[FOTO] Haflingers ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:10

Ik ga even vanaf pagina 58 reageren :)

Super leuke foto's in de bollenvelden Patricia73 !! Mooi paard ook, is het familie van Willem van Steenbergen?

Leuk filmpje van Mika en een hele lieve foto erboven :)

Nero heeft zo'n puppy uitstraling <3

Hahahahaha die Novito :') :') :')

Kyra en Peeps :+: Peeps zag er echt super uit daar!

Mooie Shanti <3 . Ze springt heel leuk :)

Abby heeft echt een práchtige manenbos!

Wow die Willow!

Mooi span, rb_1990 :j

Leuke haf, Marijn!

Knappe Agnus, die houdt z'n puppy uitstraling ook altijd he :D

Hahahaha viespeuk Rambo :') . Herkenbare situatie :P

Goed gereden Peelie, mooie punten. Al vind ik hem niet altijd even lekker lopen in draf?

Mijn Raven dan even, ze wordt over 5 dagen 2 jaar <3
Afbeelding

Afbeelding

Laurahh

Re: [FOTO] Haflingers ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:12

@Peelie, leuk dier! Ik ben het wel eens met Ine23, in draf loopt ie niet zuiver. Ook in galop heeft ie geen 3takt maar het grootste deel van de tijd 4takt :)

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:12

knap koppie!!! je ziet dat het nog een jonkie is!!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:14

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 21:18

die foto is leuk!!!!! en idd echt een pupy hoofje!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:08

Ik had er even bij moeten melden dat ik maar 5 minuten had los gereden. Hij was dus nog enorm druk. :+ Daarbij is hij nog jong he. Hij is nog geen 4. 4takt in gallop zie ik zelf niet, en onregelmatigheid zie ik ook niet.

Nash loopt loep en loep zuiver. Hij besluit af en toe alleen op de rem of aan de race te gaan. Lekker uitproberen dus :P

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:15

Peelie ook ik zie hem onregelmatig lopen...Vind het totaal beeld zoiezo wat onrustig.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:24

JH, zoals hierbiven gemeld... 5 minuten los gereden. Hij was nog druk en aan het uitproberen. Soms aan de race, soms op de rem uit eiegn beweging. Gezien de tijd dat ik er op zat, vond ik hem echt niet slecht lopen.

Onrustig, ja. Maar te verklaren. Onregelmatig IN TEMPO, ja. Maar niet onzuiver of kreupel. Hij loopt echt zuiverder dan zuiver.

Goed. Ik ga me er verder niet meer over uitlaten :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:41

Wauw wat wordt raven stoer zeg :D !

@ Peelie , ik vindt hem ook niet lekker lopen. Ik heb het idee dat die onrelmatig wordt omdat die van voren teveel wordt tegen gehouden. Als ik mijn jonge haf teveel vast houdt gaat ze ook 'hikken' kwestie van loslaten dus. Dit zie je ook heel goed in de ruimte van zijn gangen hij blijft nu vrij kort in de beweging. In galop zie ik net als Laura ook een 4 takt en ik denk dat dit een balansprobleem is. Laat zo'n jonkie eerst op eigen benen lopen. Liever galop met neusje er nog wel uit maar wel genoeg sprong en 3 takt dan dat die zo kort wordt en in 4 takt gaat. Ook al heb je maar kort losgereden. Op eigen benen laten lopen, niet vasthouden van voor en in juiste tact en tempo rijden is zo belangrijk! Als die gaat hupsen dr uit naar voren en vanuit daaruit weer terug naar een zuivere draf. Dit is ook absoluut geen onregelmatigheid uit pijn, maar rijtechnisch. Je bent iig lekker met hem op weg, succes verder :)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-13 22:45

Yvank _/-\o_

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 04:23

Tjah, zo makkelijk praten vanaf het internet he :) Ja, ik had meer moeten los later, maar dan was ik helemaal in turbo door de baan gegaan. Verder heb ik nog de jury, nog omstanders er over gehoord dat hij niet zuiver loep. En ik ben toch wel een uurtje wezen na plakken en kletsen. De jury was ook geen makkelijke, dus ik moet toch ergens mijn punten uit gehaald hebben. Die komen niet uit de lucht vallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:34

Als je zelf je filmpje bekijkt vind je dan dat hij wel volledig zuiver loopt? Makkelijk praten vindt ik het niet. Ik heb zelf een jonge haf met gigantisch veel trucen. Weet precies waar ik het over heb. En dat een jury er niks over zegt is vaker zo. Heb ik zelf ondervonden toen ik met een andere merrie startte. immer hij is niet kreupel dus hoeft niet de baan uit. Hij is alleen door tactfouten onregelmatig. Ik denk dat we hier met onze reacties allemaal goede bedoelingen hebben je kan ook wat aannemen in plaats van overal een excuus voor zoeken. Fouten maken met je paard is toch helemaal geen ramp? Ik probeer en anderen met mij je alleen maar wat tips te geven zodat het de volgende keer nog beter gaat ;)

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 07:45

Ik denk dat Yvanka perfect verwoordt wat wij allemaal hebben gezien. Dat wordt zeker niet met slechte bedoelingen gezegd :n . Ik denk altijd maar dat dit topic heel erg leerzaam is omdat er ook goedbedoelde tips worden gegeven.

Dankje voor het compliment Yvanka, ik zal het aan Raven doorgeven (die gaat zich dan nog stoerder voelen :+ ).

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:35

Moderatoropmerking:
Denken jullie er aan dat dit een foto topic is en geen klets / discussie topic? :) Reageren op de foto's mag maar let op dat het onderwerp niet uitgebreid besproken wordt, dan is een apart topic wellicht beter op zijn plaats. Bij voorbaat dank!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:45

Sorry Leo :) . Soms is het moeilijk niet uitgebreid te reageren op iets. Een ander topic openen om een filmpje te bespreken van iemand vind ik eigenlijk overbodig, we wilden gewoon reageren op dit specifieke filmpje.

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 09:58

@ine23 je hebt gelijk :)

ik ben zo verliefd op deze foto: :+: :+: :+: :+:
Afbeelding

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 10:33

Peelie: ik zie het ook, het lijkt alsof je net wat teveel bezig bent met de voorkant! En ben je in mijn ogen veel aan het drijven met je benen, ik zie daarom veel spanning en ik denk dat het misschien wel daardoor komt dat Nash onregelmatig loopt! Wel een leuke haflinger :j

Ik zou zo even verder reageren, want mijn pauze is afgelopen :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:05

@ Peelie: Hoe dan ook, het is toch niet erg dat het allemaal niet perfect is?! :)
Dat hoeft ook niet en iedereen heeft altijd verbeterpunten. Je hoeft je dus ook niet te verantwoorden of het goed te praten (volgens mij voel je je namelijk een beetje afgebrand?). Als je zelf weet dat er vanalles te verbeteren is of waar het door komt is dat toch helemaal top? +:)+
Dat Nash met tactfouten loopt, dat is gewoon zo op het filmpje. Dat kan allerlei redenen hebben, is ook niet erg, maar zeggen dat het niet zo is, is gewoon niet waar...

Men bedoelt het hier goed ;)

stvieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 11:31

Leuk zo met dat halster gekleurd en de rest zw Novito! :)

@ Peelie: top dat je zo'n goede punten hebt behaald.. en dat met een haf die nog 4 moet worden! :j Toch vind ik het er gespannen uit zien en in de draf zie ik ook onregelmatigheden. Misschien kun je er ook opletten dat je niet bijna elke pas moet aansporen dit hindert wanneer je naar je proef kijkt. Agja, al met al prima gedaan toch :) Misschien kun je er iets mee. Iedereen hier bedoelt het goed, dat weet ik zeker!

Succes

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:54

Wat heeft Raven een leuk koppie Ine! <3

Die van jou ook Evelyne! :j

Gave foto Sita en Patricia!

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:50

nog even een paar aktiefotos
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door patricia73 op 27-04-13 18:03, in het totaal 1 keer bewerkt

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 17:57

Waarom leest niemand de regels in de OP?
Je mag maar 2 zichtbare foto's per dag plaatsen.

Ondanks dat zijn het wel hele gave foto's hoor! Hij loopt lekker! :D

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:02

oh sorry lees helemaal nix haha dacht zal ook eens even pronken...

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 18:28

Is goed hoor! ;) Hij is gaaf!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-13 19:02

Leuk! :)