Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Janneke_x schreef:Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig!
hoewel ik niet perse waarde hecht aan een papier ging ik tijdens de zoektocht van mijn vorige haflinger ook bij een ''haflinger'' kijken en het was een super lief en braaf beest, maar toch duidelijk niet helemaal een haflinger. En dat is wel wat ik zocht. Uiteindelijk dus een top paard gevonden (die wat ik eerder zei). Janneke_x schreef:Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig!
Janneke_x schreef:Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig!
Heeft je DA een DNA-test gedaan, vanwege de stelligheid dat ie niet raszuiver zou zijn? Beestje ziet er aardig haflingerachtig uit en dat paspoort bij het shetlanderstamboek zegt niks over hoe dit dier gefokt is. Dat zou een beetje DA imo echt moeten weten en uit kunnen leggen. Zonder DNA-test kan die knakker danwel madam hier helemaal niks over zeggen. Dus waar stoelt je DA dat op? Janneke_x schreef:Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig!
Mijn 16-jarige kocht ik vorig jaar december en die entingen waren doorheen de jaren ook wat missers bij. Gewoon de basisenting terug zetten en opgelost.Ayasha schreef:Het is een haflinger-achtig paard/volle haflinger met shet-papieren die er IMO niet uit ziet als een 4 jarige, waarvan je helemaal niks weet. Papieren (paspoort) bij een paard die er niet bij lijken te horen + het vage verhaal + het moeilijk doen over keuren. Ik snap niet dat er moeilijk gedaan wordt dat TS verder zoekt. Zou iemand dit verhaal posten en zeggen dat ze hem gekocht heeft voor een veel te hoge prijs en ze zou voor gek verklaart worden. Zéker als zou blijken dat het paard iets mankeerde, dan had ze "gillend moeten wegrennen" bij dit paard ipv hem te kopen.
En nu ineens is "ik heb er geen goed gevoel bij en de DA bevestigd dat" geen goede reden?
Siersma schreef:Maar wat klopt er dan niet aan het paspoort? Alleen dat het niet door het haflingerstamboek is uitgeschreven?
janderegelaa schreef:Siersma schreef:Maar wat klopt er dan niet aan het paspoort? Alleen dat het niet door het haflingerstamboek is uitgeschreven?
Ik weet precies wie dat paspoort gemaakt heeft en dat is/was een onafhankelijk chipper en een paspoort van het shetlandstamboek is maar 15 euro ofzo. En omdat paspoort uitgevende stamboeken moeten registreren krijg je zo'n paspoort zonder afstamming erin.
Elisa2 schreef:Janneke_x schreef:Oei oei! Alles neemt een grote wending. Dit paardje is niet raszuiver. ( voor mij doet dit er echter wel toe, waarom? Geen idee. Maar als ik een haflinger zoek wil ik een haflinger. En al helemaal als daarmee geadverteerd wordt. ) Mijn dierenarts zegt ook dat de papieren anders op orde zouden zijn. Tevens kan er nergens een basisenting gevonden worden. En mogelijk is deze koop dan toch niet voor mij geschikt. Hier en daar krijg ik aanbod voor andere haflingers waar alles aan klopt en wat mij een meer safe gevoel geeft. Dit wordt mijn eerste eigen paard en wil graag safe starten. In ieder geval super bedankt voor al het meedenken en hopelijk vind ik mijn topper spoedig!
Dat wist je toch al voordat je ging kijken? in ieder geval weet je nu dat als je een raszuivere haflinger wilt dat je dan op zoek moet naar een met papier. {en die kosten waarschijnlijk ook wat meer}
Deze is waarschijnlijk nooit ge-ent..
Voor de rest lijkt het me inderdaad verstandig om zo safe mogelijk te starten met een paard die wel goed verzorgd is vanaf het begin. Niet te vroeg ingereden en wel gewoon ge-ent en ontwormd. Succes met je zoektocht!