Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 12:18

Zazalover schreef:
Sjemira schreef:
@ Wieneke: sow dat idd spannend, lekker trainen dan met Zaza.

ja idd, van de week weer een lesje gehad en ging eindelijk weer wat beter!
met jou en crispy ook???

Ja het gaat super, niet zoveel kunnen doen ivm het weer maar ik ben erg blij met haar, ze is betrouwbaar en dat is heeeeeeeeeel fijn.

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-12 12:19

@ mandje, ziet er goed uit hoor, lekker voor haar.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:36

Dank je marga. Wou eigenlijk nog langer blijven maar men vriend heeft heel erg last van hoofdpijn. En hebben vanavond een etentje waar we wel fit heen moeten gaan. De dressuurbak buiten ligt er heel goed bij. Dus zie er heel erg naar uit om te gaan rijden. Helaas moet de hoefsmid eerst komen. Ze heeft nogal last van lange tenen waardoor ze veel struikelt. Is ook al weer 8 week geleden dat hoefsmid langs geweest is.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 12:48

oke marga, dat is zeker heel fijn!!! fijn dat jullie het zo goed kunnen vinden :j

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 21:07

Marga:
super leuke site marga.

Mandje:
Fijn dat ie het nu al naar zijn zin heeft, ik wens jullie veel plezier op jullie nieuwe stal en hopen dat jullie lekker van elkaar kunnen gaan genieten.

Jodie en Delan.
-------------------
Toen ik vandaag aan Delano zijn voeten ging voelen voordat ie naar buiten ging waren zijn voorbenen koud en achterbenen lauw.
Dus ik hoop dat het door het bewegen langzaam weg gaat zakken.

Vandaag ben ik lekker met Delano naar buiten geweest..
Ben er achter dat delano niet achter de groep kan, hij moet voor op.
hihi,, gekkieee!!!

HEEFT IEDEREEEN EEN LEUK WEEKEND GEHAD???

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-12 23:17

@ Jodie Hopen dat het gauw weer helemaal goed gaat met delano.

Harmanda en Heidi

Vanmorgen bij Heidi geweest. Ze stond samen met een oude witte pony in de wei. Eerst nog ver uit elkaar. Heb Heidi uitgebreid gepoetst. Daarna in de binnenbak los gelaten. Was allemaal lekker spannend. Heb er een filmpje van gemaakt. Dit was nog in het begin. Aan het einde van het filmpje probeerde ik haar beetje bij de uitgang weg te houden. Want daar zit alleen een balk en ze wou me al proberen om die eruit te duwen :o of eronder door te kruipen :') .
http://www.youtube.com/watch?v=JTA0aEKH ... ature=plcp

Heb haar daar in de binnenbak laten staan en ben haar stal gaan uitmesten en klaarzetten (steeds een oogje op haar gehouden). Is ze gaan rollen :D kon ik opnieuw gaan poetsen. Ze was behoorlijk bezweet toen ik haar eruit haalde. Goed gepoets deken weer op en weer in de wei.

S middags kwamen we er weer langs. Nog even aangegaan. Stond ze gewoon naast de andere pony te eten :)
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:35

@Harmanda, hahaha leuk filmpje je kan zien dat ze wilde gaan rollen. Ze ziet er goed uit zeg.

@Jodie, lekker joh dat t zo goed gaat met Delano. Hij is wel stoer dan voorop.

Marga en Crispy:

Vanmiddag hebben we eindelijk weer les, eindelijk kan ik weer gaan rijden, ik ben benieuwd, heb er zoveel zin in.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:44

Grappig filmpje! Wel goed dat jullie het zo naar jullie zin hebben op jullie nieuwe stalling.

Lore en Formera

Ik heb Formera leren voetje geven op zweepcomando en vriendlief heeft dat op film gezet... Die is nu dus aan het laden... Zaterdag hebben we goed gereden, zus er even op en hopsa: galop ging daarna weer als vanzelf, goed gedaan zus! *\o/* Ook van het rijden zaterdag zijn er filmpjes... Kan nog steeds veel beter hoor, zit niet stil vind ik en moet ook nog meer mijn teugels op maat houden, maar daar wordt aan gewerkt.

Zondag is een kindje komen lessen, zo'n klein spruitje op grote pony... Was zo lief om te zien en pony laat dat allemaal zo braaf doen... Alleen, kleine kindjes moeten nog veel leren en soms was ze in haar enthousiasme echt brut, echt snok in de mond, heb me dan wel even "kwaad" gemaakt en haar uitgelegd waarom het zachtjes moet, ... Maar ja dat zijn kinderen eh? Had het er toch wel even moeilijk mee, mijn pony :o

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 13:55

hey lore ben benieuwd naar je filmpjes hoor

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 13:59

Ze zijn nog aan't laden... Volgens mij kan je als je ze bekijkt ook maar beter het geluid afzetten :-)
Kijk zelf ook altijd heel graag filmpjes, ook van mezelf, alleen zijn ze bijna altijd te schaamtelijk om te delen, deze eigenlijk ook... Maar euh, ik vertrouw op jullie opbouwende en leuke commentaar!

