Haflinger weekend 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:25

Mandarijn schreef:
Fam is zo sterk op 't moment, zit bijna te twijfelen om er een ander bitje in te doen met springen en crossen := :o .

Wat heb je er nu voor bitje in?

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:26

LoveLita schreef:
Mandarijn schreef:
Fam is zo sterk op 't moment, zit bijna te twijfelen om er een ander bitje in te doen met springen en crossen := :o .

Wat heb je er nu voor bitje in?

Dubbelgebroken bustrens :) .

Gaat normaal prima met springen, maar op sommige momenten zet ze d'r kaak vast en dan kan je vrijwel niks meer :n .

LoveLita

Re: Haflinger weekend 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:29

Oh ja bah, dat kaak vast zetten. Maar dat los je absoluut niet op door er een ander bitje in te leggen, spreek ik uit ervaring.. Dat kaak vastzetten is een rijtechnisch iets en dat zal ze dus ook blijven doen als je er een ander bitje in legt. :)

Martingaaltje al geprobeerd?

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:29

Ik eh, ging weg :') :wave:

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:32

Ja, dat weet ik - met dressuur is het er ook al helemaal uit (en rijd nog steeds met hetzelfde bit als toen ik d'r kocht), maar 't gaat me even meer om de grootte van het terrein daar. Is wat groter dan we gewend zijn en dan wil ik toch wel een normaal werkende 'rem' erop hebben eigenlijk en dat gaat niet meer lukken in twee weekjes denk ik :o .
Maar misschien wordt 't nog anders, op wedstrijd is ze altijd wel anders - 't is echt zo'n uitslover dus misschien gedraagt ze zich wel perfect met springen _O- .

Heb met springen een borsttuig met martingaal erom, maar die martingaalriempjes zijn wat te lang :') Want die moet ze maat pony hebben maar het borsttuig zelf maat cob :+ .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 22:59

LoveLita schreef:
S_uus schreef:
Jep jij hebt 16 en 15 die zijn indd poedersuiker vooral die waar je halve volte moet rijden en direct afgroeten ik geloof 15 dat dat is.

Ja, dat is 15 idd.. Maar 16 slaat ook nergens op. Na SB meteen halve volte. En dan dat stukkie K arbeidsstap, A arbeidsdraf? :') Juuuist..

Ja indd, ik zit ook altijd te denken hoe ik die het beste voor kan lezen.

Hej succes morgen!! Let it know! (Wou zeggen sms maar even haha maar je hebt mijn nummer niet eens :Y) )

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:00

Mandarijn schreef:

Rolletjes bit geprobeerd? Helpt ons zeer goed, en meerdere gebruiken hem bij ons op stal met springen.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:02

S_uus schreef:
Mandarijn schreef:

Rolletjes bit geprobeerd? Helpt ons zeer goed, en meerdere gebruiken hem bij ons op stal met springen.

Die hebben we liggen inderdaad, maar hoor daar van die rare verhalen over (dat ze schokjes krijgen doordat het koper+metaal is?). Geen idee of het waar is, ben niet zo scheikundig aangelegd :') .

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:05

Ach nee joh anders kreeg Asra hem nooit niet in, en dan had ie denk ik ook wel erg stuiterig gereageerd want dat soort dingen gaat hij niet cool vinden, en nog 1 bij ons op stal die rijd er altijd mee, mja het is correctie bit dus ik zou er echt niet altijd mee rijden :\ ik rij Asra er op zn langst 4 dagen mee.

Een paar anderen die gebruiken alleen met springen.

Asra pakt niet vast maar hing heel erg, als ie die tijd weer heeft komt rolletjes erin en dan hangt ie ook niet meer zo, daarvoor gebruikt ik hem, of nja daartegen :P

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:06

Suus, als je je nummer even pb't wil ik wel een smsje doen hoor :') thanx iig, heb er zin in :):) Ik ga ze een poepie laten ruiken met mn Haflingertje :D *grijnst* *weet dat dat de grootste grap ooit is*

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:08

Ja doen joh, Lit kan zo leuk lopen en jij rijden!
Het is al super super gaaf dat je door bent ja toch!
En het zou helemaaaaaal te gek zijn als je gewoon bij de eerste 6 zit joh!
Hoeveel doen er mee??
Of beter gezegd hoeveel heb je tegen je .
Ik pm je ! :):)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:27

Ik ben ook benieuwd naar de startlijst!
Wel balen dat ik (wéér) geen stal heb overdag, terwijl ik toch dezelfde dag nog mijn aanmelding op de post heb gedaan :(.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:38

Ja ben echt benieuwd, laatste update is dat de inschrijving gesloten is, maar eh wil niet banketstaaf doen maar dat is zowat 1,5 maand zo :\ beetje kansloze update.

Da's wel raar :? Was je wel ruim op tijd dan?
Word je gebeld als je geen stal hebt of?

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 23:50

S_uus schreef:
Mandarijn schreef:

Even ter toevoeging, daar mag je niet mee starten. :) Je moet dan wel van bit wisselen..

Ik heb er echt zin in!! Lekker met blondie op stap en hopelijk nette proeven rijden!
Vooral de cross lijkt me leuk! Hoefsmid is geweest en we hebben nu stiftgaten :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:22

S_uus schreef:
Ja ben echt benieuwd, laatste update is dat de inschrijving gesloten is, maar eh wil niet banketstaaf doen maar dat is zowat 1,5 maand zo :\ beetje kansloze update.

