Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:44

@Marga: oh hihi, nou succes der mee!
@Josien: Gefeliciteerd!!
@Marga en Josien:

Vandaag begonnen we in het land. Kijken wat werkt op Harry zijn aandacht te krijgen als hij weer eens zo een "ikkomlekkertochniet" bui heeft.
Blijkt, ondanks wel liever iets anders willen vinden, dat het voorlopig toch iets lekkers is.
Daarna hebben we in de bak geoefend. We begonnen met Harry naar een bepaald punt of voorwerp sturen en hem daar te laten stoppen, en of aan te laten knabbelen. Toen Harry laten aandraven terwijl ik achteruit weg loop en hem dan op tijd laten halt houden, op me af draven, geen probleem, Harry op tijd stoppen lastig ;). Daarna zijn achterhand van me weg laten stappen, dan zijn schouders voor druk laten wijken. Toen hebben we nog langs de lange zijde Harry een paar passen zijwaarts laten lopen, daarbij was ik aan het klungelen, leadrope in de knoop, mijn houding niet helemaal goed, resultaat een verwarde Harry /3 , woeps! Afgesloten met Harry een nettere volte laten lopen, hij is scheef en een houtenklaasje, dus is soms best moeilijk voor hem om netjes een beetje stelling aan te nemen. En als het moeilijk wordt, wordt Harry een beetje nukkig. Lijkt niet eens zo zeer op mij (of wie dan ook) te zijn, maar vooral op zichzelf. Daarna begon meneer uitgebreid te gapen en zat onze tijd er al weer op.
Volgende keer gaan we weer een paar nieuwe voorwerpen gebruiken, waarschijnlijk een paraplu ofzo.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 17:54

@ marga Ik heb dit probleem ook heel erg. Zodra Heidi nagevelijk loopt gaat ze ook langzamer lopen. Hoe losser ze word hoe slomer ze word. Wij zijn ook veel bezig om haar aan mijn been te houden. Door veel overgangen en tempo wisselingen te rijden. Want als Heidi sloom word reageerd ze dus ook niet of nouwelijks op mijn been. Ook zijn wij nu bezig om het rustig op te bouwen. Als ze nagelijk lopen gebruiken ze andere spieren en word het dus moeilijker voor ze.
En dat op buitenrit. Klinkt mij heel bekent. Heidi draaft zo hard dat de meeste paarden en pony's al een arbeidsgalop hebben.

@ josien. Gefeliciteerd. Mooie foto's

@ympi
Niet te onzeker zijn over jezelf hoor. Je lijkt er goed mee bezig te zijn. Ziet er ook gewoon lekker ontspannen uit.

Harmanda en Heidi
Nadat ik zondag en maandag niet bij Heidi geweest ben. Heb ik vandaag even gelongeerd aan de dubbele longe. Ze was behoorlijk stijf. Na een tijdje wat overgangen laten uitvoeren kwam liet ze wat meer los. Morgen hoop ik even te kunnen rijden.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 19:52

@Josien, gefeliciteerd

@Harmanda, ja is dus helemaal als Sacha, maar idd tempo wisselingen gaat goed.

Marga en Sacha:
Vanmiddag kwam Romy en zijn we samen naar Sacha gegaan. Opgezadeld en eerst Romy les gegeven op Sacha. Ik heb haar dus tempo laten rijden en tempo wisselingen. halthouden, paar stappen in stap en overgang naar draf in een hoog tempo, terug naar stap en weer halthouden enz., in t begin moest ze echt Sacha aan de gang houden, maar na een aantal x begreep Sacha wat de bedoeling was en werd ze voorwaartser. Daarna heb ik nog 10 min. gereden en ze voelde fijn aan, zelf nageeflijk op een hoog tempo in draf. Ze had wel gezweten en dus ook echt goed gewerkt. Daarna voor t eerst even op de poetsplaats, met wortels en ze bleef staan, wel erg druk was ze, schrapen en van voor naar achter lopen. Beentjes een klein beetje afgespoeld en toen mocht ze lekker naar haar stalletje waar haar eten al klaar lag.

