[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:11

we wonen op ongeveer 15 minuten fietsen...

Ik heb hem al 3 dagen niet gezien, en hij dit dit altijd als we elkaar een paar dagen niet gezien hebben.
Het komt er op neer dat zijn ouder mij niet mogen. Als we op zijn kamer gaan zitten word het altijd zo gezeik. Komen jullie naar beneden even wat drinken. Wij gaan naar ons bed dus doen jullie zachtjes (alsof we wat bij hem thuis doen, ik durf nieteens vanwegen zijn ouders) en daar zit ik gewoon niet op te wachten..

heb ik hewoon zin om even lekker rustig met het te kletsen, filmpje kijken what ever... maar dat kan bij hem thuis gewoon niet...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:32

ow dat is wel lastig dat je dat idee heb zeg...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:38

dat is geen fijn gevoel zeg.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:47

Ik heb nu al 2 jaar verkering met Marien, en de eerste keer dat ik daar was zat ik samen met hem tv te kijken. Zijn vader en moeder en zus kwamen omstebeurd binnen. Ik wilde mijzelf voorstellen, maar ze moesten niks van mij weten.

Nu nogsteeds niet. Als ik daar blijf eten word ik ook raar aangekeken. Ik ben namenlijk niet geloofig. Als zij danken en een gebed uitpreken wacht ik gewoon totdat ze klaar zijn met hun verhaal. Marien gelooft zelf ook niet meer, die vind het allenmaal maar onzin omdat zijn ouders heb maar hebben lopen puchen. Nu weet ik het, je schoonouders kies je niet. Die krijg je er gratis bij. Maar soms zou ik het toch wel eens ander willen zien. Ik vind het zo vermoeient dat ik daar niet naar toe kan gaan zonder dat ik me ongemakkelijk voel.

En Marien weet dat zelf ook wel, maar toch wil hij graag dat ik kom. Dat kan ik me ook goed voorstellen, maar toch.. Ik probeer zo veel mogenlijk ook daar te zijn. (ik ben er de afgelopen week 3 keer geweest, dat is veel) Ik vind het wel weer even best. hij mag wel weer even hier naartoe komen... niet :+

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:49

tja wel raar
kijk je geloofd of niet en je toont gewoon respect meer kan je niet

heel moeilijk hoor zo..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 19:55

vervelend idd...
Ik had poosje een vriendje in friesland.. eerste half uurtje was het nederland maar algauw ging het gewoon verder in het fries.. voelde me daardoor ook erg ongewenst.. is idd echt rot..
Weet marien dat je dat zo voelt??

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:20

Ja dat weet hij :)

hij heeft zelf ook vaak mot met zijn ouders. omdat hij zich ook niet echt gewenst voeld omdat hij ook niet meer gelooft.

ik heb het er al meerdere maalen over gehad met hem, maar soms heb ik het idee dat hij het vergeet ofzo, ik weet niet wat dat is...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:23

Jongens eigen?
Had ik met Guido en z'n ouders ook..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:33

Ben ik weer! Druk weekeind gehad..

Das niet fijn Gail... Zou niet weten wat je daar aan kan doen

Vrijdag sinterklaasavond gehad op de pc, was super geslaagd! Gisteren lekker in het bos gehobbeld met touwhalstertje... En vandaag weer gedressuurd, ging zo fijn!! Ze was de ontspannenheid zelve, en ik ook, dus super tevreden :o

Ze had alleen hele rare bultjes op haar bil... Lijkt op een soort van muggenbeten?
Zal zo een foto plaatsen, zo even mn telefoon pakken.
Heb haar gister wel onder andere (dikkere) dekens gezet, heb die deken gecontroleerd maar niets gevonden...
Nouja zal ze zo plaatsen, misschien weten jullie wat het is ;)

Vanochtend met een stalgenoot Grease (stichtingspony) van z'n haren ontdaan (alleen buik en borst), pff dat was me een werkje zeg... Hadden beide zoiets van, hup scheren en niet zeuren, gewoon praam erop en huppakee... Maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan :D In het begin was het een heel gevecht, maar uiteindelijk bleef 'ie braaf staan... Het is ook echt zo'n pony die voor alles bang is, zelfs voor water uit de slang :+ Maar ach, het is gelukt. Niet heel mooi, maar hopelijk raakt 'ie z'n warmte zo een beetje kwijt, anders gaat er nog meer haar af

Heb trouwens nog even niet bijgelezen hoor... Nog iets heel belangrijks gemist? :D