Oh nee, dat weet ik al veel langer hoor!
Ik heb 1 dag nadat de inschrijving open was het op de post gedaan.
Ergens 2 weken later ofzo? kreeg iedereen een mail die geen stal konden krijgen en of je evt een vieze stal wilde hebben voor de nacht.
Maar ik vind het zo sneu om haar een hele dag vast te houden, is voor haar ook heel vermoeiend.
Dit jaar gaat mijn bijrijdster en haar dochter ook mee (en meedoen) en voor Marny is het werken met kinderen ontzettend leuk maar ook heel erg zwaar (ze let de hele tijd op de kids en past zich aan) en dan is het fijn als ze even tussendoor op stal kan staan en even helemaal niets hoeft.
Maar goed, dat overleeft ze ook wel weer, meestal vind ze het heerlijk op Ermelo :D (meestal loopt ze heel sneaky naar het crossterein := )

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:24

eridinges schreef:
Even ter toevoeging, daar mag je niet mee starten. :) Je moet dan wel van bit wisselen..

Ik heb er echt zin in!! Lekker met blondie op stap en hopelijk nette proeven rijden!
Vooral de cross lijkt me leuk! Hoefsmid is geweest en we hebben nu stiftgaten :D

Weet ik ,het is een correctie bit....................
Maar stalgenoot doet het toch

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:26

Succubi schreef:
S_uus schreef:

Oh nee, dat weet ik al veel langer hoor!
Ik heb 1 dag nadat de inschrijving open was het op de post gedaan.
Ergens 2 weken later ofzo? kreeg iedereen een mail die geen stal konden krijgen en of je evt een vieze stal wilde hebben voor de nacht.
Maar ik vind het zo sneu om haar een hele dag vast te houden, is voor haar ook heel vermoeiend.
Dit jaar gaat mijn bijrijdster en haar dochter ook mee (en meedoen) en voor Marny is het werken met kinderen ontzettend leuk maar ook heel erg zwaar (ze let de hele tijd op de kids en past zich aan) en dan is het fijn als ze even tussendoor op stal kan staan en even helemaal niets hoeft.
Maar goed, dat overleeft ze ook wel weer, meestal vind ze het heerlijk op Ermelo :D (meestal loopt ze heel sneaky naar het crossterein := )

Hmm kun je niet met iemand samen doen? Wel rot indd want ik heb verder geen mail gehad, dus neem toch aan dat het goed is.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:32

S_uus schreef:
Hmm kun je niet met iemand samen doen? Wel rot indd want ik heb verder geen mail gehad, dus neem toch aan dat het goed is.

Vorig jaar was dit ook zo en toen bood iemand haar stal aan. Op het laatste moment kon ik toch een eigen stal krijgen en ipv die meid te bedanken herkende ik haar die dag niet :o :o :o (ik leek wel een ondankbare hond maar ik hoorde haar écht niet :o ) dus nu durf ik dat niet meer :=

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 00:43

Ken het schaamte gevoel indd!
Ik heb voor de zekerheid Larissa net gemaild want van mij hebben ze geen mailadres omdat ik met de hand heb ingevuld, dit heb ik 2 jaar geleden ook gedaan alleen toen geen stalaanvraag gedaan.

Dus voor de zekerheid even gevraagd.
Want betaald is ie al wel geloof ik.

Even kijken of je dit jaar dat geluk ook hebt, anders valt er misschien wel iets te regelen.

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 05:48

@Suus, ik heb 47 combi'x tegen me, waarvan er 10 per ring (2) door moge, dus 20 naar de finale. En daarvan mogen er 7 naar 't NK! :) Zowat kansloos dus, maargoed :')

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 09:21

Hoop dat ik voor Fam wel een stal heb, heb niks gehoord dus dan zal het wel toch :o ?

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 11:45

Mandarijn schreef:
Hoop dat ik voor Fam wel een stal heb, heb niks gehoord dus dan zal het wel toch :o ?

Als je niks gehoord hebt zit je goed :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 12:30

Nja ik wacht mail terug ff af.

DTL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:16

Ik ben benieuwd naar de startlijst!!! En ook naar het vaardigheidsparcours onder het zadel, ben benieuwd wat ze nu weer bedacht hebben. Hoef niet te oefenen hiervoor, maar ik vind wel dat ze elk jaar weer geinige dingen bedenken!
Hier ook even een oproepje: ik heb helaas geen stal meer kunnen bemachtigen en sta op de reservelijst. Nou is dat niet zo heel erg, maar mijn maflinger weigert te plassen, dit doet ze alleen in stal. Thuis ook, ze houdt het net zolang op tot ze weer op stal staat (op de wei doet ze het wel, maar ook niet als er mensen in de buurt zijn. Beetje gekke tic denk ik. Naar de Nationale in Den bosch stond ze ook op de trailer heen en weer te wiebelen, maar mevrouw ging pas toen ze daar in d'r stalletje stond.
Mijn vraag is of ik van iemand zijn/haar stalletje even zou mogen gebruiken (indien nodig) zodat ze zou kunnen plassen? Anders ontploft ze misschien en dat geeft ook zo'n rommel :p en het is voor haar iets fijner denk ik.

Nog twee weken dan is het zover...... Ermelo!!!!!

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 16:59

Woooow, vanmorgen op de Brabantse gereden, ben net thuis en helemaal gesloopt dus nu hard uitrusten voor Ermelo _O- sjeu!