Westernhaflingers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diesel1992

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:31

Bonny heeft me flink laten schrikken vandaag!

Gisteren had ze al een beetje n snotneus.. Temp was 37,1 dus niks ernstigs. Verder ook niks aan de hand niet duf ofzo verkoudheidje dacht ik!

Vanmorgen was ik ze aan het poetsen nog niks aan de hand geen snot meer! Toen ging ik met haar wandelen ze zakte iedere keer door haar achterbenen wilde gaan liggen en ademde alsof ze 100 rondjes gerent had! Even temp opnemen.. 39,1!! De stal eigenaar op de hoogte gestelt en gezegt als er iets is bel me even! Ik ging nog even n kijkje nemen.. Ligt ze helemaal vast in dr stal!! Schrok me kapot! Stal eigenaar geroepen en met zn 2 Bonny omhoog geholpen.. Haar hart ging als n gek te keer wilde niet meer eten.. Meteen de dierenarts gebelt natuurlijk! Even iemand gevraagt of ze even met Bonny wilde wandelen kon ik even mijn vriend ophalen..

Toen ik na n kwartier terug kwam liep de vieze gele snot er zo uit!!! Ik bleef wandelen tot de dierenarts kwam..
Ze luisterde en voelde en zei dat ze n longonsteking heeft met verschijnselen van koliek.. En de temp was alweer verhoogt naar 39,5.. 3 dikke spuiten gehad met antibiotica iets om de koorts naar beneden te halen en ventipulmin.. Wist niet dat ze dat ook in spuiten hadden maargoed..

Nu ga ik weer terug om te tempen! Morgen komt de da terug voor medicatie en om na te kijken!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:54

Jeetje meid, heftig!
Heel veel sterkte voor jou en beterschap voor Bonny :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:57

Jeetje dat is schrikken zeg!! Hopelijk knapt ze gauw op..!

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:45

Toen ik er was oogde ze al wat fitter maar nog wel 40,1 koorts!!
Ze at gewoon weer en was weer alert! Ook had ze geen snotneus meer!

Hoop dat morgen dr temperatuur ook gezakt is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:22

Nou dat ze eet ia alweer een goed teken! Kan me nog herinneren dat Vief een keer niet wilde eten...das echt niet goed ala je een haflinger bent! Toen kreeg ze daarna indd ook flinke koliek.

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 07:00

Nou van slapen is ook weinig gekomen!! Was t liefst zo lang mogelijk bij Bonny gebleven. Zo voor ik ga werken nog even gaan kijken hoe het met haar is! Waarom hebben die paarden geen mobieltje in dr binnenzak zitten? Dat ze even kunnen bellen als het niet goed gaat!

Bedankt voor de berichtjes!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 10:04

Jeetje dat is schrikken...
Hoe was het vanochtend met haar?

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:41

Haar temp was nog iets hoog 38,8 zo is het de hele dag eigenlijk gebleven denk ik want was nog hetzelfde om 4 uur toen de dierenarts keek.. Nu heeft ze n hele apotheek aan medicijnen voor dr longen en antibiotica..

Hoop dat ze er niks aan over houdt! Ze krijgt ook ventipulmin.. Iemand ervaring mee? Ik hoor slechte en goede dingen namelijk.

Ook heeft ze weer 3 spuiten gehad.

Nu komt ze over 10 dagen weer terug om te kijken of er nog medicatie nodig is.

Ik hoop dat ze weer snel de oude Bonny is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 00:08

Bij mij hebben beide paarden weleens ventipulmin gehad. Hielp goed tegen t hoesten. Je moet alleen wel uitkijken als je wedstrijden start want het staat geloof ik op de dopinglijst!

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:44

Ja dat heb ik ook gehoort.. Maar daar hoef ik me niet druk om te maken mag er voorlopig nog lang niet op!

Wat balen zeg! Nu kan ik ook niet kijken of de osteopaat iets heeft gedaan voor dr! En het ging zo goed met rijden.. Echt jammer!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 09:54

@ Diesel1992

Hoe is het met Bonny?
Is hij al een beetje opgeknapt?

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:14

Jaaa gelukkig wel!! Haar temp is sinds gisteren weer wat lager net onder de 38!!

