haflinger niet gewardeerd

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 12:42

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:49

zaartje1 schreef:
mijn hafmeneer is nog even afwachten die hebben we net maar gaat super heeft tot nu toe nog geen echte verkeerde mis stap gemaakt hij is net 2 dus kan nog een hoop leren.en tuurlijk hebben ze allemaal hun schoonheids foutjes dat hoort erbij daar zijn wij toch voor om ze te veranderen als dat lukt en anders leer je er mee omgaan,niets gaat via het boekje.
maar dan nog praat je niet zo over andermans paard dat denk je maar uit het niet.

ik heb het 3x zitten lezen, maar bedoel je dat hier al op gereden wordt??

Charaz

Re: haflinger niet gewardeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:50

Zoals ik het goed begrijp heeft ze 2 haflingers.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:51

ik geloof van niet, wat ik eerder heb gelezen wordt hij niet gereden maar vertoont hij goed gangwerk in de weide en is hij braaf in de hand...

*correct me if i'm wrong*

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:53

Tja het staat er niet altijd even goed beschreven, soms heb je er een vertaalmachine bij nodig ;)

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 13:57

haha ik heb de laatste tijd heel wat topics doorgeploeterd op bokt en het was niet altijd even makkelijk maar ik moet toegeven dat ik er nu goed aan gewend ben... geloof dat ik nu zelfs de moeilijkste verhalen kan ontcijferen :P

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 16:14

Haha nou inderdaad :+

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 17:41

pppfff nee ga toch niet op een 2 jarige rijden,ben je mal.
ben gek maar zo gek nu ook weer niet we zijn net begonnen met longeren.
beter lezen hoor.
en niet willen lezen wat je graag wilt lezen.
kijk dat er mensen zijn die het wel doen moeten zij weten wij niet.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 17:42

Ts: Volgens mij is het niet aanvallend bedoelt en gaat het om andere dingen dan wat je nu zegt! :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 18:17

Twee jaar is imo ook nog te jong om te longeren, je belast de gewrichten op een manier die nog niet goed is..

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 09:16

licht even toe want ben nu de draad even kwijt waarom dan deze opmerking.
hoe verklaard men dan dat een net 3 jarige alles al kan onder zadel er staan er genoeg te koop.
ik houdt er niet zo van als alles in een maand moet gebeuren.
liever een trajekt van een jaar of 2 dan dat,hier op de club loopt ook een paard mee van 3.5 jaar die kent alles al en het is echt geen lieverdje,loopt m proefje je ziet gewoon dat hij het niet leuk vindt en gedwongen wordt.
dat uit zich in omhoog komen,bokken en klieren.
dan liever nu al ongedwongen wat dingetjes leren dan dat ik straks met het zelfde probleem zit.
en het is niet zo dat hij elke dag gelongeerd wordt hoor 2x in de week een kleine 10 min of we doen het in zijn vrij gewoon op stem, dan nog even netjes leren mee lopen en wat buig oefeningen,achter uit lopen,schrik training,lopen langs de weg,hoofdstel in voor de gewenning,en dingen over zijn rug leggen zoals deken,dekje,longeersingel,plastic,en gevriemel aan zijn benen met peesjes,bandage,en noem maar op.
vrij springen mag ie ook wil ie niet dan niet,maar hij vindt het erg leuk.
en dan zijn er nog zat dagen dat er niks mee gedaan wordt.
maar volgens mij ging het hier niet om.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:24

Onze tweejarige staat alleen maar in het land haar buik vol te vreten, meer niet, af en toe in handen om te bekappen enz, meer hoeft ook niet...
Laat lekker jong zijn begin met drie jaar eens dan zijn ze in het koppie wat verder, zie het als een kleuter naar groep 8 sturen, doe je ook niet
En het hoeft toch ook niet in 1 maand.
Onze 4jarige zijn we met 3 mee begonnen in oktober, hij is van maar...nu zo een 7maanden later moet hij aan het werk en vragen we wat meer...

Nyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:37

Een paard mag pas M starten met 4 jaar toch? Of ben ik nou gek? :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:56

Bij ons bij het samengesteld mennen is de leeftijd waarop ze mogen starten op 5 jaar gezet en niet voor niets denk ik dan zo.
Trouwens daar lopen veel haflingers en ook in de hoogste klasses

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:58

volgens mij mag je de M pas starten vanaf het jaar dat het paard 5 wordt ivm het happy athlete verhaal...

