Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 13:40

kinel schreef:
@sandrina: bij de baas doen ze altijd uit proberen en bij "vreemden "gedragen ze zich altijd voortreffelijk :D

Fralla gedraagt zich niet! Verzorgerster Milou had woensdag ook problemen-->mondde uit in een rodeo.
Nu krijg ik weer een whatsappje: ze was braaf en ze hebben fijn gesprongen?!!&&?? Fralla ten voeten uit! Haha! Drakie!

normann_love

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 18:44

marylize en normann:

vandaag op buitenrit geweest, hij was totaal niet braaf, als we andere paardjes tegen kwamen wilde hij er gelijk achter aan, en over de galop ook maar niet te spreken. pffff maar ja volgende keer weer beter. :) maandag maar weer een keertje dressuren :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 21:45

ik ga morgen al heel vroeg. moet om 11.45 weer thuis zijn anders is de weg afgesloten. ben benieuwd hoe het gaat. morgen is hier een voorjaarsloop en dan sluiten ze gelijk maar een hele wijk de hele dag af.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-13 13:27

Kim is het gelukt op tijd thuis te komen?

Ik heb niets gedaan met Fralla; alleen gelongeerd met hoofdpijn. Dinsdag heb ik weer tijd voor m'n meisje.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 11:23

@sandrina: ik was al heeeeel vroeg gisteren. nl om half 8 gingen we al onder weg. we hebben super gereden. bijna alles aan een lossere teugel. nelleke ging echt SUPER. het was wel koud, maar wat heb ik genoten. om precies te zijn was ik om half 10 weer lekker thuis. dus nog ruimschoots binnen de tijd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-13 18:08

kinel schreef:
@sandrina: ik was al heeeeel vroeg gisteren. nl om half 8 gingen we al onder weg. we hebben super gereden. bijna alles aan een lossere teugel. nelleke ging echt SUPER. het was wel koud, maar wat heb ik genoten. om precies te zijn was ik om half 10 weer lekker thuis. dus nog ruimschoots binnen de tijd.

Potverdrietjes! Dat wil ik ook! Maar ik gun het jou dat je fijn gereden hebt. Fralla is erg ondeugend deze dagen. Ik denk dat ik Fralla maar eens aan Nelleke vast ga binden; kan Kadetje haar goede eigenschappen overnemen.
Ik ga zo eens mijn oor te luisteren leggen om te horen wat ze vandaag weer heeft uitgevroten. Zal wel niet veel goed zijn.
Ik heb op MP een betere borsttuig gekocht voor aan de sulky; die van mij was te ielig voor een paard van 500 kg. Het brak 2x in een week pfffft! Hopen dat de vrouw het snel opstuurt.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 07:43

@sandrina: zondag was nelleke lief maar dat kan donderdag wel weer anders zijn. bij haar weet je het maar nooit. hoop dat het zo blijft. maar ja het voorjaar doet gekke dingen met mens en dier.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 12:01

kinel schreef:
@sandrina: zondag was nelleke lief maar dat kan donderdag wel weer anders zijn. bij haar weet je het maar nooit. hoop dat het zo blijft. maar ja het voorjaar doet gekke dingen met mens en dier.

"Oh gelukkig" zou ik bijna zeggen. 'k Ben dus niet de enige met een hittepetit die niet tegen het voorjaar kan ;)

Fralla en Sandrina: Ik wou graag de sulky erachter knopen, maar vanwege het borsttuig dat snel breekt ën de kans dat ze dan weer kan 'winnen' en wij slecht afsluiten, dat moet bij deze gocheme tante niet te vaak gebeuren. Dat wordt onthouden en dan ontwikkel je een irritant paard. 'k Zit met spoed op dat extra borsttuig te wachten, wat vele malen steviger is dan waar ik nu mee werk. Toch nog wat opstartproblemen, maar hopenlijk zijn die snel opgelost.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 16:45

vanmiddag even aan de longe gehad toen lieke naar school was. heb voor een tijdje terug een longeerhulp gekocht. ze moet er echt aan wennen. maar op een gegeven moment gaat ze dan toch laag. daarna nog even zonder gelongeerd en voeren en naar huis. wat was het een heerlijk weertje. morgen krijgt ze nieuwe ijzers onder en dan gaan we een rondje met lieke wandelen op nelleke.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 18:02

marylize en normann:

het is heerlijk weer hier <3 eerst zijn staart gewassen , daarna gedressuurd ging heel goed gelukkig :D

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-13 20:49

Glenn en Luna:

Gister mijn grote 170 cm hoge aanstelster gereden, zat zaterdag een konijn in de bosjes woehhhh wat eng. Sindsdien stelt ze zich erg aan achterin de bak ik hoef maar te zuchten en ze schikt al. maar goed daar moeten we maar gewoon doorheen. Denk dat ze ook een beetje uitproberen is. Vandaag weer les bij de zadelmakmaker gehad op Luna. we gaan met sprongen vooruit en als ik Luun niet rijd oefen in zijn tips op glenn uit om ze vervolgens weer op Luna toe te passen. Super gaat het en ik merk al echt verschil! Ze begint steeds langere stuken nageefelijk te lopen. Ze heeft altijd al moeite gehad met volte in galop en na 3 keer terug vallen in draf gaf ze het op ze had echt GEEN zin meer. Maar toch moest ze door anders had ze van mij gewonnen weer aangegalopeerd en toen lukte de volte in galop! super trots! donderdag heeft hij een zadelmaker geregeld en er komt waarschijnlijk dan meteen een nieuw zadel *\%/*

