Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:55

@sandrina: het gaat volgens mij niet zo lekker he bij jullie. hoop dat het gauw allemaal gemaakt wordt voor er dadelijk echt ongelukken gebeuren. hier wordt deze week denk ik weer weinig gedaan. ga denk ik alles weer eens in het vet zetten. heb voor nelleke nieuw hoofdstel gekocht met bling bling. best mooi voor een tweede hansje. is nog als nieuw.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 15:48

Kinel: nee dat klopt. Hoewel vandaag kwam er een truck op de erf munstmest lossen in een silo (lekker veel herrie) Ik was madame F. aan het longeren; geen krimp, geen versnelling, geen rare oren, geen niks! En gisteren rustig op de erf (misschien voor haar wel té rustig) rodeo!!! Wie het weet wat madame F. mankeert, mag het zeggen.
Nog even iets wat tegenzit; doordat het borsttuig van de sulky vaak brak, heb ik bij MP een andere gekocht. Moesten ze nog €20,- voor hebben. Zou full zijn. Nou miskoop, geen full, vies en goor, plakkerig en met schoenpoets glanzend gemaakt, ook nog kapot!!!!!!!!!!!! Is nog geen €3,- waard!!!!!!!!!!!!!!!!!! G-V-D! _-:(

Edit: bak/paddock lag er nog net zo bij als ik het gisteren zag. Niets aan gedaan dus. Boor kan ook de grond niet in vanwege de vorst.
Maar vervelend blijft het.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:00

@sandrina: nou die heeft je met dat tuig ook behoorlijk bij de neus gehad. balen zeg.waarom kijk je niet eens op de site van agradi. heb ik toen tuigje voor onze shet gekocht. goeie service en goeie kwaliteit voor redelijk prijs.

hier nu sneeuw. het houdt niettt op die rotzooi. wordt er echt humeurig van. -:(- |(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 08:43

kinel schreef:
@sandrina: nou die heeft je met dat tuig ook behoorlijk bij de neus gehad. balen zeg.waarom kijk je niet eens op de site van agradi. heb ik toen tuigje voor onze shet gekocht. goeie service en goeie kwaliteit voor redelijk prijs.

hier nu sneeuw. het houdt niettt op die rotzooi. wordt er echt humeurig van. -:(- |(

Ik heb het tuig toch schoon gekregen en ga het wel gebruiken. Ga het overmaken in goed leer en heel. Kan miss. toch delen ervan gebruiken.
Ik heb niks aan een heel tuig; had alleen een borsttuig nodig. Misschien toch eens kijken op agradi.

Hier geen sneeuw, maar wel viese, koude wind. Ben wat laf; ga met auto naar stal en boodschappen doen. Neem veel liever de brommer, maar ik begin net weer wat beter te worden.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:12

De datum en tijd staan vast.
Ik zal mijn meisje moetten laten gaan |(

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:07

al een poos hier niks van me laten horen, gaat best goed hier maar nu ligt er jammer genoeg weer sneeuw. ben hard aan het trainen, heb in april 2 wedstrijden dus jaa :) en zaterdag naar indoor brabant dus ik ga als het allemaal goed gaat een hele leuke tijd tegemoet :D

@line18 ach heel veel sterkte!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:03

line18 schreef:
De datum en tijd staan vast.
Ik zal mijn meisje moetten laten gaan |(

Ach meisje toch, zal je er aan moeten geloven?
Wanneer ga je haar laten inslapen?
Wel goed afscheid van nemen hè? En veel foto's/films maken.
Heel veel sterkte!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 14:06

wie volgt ook het nieuwe haflingerstamboek? ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. en hoe de opzet is.
ik ga het even volgen .
hier verder geen nieuws en ik ga ook niet zeuren over het weer.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 15:21

Hee allemaal, ik heb best een dringende vraag!! Onze stal eigenaar doet zodra het sneeuwt de bak dicht. Nu heb ik een jonge pony die dus net terug is van de zadelmak maker en nu heb ik haar deze week nog helemaal niet kunnen rijden terwijl dit van groot belang is bij haar aangezien alles nu nog vers in haar geheugen zit. Dus nu is mijn vraag, wat doen jullie met de bak voordat het gaat sneeuwen of als het gesneeuwt heeft?? Zodat je toch gewoon kan rijden... We hebben zo'n bak met van die soort vezels erin zegmaar. Als ik opties heb gevonden willen mijn ouders in overleg of hij bereid is dit te doen.

