[Verzameltopic] Haflingers in the picture!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:02

Nessie schreef:
Goldy is ook angstig aangelegd, en niet verkeersmak te krijgen..

Dat is wel jammer zeg! Kan je met Wolder wel buitenrijden?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:05

Van alles.
Ik neem haar weleens mee naar de hei en wij galloperen alleen maar op buitenrit :P

Wolder is dan echt een held.. Die is bang voor strepen,vlekjes, bandensporen :+ Stond gister onder de brug hij doodsbang van het zand.. Komt er een vrachtwagen langs, nou geen probleem, ook niet dat de vrachtwagen 'zuchtte'.. Maar dat zand!

Wolder is heel mak buiten, we gaan altijd met z'n 2en op pad en hij is heel braaf. Als hij schrikt springt hij een x, steigert hij een x.. Maar meer gebeurt er ook niet. Goldy gaat er gewoon vandoor.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:12

oh dat ken ik, erg vervelend is dat.
Beau was gelukkig na 2 keer buitenrijden al mak, maar Nynke is nu nogsteeds niet betrouwbaar op de weg.

Toen ik haar nog reed en we op buitenrit gingen met nog iemand of een groepje (alleen kom ik niet verder dan
een paar meter omdat ze dan al zit te steigeren en te drammen.) en er kwam een auto aan dan sprong ze zo voor
die auto, dit is 3 keer echt bijna mis gegaan.. dus niet weer met haar naar buiten :+

Nessie

Re: [Verzameltopic] Haflingers in the picture!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:15

Ik ben ook wel galloperend over de weg gegaan.. :+ En over het parkeerterrein (waar we wel altijd stappen hier) ook wel vaker, ze kijken er niet meer van op als Goldy weer langsvliegt.
Dus dat wordt hem qua buitenritten over/langs de weg ook niet meer.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:19

Het voer voor Nieva ligt eraan...
Je wilt haar iets voller? Heeft ze al genoeg energie of mag er meer bij? Is ze gevoelig voor jeuk?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:21

Misschien voor Nieva, slobber een idee?

loontjjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:27

doei schreef:
Het voer voor Nieva ligt eraan...
Je wilt haar iets voller? Heeft ze al genoeg energie of mag er meer bij? Is ze gevoelig voor jeuk?

Nja soms is ze een beetje ingevallen.. zoals je kunt zien op de foto. Hij heet genoeg energy daar hoeft niks meer bij:P.. Net als ieder paard wel is een keer.. maar hij staat niet te schuren ofzo.

Wat zit er in slobber en waar zorgt dat voor?

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:31

slobber voeren ze vooral om ze wat voller te maken, dus voor de wat schralere paardjes.
Je kunt het zelf maken, maar er zijn ook zakken met slobber, dan hoef je alleen maar water toe te voegen.
Vaak zit er niet zo veel bijzonders in, maar worden ze er gewoon (weer)wat dikker van.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:33

Slobber werkt inderdaad ook, maar ik zou zelf kiezen voor meer ruwvoer. :j

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 13:40

Kijk als je naar Alves kijkt in Maart:
Afbeelding

en nu:
Afbeelding

Vind ik dat hij een stuk voller is geworden, zonder een hangbuik te krijgen.
Equitop Myoplast (worden ze absoluut niet druk van!) icm 3 kwart Vente basisbrok per dag en onbeperkt hooi heeft daarvoor gezorgd.

Hij kwam van 1 PAVOkoek en onbeperkt drooghooi vandaan.
Ik had hem bewust sober gehouden toen, omdat tegen eventueel krachtvoer niet op viel te trainen hij zou anders dik worden en teveel energie hebben (4x per week half uur trainen).

Nu heb ik hem voller en ga Havens Kentucky Lite voeren voor nog meer energie icm Havens sport-muesli. In beide zit weinig om dikker van te worden en zo train ik hem weer droog. Om vervogens weer naar de basisbrok te stappen en hem voller te maken etc.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:19

Voer vind ik ook lastig, maar bij mij vooral omdat hij nog niet werkt. Ze hebben altijd wel wat te knabbelen, maar wil hem nu iets brok bijgeven voor de vitaminen. Binnenkort maar eens informatie opzoeken. :)

En nog een knappe kop op wandeling:
Afbeelding
Hij is met zijn 2 jaar al best wel verkeersmak, gelukkig. :) Wel wat angstig, maar met oefening gaat dat er zeker wel uit, hij is jong zat.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:55

Knappe Nieva! Misschien kan je inderdaad wat meer hooi geven, maar ik denk dat het vooral ligt aan zijn bouw en leeftijd. Dan is het logisch dat er nog niet zoveel bespiering is en die opgetrokken buik krijgen veel luxehafjes nogal snel.

