haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AddWork

Re: haflinger hengst 2.9j eerste menwedstrijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:58

vast wel 7,9 intussen Haha! Haha! Haha!
[/quote]

heb je al opgezocht dan waarom die paarden niet zo oud worden? schijnbaar niet......
dus plaats geen berichten de grappig zijn bedoeld als ze niet onderbouwd zijn
en het gaat niet om die belgen maar om dit topic.

echwel dan zal ik jou spellings fouten maar niet gaan verbeteren

en ik vind het er leuk zien en helemaal niet verkeerd.
en nee ik ben nog niet bij sgmw geweest maar in dit filpje vind ik het er niet slecht uitzien.[/quote]

Spreekt een ervaren menner of iemand die pretendeert verstand van zaken te hebben? Koe[/quote]

haha..schop ik hem in, of doe je het toch maar zelf? Knipoog
Laatst bijgewerkt door AddWork op 01-03-07 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:58

Nou ga dan eerst eens erbij kijken zodat je een oordeel kunt vellen. hoe krap zeker bij een indoor de poorten staan, en hoe een menner vaak moet rukken en plukken om de poorten te nemen.

Alle grote rijders hebben een apart span voor indoor, omdat het de paarden verpest voor het dressuurmatige werk en dat zegt toch meer dan genoeg..

Geloof me als ik zeg dat de meeste indoorcrossers zoals ook elsie in dit geval, in de dressuurbaan niks tot weinig presteren..

Outdoor wordt er ook veel meer dressuurmatig door de hindernissen gereden dan indoor

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:59

__elise__ schreef:
waarom gaat iedereen meteen zo z eiken hier op bokt?
als je het gewoon 1 keer zegt weet de TS het wel hoor!
veel paarden en pony's worden al steeds eerder voor de kar gezet, omdat het geen invloed heeft op de botten enzo..

ik vind het er leuk uitzien hoor
echt een leuke pony Lachen

Maar er zijn maar weinig mensen die gelijk hun 2span op onverantwoorde wijze een indoor laten doorscheuren en raggen!

En waarom het 100x en niet 1x wordt gezegd? Kijk eens naar al die reacties; 99% zijn reacties die het niet eens zijn met de TS, maar die blijft zich maar overal uit banketstaven en pretenderen dat ze het zelf beter weet dan een aantal ervaren menners. Vandaar dat ze ook op Haflingersforum post, op AR wordt ze nog meer de pan ingehakt. Getuige van diverse andere topics van haar waar ze onverantwoord gedrag vertoond van iemand die een plaat voor de kop heeft, zijn sommigen het een beetje zat. een topic openen, en dan maar hopen op reacties van 'oh wat een leuke pony, oh wat knap dat je hem zo de vernieling in rijd, leeeeeeeeeuk hoor'.

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 16:59

Echwel schreef:
Nou ga dan eerst eens erbij kijken zodat je een oordeel kunt vellen. hoe krap zeker bij een indoor de poorten staan, en hoe een menner vaak moet rukken en plukken om de poorten te nemen.

Alle grote rijders hebben een apart span voor indoor, omdat het de paarden verpest voor het dressuurmatige werk en dat zegt toch meer dan genoeg..

Geloof me als ik zeg dat de meeste indoorcrossers zoals ook elsie in dit geval, in de dressuurbaan niks tot weinig presteren..

Outdoor wordt er ook veel meer dressuurmatig door de hindernissen gereden dan indoor

Hou nou maar op.... TIS NIX & T WOT NIX Clown Haha! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:00

AddWork schreef:
vast wel 7,9 intussen Haha! Haha! Haha!

heb je al opgezocht dan waarom die paarden niet zo oud worden? schijnbaar niet......
dus plaats geen berichten de grappig zijn bedoeld als ze niet onderbouwd zijn
en het gaat niet om die belgen maar om dit topic.

echwel dan zal ik jou spellings fouten maar niet gaan verbeteren

en ik vind het er leuk zien en helemaal niet verkeerd.
en nee ik ben nog niet bij sgmw geweest maar in dit filpje vind ik het er niet slecht uitzien.[/quote]

Spreekt een ervaren menner of iemand die pretendeert verstand van zaken te hebben? Koe[/quote]

haha..schop ik hem in, of doe je het toch maar zelf? Knipoog[/quote]

ROFL

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:01

__elise__ schreef:
veel paarden en pony's worden al steeds eerder voor de kar gezet, omdat het geen invloed heeft op de botten enzo..

