witte staart en manen drama.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cheveyo

Re: witte staart en manen drama.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:15

schoonmaakazijn of niet... ;-)
als het dat is hoop ik dat je wel weet wat voor een spul dit is..

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 18:27

wat wij doen met onze Haflingerhengst is gewoon eerst manen en staart wassen, en dan zilvershampoo heel goed aanbrengen, als de manen/staart nog niet wit genoeg zijn gewoon nog 1/2x. daarna heel veel antiklit en invlechten. bij ons blijven ze een paar dagen heel netjes, vooral als je het ingevlochten houdt.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:33

Ik was de staart altijd met zilvershampoo of blond shampoo van de kruidvat.
In de winter was ik niet dus week in de helft in soda, want dat hoef je niet uit te spoelen superspul!

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 22:47

ik zou het niet elke dag wassen. 1 dag met vuile staart en manen daar sterven ze niet van hoor.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:11

als je echt een keer een drama hebt,
waat schoon maak bleek oplossen in emmer met water, staart er inhouden en beetje soppen. heel goed uitspoelen, staart super wit!
Laatst bijgewerkt door ZZZZZ op 13-07-09 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LhoveHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:17

Volgens mij wil zilver shampoo wel goed helpen .. dat haalt de gele gloed eruit ..

Moet je ook doen als je je haar geblondeerd hebt en het is te geel .. je hebt zilver shampoo van het merk Guhl en dr zijn vast nog meer merken die die Shampoo hebben

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:55

xGaab schreef:
Ik heb het wonder middel gevonden hoor, uhm 99 cent 2 liter fles ofzo bij de c1000. Even insoppen en mijn staart is wit! Terwijl ik een viespeuk van een Haflinger heb!

En wat is dat dan?? :o

Kim14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 17:59

Voor concour was ik de manen en staart altijd eerst met een gewone paardenshampoo (staart met van die jeukshampoo van de rapide omdat ze iets jeukerig is daar), vervolgens was ik het met zilvershampoo van schwartskopf, laat het rond de 10 minuten inwerken, wel zorgen dat de paarse kleur eraf is dus goed doorsoppen totdat het wit is, daarna doe ik er magic gel van rapide in.

Heb dan heerlijk witte manen en staart, en door de magic gel lijkt het nog net iets witter, en is ook nog is makkelijk uit te kammen ook ;).

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 19:59

Ik was de staart eerst met gewone paardenshampoo, en dan met zilvershampoo van het eigen merk van de kruidvat, werkt prima! :)

Maar sommige haflingers hebben van zichzelf gewoon een wat gele staart en manen, kun je niks aan doen.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 14:23

__karin__ schreef:
xGaab schreef:
Ik heb het wonder middel gevonden hoor, uhm 99 cent 2 liter fles ofzo bij de c1000. Even insoppen en mijn staart is wit! Terwijl ik een viespeuk van een Haflinger heb!

En wat is dat dan?? :o

De gewone huismerk shampoo van de c1000. Het werkt echt voor elke wedstrijd gebruik ik het en telkens is mijn staart heerlijk wit en fris.

Tyanniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:27

Sja dan ook maar een keer geen schone staart:P Soms kan je bezig blijven.. Maargoed inderdaad met zilvershampoo ennu Miracle Groom is ook echt Wondermiddel! Wij hebben twee haffies en een witte welsh en soms dan heb je net de staart ofzo gewassen en dan is ie weer vies.. Poepvlekken bijvoorbeeld, je spuit het erop laat het even intrekken en met een doekje wrijf je het er zo uit;) Miracle groom gaat ook altijd mee op wedstrijd! En als je het erin spuit blijft ie als het goed is ook wat langer schoon. Cowboy magic schijnt trouwens ook goed te zijn, maar is een stuk duurder als miracle groom.. (miracle groom is trouwens soms erg lastig te krijgen!) Ennu bleek zou ik niet te vaak gebruiken heb er hele slechte verhalen over gehoord dus aan mijn staart geen bleek;)

__karin__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:19

Kent iemand ook Equilux snelreiniger?
Voor het schoonwassen van de staart en manen?

IK ga de C1000 shampoo ook maar eens proberen, anders stop ik het wel in mijn eigen haar :) *D

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 11:16

hoe vaak was je haar manen dan? Want te veel wassen is slecht! Niet alleen voor het nodige vet wat je haflinger na elke wasbeurt toch wanhopig terug erin rolt, maar je dunt je manen ook uit.