Mooie haf, Diane!

Alves ziet er ook super uit! Een heel stuk beter vind ik dan ervoor, ik zie ze graag een beetje voller :)

Hier Mara gisteravond in de avondzon (wel met gsm getrokken, dus slechte kwaliteit). Ik vind dat ze er echt al een heel stuk beter terug uitziet en niet meer veel te dik :) . Er is nog veel werk om weer conditie en spieren op te bouwen, dan gaat ze ook weer fijner nageeflijk kunnen lopen (nu nog teveel vet op haar hals, wat voor vernauwing van haar luchtwegen zorgt), maar ik ben al erg blij! Ze krijgt zelfs appeltjes met 24/24 een deken op te hebben, dus ik denk dat ze zich hier wel goed in haar vel voelt (eindelijk na 3 maanden thuis, waar ze nooit meer weggaat).
Afbeelding

Zijaanzicht:
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 1778_n.jpg

En dit weekend op de wei met haar vrolijk hoofd <3
Afbeelding

Ze heeft nog wat schuurplekken (zomereczeem) dus ze ziet er niet 100% zo knap uit als altijd, maar ben toch heel blij met mijn knapperd :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:57

Superleuke foto's weer! :D Schattig koppie heeft ze, Diane! En Mara heeft een erg mooie bouw. :j Ik vind Alves echt prachtig geworden, mooi stevig :j

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:55

Tristan zegt: Hello lady's
Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 17:58

Haha Tristan ruikt wat lekkers.. :D
En knappe Mara! <3

Vandaag mijn meisjes gewassen en op de foto gezet:
Afbeelding

Afbeelding

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:34

Tristan :') . Super haf!

Floor en Belle zijn zo knap :D !! Belle lijkt nog wat te groeien? Ze wordt echt al een hele dame :j

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:37

Jaa Belle groeit nog steeds! Ze is momenteel ook weer wat overbouwd (heb deze foto gekanteld zodat het niet zo lijkt) en haar schoft is ook al hoger dan die van Floor. Maarja, Floor is ook maar 1.41 :')

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:38

Wat een leuke hafjes komen er weer langs :D
Heb vandaag weer een geweldige foto van nobbi gemaakt,alleen hellaas kan ik hem nu niet op de pc zetten :(
Dus die bewaar ik even voor de volgende keer :)!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:39

Komt Mara aan met haar 1.38 :+ .
Hafjes groeien lang door, wel leuk dat ze zo groot wordt! Ik vind ze alle 2 echt heel erg mooi op hun eigen manier :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:42

Oh haha is Mara nog kleiner ja? :P Ik vond Floor al zo'n ukkie, haha :)
Ik denk dat Floor rond de 1.45 ofzo gaat worden, dus alsnog niet groot, maar dat maakt niet uit.

Haha eindelijk iemand met wie ik kan praten :D Ze zijn allebei inderdaad totaal verschillend.. maar ik vind ze allebei prachtig. Je zult alleen niet zeggen dat het moeder en dochter is.

Waar ben je trouwens in het sporthaflinger topic? :o

@Hilly, ben benieuwd!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 19:57

Ik meld me zo wel weer :o
Ik hou eigenlijk van bijna alle haflingertypes, ze moeten wel karakter uitstralen, maar dan nog vind ik modern en ouderwets allebei echt mooi :)

Ben benieuwd naar de foto van Nobbi!

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:29

En nog steeds heb ik geen internet op m'n laptop en kan ik die foto dus niet uploaden :/ Zit nu op die van mijn vriend maar ik heb geen flauw idee hoe ik ze er dan op krijg want hij heeft geen dingetje waar de geheugenkaart in kan :+

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 20:59

Heb ook nog 2 fototjes van Joy! Is helaas slechte telefoon kwaliteit maar wou ze toch even showen :)

Afbeelding
Afbeelding

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:02

Jeetje wat een vlechten! _/-\o_

hilly200

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 21:05

Dat zijn er behoorlijk wat ja :wow: ... Dat zal goed gaan krullen :P Hoelang heb je daar over gedaan?