Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_aussi

Re: Haflinger en Trekpaarden Competitie 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 17:50

Dan heb je het nog netjes gedaan! Bij mij ging het losrijden in het begin echt totaal niet lekker. Ik was zelf heel erg nerveus en dat merkte zij ook. Daarna ging het losrijden eigenlijk prima. Helaas werd ik tijdens de proef weer erg nerveus en ging het niet echt lekker. Zat zelfs tijdens de proef nog te twijfelen of ik überhaupt wel in galop zou gaan. Heb het wel gedaan maar ze sprong ook verkeerd aan en viel er gelijk weer uit. Had 173 punten dus niet erg tevreden. Maar ondanks dat ze 2 jaar heeft stil gestaan, nu weer 4 weken onder het zadel is en ze net een veulen van net een maand heeft, vind ik dat ze het toch goed heeft gedaan. In ieder geval weer een nieuwe ervaring en ik moet er voor zorgen dat ik wat meer zelfvertrouwen krijg. :)

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-11 18:14

190 punten en derde plaats *\o/*

Alles was ingelopen en geen tijd gehad om in te rijden, zo de bak ingegaan.
Ik baalde echt flink, dacht dat het niet goed was gegaan, het enige wat ik deed was de figuurtjes sturen en hem binnen de cavaletti's houden :+

Brunette, Margriet is mooi <3
Ik heb je proefje gezien en inderdaad de gallop ;( Maar ondanks dat stuurde je haar goed door de bak!
Lekker trainen en sterker maken!

Kimm heb ik je nou gezien of niet? :+
Ik zat jullie te zoeken :j

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 18:50

Ah zie je nou wel! Is het toch nog goed gekomen! :) Mijn moeder was helemaal weg van je hafje. Ik ga inderdaad weer lekker met margriet aan de slag. Met de galop heeft ze altijd al moeite gehad. Op keuringen heeft ze altijd alleen maar in draf mogen lopen, en dat zie je terug in het rijden. Al moet ik zeggen dat het thuis eigenlijk best wel goed ging.Volgend jaar een nieuwe poging.

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:33

Dames even een tip voor voeren
eigenlijk reageren haflingers niet zo goed op brok
Wij voeren de hafs altijd pouwer plus mix van havens en voor de hengste keuring zwarte haver
Vergeet alleen niet dat het voorwaartse paard getraint moet worden
veel tempowisselingen soms wel om de drie passen enz zeer veel afwisselen
veel rij plezier

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:41

Nouja beetje raar dat een haflinger niet goed op brok zou reageren.. Behalve dat ze vaak aanleg hebben om dik te worden zijn het ook gewoon paarden..
Ben het wel met je eens dat je voorwaarts meestal niet oplost met brok!

Brunette was jij dat die zei 'als het zo gaat doe ik niet mee hoor'? Zoiets hoorde ik namelijk ergens :P.
Huh zie net op de startlijst dat jij eigen na mij moest, maar na mij kwam een hengst?
Doei was jij degene die dr coupon eeder kreeg? Dan heb ik jou wel gezien!
Heb nog gekeken of ik jullie zag rijden maar zag niks bekends (maar dat kan wel kloppen want je moest een stuk eerder starten).
Vriendin van mij had foto's gemaakt, ben benieuwd hoe ze eruit zien!

GittekeZ1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 20:53

Onze ervaring is dat van brok ze alleen dik worden maar de energie niet goed gebruiken
Er zijn wel meer paarden die op brok niet super doen
Voor de drachtige merries gebruiken we wel podolac maar
als we met de wedstrijden trainen en we spier opbouw en energie willen hebben we een beter
resultaat met de pouwer plus van havens zeker in de zomer

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 21:21

@ Kiim, Dat was ik inderdaad. Ik wilde nog even wat langer in rijden en dat meisje op die hengst die wilde al starten, dus hebben wij geruild. Een tijd terug ben ik heel hard gevallen en sinds dien ben ik eigenlijk heel bang op vreemd terrein. Margriet vond het zelf ook wel spannend maar dat was meer omdat ik mijn spanning op haar overbracht. Daarna was ze een stuk rustiger en ben daarom toch maar gestart. Ik moet gewoon het vertrouwen terug winnen en dan komt het wel weer goed.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 01:54

Dames, ik ben helemaal vergeten jullie succes te wensen voor vandaag. Maar ik lees al dat
't goed is gegaan. Kimm, je hebt best veel punten ontdanks dat het niet goed is gegaan. Super. En doeii wat netjes van je. 3de goed gedaan. Had je niet los kunnen rijden. Hoe was 't proefje gegaan. Geen foutjes. En hoe actief was hij. Heb je de gallop goed gedaan. Ben benieuwt naar de filmpjes en foto's. Brunette, leuk dat jij ook mee gedaan hebt. Etterleur was voor mij echt te ver. Ik ga in februari naar susteren. Kom jij dan ook, kimm.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 02:12

@Kiim
:j Klopt wij kregen onze coupon eerder!
Alves vond het echt niet meer leuk op de veewagen (hadden we op de prijsuitreiking gewacht stond hij er 6 uur op) :(:) ...

