Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

normann_love

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 09:28

@sandrina, ja zeker, balen zech dat het dan nog niet zo lekker loopt nu, maar komt vast wel weer goed :)
@luca, zo die had wel lekker veel energie dan als die pas na 1 uur springen moe werd :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 16:29

normann_love schreef:
@sandrina, ja zeker, balen zech dat het dan nog niet zo lekker loopt nu, maar komt vast wel weer goed :)
@luca, zo die had wel lekker veel energie dan als die pas na 1 uur springen moe werd :P

Normann: Fralla loopt prima; externe factoren zorgen ervoor dat ik nog niets kunnen doen.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:50

@sandrina: ow oke, heb je verkeerd begrepen :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:23

Luna en glenn:

vandaag heerlijk op luuntje gereden, ze was alleen op de 'alles is eng' toer. ze vondt het nodig om bij elke hoek achteruit te lopen en daarna weg te galopperen. :') achja haflingers... uiteindelijk haar erdoor gereden, toen wilde ze niet goed aanspringen in de linker galop (heeft ze vaker last van) toch nog maar even de zadelmakmaker bellen hoe ik dit het beste kan oplossen :') uiteindelijk toch heel lekker gereden! daarna nog even grondwerk gedaan met glenn

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 08:14

@glenn: fijn dat het goed gaaat met luna.
@sandrina: hoe gaat het met blauw oog ect?

kim en nelleke
hier weinig nieuws. heb gisteren niet in 6-tal hoeven rijden, er viel er nog eentje af die moest werken. dus waren ze met 4. nelleke en de anderen gisteren even lekker laten rennen.
toch nog een beetje beweging.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:22

Kinel en anderen: blauwe oog is niet opgetreden. Wel mooie, maar koude begrafenis, brrrrr! In neusbrug zit nog steeds een gat/deuk.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 16:11

na 1,5 week is het dan eindelijk gelukt. Luna mocht in een andere weide! hier wordt ze door de andere paarden goed gecorrigeerd en leert ze eindelijk haar plek ipv alsmaar dat bokken bijten en gejaag in de haflinger weide. Heerlijk met haar getraind overigens. met elastiek gelongeerd en ze ontspande haar rug eindelijk! Ze is echt veranderd nu ze geen last van haar rug meer heeft. Over een halfuurtje terug naar stal even een checkup door de tandarts :)

XxChelsey1xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 16:33

Dagboekje:

Chelsey & Tommy

Gisteren had ik weer les met mijn toppertje. Ik zou met mijn wedstrijdhoofdstel gaan rijden omdat hij toch moet leren reageren op dat bit.
Ik was al laat op de manege en ik was niet echt lekker. Ik stond in mijn stal op te zadelen en toen ineens: *BLEEEHG* Ik moest overgeven.
Tommy stond heel raar naar me te kijken alsof hij wou zeggen: Euhm? wat doe je?! Dus ik naar mijn lerares gelopen om het te zeggen. Zegt ze: Ga maar even in de kantine zitten, ik stap hem wel eventjes voor je in. Dus zo gezegd zo gedaan. Na 10 minuten ging het wel weer met mijn misselijkheid dus ik liep weer richting de bak om gewoon weer te rijden. Dus ik opstijgen en zo. Ik kon gelukkig meteen meedraven alleen dan heb je natuurlijk weer zo veel geluk dat je paard harstikke druk is en ontzettend hobbelt.... Achja, maakt niet uit. Tommy was gewoon erg druk door het weer(het stormde best wel) maar hij deed het bijzonder goed. Kortom: Ik heb heerlijk getraind :)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:36

normann_love schreef:

klopt^^ ik kom maar 2 X in de week dus is een energie-bom

Luca Wilco en Pinkelotje
Afgelopen zaterdag was het buiten ong. -1 en dan nog wat harde wind is Wilco in zijn element!!
De baas had Wilco en Pinkelotje daarom al 's ochtends vroeg op het land gezet en ze waren dus helemaal vrolijk en druk.
Ik kom zoals gewoonlijk het weiland in en als ik over de helft ben (heeft me allang gezien) komt ie aanrennen, kluiten uit de grond gestampt (kun je nagaan dat die bevroren was) en sjeesd ie me voorbij met Pinkelotje als chauffeur :+ Die zit altijd voorop in de hoop iets te snoepen te krijgen.