Al met al super gereden en goed gewerkt dus, ben blij met Sacha.

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:11

Josien Gefeliciteerd!!

An en Storm;

Om te binnen....terug komen in tempo heb ik ook. Pas als hij helemaal los is kan ik weer lekker tempo rijden. En jaja dat was dus vandaag!! Heb zo fijn gereden. Was voor het eerst op nieuwe stalling dat hij zo liep. Hij was ook een stuk minder aan het hinniken. Heb drie kwartier in de bak gereden en toen lekker een rondje buiten uitgestapt. Wat een heerlijk paard heb ik toch. :-)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:31

fijn dat t goed ging marga :)

bij annemarie ging t ook goed :)

Wieneke & Trienke (fries)
ben onwijs blij met deze merrie, ze is echt heel lief en eerlijk
ze moet nog wel heel erg veel leren, ze heeft geen conditie en dr achterhand moet nog meer gewicht leren dragen maar daar moet natuurlijk aan gewerkt worden en wij als combinatie moeten natuurlijk ook enorm aan elkaar wennen
ze probeert me heel erg uit maar is niet gemeen, galop vind ze nog heel moeilijk maar de tijd zal het leren
komt vast goed, het ging sowieso al beter dan de 1e keer, zaten al wel stukken ontspanning in, ze is wel sterk maar er zijn ook goeie momenten waarin ze lekker loslaat, nu al
mn hand opzoeken doet ze nog niet echt, logisch ook want k heb er pas 2 x opgezeten

al met al heeft ze een gouden karakter :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:36

Wat lekker Wieneke en Annemarie, nou ik heb ook genoten, wil wel zelf wat vaker rijden want vandaag was eigenlijk Romy's dag helemaal niet, morgen kan ik niet denk ik, ben nl aan t verven thuis en donderdag en zaterdag komt Romy weer.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:37

Dat was dus een geslaagde dag voor ons allemaal. Morgen heb ik privéles en paps komt foto's maken. Hoop toch zo dat hij het net zo goed doet als vandaag.

Maarre Marga een paard heb je ook om te rijden he ;-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 20:47

@Annemarie, ik stuur je een pb, moet ff iets kwijt

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:04

hii meiden,,
sorry ik ben een beetje te moe om alles te lezen en te reageren.
zal op een paar van jullie reageren, en voornamelijk uit onze ouden groep.

Marga,, vooral veel schakelen helpt. En ik heb het idee dat Sacha af en toe ook een beetje een loopje met je neemt.
ben je wel streng genoeg voor haar,, gewoon een harde tik geven als ze die verdient en niet een aai??
en misschien helpt het om grote, grove sporen om te doen??

JOSIEN,, HAPPY BIRTHDAY TO YOU in de wei staat een koe en die koe zegt ILOVEYOU HAPPY BIRTHDAY TO YOU.
(kwam met liefde uit me hartje,, hihi)).
Ik ben nog optijd,, YIPPIEEEE hoop dat je een leuke dag hebt gehad.

Ik zie van ''YMPI'' een nieuwe topice voorbij komen. ziet er goed uit meis.
Echt een verbetering ,, en gaat steeds beter.
Wel vind ik dat ze niet mooi actief loopt??,, heb ik al een paar keer gezegt maar elke foto zie ik het weer?
En ze valt af en toe best ver weg over de voorhand??

--
Jodie en Delano

Vandaag geen dagboek verhaal vanuit deze kant,, een stalgenootje doet op Dinsdag altijd mij ''TOPPERTJE''.
Kreeg wel een smsje van der dat ie lekekr 30/40 min in de stapmolen gestaan heeft, en dat meneer zijn stalletje weer schoon is.

Morgen middag weer naar me boeffie toe en lekker even rijden,, nouja lekker dat hangt van zijn gedrag af.
Want de laaste 5x met rijden,, was ie oooooooeeeeeee zo vervelend,, als ik hem echt achter het bang kon plakken was dat al een stuk of.
1000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000 keer gebeurt denk ik.

Ach niet zo negatief Jodie,, ik ben stapelverliefd op hem,, hihi..

