Haflingerdagen 3 t/m 5 juni 2011.. Kom je ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Succubi

Re: Haflingerdagen 3 t/m 5 juni 2011.. Kom je ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 22:35

Ja! :D. (alles dubbel checken haha)
Opzich een reserve halster + touw (en evt reserve hoofdstel) is ook geen slecht idee :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 11:09

Ik heb geen reserve hoofdstel, maar heb wel meerdere halsters. :j
ik vind het echt spannend, ik heb er al een aantal keer over gedroomd. :') En toen ging alles fout :o

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 09:06

Ik heb nu ook in de trailer gewoon 2 emmers staan, van die flexibele, daar zitten o.a. reserve spullen in, beenbescherming, handdoek, kalkoenen enz. en 1 voor water.

Ik was helemaal vergeten om nieuwe springschoenen te bestellen. Ik had eerst die van Norton, die zijn wel goed, maar bij de achterbenen iriteren ze. Dus ik heb ze nu met een bondrandje besteld. Hoop ze echt nog wel voor 15 mei binnen te hebben, dan nemen wij nog een training mee in Leusden.

Springschoenen vind ik ook altijd wel belangrijk, je ziet er soms wel beschadiggingen op zitten, die heb ik hier liever op zitten dan op de benen van Bel, en zo duur zijn ze ook echt niet.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:25

@Carolien007: Kom je alleen 15 mei dan? Of vandaag ook?

Wij gaan er zo vandoor. Even wakker worden, eten en naar het zwembad om een zomerkaart te halen :).
Dan alles (in)pakken, pony laden en naar Leusden :D
Ik heb alleen peesjes en strijkjes :)

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 18:14

@ Succubi, zoals je hebt gemerkt was ik er vandaag niet:D

Nee 3 trainingen was bijna geen doen. Trainen zelf voor de 4-daagse van Nijmegen, met annebel voor de paarden4-daagse in Epe.

Ging training goed?

Ik heb wel altijd springschoenen om, met name als ze weer lastig op een waterbak doet springt ze er soms raar uit of in. Dus dan maar wat extra bescherming :D

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:07

Nou, jullie zijn ook lekker! Sta ik daar als enige met een haflinger :oo :')
Training was lekker! Flink wat lijntjes kunnen doen, rustig aangedaan en een flinke duik in de waterbak gemaakt :') (lang leven reserve kleding? :') )

@Carolien: Jammer dat je er niet was! (wel heel begrijpelijk).
Springschoenen zijn ook wel verstandig, alleen Marny heeft niet zulke indrukwekkende gangen of rare sprongen dus vind ze voor haar wat overbodig :=

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:22

@ Succubi.. gelukkig is het warm, dan is een verfrissende duik wel lekker _O-

Met springen heb ik abe altijd volledig in beschermes gepakt (en dan doe ik niet eens cros s:P ) ... Hij is zo lekker onhandig dat ik het wel zo veilig vind :o al wordt hij wel steeds handiger is het springen

jodieke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:35

hallo heb een vraagje ik kom dit jaar voor het eerst maar ik kom uit noord-limburg wie komt er ook in deze richting vandaan.
en ik zou graag vragen of iemand met zijn haflinger mee wil trainen in de cross of springen

groetjes chanda :D

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:45

Succubi schreef:
Nou, jullie zijn ook lekker! Sta ik daar als enige met een haflinger :oo :')
Training was lekker! Flink wat lijntjes kunnen doen, rustig aangedaan en een flinke duik in de waterbak gemaakt :') (lang leven reserve kleding? :') )

@Carolien: Jammer dat je er niet was! (wel heel begrijpelijk).
Springschoenen zijn ook wel verstandig, alleen Marny heeft niet zulke indrukwekkende gangen of rare sprongen dus vind ze voor haar wat overbodig :=

Ik kon vandaag niet, anders was ik er graag bij geweest.
Volgende week ben ik er wel. En de laatste trainingsdag ook. Ik heb er zin in. Vandaag voor het eerst met James in de waterbak geweest. Ik hoop dat ik bij de training de waterbak door kan crossen :j

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 22:33

@jodieke12: Leuk dat je ook meedoet!! :D
Maar ik snap je vraag niet helemaal. Bedoel je oefen bij jou in de buurt of oefenen op de training in Leusden?

@Chasey: Gezellig!! :D.
Vandaag weer duidelijk dat elke waterbak weer anders is :'). De ene doet ze wel en de ander vertikt ze het :')

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 18:04

Hoe ging de training verder zondag?

Ik heb zondag een klein ongelukje gehad en mijn vingers gekneusd. Ben gister wel naar springtraining geweest, maar heb eerder moeten stoppen, ging echt voor geen meter. Vandaag een buitenrit van 20km gemaakt, dat ging wel weer super, kon lekker met 1 hand rijden. Ga morgen thuis nog proberen of het dan beter gaat, hoop het wel anders kan het zondag nog leuk worden :D.