Marga: Ga je je filmpjes nu nog hier delen? Of moeten we ze op je nieuwe website gaan zoeken?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 14:04

Ympi schreef:
Ze zijn nog aan't laden... Volgens mij kan je als je ze bekijkt ook maar beter het geluid afzetten :-)
Kijk zelf ook altijd heel graag filmpjes, ook van mezelf, alleen zijn ze bijna altijd te schaamtelijk om te delen, deze eigenlijk ook... Maar euh, ik vertrouw op jullie opbouwende en leuke commentaar!

Marga: Ga je je filmpjes nu nog hier delen? Of moeten we ze op je nieuwe website gaan zoeken?

hihi nou ben ik helemaal nieuwsgierig hahaha, hmmmm das een goeie ja, denk dat ik dat hier wel laat weten haha als ik nieuwe filmpjes heb. Misschien ga ik vandaag wel ff laten filmen, t zonnetje schijnt zo mooi.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:11

Nieuwsgierig naar mijn babbel- of rijkunst? Heb gebabbel zelf nog niet gehoord omdat ik geen geluid hebt, maar ik zie mezelf een uitleg doen, dus zal wel de moeite zijn :-p Mijn rijkunsten, tjah die zijn iets minder de moeite...

Oops denk dat uploaden mislukt is, kan herbeginnen...

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 14:42

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 20:03

Hoi Lore, nou hartstikke leuk die filmpjes, jullie rijden lekker ontspannen zeg, ziet er toppie uit. Hihi achterbeentje geven das knap want das heel moeilijk om aan te leren. Ze ziet er lekker gezond uit zeg.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 20:45

@ Lore Het rijden ziet er ontspannen uit. En dat trucje :) super leuk.

Harmanda en Heidi.
Vandaag weer lekker heen geweest. Kom je daar staat je pony niet in het land waar ze hoort en ze stonden ook nog niet op stal. Hihi waren een paar shetlanders door het draad gegaan waar Heidi stond. En Heidi zag een opening en is de grote wei opgegaan. Samen met de andere pony.

Samen met de eigenaar ze opgehaald en Heidi ff lekker gepoetst en even weer in de binnenbak losgelaten. Pffff. ze is echt 1 bonk energie. Ze bleef maar rennen. Ze voelt zich dus erg goed. Daarna nog ff over het terrein gelopen (uitstappen). En weer lekker opstal. Even overlegd dat ze voorlopig ff minder bix mag.

Hoefsmid komt woensdag :D dan kan ik eindelijk weer beginnen met rijden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-12 21:48

Marga en Crispy:

Vandaag gelest, had zeker 3 of 4 weken niet meer gereden, ze was een beetje te aan t been en ging dan meteen veeeeeeeeeeeel te hard hahaha, verder doet ze niks gelukkig maar had niet zo fijn gereden zo. Mijn lesgeefster heeft wel heeeeeeeeel goed met haar gereden maar ik kreeg t ff niet voor elkaar

heb wel nog een filmpje van in de bak voor t lessen;

http://youtu.be/b1eyMChG2WY

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:50

Sjemira schreef:
Hoi Lore, nou hartstikke leuk die filmpjes, jullie rijden lekker ontspannen zeg, ziet er toppie uit. Hihi achterbeentje geven das knap want das heel moeilijk om aan te leren. Ze ziet er lekker gezond uit zeg.

Zijn achterbeentjes moeilijk te leren? Daar heeft de mijne eigenlijk geen problemen mee gehad, overschakelen van links naar rechts was moeilijker, maar op het filmpje was pas de derde keer dat ik dit met haar deed... <3 Ze kon natuurlijk wel al gewoon voetjes geven om hoeven uit te krabben en dan zei ik ook steeds voet dus had al wat voorsprong :o

Ik probeer inderdaad ontspannen te rijden, ik heb de neiging van me of erg op te spannen of een lappe pop te worden dus probeer zo wat de gulden middenweg te volgen...

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:53

@ Harmanda: op die wei zullen meer grasjes gestaan hebben zeker? 't is gewoon een echte eet-al-haflinger :D en nu heeft ze nieuwe vriendjes bij!
Woensdag hoefsmid en weer rijden, krijgen we dan ook filmpjes?