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:05

Marga als je iets kwijt wilt,, je weet me te vinden he.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 21:10

Nou jodie, bij jou is is het niet driemaal is scheepsrecht maar vijfmaal ;-). Gewoon morgen op stappen en net doen alsof je gek bent en de vorige vijf keer vergeten. Dan moet het toch goedkomen ;-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 21:19

@ Jodie, ja ik ben met rijden wel streng genoeg denk ik, tenminste ze weet wel wanneer ik iets meen hahaha. Grovere sporen omdoen daar ben ik niet zo van. Ik rijd wel met een spoortje en dat is al heel wat want ik ben eigenlijk hier niet zo van. Mijn lesgeefster moest van mij bij crispy haar sporen altijd af doen haahaha. Enne heb niks bijzonders maar even aan Annemarie een vraag over het verleasen van een paard. Romy least Sacha van mij maar weet niet of ik er zo blij van wordt op t moment.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 07:48

Nou ja Jodie, ik weet het al wel in JOUW ogen loopt ze niet actief genoeg, ik wacht nog steeds op foto's van jou op Delano... Je kan namelijk héél erg goed commentaar geven op een ander en dan verwacht ik heel wat van jou rijden, maar dat wist je wel al denk ik.

@ Marga, fijn dat het al veel beter ging, je moet je gewoon niet van de wijs laten brengen, alles op zijn tijd en er plezier in hebben is toch het aller belangrijkste!

Oeh, Annemarie, kijk jij ook altijd zo uit naar les? Ik alvast wel, na een les ben ik altijd zooo moe maar drie keer zo ontspannen als na gewoon rijden, vind dat fantastisch!

Wieneke mag een friesje rijden, is de overschakeling niet té groot! Ben wel blij voor jou, je verdient dit! Heb trouwens je topic zien voorbijkomen waarin je afscheid nam van Zaza :(:) Sommige reacties waren er echt over, is zo al erg genoeg voor jou! Sommige mensen vergeten dat je nog een 'kind' bent om het heel cru te zeggen en dat je niets te zeggen hebt als het op geld aan komt.

En er was gisteren iemand jarig! Nog een late gelukkige verjaardag, hopelijk heb je goed gefeest!

Lore en Formera
Gisteren vond ik mijn pony op de grote wei naast de andere paarden, zo dichtbij had ze nog nooit gestaan, onze ruintjes krijgen namelijk nogal stres van haar (eentje zo erg dat hij er twee koliekoperaties aan over heeft gehouden). Maar gisteren stond ze rustig vlak naast de anderen te grazen, 't zal dankzij de zon geweest zijn!
Daarna lekker gepoetst en opgezadeld. Moest dan nog even de bak opruimen want de sprongen versperden de weg (ze hadden onze driejaar gelongeerd). Kon zo een springbalk van 1m60 hoog naar beneden laten vallen en Formera stond erbij en keek ernaar, mijn bomproof pony!
Rijden ging goed maar iets te vlot :j Formera dacht dat ze moest springen over de hindernissen die nog stonden (stond op hoogste dus 1m60 of hoger) en dan versnelt ze altijd alsof ze een aanloop moet nemen, mijn blondje :D
Daarna lekker lang uitgestapt en haar in haar stal afgezadeld, ze heeft nu stal van 6 op 4 m en er lag een heel pak hooi op haar te wachten!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 10:26

@ Allemaal:

HOE VAAK PER WEEK KRIJGEN JULLIE HAFLINGERS EEN RUSTDAG?

ik heb nu voor Sacha 2 rustdagen in de week is dat te veel? Ze is 7 jaar.

@ Lore: leuk dagboek verhaal weer

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:28

Storm krijgt 1 dagje vrij, maar soms ook helemaal niet. Ben wel afwisselend bezig, longeren, dressur, buiten rijden enz. Hij is ook 7 jaar, maar heeft echt beweging nodig.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:29

Angel krijgt 1 of 2 dagen per week rust. Ze is 10 jaar oud.
Verder rijden we iedere dag 1 uur, of 1 uur longeren. Dit doe ik omdat ik wil dat ze een goede conditie krijgt! Anders zit ik in de winter met een probleem dat ze bij het instappen al zweet (ondanks dat ze onder een 300 grams staat)

arankeng

@Lore: mooi dat ze nu zo lekker naast elkaar stonden te eten, moet vast een goed gevoel geven! En dat de les goed ging natuurlijk :D

@Marga: ik weet het niet 100% zeker want ben maar 2x in de week bij Sandra, maar voor zover ik vernomen heb 1x in de week.