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:07

Oeh, dat is minders Carolien!

Tja, zondag was erg verkoelend :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:11

Het was erg leuk. Het was een groepje met al wat meer ervaring dus we zijn eigenlijk redelijk snel aan de slag gegaan en lijntjes gereden.
Volgende week en de week erna zijn er ook wat meer onervaren ertussen en kan het rustiger aan gaan.

ik hoop dat je vinger het gauw weer doet! :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:24

Als ik jou foto's en filmpjes zie heb ik er echt super veel zin in! Wat leuk zeg! Ik zie ook dat het terrein uit zand bestaat? James heeft ijzers voor, en ik heb geen stiftgaten... :o Maar dat heb ik zo te zien niet nodig.
Echt leuk, en een frisse duik was vast lekker met het warme weer :D ;)

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 23:42

Stiften zijn daar niet nodig hoor! Geen gras :D
Ja, die duik was zekers lekker :D (gelukkig mijn nieuwe foon voor de duik afgegeven :') )

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 11:10

Hihi, ja die kun je beter niet bij je hebben als je in de waterbak gaan springen.
Ik heb er echt super veel zin in, maar vind het ook heel spannend hoor! Eerste keer met alles. Eerste keer met James op pad, voor het eerst met welk paard of pony dan ook op pad, voor het eerst crosstraining!
Hoop dat James het leuk vindt. En niet bokkend over het parcours gaat. :')
Koop van te voren wel even nieuwe rijhandschoentjes. Want James kan ontzettend sterk worden, en dan zijn een paar handschoenen wel fijn. ;)
Fijn dat ik geen stiften nodig heb :j

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 12:28

Succubi schreef:
Het was erg leuk. Het was een groepje met al wat meer ervaring dus we zijn eigenlijk redelijk snel aan de slag gegaan en lijntjes gereden.
Volgende week en de week erna zijn er ook wat meer onervaren ertussen en kan het rustiger aan gaan.

ik hoop dat je vinger het gauw weer doet! :)

Ik lees al een tijdje in stilte mee, maar wil je nu toch even complimenteren voor de foto's!!! Wat lachen :j

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 13:38

Hey Marianne!!

Hihi grappig dat filmpje!! Ik vind het wel knap dat je altijd maar doorgaat met Marny met springen.. Ze is niet de makkelijkste en je doet het super!!
Wel leuk dat je die grappige foto's altijd deelt met de rest op bokt...

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 16:38

Hey marn!!
Marny springt best makkelijk hoor! Ze voelt het meestal wel aan wanneer je het eng vind of de sprong niet kan maken en dán weigert ze.
Maar als je gewoon erop af rijd dan springt ze alles :D.
Ze heeft alleen een beetje last van "stage fright" als het erop aan komt dan sluit ze zich af en doet ze het niet meer (of het nu dressuur of springen is maakt niet uit.)
Dan kan je hulpen geven tot je een ons weegt maar ze luistert niet (wel sturen en de versnellingen maar buigen om het binnenbeen etc doet ze niet meer).
Of het water in vind ze ineens eng en kan je duwen en trekken wat je wilt maar ze doet het niet. Als dan iedereen klaar is en ik neem rustig de tijd dan gaat ze er zo in.
Maar ja, op wedstrijd heb ik niet de tijd om rustig 5 voltes te draven tot de spanning eruit is en door rijden :').

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 20:08

Hoe laat ben je er zondag? Ik weet namelijk niet zo goed hoelang van te voren ik er moet zijn. Heb je tips?
Met bv losrijden, James laten wennen aan omgeving, etc...

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 21:58

hahahah Succubi, wat een gafe foto's zeg. Geen pijn gedaan hoop ik?

springen ging vandaag al weer een stuk beter. Zo lang ik de 'bovenkant' van mijn vingers bijvoorbeeld niet aan het zadel stoot gaat het wel goed.

Heb ook erg veel zin weer in zondag. Hoe laat begint het ook alweer?

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:01

2 uur dacht ik.

Carolien007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:10

Ja he, dat dacht ik al zoiets. Ik ben er dan denk ik 3/4 uur van tevoren. Dan kunnen we rustig wat rondkijken, opzadelen en al wat losrijden.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:42

Hoeveel van te voren 3 a 4 uur? Of 3 kwartier? Snap het niet helemaal *blond he* :+

Succubi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:53

Volgens mij klopt 14uur niet!! Vorige week werden de groepen samen gevoegd en begon de les om 15:30

@Chasey: Ik ben er meestal ook een half uur van te voren en ik houd een kwartier extra mocht het verkeer tegen zitten en een kwartier eerder inladen als je paard niet meteen de trailer op loopt (dan kan je dus een half uur aanklooien ;) ).
Dan ben je er meestal 3 kwartier van tevoren, kan je je pony uitladen, opzadelen, erf verkennen en warm rijden :)

MICHEL: Weet jij hoe laat de cross begint?