En waar baseer jij dit dan op?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:01

Flipje van de Betuwe???

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:03

daffene schreef:
__elise__ schreef:

Vast ook zo'n iemand met die pretendeerd kennis van zaken te hebben Koe

JoyCiej007

Heey Heleen; gaat goed zo; dit topic helpt me een eind opweg: nog maar 20 reacties te gaan Haha! Tong uitsteken

Anoniem

nee want ik weet dat het niet met 2,5 jaar is.

maar als een mens pas lichamelijk werk mag doen wanneer het uitgegroeid is
dan was er erg veel kindermishandeling.
en JoyCiej007 ik zeg niet dat ik verstand van heb maar ik geef mijn mening naar wat ik zie. en een mening mag je hebben toch. ik ben het ook wel gedeeltelijk eens met sommige standpunten maar niet met de manier waarop jullie het brengen met drammen berijk je niet veel.
geef gewoon tips waaraan je iets hebt. en misschien wordt er dan wel iets mee gedaan. maar zo krijg je alleen maar conflicten en vergal je een topic.

als je in mijn profiel kijk zie je dat ik me paard pas op 5,5 jaar heb ingereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:04

ik vind heet een eigen mening en die mag je geloof het of niet tegenwoordig gewoon hebben

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:05

Ach en je hebt voor de kar zetten, en natuurlijk voor de kar zetten en laten trekken.
Die van ons staan jong ook wel eens voor de kar, laten we ze zien wat hun toekomst is..

Maar ervoor en werken zoals gezegd niet voor 4de jaar..Engelina waarom dan je eigen paard niet met 2jaar en 9 maanden een springwedstrijd laten doen
of een cross??

AddWork

daffene schreef:
__elise__ schreef:

tis ook een leuke pony he!?..maar wel goed kijken hoor..er loopt nog eentje naast, ,.,...maar die telt nu ff niet mee, want die heeft haakjes aan de keizen...ooo nee..die zijn intussen verwijdert. snel he?! Slapen

DOM

Twiggy2008

daffene schreef:
__elise__ schreef:

Huh???? Hoe onwetend (en dan zeg ik het nog netjes) kun je zijn om zo'n opmerking te maken??? Koe Koe Koe

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:06

Zal ik even Temmen? Gaat nergens meer over, of zit ik dan de 20 Posts van JoyCiej007 in de weg Haha! Clown

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:06

engelina schreef:

en JoyCiej007 ik zeg niet dat ik verstand van heb maar ik geef mijn mening naar wat ik zie. en een mening mag je hebben toch. ik ben het ook wel gedeeltelijk eens met sommige standpunten maar niet met de manier waarop jullie het brengen met drammen berijk je niet veel.
geef gewoon tips waaraan je iets hebt. en misschien wordt er dan wel iets mee gedaan. maar zo krijg je alleen maar conflicten en vergal je een topic.

als je in mijn profiel kijk zie je dat ik me paard pas op 5,5 jaar heb ingereden.

Nou, manier waarop wij het brengen heeft vaak met de TS zelf te maken (en eerdere topics zoals eerder in dit topic is uitgelegd) mensen die het keer op keer maar weer proberen en er niets van leren.

Tuurlijk mag je jouw mening geven; maar dit werkt wel 2 kanten op; dus mogen wij dat ook doen Knipoog en daar maken we ook gortig gebruik van Lachen

Goed trouwens dat er nog mensen bestaan die wel weten hoe het hoort en 't peerd eerst nog even lekker lang laten veulenen Lachen

@ ruitje; maak je over die 20 posts maar geen zorgen, die komen er heus wel, hier of ergens anders Vork Clown

AddWork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:07

engelina schreef:

good for you !hoeraa...
pst.....topic was al naar de kl*te voordat ie werd geopend Koe

sluiten maar!!!!!!!