@GittekeZ1
Bedankt voor de tip ik ga info zoeken op internet!
Nu een weekje op een kwartje sportbrok (Vente) en gister een kwartje haver was hij echt lekker pittig (positief/ gas zat er iig zeker te weten op :+ )...
Maar die brok op langere termijn kan vermoed ik wel tot dikheid leiden :j

@_brunette
Hihihihi hij bleef ook super lief bij je ma staan :) <3

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 02:26

@Danielle
De wedstrijd was 25 minuten ingelopen en we hadden 1 rondje losgestapt :?
Daardoor ging ik persoonlijk met een nogal vurig gevoel de ring in :Y)
Alves die had het gaspedaal gevonden, alles ging zo snel en ik heb eigenlijk alleen maar gestuurd (gelukkig deed ik de proef uit me hoofd want een lezer had niet zo snel kunnen lezen _O-)...
Gallop wordt steeds sterker, kreeg wel 1 bok bij aanspringen (maar wat wil je met koude spieren :brr: ?!)

Het ging allemaal zo snel voor ik het wist groeten we af en het eerste wat ik toen dacht: Nah verrot! :')
De mensen die ons proefje hadden gezien zeiden juist dat het heel goed was gegaan...
Omdat ik zo plots moest starten had me ma de camera niet in handbereik en heb nu dus geen filmpje :n (vind het zo jammer!!! wilde dit graag terugkijken!)

PS. Halsstrekken was weer eens pauper :j
Of hij strekt zijn hals en wordt sloom, of hij strekt niet en blijft actief grrr }>

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 10:45

Fleur O vandaar! ach als ze net pas 4 weken onder het zadel is dan heeft ze het toch juist super gedaan, gewoon weer verder oefenen :).
Danielle ik ben ook in susteren ja, moet om iets voor half 1 starten hoelaat jij?

Pff 6 uur is ook wel lang ja! Ze hadden de prijsuitreiking gelukkig wat vervroegd, hij was nou om 2 uur ipv half 3. Jij komt niet naar Susteren toch?
Ik had trouwens een 8 voor teugels op maat maken :'), je kunt maar ergens goed in zijn haha.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 11:05

Wat jammer doei, dat het zo gelopen is voor je gevoel. Maar ik denk wel dat je nu geen tijd hebt gehad om je druk te maken. Ook heb je hem niet moe gereden. Ik zeg niet dat het goed is om zonder warming up te rijden maar in dit geval is het wel goed geweest. Ben maar trots op Alves dat hij het zo goed heeft gedaan. Jammer dat er niemand heeft kunnen filmen. Maar super gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:06

vond de wedstrijd niet zo. allemaal pushen om meteen de ring in te gaan. als ze al deden afgroeten bij de x want dan kon alles lekker door lopen.
volgens mij had de organisatie er geen zin in wouden ze graag vlug naar huis.
de jury was volgens mij ook geen knhs
want bij de trek paarden waren 5 van de 6 ruiter het niet eens met commetaar en met de punten. paard wat er steeds tussenuit wou moest meer voorwaarts gereden worden etc etc.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:12

Nou er zijn veel mensen die er een andere mening op na houden dan de Jury denk ik.
Die moeten ook in die paar minuten maar een idee zien te krijgen.. Verder kan het best dat ze juist omdat het paard teveel voorwaarts wil net wat teveel vast houden (dat ken ik van mezelf ook namelijk).
En dit was geen officiele Knhs wedstrijd dus ik weet niet of er dan een officiele Jury moet zitten?
Vond dat ze het netjes hadden gedaan, het was inderdaad ontzettend ingelopen maar ze hebben toch netjes een kwartier pauze genomen op een gegeven moment..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:16

wij waren als eerste klasse en ons zaten ze steeds te pushen van op schieten etc.
maarja het is een jury sport want wel gek dat 5 van de 6 proeven de mensen vonden dat ze het verkeerde protocol in hun hand hadden. op protovol staan verkeerde galop terwijl paard goed zat.
paard dat wel verkeerd zat geen opmerking daarover. paarden die de bak uit vliegen of rondje extra zijn gegaan geen commetaar. en zo kan ik nog wel wat op noemen.
bij het afgroeten niet kijken of terug knikken. tijdens te proef zitten te kletsen met schrijver.