@Jodie: haha jullie hebben zo te lezen een soort van haat liefde relatie! Maar goed dat je doorzet met hem!
Laatst bijgewerkt door arankeng op 05-09-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Formera krijgt geen vaste rustdag :Y)
Maar er zijn wel dagen dat ik enkel poets of helemaal niet ga. Ik rij ook lang niet altijd als we samen werken, soms wat VD, soms longeren. Formera kan ik makkelijk een week, zelfs twee weken of volgens mij zelfs jaren (nog niet geprobeert) stilzetten zonder dat ze er gek van doet, wel wordt ze dan stijver. Ik zou gewoon doen zoals het voor jou uitkomt, twee dagen rust lijkt me zeker genoeg en ook zeker niet overdreven. Hangt erg van paard tot paard af ook, dus gewoon een beetje aanvoelen.
Ik weet bv. dat als ik met Formera echt niveau zou willen gaan rijden, dat ik dan vaker moet rijden én vaker moet lessen, maar vind het voorlopig prima zo!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:45

zaza kreeg altijd minimaal 2 rustdagen anders werd ze opstandig haha

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:53

Harry krijgt 2 a 3 rustdagen per week. Dit komt mede omdat ik het eerst met iemand samen deed, maar zij er mee gestopt is. Harry staat wel 24/7 buiten.
Ik ga in ieder geval om de dag heen, en als de tijd het toelaat vaker.
Als Harry langer dan 2 dagen achter elkaar stil staat is hij wel wat stijver. En dan vaak "moody" met uit het land komen :D.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:31

Lore je hebt even een PB.
Marga, Delano krijgt max 1 rustdag maar sommige weken ook helemaal niet.
En hij is net 7 geworden,, hihi oude man:P!!

hihi,, vind ik wel een leuke ''haat en liefde relatie'' maar zo is het af en toe inderdaad.
en elke keer zodra ik weer opstap beginnen we weer opnieuw en verstand op 0,, jammer genoeg eindigen we alleen bijna nooit zo.

Marga ik ben ook nooi zo van de sporen paardje moet eigenlijk gewoon op je benen stem en hulpen lopen.
Maar ik weet uit ervaring dat Delano gewoon net even beter loopt op eeng grof spoortje.
Een klein spoortje werkt niet,, maar nu heb ik een iets groffer en hij loopt er een stuk beter op.

-
Jodie en Delano.

Nu op de fiets naar mijn gestoorde haflinger,, haha..
Aaaah arm paardjee,, nou ik hou heel veel van hem!!!

Dagboek verhaal komt morgen.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:40

Geen pb ontvangen hier hoor.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:51

Ympi schreef:
Geen pb ontvangen hier hoor.

is onderweg.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 17:19

Marga en Sacha:
Net even snel lang Sacha gegaan, heb haar lekker gepoetst, manen eens ingevlochten, doe ik eigenlijk nooit maar heb me laten vertellen dat ze dan sneller gaan groeien. Hoop ook dat haar manen hierdoor aan 1 kant gaan vallen.

Daarna even met haar in de bak wat grondwerk aan de hand gedaan. Balkjes lopen, volgen, achteruit en halthouden, doet ze super. En voor het eerst kon ik zien sinds ik Sacha heb dat ze heeft gelegen in stal, zag het aan de poepvlek aan der bil hahaha.

zie hier haar knappe vlechtjes

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 05-09-12 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Simonesimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:24

@ Marga : Ik heb me dat ook laten vertellen maar bij mijn pony gingen de manen daardoor afbreken.

Simone en Simone :
Vandaag hebben de paardjes lekker een dagje vrij.