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:38

Dat is vervelend Gail ! :(:)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:40

weten jullie wat, hij kan vandaag lekker de pot op. Dan maar niet... Want ik weet dat hij mij ook graag wil zien. Morgen weer een dag...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:47

Dat kan ook..
Zo ging dat bij mij ook altijd..
En dan ook nog eens geen begrip hebben dat je maandag avond niet kan vanwege paardrijden.. Tja.. :+

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:49

Dit zijn de bultjes waar ik het over had... Op haar linkerbil een stuk of 12, op haar rechterbil 2.
Ze zijn niet gevoelig ofzo, en ze heeft ze sinds vandaag... Morgen maar even kijken of ze weg zijn.
Afbeelding

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:50

Zou het niet weten .. michelle .

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:50

Inderdaad Gail ! Moet hij maar bij jouw komen toch ! (:)

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:51

Hij wou zonet niet verzenden dus nu maar 3 achter elkaar aan :+ :=

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:51

ziet er vaag uit idd.. misschien andere vulling in de dikke dekens? misschien allergies ofzo? k weet het ook niet..

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:02

Die deken heeft ze al 8 jaar geloof ik... :+ Nooit iets mis mee geweest...
Weet het ook niet, zie morgen wel of het weg is, maar vond het wel apart.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:03

melody93 schreef:
Dit zijn de bultjes waar ik het over had... Op haar linkerbil een stuk of 12, op haar rechterbil 2.
Ze zijn niet gevoelig ofzo, en ze heeft ze sinds vandaag... Morgen maar even kijken of ze weg zijn.
Afbeelding

Dit herken ik van Mara, staat ze veel op stal? dan zo snel mogenlijk het land op knallen. Dit is een stress reactie op het velen binnen staan. Als je dit zo laat barsten al die bultjes open, daar zal pus uit komen. De eerste paar dagen zullen de buldjes meer worden, als je dit zo laat.

Ik heb mara gelijk op de wei gezet. Na 3 dagen waren de buldjes weg en zit ze weer goed in haar vel.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:07

Ik weet wat je bedoelt, er heeft ooit een pony gestaan die dat ook had, maar dit lijkt er totaal niet op... Dit lijken echt op kleine muggebultjes... Als ze morgen niet weg zijn ga ik wel met haar grazen ofzo... Als het dat wel is, zou kunnen natuurlijk, ze staat nu dag en nacht binnen... Als het vriest mogen ze pas weer de wei op, maar zou haar overdag wel een paar uurtjes in de bak kunnen zetten natuurlijk...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:13

Michelle, dan is het echt een stress allergie alsjeblieft zorg er voor dat ze naar buiten kan, aders word het alleen nog maar erger. Dit ziet er echt als het zelfde uit.

Bij Mara waren de buldjes trouwens niet open gegaan omdat we optijd waren...

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:14

ik vind dat je goed heb beslote om eht voor vandaag zo te laten hoor

maa rikga naar hoorn toe
morgen en disdag stage :D

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:16

Gaat het echt om het buiten staan of om het grazen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:24

nee buiten staan. Het gaar er om dat ze stress ervaard van het binnen staan. Het niet kunnen bewegen en het weinig contact kunnen hebben met andere paarden.

Toen Mara dit had heb ik de DA er bij gehad (die dacht dat het schimmel was) en ze had een wond waar de deken zat (in de manenkam) dus had imaverec en peneseline mee gekregen.

Ik zou toen Mara verhuizen (waar ik nu sta) en de eigenaar gebeld. Want die wil natuurlijk geen paard met schimmel. Die zei tegen mij dat ik haar juist op het land moets zetten. Dat heb ik gedaan en nar 3 dagen waren de bulten weg zonder open te gaan en de wond in de manen kam was na 2 weken dicht.

Ik zou echt even kijken of je haar buiten kan zetten. desnoots in een peddock voor langeren tijd op een dag (niet 5 uur dus), wel me hooi en water anders blijft ze alsnog gestresd en blijfen de buldjes komen en gaan ze open.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:28

Ik heb alleen een mogelijkheid tot een bak... (rijd ik toch alleen in, met nog 2 anderen ongeveer, dus kan ze wel voor langere tijd in staan). Zal alleen weer een probleem worden met haar benen dan, want ze is erg mokgevoelig. Maar ik zal morgen even kijken hoe ze er aan toe is, als het dit echt is probeer ik zo snel mogelijk iets te regelen natuurlijk...