Kiim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:20

Nou ik ben het wel met je eens dat ik denk dat ze niet goed opgelet hebben, anders had ik wss nooit aan die hoge punten kunnen komen :o.
Bij mij was het toevallig in mijn voordeel maar ik kan me voorstellen als het in je nadeel is dat je dan niet blij bent!

KarinL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:29

Ik had wel lekker gereden! Mocht als laatste nog een proef starten in de M2.
Maar had maar 1 persoon tussen mijn proef en die van mijn moeder zitten! :o

Dus gauw even oppakken en weer aan de bak! Maar ze deed het netjes, een paar foutjes die kwamen door te weinig concentratie van mij! :z
Mijn moeder was tweede met 193 achter de geweldige hengst Aragon
Ik deed buiten mededeling mee, en had 190 punten, even veel als de andere dame in de m2. Daar was ik wel blij mee! *D :j

De prijsuitreiking was lekker snel. Mijn moeder had de pony niet eens op de trailer staan. En om half drie kwam nog iemand voor de prijsuitreiking en toen was het hele bestuur al weg!!! Dus dat arme meisje ging zonder startcoupon en rozet naar huis...
Wel sneu voor haar...

Dus een geslaagd :brr: weekend! Want ik mag ook door voor de Regio kampioenschappen Utrecht in de M1! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:31

ik had 191 punten en was het redelijk eens maar heb de protocollen gezien van de andere bij de trekpaarden....... en vond het nergens op slaan. de andere wedstrijden vond ik goed georganiseerd maar deze sloeg echt alles. het is echt dat het een thuis wedstrijd is want er ver voor rijden doe ik niet.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 14:38

@Danielle
Vorige keer met die 187 punten hadden we ook niet losgereden _O-

Wij gaan 19 Februari naar een haflingerwedstrijd in Heerjansdam. Dat is van ons maar 40 km vandaan.
Ik heb Susteren afgezegd :j

@Engelina
Vielen er bij de trekpaarden slechte scores?
Ik had juist het gevoel dat er lekker gepunt werd en de meeste ruiters weer is een keer met een goed gevoel naar huis konden.
Bv. de laatste plaats van de B- junioren had 174 punten, nou dat is niet slecht!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 14:42

bij ons 169 het laagste het waren niet de punten maar gewoon het totaal plaatje.
alle protocollen bij elkaar sloeg op niks. de ene was streng gejureerrd en de andere helemaal niet.
tijden de proef niet opletten en organisatie die zat te pushen terwijl we al inliepen......
de organisatie was trouwens heel anders dan de andere wedstrijden.... geef mij rien verkammen maar

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:26

Kiim, Ik ben 20 Feb om 10 voor 12 aan de beurt. Denk niet dat ik je kan zien. Tegen die tijd moet ik mijn paardje even verwennen als ie het goed heeft gedaan hahaha.
Nu de komende weken nog ff goed trainen. Vanavond, morgen en vrijdagavond weer les. Dus het wordt nog wat.
Doei, ik wil wel weten hoe het dan gegaan is hé.

DanielleLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 21:39

_brunette, zijn de foto's in je proiel van afgelopen zondag. Dan ziet het wel netjes uit. Volgens mij heb je een braaf proefje gereden. idd jammer van de galop. Kom je ook na Susteren. Anders alvast trainen voor volgend jaar. sucses verder met de training.

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:54

Foto's zijn inderdaad van afgelopen zondag. Al waren dit wel de beste stukjes. Het ene moment liep ze ontspannen en het andere moment gooide ze haar neusje in de lucht en kon ik er niks meer mee. We gaan helaas niet naar Susteren, ik zou graag wat meer ervaring op doen. Maar dat wordt helaas wachten tot volgend jaar. Al worden er in de zomer bij het Sander ook altijd proefjes georganiseerd dus daar doen we wel aan mee. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 11:37

_brunette schreef:
Foto's zijn inderdaad van afgelopen zondag. Al waren dit wel de beste stukjes. Het ene moment liep ze ontspannen en het andere moment gooide ze haar neusje in de lucht en kon ik er niks meer mee. We gaan helaas niet naar Susteren, ik zou graag wat meer ervaring op doen. Maar dat wordt helaas wachten tot volgend jaar. Al worden er in de zomer bij het Sander ook altijd proefjes georganiseerd dus daar doen we wel aan mee. :)

we zijn bezig voor april mei er 1 van het sander zelf te organiseren ;)

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 12:47

Oh echt? Mogen de mensen uit de omgeving dan ook mee doen? :)