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:29

Als het gesneeuwd heeft kan ik niet rijden want Fralla heeft hoefijzers zonder speciaal sneeuwbeslag. Als het alleen gevroren heeft, hangt het van de 'vlakheid' af of ik kan rijden. Misschien kan je de staleigenaar vragen om de bak glad te trekken als er koud weer op komst is?
Of je moet kijken of er in de buurt een binnenbak is waar je mag rijden. Kan je gelijk met de trailer oefenen ;-)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 19:35

Mloulou schreef:
Als het gesneeuwd heeft kan ik niet rijden want Fralla heeft hoefijzers zonder speciaal sneeuwbeslag. Als het alleen gevroren heeft, hangt het van de 'vlakheid' af of ik kan rijden. Misschien kan je de staleigenaar vragen om de bak glad te trekken als er koud weer op komst is?
Of je moet kijken of er in de buurt een binnenbak is waar je mag rijden. Kan je gelijk met de trailer oefenen ;-)

oke, ja ik moet maar even met hem overleggen (of mijn ouders doen dat).... en een binnenbak is geen optie de enige 'ponyclub' met binnenbak wordt afgebroken dus is gesloten en we hebben nog geen trailer -O- mijn vader huurt liever een trailer maar om nou elke keer een trailer te huren is ook zo wat.... dankje voor je reactie :) !

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 09:47

kim em nelleke
gisteren alledrie de paardjes een goeie borstelbeurt gegeven samen met lieke. ik eerst misty met de handzaag. dit gaat heel goed bij een dikke vacht. daarna lieke haar gipsy en ik nelleke. samen even lekker getut. zij ging spelen en ik heb nelleke gelongeerd. was er even weer voor. vanmorgen was er niks meer van poetsbeurt tezien. :+ . hoop woensdagmorgen weer even rondje te kunnen maken. als het maar droog is.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:25

'k Probeerde op Fralla te klimmen met krukje; raakte uit balans en maakte een lelijke smak ter aarde. Bril in neus en trillende handen. Toch weer proberen en dat ging goed. Achter een langzame Fjord heerlijk rondje gemaakt. Fralla was braaf.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:29

@sandrina: ze kan het dus wel. het blijven aparte wezens die haflingers. zal wel even gevloekt hebben toen je ernaast lag denk ik. bril cq neus niet kapot?

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 14:34

kinel schreef:
@sandrina: ze kan het dus wel. het blijven aparte wezens die haflingers. zal wel even gevloekt hebben toen je ernaast lag denk ik. bril cq neus niet kapot?

Nee, niet gevloekt, wel even van mijn stuk. Even niet goed opgelet; kan ik niemand de 'schuld' van geven. Komt door overlijden schoonpa gisteren. Doet me kennelijk meer dan ik dacht.
Neus wat kapot, blauw oog op begrafenis.
Fralla was superbraaf; ze wist dat ze niets moest 'uithalen' Gisteren heeft ze gesprongen en toen was ze ook al zo braaf.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-13 18:06

Luna en Glenn:
Vandaag hele dag op wedstrijd in markelo geweest met vriendinnen dus niet op stal geweest. Mijn ouders zijn wel geweest en toen ze glenn aan het rijden waren zagen ze de andere hafjes in de wei echt in Luna's deken hangen. De lieve pony trapte niet eens van zich af.. Ze trokken de HELE achterflap van haar deken af en vervolgens gingen ze in haar halster hangen. Haar hele halster zat op de 1 of andere manier helemaal gedraaid. Toen heeft mijn moeder haar maar snel gered van de martelingen. GRMBL, dacht dat mijn deken het seizoen zou overleven, mooi niet dus. Ze gaat per direct in een andere weide, rotbeesten.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:05

@sandrina: blauw oog ect trekt wel weg. gecondoleerd met dit verlies. wel fijn dat fralla lief was.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:34

kinel schreef:
@sandrina: blauw oog ect trekt wel weg. gecondoleerd met dit verlies. wel fijn dat fralla lief was.