Wij wassen enkel met gewone zeep met een lage PH waarden. Ja je moet ze dan wel twee x inzepen, even wachten en uitspoelen, maar ze worden ook wit :D
Bij merries is er soms meer last, omdat die sneller het geel van de urine in hun staat hebben (wat heeeeeeel moeilijk weg gaat)

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 19:34

de haflinger die ik bijrijd heeft haar staart altijd geel,
ik doe het gewoon met bio tex maakt het echt heel wit :D,
baby shampoo en creme spoeling werkt ook wel , maar biotex werk bij mij het beste :D

Succes

yv_on

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 21:43

Er bestaat cowboy magic shampoo speciaal voor witte staart en manen haalt ook de gele kleur die meestal na het wassen overblijft weg. ik ga hem binnenkort proberen.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:11

00Jess00 schreef:
Je kunt de staart en manen wel gaan wassen met zilvershampoo!
Van het merk Guhl. (Is eigenlijk voor grijze haren :o :D )Daar worden ze mooi wit van.
Maar hoe lang dit duurt??? Ligt aan het paard *D 8-)

Nee nooit met zilvershampoo!!
nouja, sowiezo niet 2x wassen,
hebben wij ook al eens gedaan, maar de manen werken ook echt zilver.
Nee grapje maar de manen waren echt grijs, en NIET wit, dus zilvershampoo is echt geen aanrader

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 11:11

yv_on schreef:
Er bestaat cowboy magic shampoo speciaal voor witte staart en manen haalt ook de gele kleur die meestal na het wassen overblijft weg. ik ga hem binnenkort proberen.

Wij hebben hem ook besteld, ik ben benieuwd, wij hebben ook de antiklit van cowboy magic, werkt echt goed dat spul.

esther_lizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:42

mmhj, in de winter deed ik hem wel is in gloeiend het water hangen. dat net niet haar staartwortel er in hing natuurlijk en dat werte ook goed voor de rest gebruik ik zilvershampoo maar dat cowboy magic ben ik ook wle benieuwd naar..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:02

ik heb net mijn haffie gewassen met groene badedas (met wilde kastanjes) met een paar schepjes groene zeep er doorheen gemengd.
ze is echt heel knap geworden nu :D hele mooie witte manen en staart *D
kan helaas geen foto's plaatsen....

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:02

Ik heb alles al geprobeert maar wat het beste is;

Gewoon driehoek vloeibare zeep.
Wassen, intrekken en uitspoelen

Afbeelding

Daarna doe ik meestal nog even cowboymagic erin en staart en manen zijn weer super wit.

Stalgenootje had idd een merrie met echt gele staart en manen.
Dit geadviseerd en ... ze ging wit naar de keuring.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:07

ik had een witte hond en shampoo gekocht ervoor
die shampoo heb ik gebruikt om mijn schimmel te wassen zijn staart was nog nooit zo wit
flesje koste 3 euro

HARTJENIKI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:26

ik gebruik soms vanish, als mn haf der staart echt vies is.
alleen maar derop gieten en dan meteen eig. uitspoelen anders krijg je een groene staart.

maar ze krijgt er wel een witte staart van. :)

x

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:44

Eerst met groene badedas de lekkere stukjes eruit wassen :P
En dan met biotex (de groene) om het groen van de badedas eruit te krijgen en de staart extra wit te krijgen! Resultaat is super.

Ik denk dat waar je het ook mee wast het belangrijkste is dat:
- Je het heeeeeeeeeeeeeel goed uitspoelt
- Dat je niet te vaak wast (wij doen het ik ongeveer 1x per 2 maanden). Als je er af en toe wat equistar of iets dergelijks insprayt blijft hij lang zacht en kambaar (meestal niet lang zo mooi wit maar ja..)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:02

zo dit vind ik wel een interresant topic ik heb namelijk een probleempje tijdens het transport van mijn merrie,,,
ze staat tijdens vervoer altijd strak tegen de zijkant met haar staart,, ze worden namelijk zijwaarts vervoerd, maar als ze moet mesten of plassen doet ze dus geen stap naar voren ondanks dat ze zat ruimte heeft,, nu heeft ze naast haar staart op haar bil een grote witte plek en de bovenkant van haart staart is ook wit,, nu snap je wel dat als ze gemest heeft het 1 grote ranzige smeerboel is.. wie heeft de oplossing want ja op westrijd moet ze er voor de wagen gewoon netjes uitzien en om daar nog te gaan boenen heb ik geen tijd voor over het algemeen,, nu hoorde ik iets over een staartzak, heeft iemand voor mij een fototje daarvan en waar ik het kan kopen :Y)

Monica_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 16:08

Ik gebruik altijd quic silver shampoo, hoe vies de staart/manen ook zijn... 1x wassen en ze zijn weer spierwit! En het spul is erg zuinig in gebruik