@ Marga: als die van mij zo snel heeft stil gestaan is het ook net een sneltrein en dan rijden wij ook rond met het hoofd in de lucht hoor!
Mooi filmpje, ze had duidelijk energie ten overschot!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:02

Aranka & Sandra
============
Ik ben zoooooooooooo TROTS!! Vandaag mocht Sandra weer voor het eerst rijden, gewoon een kwartiertje stappen. Ze heeft 2 maanden op rust gestaan dus ik dacht dat het wel een stuiterbal zou zijn. Toch besloot ik maar voor de eerste keer zonder zadel te rijden.
Ze reed zo goed!!!! Ze had zon rustige stap, was niet zo veel aan het bewegen met haar hoof en ze liep zelfs aan de teugel! Dat krijg ik bijna nooit voor elkaar! Ze heeft zo goed gereden ook al was het maar een kwartiertje stappen!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 19:35

@ Marga
Ja daar stonden idd wel wat grasjes. Ik ga mijn vriend lief aankijken of hij filmpjes wil maken van het rijden ;) Maar of het lukt :=

Harmanda en Heidi.
Heb vandaag Heidi eens lekker gepoetst. Ze begint echt lekker te glimmen :D Heb haar nog aan de longeerlijn laten lopen. Gewoon aan het halster. Ze was gewoon braaf. Heb lekker uitgestapt deken op gedaan en weer de wei in. Toen ik weg wou lopen begon ze te hinniken. Ik dacht zo van ach die roept haar gewoon naar andere paardjes. Vervolgens. Nog even spullen opgeruimd enzo. Andere jas aan en ik loop de laan op. Hinnikt ze weer. En keek ze echt naar mij :) Ze riep dus echt naar mij. Dat is een heerlijk gevoel zeg.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 19:38

mandje schreef:
@ Marga
Ja daar stonden idd wel wat grasjes. Ik ga mijn vriend lief aankijken of hij filmpjes wil maken van het rijden ;) Maar of het lukt :=

Harmanda en Heidi.
Heb vandaag Heidi eens lekker gepoetst. Ze begint echt lekker te glimmen :D Heb haar nog aan de longeerlijn laten lopen. Gewoon aan het halster. Ze was gewoon braaf. Heb lekker uitgestapt deken op gedaan en weer de wei in. Toen ik weg wou lopen begon ze te hinniken. Ik dacht zo van ach die roept haar gewoon naar andere paardjes. Vervolgens. Nog even spullen opgeruimd enzo. Andere jas aan en ik loop de laan op. Hinnikt ze weer. En keek ze echt naar mij :) Ze riep dus echt naar mij. Dat is een heerlijk gevoel zeg.

hihi dat doet crispy dus ook, heb nog nooit een paard gehad die dat deed, dat is idd zo'n heeeeeeeeerlijk gevoel.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:16

Hallo allemaaal.

Inderdaad leuk als je paardje naar je hinnekt,, doet delano ook altijd als ik aan kom.

Ik heb toch maar besloten om de veearts te laten komen, al is het maar even voor een onderzoek.
Ik heb liever dat ze zegt er is niks, dan dat er straks wel wat is en zij toch niet geweest is.

Ik heb ook een knobbetje ondekt bij de lijn van de kaak,, ineens??
Ook vind ik Delano na het rijden erg moe/sloom en dat is Delano NOOIT.
(ik bedoel met moe/sloom na het rijden, ik doe 15 min instappen (laag en over de rug) dan pak ik hem rustig steeds een beetje hoger, dan 15 min draven (hoog) daarna 15 min stappen (eerst hoog, daarna weer laag ontspannen)

Dit was voor mij wel de doorslag om de veearts toch maar even uittenodigen.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 20:49

Heej,

Wat is het hier stil.

Harmanda en Heidi
Even een update van deze week.
Ben alle dagen even heen geweest. Woensdag is de hoefsmid geweest en ze heeft weer mooie hoefjes. Nog even lekker gepoetst en daarna op stal gezet.
Donderdag na mijn werk gelijk heen gegaan en vrijdag avond geweest. Lekker gepoetst. Met hoofdstel gelongeerd. Ze was lekker voorwaards en had er veel zin in. Alleen vrijdag heeft ze mijn neusriem gesloopt.
Vandaag (zaterdag). Even naar epplejack geweest. Neusriem, longeerlijn en halsverlenger gekocht. Daarna naar Heidi geweest. Weer lekker gepoetst neusriem past perfect (mag ook in de krant). Weer gelongeerd dit x met zadel en elastiek (halsverlenger) en in de buitenbak. Weer heerlijk voorwaards :D.
Wil kijken of ik morgen even kan rijden :).

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 02:21

Dat gaat lekker zo te lezen Harmanda, ja tis weer stil hier, ik heb zondag les dus zal daarna weer even wat schrijven.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 19:08

@ Marga. Ben benieuwd hoe je les ging.

Harmanda en Heidi
Vanmorgen heb ik even gereden ong. 15 min. Kan echt merken dat ik opnieuw moet beginnen met opbouwen. Heb vrij lang gestapt. Daarna wat voltes gedraafd en overgangen van stap naar draf. Om haar gelijk wat aan het been te zetten. Daarna nog een paar rondjes galop gedaan beide kanten. Ff weer rustig gestapt. Nog even hals laten strekken in de galop en draf beide kanten op en daarna lekker uitgestapt. Was wel weer heerlijk om te rijden. En ook nog eens heerlijk weer. Wat wil je nog meer :D

Nog een foto van na het rijden.
Afbeelding

Afbeelding