zien :j