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:00

gisteren na nieuwe ijzers eronder nog heerlijk genoten van een grote wandeling met nelleke en lieke erop. zo zijn we samen met oma erbij zeker 2 uur weg geweest. kom je over een pad met aan beide kanten paarden doet die muts niks als alleen kijken. en komt er een paard achterop gereden gaat ze zich showen en snuiven. hoezo ik ben ALTIJD braaf. lieke had het er niet op. gelukkig doet ze geen bokke sprongen of zo. alleen staart erop en gedragen als een hengst. :P

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 08:36

Kinel; wat een BRAAF paard heb je toch! Fralla gaat zelfs van joggers als een hengst lopen, kop erop en staart omhoog. Geen gezicht en nergens voornodig, maar Fralla vindt dat joggers niet langs mogen komen.

Fralla, Milou en Sandrina:
Gisteren de verwachting was helder, warm weer. Maar niks dan een dik wolkendek :( toch leuke rit gemaakt; Milou erop en ik op fiets ernaast. Is goed voor allemaal. Na een rustige start ging ze dribbelen; dat kreeg Milou er niet uit.
Het wordt tijd dat het weer 'koetsenweer' wordt! En niet zoals de verwachting voor zondag; natte sneeuw! :?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 17:47

@sandrina: wat een lievertje die fralla als ik dat zo lees. die heeft echt voorjaar in de bol. :))
ik heb ook geen zin in de vooruitzichten wat ze melden.

kim en nelleke
vanmiddag weer een actieve rit gemaakt bij een water zonnetje en bewolking. maar de temperatuur was goed. kom ik twee ruiters tegen en nelleke doet niks, kijkt ze nog niet eens aan. hoe gek is ze dan. gisteren snuiven hoofdje en staart erop en vandaag helemaal niks. bij er natuurlijk blij om maar snap haar af en toe helamaal niet. :P . verder heerlijk ritje van 15 km gemaakt.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:07

Glenn en Luna:

gister mijn 170 cm hoge vriendin weer gereden, ze begint me uit te proberen := . Net Luna gereden bij de zadelmakmaker er kwam iemand voor een nieuw zadel voor Luna en ze heeft er 1!! Een Stubben zadel bovenkant zwart onderkant cognac kleur. Met proef rijden op het zadel was ze wel verschikkelijk vervelend. Bokken bokken en nog eens bokken. Eigenwijs ding. zaterdag komt ze thuis!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 19:58

marylize en normann:

vandaag weer gedressuurd, ging niet zo lekker, hij was heel sterk en er was iemand aan het oefenen om lasso te werpen dus was hij daar bang van, dus ja daarna nog buiten een rondje uitgestapt!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-13 22:49

Glenn en Luna;

ik heb nu dus een nieuw zadel,stubben veelzijdig neigend naar springen. kijk net op stubben site blijkt het toch gewoon springzadel te zijn >;) . terwijl ik vooral dressuur... iemand met ervaring van deze zadels? We gaan haar morgen ophalen en ik ga haar daar nog een x rijden met dit zadel. vorige keer was ze niet te genieten dus wish me luck! http://www.stuebben.com/start.php?lg=nl ... 9&ukat=631

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:55

@glenn: heb geen ervaring ermee rijdt zelf een boomloos.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 19:39

Baasje is hondsziek en Fralla is goed verzorgd. Ga morgen weer naar haar toe.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:36

@sandrina: beterschap.

vind het ook niet gek met dit weer. even kunnen proeven aan de lente en dan nu weer winter. men wat is het koud buiten.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 13:36

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:43

@glenn: ja tijd gaat snel. heb nelleke alweer 5 jaar einde deze maand.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 14:46

kinel schreef:
@glenn: ja tijd gaat snel. heb nelleke alweer 5 jaar einde deze maand.

jaa inderdaad tijd gaat zeker snel! wel leuk om te zien dat ze zo veranderd is en dat ik luun vorig jaar in een vestje reed en ik zo in mijn dikke jas winterrijlaarzen en handschoenen naar stal ga _O-

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:01

Fijn dat je al zoveel fijne jaren hebt met Nellek, Kim.

Hier twee (2!) uitbraken op een dag. Komt door A. drammerige pony en B. slecht onderhoud aan de omheining van onze longeerbak/paddock. 2 Steunpalen zijn door gerot en de boel ligt zo plat. Ik heb het vanochtend aan de boer verteld en het was nog niet gerapareerd toen ik weg reed. Ben zeeeeeeeer benieuwd hoe het er morgen bij staat. -:(-

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:04

Sandra van de dinkel en sophie

Ik heb gister en vandaag cc gehad.
Met springen en val en een balkje met dressuur 191 punten