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 11:06

ja dat dacht ik wel ze rijdt ook geen officiele wedstrijden.
dat is zoon mens die het altijd beter weet en geen tegen spraak duld.

en wat een ieder met zijn of haar paard/pony doet is aan je zelf je ziet zelf wel of je paardje het wil of niet,en of hij.zij het kan.
rijdt mijn dochter met haar meissie staat meneer te trappelen van ongeduld en ik dan,want het is niet altijd zo dat ze in een bak moet rijden op het land kan ook en die buitenrit is ook hartstikke leuk beetje afwisseling.

en wat er voor de rest met me ventje is gedaan geen idee we hebben hem net onderhand zijn we de 4de eigenaar dus wat de rest heeft gedaan geen idee daar krijg je geen antwoord op.
en dat boeid me op het moment ook niet zolang hij overal plezier in heeft.
maar goed daar ging het niet.

ik denk dat ik verder mijn punt van de waardering van een haflinger wel kan vergeten.
er komen nu dingen voorbij die daar niks mee te maken hebben.
en wat betrof de aantekening wordt er al op gereden dan vondt ik zelf nogal vergezocht dat heeft er niet gestaan dacht ik zomaar en dat bedoelde ik met niet lezen wat je wilt lezen.

en wil ik met hem naar de keuring zal hij toch wat basis dingen moeten weten,kan hem niet zo uit het land plukken en met hem door de ring rennen dat werkt niet en riskeren dat hij overal van schrikt.
hoe doen ze dat dan met een drie jarige hengst.
klappen ze het bit in zijn mond,prop hem op de trailer en hop de ring in en dat was het denk het niet,hij zal zich zelf ook moeten gedragen en laten tonen dat hij zijn karakter waard is,wil hij goed gekeurd worden als dekhengst en volgens mij geld dat ook voor de merrie.
je kan mij niet vertellen dat ze niks met de veulens,enters,twenters,drie jarige doen.

maar goed nogmaals dat heeft er niks mee te maken.

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:27

voor zover ik gelezen heb is er niemand die jou er op aanvalt dat je al iets/veel met je paardje doet hoor... er was alleen even een klein misverstand.
tuurlijk is het goed om een jonge pony/paard veel in de hand te hebben daar leren ze onwijs veel van, zolang ze ook maar de tijd hebben om er in de wei over na te denken maar je geeft zelf al aan dat hij ook veel in de wei staat.
wandelingen maken met een paardje is goed voor hem dan leert hij zowel het meelopen aan een touwtje, hij krijgt vertrouwen in de baas en hij ziet en hoort een hele hoop... jong geleerd is oud gedaan.... als je vaak met hem gaat wandelen dan zul je zien dat als je (volgend jaar) met hem gaat (buiten)rijden dat hij een stuk minder dingen eng vind.

zaartje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-11 12:39

dank je wel.
ze staan hier 24/7 buiten kunnen zelf bepalen of ze binnen willen of niet.
en tuurlijk hij komt veel in handen maar zijn momenten van rust zijn er,de eerste weken dat hij hier was heeft ie niks gedaan lekker wennen aan de nieuwe indrukken.
en nu ja hij vindt het leuk waarom zou je het dan niet doen.
leg de spullen maar klaar hij weet precies wat ie wil,hij pakt het wel voor je.
en kijkt je dan aan van deze????.
het is een paardje met vele mogelijkheden omdat hij zo leergierig is.
maar goed dat heeft niks met de wardering voor de haflinger te maken.

judith73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 16:40

Zoals hier ook weer te zien is de haflinger komt steeds vaker voor :D en k ben dan ook best wel een beetje trots op me maatje. ik trek me er helemaal maar ook echt helemaal niks van aan , er zullen beste zulke jury leden tussen zitten maar er zijn genoeg die het ook wel waarderen :)

RoosjesPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 17:03

Haflingers zijn super!! Wat een dikzak wat een lompert.. nou ik vind Haflingers wel de allerbeste paardjes, al zijn het geen echte sportpaarden, ze kunnen wel wat !! *D