De verveling slaat al toe bij haar. Ze wil gewoon wat doen maar ze moet zich zo rustig mogelijk houden!

Ik hoop dat de 14e de dierenarts goed nieuws heeft.. Haar longen zaten helemaal vol slijm hoop dat ze weer schoon zijn dan! Ze oogt verder weer gezond. Geen snotneus meer en ze voelt zich al een stuk lekkerder.

Bedankt voor je berichtje Wendy!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 15:21

Nou, fijn dat het de goede kant op gaat met haar!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-13 09:48

Fijn dat ze opknapt!

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 21:23

Leuke foto's allemaal!!
Ik heb een vraagje; Ik kan nu wel een tijdje niet rijden, maar als m'n paardje beter is wil ik er weer helemaal invliegen met BUITENRIJDEN *\o/* *\o/* *\o/*
Omdat ik ook wat langere tochten wil gaan maken is mijn vraag of je gwn kunt gaan buitenrijden met een western zadel?
Hebben jullie mis. ook niet te dure maar wel goede zadels van degelijke kwaliteit?

Groetjes!!

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 09:49

Met een westernzadel kan je prima buitenrijden hoor zit ook erg relaxt en comfortabel.
Zelf heb ik een nieuw pools zadel gekocht die koste €950,- dit is een goed middenklasse zadel.
Een goed nieuw westernzadel moet je ook vanaf een €850 gaan denken en anders tweedehands.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 09:55

Ik heb mijn 2dehands voor 550,00 gekocht. Zit prima voor buitenritten. Al heb ik er wel een bontje op tegenwoordig, omdat ik last van mijn stuitje en zitbeenknobbels kreeg bij lange ritten :o
De meeste ruiters die echt lange afstanden rijden, hebben overigens geen westernzadel, maar vaak richting een endurancezadel of trailzadel. Daar zou je ook eens naar kunnen kijken. Zo heb ik een Massimo trail gehad, dat zadel zat echt goddelijk zacht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 12:59

Als je alleen buitenrijd en verder niet veel traint of wedstrijden wil rijden zou ik idd voor een endurance zadel gaan ofzo hoor!
Mijn western zadels, de ene was iets van 700 en de ander heb ik geruild. Heb bona allen en cirlcle y. Maar buitenrijden doe ik het liefst met een seatsaver hoor!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-13 13:03

Heb jij een seatsaver van schapenvacht of gel?
Ik heb nu een schapenvacht, dat zit al een stuk beter. Maar gelzitting lijkt me nog lekkerder :j

Diesel1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:46

Die ga ik deze zomer ook aanschaffen denk ik zon seat saver!

Ik heb n Billy Cook pro reiner! Heeeerlijk om mee te werken maar om n lange rit mee te maken... Dan heb ik echt last van mn kont!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 16:51

Hoi,sorry voor inbreken in jullie topic, maar vind haffies ook leuk en.... ik heb een BillyCook trailzadel te koop....full Quarter boom, dus voor brede paarden.... 17" ..nu voor €1000.. mocht iemand interesse hebbnen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 18:18

Ik ook schapen vacht amanda :)

straalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 19:47

Bedankt voor jullie reacties en tips^^ Het zal nog wel effe duren voor ik weer kan rijden en heeeel veeeel sparen, ik ga waarschijnlijk voor een tweedehandszadel gaan en ik zal zeker jullie tips in m'n achterhoofd houden! :)

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 13:26

Ik rijd super lange ritten met mijn rocking r zadel. Geen seatsaver erop en geen last van mn kont, wel last van schurend ondergoed dus daar moet ik nog even iets voor vinden :x . Laats met een seatsaver van wol gereden maar dat werkte ook niet. Denk dat ik maar van die degelijke sloggis ofzo ga halen voor te rijden :+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 13:29

Ik heb dat schuren ook, maar dan door 1 van mijn wranglers. Het gekke is dat ik er nog 2 in hetzelfde model heb, maar andere kleur (en stof?) en daar totaal geen last van heb.
De schuurbroek heb ik nu maar gewoon in mijn kledingkast voor dagelijks gebruik zeg maar :))