nou, ik doe dus dat hek open om Wilco uit de wei te plukken en Pinkelotje steeds dr neus er heel sneaky tussen om het hek stieken verder open te duwen. Zij draaft dus alvast vooruit naar de meusli-ton en ik probeer Wilco te te pakken want die was dus ontzettend druk.
Na hem weer verharing vrij gemaakt te hebben heb ik hem opgezadeld en gaan rijden (nieuwe manier om los te rijden *\o/* )
Veel geoefend met galopperen om zijn hals niet te ver te strekken en figuren gereden. Na een uur zat wilco nog vol energie alleen ik had echt geen zin meer dus nog even zonder zadel een kwartiertje gestapt en daarna maar op de wei gezet. Toen Pinkelotje terug uit de stal gevist (had is al uit de meusli ton kunnen krijgen)
en daar nog even mee gerend (shetlander).
Toen alles opgeruimd, door de weide gestruind om pony's nog een dikke knuffel te geven en halsters af te doen en naar huis om (heel vroeg) 2 uur.

Dat was het dan weer :D

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 20:39

Sophie en Sandra van de dinkel

Vandaag cc gehad. Ben wel tevreden alleen de jury niet.
Achja volgende week beter

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 22:25

Dit weekend niks gedaan. :brr: :brr: . Veel te koud. Kijken wat volgende week brengt......

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 09:31

Wij wel wat gedaan; zijn naar iemand gereden met Fralla in vrachtwagen die 2 schwarzwalder fuchsen heeft. Kon man van Milou op die SF en Milou op Fralla. Maar die wind was echt niet leuk! Zegde lesgeefjuf ook nog af! Zieke kindjes gaan voor immers. Na een half uurtje had SF een bloedneus. En eigenaar reed net het erf af.... Wat te doen? Niks anders dan afzadelen, voeren en naar huis gaan. Bijna thuis werden we pas weer warmer. Brrrrrr :brr:

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 12:46

nou knap dat je toch nog wat gedaan hebt met die kou.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-13 17:14

kinel schreef:
nou knap dat je toch nog wat gedaan hebt met die kou.

Ha ik vond ook heel dapper! :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:09

hoe gaat het me je cap? koop je nieuwe of toch eerst nog controle?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 08:12

kinel schreef:
hoe gaat het me je cap? koop je nieuwe of toch eerst nog controle?

Heb nog niet bekeken, maar denk wel dat ik een nieuwe koop. 't Was echt een harde klap op de tegels. Zonder cap was dat heel anders afgelopen.

Hafje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 16:50

Arno en Tine

Dag iedereen,

Waarschijnlijk niet veel mensen die me hier kennen. Ik ben eerder de stille meelezer dan de actieve schrijver..
Korte voorstelling: Sinds 3,5 jaar heb ik een haflinger Arno. Gekocht als 1,5 jarige bij Henk De Brouwer.. Zelf rij ik sinds mijn 8ste met tussenpozen (ben er nu 31) Ik vind van mezelf dat ik er absoluut niks van afken. Rondhobbelen in maneges, aanmodderen met verzorgpaarden en lessen van een onbekwame westernruiter waardoor ik toch mijn hart verloren ben aan zowel het haflingerras als westernrijden.
Waarom dan een 1,5 jarige kopen? (ik hoor nu al de tegenkantingen..) Die onbekwame westernruiter/vriend zou samen met mij mijn haf opleren. Ik had een paard waar niets mee mis was gegaan int verleden en ik zou er veel van leren..
Tot op heden heb ik geen spijt van mijn aankoop. Het is voor mij een superpaardje..
Die vriend heeft me uiteindelijk serieus in de steek gelaten en is welgeteld 3 keer met mijn haf bezig geweest.. De rest kon ik zelf doen met af en toe instructies die ik kreeg.. Van die 3 keer heeft hij een galop met mijn haf willen doen, waar deze nog lang niet klaar voor was (rugspieren, achterhand enzovoort waren onvoldoende ontwikkeld en stabiel). Resultaat: Arno panikeert en flikkert die vriend eraf. Paardje had groot gelijk natuurlijk.. En daar stond ik dan: een paard die amper opgeleerd was, maar die tevens ook nog eens een serieuse schrik heeft opgelopen doordat die vriend ervanaf gedonderd is.. Opstappen was vanaf toen een serieus probleem.. Dat heb ik er uiteindelijk wel uitgekregen, stap en draf lukten ook.. Maar ik bleef die onzekerheid in hem voelen.