DOM
Laatst bijgewerkt door AddWork op 01-03-07 17:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:07

ruitje schreef:
Zal ik even Temmen? Gaat nergens meer over, of zit ik dan de 20 Posts van JoyCiej007 in de weg Haha! Clown

Nee niet doen ,het is rotweer buiten en het houd je van de straat nietwaar??

En zolang er mensen zijn die blijven beweren dat je met een jonkie voor zijn 4de marrathon kunt rijden, zal ik daar keihard tegenin gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:08

TEM maar, ja, voor er nog meer mensen op het idee komen om een tweejarige een 'wedstrijd' te laten lopen......

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:09

AddWork schreef:
engelina schreef:

good for you !hoeraa...
pst.....topic was al naar de kl*te voordst ie werdt geopend Koe

ROFL Jaaaaaaah, behalve menners, zijn we ook nog helderziend; kunnen zómaar inschatten dat zo'n topic het nog geen dág volhoud, ráár he Lachen

@ Nadya; jup, en dan hebben we er nóg meer werk aan om op zulke mensen te reageren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:09

Echwel schreef:
Ach en je hebt voor de kar zetten, en natuurlijk voor de kar zetten en laten trekken.
Die van ons staan jong ook wel eens voor de kar, laten we ze zien wat hun toekomst is..

Maar ervoor en werken zoals gezegd niet voor 4de jaar..Engelina waarom dan je eigen paard niet met 2jaar en 9 maanden een springwedstrijd laten doen
of een cross??

omdat ik vind dat rijden en trekken een totaal andere invloed heeft op de ontwikkeling van het paard. en ik kan geen wedstrijd met een 2,9 jarige omdat ze dan nog niet zadelmak zijn.
maar ik ben van mening dat voor de kar op jongere leeftijd kan.
maar ik denk dat ze het paard ervaring op wou laten doen. en niet persee omdat ze een wedstrijd wou rijden. en dat ze het allemaal erg goed bedoel met haar paard.

en ik vind niet terecht dat je een goed willend mens zo erg naar beneden haalt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:10

Echwel schreef:
ruitje schreef:

Nee niet doen ,het is rotweer buiten en het houd je van de straat nietwaar??

En zolang er mensen zijn die blijven beweren dat je met een jonkie voor zijn 4de marrathon kunt rijden, zal ik daar keihard tegenin gaan.

Ik heb lol hoor, hoor eigenlijk aan de studie, maar ik blijf nog even lekker doordiscussieren; heerlijk Koe

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:10

JoyCiej007 schreef:
@ Nadya; jup, en dan hebben we er nóg meer werk aan om op zulke mensen te reageren Tong uitsteken

Inderdaad, want ik vrees dat mijn missie nog lang niet is volbracht!!! Haha!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:12

Nadya schreef:
JoyCiej007 schreef:

Inderdaad, want ik vrees dat mijn missie nog lang niet is volbracht!!! Haha!

Geen zorgen; kom af en toe langs op AR en dan heb je weer zát te doen; die topics schieten tegenwoordig als paddestoeltjes uit de grond Lachen

Nog maar 15 posts; mijn missie: misschien bereik ik zelfs de 2000 posts wel vóórdat hier een slotje komt, ben benieuwd Haha!
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 01-03-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:12

Iemand die bewust een nog geen 3jarige pony dit laat doen is geen goedwillend mens
Zoals ik zei het is constant kort wenden en draaien, maar zoals ik ook al zei al je het nooit gezien hebt, ga dan eerst eens kijken en oordeel daarna.

Ook aanspannen is zwaar heeft geen verschil met OHZ..
En dat is gewoon zo, ook dan moeten ze die achterhand gewoon gaan belasten, en dat is voor ieder jong paard moeilijk
Laatst bijgewerkt door Echwel op 01-03-07 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt