Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:11

Rosanna1990 schreef:
Welke 21 + 'ers starten er allemaal officiële wedstrijden?

M1 +5 op het moment. We gaan als een speer. Precies een jaar geleden B gestart.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:11

Ahhhh, hier was hij 3 jaar oud. En ik 9 <3 <3 <3
Eigenlijk best wel schattig :P

Afbeelding

Britt

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:13

<3 Leuke foto zeg!

Alina1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:23

Rosanna1990 schreef:

Ikkuh *\o/*

Miranda06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:30

Ik ben 27 en heb ook een haf :D
op m'n 24ste heb ik mijn eerste paard gekocht een kruising Fries.
Moest ik helaas verkopen en mis haar nog elke dag.
Nu heb ik sinds Februari een haflinger merrie van 10 jaar. En waarom een haflinger?
Omdat ik vanaf mijn 7de tot 19de altijd haflingers verzorgt en gereden en naar keuringen
ben gegaan. En wou graag een haflinger weer hebben.
Laatst bijgewerkt door Miranda06 op 22-10-12 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

flaim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 20:31

wat een leuke foto
ik rij alleen recreatief.wedstrijden vind ik te veel stressen :D

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:01

Ooh heerlijk dat niet iedereen wedstrijden rijd :P hihi, ik vind de stap eigenlijk te groot om nu te zetten. Ik zeg al heel lang: we gaan het pas doen, als we er aan toe zijn O:)
Athos kan het wel, maar ik denk dat ik hem best kan flippen en alles nog al goed voor elkaar wil hebben O:)
dus: dit jaar, en 2013 word nog geen wedstrijden :P
Eerst lekker rond hobbelen, veel plezier hebben, uitgewisseld zijn, meerdere dingen kunnen en ervaren, en dan, misschien, een wedstrijdje :)
maar nu nog niet :)

Vandaag voor het eerst bitloos op buitenrit geweest, en dat ging super!
Had ik vorig jaar niet durven denken...
Hij is tevens super fijn te rijden op dit hoofdstel, dus wie weet...

Ik krijg trouwens dressuurles van een western instuctrice, en ik kan het iedereen eigenlijk wel aanraden!
Klinkt vet raar, maar ben zo blij met haar!!!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:01

maresie schreef:
Rosanna1990 schreef:

Ik sinds kort nu B+3 wintspunten. (helaas vorige wedstrijd geen winst behaald)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:03

ELpatcho schreef:
Rosanna1990 schreef:

M1 +5 op het moment. We gaan als een speer. Precies een jaar geleden B gestart.

Wow dat is wel heel knap. Ik heb niet zo dressuur hafje :P. Mijn haf is meer van de buienritten en springen. Dressuur vind hij saai (behalve de haflingerwedstrijden die van die mafjoekel wel weer leuk).

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:16

Een kennis van me heeft een half zus van mijn Haflinger en een andere kennis een oom van die van mij. Ik ben toch heel erg benieuwd wie er hier een Haflinger van Magister heeft.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:22

HorseTopShop schreef:
Een kennis van me heeft een half zus van mijn Haflinger en een andere kennis een oom van die van mij. Ik ben toch heel erg benieuwd wie er hier een Haflinger van Magister heeft.

Ik heb een kleinzoon van Magister. (magister is de vader van Stanley's moeder). Ik heb nog ergens foto's van Magister.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:24

Oh leuk!! Ik heb ook nog foto's van Magister. Was van toen we bij Henk de Brouwer gingen kijken. Geloof dat er ook nog foto's van Magier (Vader van Magister) tussen zitten.

Ik zoek sowieso even de foto's van het springen uit en zal die er ook meteen bij zoeken.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:57

Ik heb een zoon van magister

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 22:52

Marije_jiplover schreef:
Hier nog iemand, ik ben bijna 32, mijn haflinger is 24 en ik heb hem nu bijna 3 jaar in mijn bezit.
Ik ken hem echter al wel vanaf zijn 4e jaar, toen ik als 11 jarig meisje op de manege reed en Jip als jonge 4jarige haflinger manege-pony bij ons op de manege werd.

Officieel heb ik Jip gekregen om hem een goede oude dag te geven. Nou, goed heeft hij het zeker, een oude dag zou ik het nog niet willen noemen :D Hij is topfit en we rijden nog volop bosritten en af en toe een stukje dressuurmatige training om hem lenig en soepel te houden.

Dat vind ik echt superleuk om te horen! 24 is niks voor een sterke haf. Kan zo nog 10jr bij :D

Ik rij geen wedstrijd, soms kriebelt het wel eens, maar we zijn nog nieteens B klaar. Springen wil ik wel oefenparcours gaan doen maar geen ambitie om daar echt in te gaan starten.