Sinds 2 maanden heb ik de beslissing genomen om Arno fatsoenlijk te laten opleren, want ik merkte dat ik er met instructies alleen niet mee vooruit kwam en dat Arno zijn onzekerheid zou blijven.. Mijn droom om reining te doen of ook maar simpel recreatief met eigen paardje trektochten te doen, zouden misschien toch terug werkelijkheid worden..
Een paard in training zetten, kost natuurlijk (veel) geld. Als jong gezin, pasgebouwd huis, dochtertje van een jaar niet vanzelfsprekend.
Maar goed, daar gaat het hier niet om..

Vandaag was de dag dat ik zelf op Arno terug ging rijden.. Hij is enorm vooruit gegaan op die 2 maanden.. Hij loopt mooi verzameld, heeft GELEERD te galopperen en kan dit nu aan de dubbele longe. Stap en draf onder de man gaan ook. Maar die overgang van draf naar galop onder de man lukt hem niet. Hij blijft panikeren. Hij plaatst zijn eigen mooi verzameld in positie vanuit de draf, maar bij de overgang naar de galop, panikeert hij nog steeds.. Allemaal vanwege die val.. Komt er nog eens bij dat hij enorm scheef is (iets waar ik door mijn onwetendheid niet aan gewerkt heb en waardoor Arno het nu (samen met zijn onzekerheid) heel moeilijk mee heeft.
Ik heb altijd Arno zijn onzekerheid gevoeld onder het zadel. Toch heeft hij nooit een stap verkeerd gezet bij mij. En toen ik uiteindelijk op hem zat, voelde ik me zo onnozel..
Door de spanning kreeg ik mijn paard amper vooruit wat perfect is, want Arno deed wat ik van hem vroeg. Ik spande alles op en dat is het teken om achteruit te gaan..
Ik zit hier nu nog te janken als een klein kind. Ik heb niet snel schrik en ik denk ook niet dat dat de reden is, maar het is net alsof ik mijn eigen enorm teleurgesteld heb. Ik heb echt een leuk, gevoelig en lief paardje en ik voel me enorm schuldig met wat er met hem gebeurd is. Het had niet mogen gebeuren. Mijn/zijn trainer zegt dat ik me niks kan verwijten, maar toch doe ik het...Uiteindelijk ben ik er mee blijven aanmodderen waardoor zijn onzekerheid gebleven is en waardoor hij nu enorm scheef is. En ik krijg verdorie mijn paard nog niet vooruit..
Wat heeft Arno hier aan?? Zo een superpaardje verdient een goede ruiter en dat ben ik niet. Hij is te goed voor mij.
Ik heb niet durven draven, ik kan mijn eigen nog niet ontspannen in stap..
Mijn droom om samen met mijn lieveling onbezorgd op pad te gaan lijkt verder dan ooit..

Sorry voor het lange verhaal en het gezaag, maar ik ben blij het even opgeschreven te hebben. Zit er even door..
Groetjes

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 18:09

@tine: ach erg vervelend allemaal zeg. :( hoop voor je dat je over een poosje je droom waar kan maken!

marylize en normann:
vandaag gelongeerd, was in het begin braaf, maar later begon hij wel wat vervelend te doen, maar goed, ben hier heel hard aan het trainen voor de 2 aankomende wedstrijden (6 april en 20 april) morgen heb ik priveles, heb er zin in. gaat heerlijk hier :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 09:11

@tine: wat een verhaal. hoop dat het toch nog goed komt voor je. en wat die vriend betreft, misschien wel zijn verdiende loon. jammer van je hafje.
@marylize:succes alvast met je wedstrijden.

