ik heb maar weinig ervaringen met al die hulpen met longeren enzo, maar waarvoor is dat longeren met bijzets nou

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jasia schreef:Naomi_Haffie schreef:ik baal gewoon dat de bak niet vlak is , ik heb het geveol dat ze daarom ook niet cht goed doorloopt
Kan de eigenaar de bak niet een keer slepen?
suusiejj schreef:Naomi_Haffie schreef:oke een hele domme vraag; maar wat bedoel je met aan de lange lijnen, dat is er toch achter enzo ?
ik wil best de basis van VD leren, alleen ik moet zeker weten dat ik het goed doe,
vd is opzich vrij makkelijk, maar voor te gezette hafjes kan het gevaarlijk zijn, zoals de compliment in mn profiel, een vriendin van me boeide het niet wat ik zei, en ze ging vrolijk door en haar haf is een paar x omgevalle tijdens een buiging of een compliment en heeft nu zn pees kapot
de basis is dattie je volgt en stopt wanneer jij dat wil, verder zijn er genoeg site's over vd met basisbeginselen
Naomi_Haffie schreef:ja sorry dat ik net zo reageerde hoormaar ik ben een behoorlijke pot sagerijnig, en ik weet dat ik dat niet zomaar hier op moet afreageren.
hopelijk zit het weer morgen mee, dan zaou ik er eerst een kwartier goed longeren , en dan een kwartier / half uur rijden, en dan weer een kwartier longeren , wedden dat ze daarna zijk nat is , ze moet ook nog afvallen,
Naomi_Haffie schreef:heb je mischien link ?, haffie is behoorlijk gezet ,
ik heb maar weinig ervaringen met al die hulpen met longeren enzo, maar waarvoor is dat longeren met bijzets nou; ?
Naomi_Haffie schreef:heb je mischien link ?, haffie is behoorlijk gezet ,
ik heb maar weinig ervaringen met al die hulpen met longeren enzo, maar waarvoor is dat longeren met bijzets nou; ?
Naomi_Haffie schreef:`wat ik wel erg fijn vind van haffie, met longeren reageert ze meestal super op de stem, [ komt denk ik mede omdat ze ook voor de kar heeft gestaan. ] , en ik vind het zo vaag, als je d'r longeert loopt ze als ik weet niet wat, als je d'r los opjaagt ook, dan gaat ze showen en alles. maar las je rijd krijg ik er niets uit.,
suusiejj schreef:Naomi_Haffie schreef:heb je mischien link ?, haffie is behoorlijk gezet ,
Geen bijzets, als ze omhoog komt kan ze bijna nie anders dan zich kei hard laten vallen op dr rug,
al een paar x gebeurt, en had het er maandag met sandra nog over, bijzets zijn best gevaarlijk net als die 8terlijke tiederman teugel
als je paard met een tiederman omhoog komt kan ie makkelijk met zn benen in zn eigen tiederman teugel komen,
heb je paarden met een bijzet weleens gezien? die lopen kei langzaam achter je aan naar de longeer bak, hun hoofd is amper beweegbaar..
een bijzet kun je niet echt instellen en een passoa teugel wel!!
Laag instellen in het begin en steeds (na een tijd) de teugel hoger instellenbijzets zijn hele dikke elastieken die nie makkelijk mee bewegen maar passoateugels zijn heel dun en veel flexibeler
Naomi_Haffie schreef:ik heb me benen best stil al zeg ik het zelf.. maar als ze in draf moet zeg ik gewoon drrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrraf [ weetjewel] en dan gaat ze in draf, maar in z'n ontzettend langzaam tempo en als ik er naar voren wil rijden gaat ze meestal in galop
Jasia schreef:Anne loopt super met bijzets!
En ik heb een thiedemann om buiten te rijden.. Doet ze het ook super mee.. Zit niet strak en ze ontspant gelijk! Terwijl ze normaal dribbelt en steigert en gek doet in het begin zonder thiedemann..
Ik vind het geweldig
SmeeJ schreef:suuuuus.
Zou jij niet eens deze maand oid, meekunnen/willen naar mirna?
Wil haar zo graag longeren, maar dat lukt niet
Jasia schreef:
SmeeJ schreef:Dat zou fijn zijn suus.
Zo kan ik haar nl ook in beweging houden als bijv mijn knie zeer doet.
suusiejj schreef:de pessoateugel
daarbij leert je paard zn hoofd te dragen EN zn achterhand onder de massa te zetten
asra gaat er binnenkort mee aan de slag