(Vanavond knetterhard gevallen tijdens springen dus de schrik zit er even goed in, mnr wilde een staander springen. :+ )

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:47

Ik heb ook altijd gezegd dat Elin 30 werd, ze is loeisterk en heeft nooit ergens last van (behalve kleine klachten). Tot de dierenarts haar dus nog 2-3 jaar gaf ivm dr artrose := Maar ik vind nog steeds dat ze 30 wordt :Y)

Mijn hart ligt nog steeds bij het springen, maar met Elin is dat niet zo verstandig :') Ooit ga ik nog wel weer s springen :D
Niks bezeert Nelleke? :oo
Laatst bijgewerkt door Britt op 23-10-12 08:00, in het totaal 1 keer bewerkt

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 07:59

Hier een oudere ruiter, ben 43 jaar, en heb een haf van 11 jaar oud. Geen wedstrijden, puur voor de hobby en boshobbelen. Altijd grote paarden gehad, vanwege rugproblemen overgestapt naar een haf, wat een godszegen. Ben erg blij met mn makkelijke mannetje

Storm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:53

Rosanna1990 schreef:

Ik ook! :) vind dat juist het leukste wat er is. Denk dat ik anders stuk minder gemotiveerd ben, nu heb je een doel om naartoe te werken en moet je wel fanatiek trainen. Rij overings ook veel buiten maar ook dat zie ik als een goede training. Zomaar rondsjokken zou niets voor ons zijn :P

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:55

sinds een paar weken trotse eigenaar van mijn haffie, super leuk ras, helemaal verliefd op geworden een paar jaar terug toen ik er eentje verzorgde. Ik ben 27, sellie is 5 ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 08:58

Ik rijd ook geen officiele wedstrijden. Ik ben niet zo stress bestendig. Ik maak me er dagen/nachten druk over. Zoals afgelopen weekend deed ik voor het eerst mee met mijn Haf aan de Tripalon. Ik heb slapeloze nachten gehad, omdat ik een dressuurproef moest doen. :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 09:59

Mag ik me ook nog melden? Ik ben 33 en heb sinds 1 1/2 jaar een haflingerruin van 8, Sandor (moeder Sterma, vader Stradivari).

Ik heb hem gekocht van een vriendinnetje dus ik kende (en reed) hem al langer. Ik was eigenlijk niet op zoek naar een 2e paard maar omdat San en mijn paard (zie profiel) de beste vriendjes waren en ik heel verdrietig werd van de gedachte dat San verkocht zou worden, heb ik hem gekocht *\o/*.

Een haf is wel even wat anders :o ik moest heel erg aan zijn 'streken' wennen in het begin maar nu wil ik hem NOOIT meer kwijt.

Ik ben nog aan het uitproberen wat San nu echt leuk vind om te doen. Twee weken terug heeft hij zijn 1e cross gelopen (Broekelo) en we rijden ook de Eperpaarden4daagse. Volgend jaar maakt hij zijn Endurancedebuut en ik zou graag dressuur met hem willen starten maar omdat ik hem uitsluitend bitloos rijd, is dat nog wat lastig vanwege de apart uitgeschreven bitloze wedstrijden.

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:04

Mooie vent, zeg die Sandor. Wat zijn de bobbeltjes op zijn boeg?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:35

Dank je wel Sandrina ;). Dat zijn bultjes van insectenbeten :o. Hij wordt in de zomer erg vaak (vaker dan sommige andere paarden) geprikt. Hij heeft er verder geen last van maar krijgt wel van die gigabulten.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:32

Ik meld me ook :D

Toen ik 22 was mijn eerste Haflinger gekocht.
De 11 maanden oude Woestein, Wallenstein x Atoll.
Was met hem L1 +5 dressuur en reed endurance met hem.
Toen hij bijna 9 was heb ik hem verkocht en ben ik overgestapt op een KWPNer.
Deze dame ruim 3 jaar gehad en na veel proberen toch gebleken dat de klik er toch niet kwam.
Nu heb ik sinds eind april de 6 jarige Nandeau, Nordsee x Alpenstein.
Stoer ding en in omgang een schat, rijden heb je je handen vol aan hem want meneer laat duidelijk zich horen als andere paarden weg gaan of hij ze in de verte ziet staan.
Maar we komen er wel!

Woestein:
Afbeelding

Nandeau:
Afbeelding

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:02

Ik denk dat de mijne best leuk wedstrijden zou kunnen lopen, maar mij niet gezien. Ik denk dat ik al afhaak voordat we op de wedstrijd aankomen. Veel te veel stress.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:04

Ik rijd geen wedstrijden meer, die tijd ligt achter mij.

Ik doe vooral aan lol met mijn knol.
Lekker buitenrijden, af en toe een Enjoy the Ride, pas een TREC clinic meegereden op Horse Event, dat zou ik nog wel eens willen doen, TREC.