Veel dank, lief van je.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:10

had vanmorgen dus gepland om te rijden, niet dus |( . had ook niet anders verwacht met de weersberichten die ik gisteren las. het was eerst regen wat er viel en dit is overgegaan in natte sneeuw. en dat doet het dus al de hele morgen. en ik denk ook groot deel van de middag. dus vanmiddag lekker met lieke wat doen als die niet gaat spelen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 19:37

Mijn groom had en ritje in gedachten met kar en vriendin. Wijselijk belde ze gisteren dat de temp te laag was (zeker voor een niet-paardenmens) Dus ik had een vrije dag.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:13

zo hier ben ik weer eens :+ echt al heel lang niet hier gekeken! maar goed het gaat best goed, we zijn lekker aan het door trainen en het gaat op zich best vooruit :) we zijn hard aan het trainen voor 6 en 20 april, want dan hebben we weer 2 onderlinge wedstrijden :) vandaag weer sinds een hele tijd gesprongen, het ging heel goed, ben tot de 90 cm gegaan, en toen maar uitgesprongen :D morgen even rustig dressuren denk ik!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 07:44

vandaag wordt rijden niks omdat dochterlief vandaag thuis is. moet wel vanavond in zestal mee trainen. zijn ze met even aantal. zal wel weer chaos worden. ze willen namelijk nieuwe proef proberen voor 28 april.er is nog niet echt wat uitgekomen. dus ben benieuwd hoe ze dat gaan doen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 07:47

Normann: leuk dat alles zo goed loopt. Hier de nodige drempels waardoor het rijden en helemaal het aangespannen rijden nog niet is opgepakt. Bijrijders doen hun best op de dagen dat ze komen. Fralla is gelukkig weer rustig.
Kim waarom is je dochter thuis? Toch niet ziek? Succes vanavond in het 6-tal. Geen chaos van maken hè?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 07:51

@sandrina: nee mijn dochter is gelukkig niet ziek en gaat gewoon naar school. maar ze is normaal bij opa en oma en die zijn vandaag weg dus ben ik thuis. er moet toch iemand zijn na school. wat 6-tal betreft zal ik proberen om netjes te houden. zal toch wel weer rommelig worden.

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 08:03

Ik kom er ook weer eens tussen.

Luca, Wilco en Pinkelotje.
Gisterenmiddag om 4 uur nog wat wortels gesneden en daarna bepakt en bezakt weer op de fiets gesprongen. Wilco stond natuurlijk alweer bij het hek te wachten. Zelf nog even snel mijn spullen binnen gezet en daarna Wilco vastzetten in de stal. Begin ik te poetsen, volop in de rui en ik heb alleen maar de roskam gebruikt ivb met dat ik na 3 kwartier rossen nog steeds niet zo veel resultaat zag. Toen heb ik het dus maar opgegeven en heb ik 2 emmers met zijn wintervacht gevuld. Zie nog wel wat ik ermee doe :+
Toen de andere paardjes werden opgehaald heb ik Wilco in de paddock gezet om even los te werken. Daarna opgebouwd tot een metertje vrijspringen en na ong. een uur was Wilco toch wel een beetje moe en heb ik hem drooggestapt. Om 10 voor 6 nog even meusli aan Pinkelotje(die ik ondertussen ook op stal had gezet) en Wilco gegeven, kippen gevoerd en eieren geraapt. toen was het ongeveer kwart over 6 en heb ik Wilco nog even gedag gezegd, daarna spullen op mijn fiets geladen en weer terug naar huis gegaan.

Het was een leerzame dag vooral voor mij omdat ik me toch verbaasde hoe sterk de wilskracht van die pony toch is. Dan wil hij zo graag alles goed doen en zo zijn best doen dat hij gewoon doorgallopeerd en springt als je midden in de rijbak gaat zitten en 4 rondjes achter elkaar "Hoooo maar" zit te zeggen. Sterk beestje <3