kim en nelleke
gisteren ze even lekker laten rennen met z`n 3-en. weer konten de lucht in. daarna bij nelleke even een borstel erover gehaald en wat krijg je dan als dank..... gaat madam ze heerlijk liggen rollen en kijkt je dan aan van ik heb toch niks verkeerd gedaan! vanmiddag als ik onze meis afgezet heb voor weer een doemiddag in de natuur, ga ik nelleke weer even longeren. dan kijken of wee morgen weer eens gaan rijden...... :)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 18:07

@kim: dankjewel :)

marylize en normann:

vandaag prive les gehad, ging heerlijk, ook nog geoefend op wijken wat normaal nooit echt heel goed ging, maar gaan er hard aan werken. :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 07:47

Kim en nelleke
gisteren niet gereden maar lekker samen aan de wandel gegaan. vond het nog steeds koud en zo bleven we samen warm. kwamen we op een punt uit waar brandweer net bos in reed. er was een klein bosbrandje. heb niks gezien of geroken. gisteravond moest ik wel een keer mee rijden in zestal. ze moeten nog flink oefenen hoor.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 15:44

@Kinel pff hoop dat het snel minder droog wordt (en natuurlijk wel lekker warm weer) zo blijft er niks meer over van de bossen :n

Luna en Glenn:
Vandaag dressuurles gehad, papa op Glenn, ik op Luna. Stonden een paar (niks van paarden afwetende) stage meisjes op ong zeven meter van de bak af met plastic zakken te zwaaien -:(- . God mag weten waarom. Ik op mijn jonge pony reed nog even alleen met instructrice want papa was nog niet klaar met opzadelen. Ik moest afwenden op A-C lijn en toen was het gedaan Luna schrok zo erg van die zakken dat ze compleet door het lint ging :n . Ik stuurde haar weer op de hoefslag maar ze ging erg hard en maakte een erg scherpe bocht. Met als gevolg dat ik er dus naast lag. Pfff flink geschrokken, is alweer een lange tijd geleden dat ik voor het laatste van een pony/paard afviel. Gelukkig was Luna erger geschrokken dan dat ik was. Ze keek me met grote ogen, oortjes naar voren en helemaal van streek aan. Pony gevangen en maar meteen weer opgestapt. Het was helemaal gedaan met haar, alle ontspanning van de afgelopen weken was weg. Ze was de rem kwijt en liep dwars door het bit heen. Ze bleef maar draven en draven. Pony dus maar aan de longe gedaan. Instructrice hield de longe vast en ik zat erop. Zo de hele les gereden en soms watlos gestapt zodat ze papa ook les kon geven. Uiteindelijk is het nog wel gelukt maar verder niet meer los gereden alleen gestapt...Geen idee wat er met haar is, dit heb ik al lange tijd niet meer met haar meegemaakt... Gelukkig zelf er goed afgekomen, geen pijn alleen wat schrik. Zal morgen wel wat spierpijn hebben. Gelukkig zitten er van die kunstoffen dingen in de bak dus val je erg zacht :j

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:18

@littlesannie: pff wat vervelend! deden die meiden dat expres ofzo?

marylize en normann:

vandaag wederom gedressuurd wat gelukkig weer goed ging, veel geoefend op wijken wat ook al wat beter gaat :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:23

@Normann_love

Geen idee? Deze meisjes wilde graag op zaterdag 'vrijwilligerswerk' doen ze mesten stallen uit, geven hooi, doen brokken in de bak en halen onder begeleiding paarden uit de wei. Volgens een mede-eigenaar van de stallen weten ze 0,0 van paarden af. Had echt de neiging om erheen te lopen en ze aan te spreken maar het was effe belangrijker om Luna weer onder controle te krijgen en er meteen weer op te gaan dus heb het maar zo gelaten. Als er nog een keer zoiets gebeurd ga ik zeker naar de stalbaas. Mooi dat het zo goed gaat zeg!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-13 17:32

@littlesannie: ow okee, lijkt me erg vervelend, ja het is inderdaad wel wat belangrijker om op je eigen paardje te letten :)