Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:19

Hallo! Ik kom even binnenvallen :D met een vraagje.

Ik ben op zoek naar een lesgever en zou het prettig vinden als die ervaring heeft met haflingers (hoeft niet perse maar wil wel graag eentje die ons met respect behandeld) dus dacht misschien weet iemand wel eentje!
Liefst ook iemand die wel hoger heeft gereden voor de oefeningen en ik niet zover verwijderd ben van de m1 *\o/*

Weet iemand hier een toffe lesgever? Die op locatie lesgeeft in de prov. Groningen (grensgebied Drenthe)

:wave:

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:53

wouterpaard schreef:
Hallo! Ik kom even binnenvallen :D met een vraagje.

Ik ben op zoek naar een lesgever en zou het prettig vinden als die ervaring heeft met haflingers (hoeft niet perse maar wil wel graag eentje die ons met respect behandeld) dus dacht misschien weet iemand wel eentje!
Liefst ook iemand die wel hoger heeft gereden voor de oefeningen en ik niet zover verwijderd ben van de m1 *\o/*

Weet iemand hier een toffe lesgever? Die op locatie lesgeeft in de prov. Groningen (grensgebied Drenthe)

:wave:

Hallo,
Vraagjes zijn altijd van harte welcome hoor.
Ik kan ze alleen niet beandwoorden, ik kom niet uit die omgeving.
Ik heb hier wel in Noord-Holland een paar goede lesgevers, die het een leuke uitdaging vinden om met een haflinger te werken.
Ik heb zelf ook een toplesgever, die vond het erg leuk en het gaat ook echt super af en toe het idee dat ik een dressuur paard onder me kont heb zitten.

Succes met zoeken!!!

Roweentje89

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 20:35

Vandaag waren bij ons de weide's weer open, omdat de paddocks nu te onregelmatig bevroren zijn en mochten ze dus lekker uitrazen in de wei. Natuurlijk vind die van mij eten en rennen belangrijker dan mij. :+ Dus heb ik gewoon met mijn camera wat rondgelopen en fototjes gemaakt. Eens kijken of we morgen iets kunnen doen. :)

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:54

bij ons kan ik helaas ook niets doen.
van de week was het nog haalbaar me paard met een pasoa (kont deel goed rest nog veelste lang) te laten stappen.
moet nu echt steeds een bak af huuren (helaas niet zo veel geld om dat elke dag te kunnen doen)
morgen ga ik haar longeren.
zaterdag les.
en zondag probeer ik ook maar een bak te huuren

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:49

wat een verschrikkelijk weer dit!!
IK WIL EEN BINNENBAK IN DE TUIN..

vandaag had ik weer een leuk SCHRIK.
Delano is hoefbevangen, heb ik dit weer?
Gelukkig zijn we er optijd bij, de hoef is wel warm maar klopt nog niet.
Ik heb nu contact met de veearts en me hoefsmid mocht er iets zijn staan ze meteen op de stoep.
Ik kan me zelf daardoor helemaal gek maken dat ik er helemaal ziek (buikpijn misselijk) van word, verschrikkelijk is dat zeg.

Delano is nog niet op die manier ziek en is ook nog gewoon super vrooielijk alleen loopt hij echt heel beroerd Maandag worden er ook ijzers onder gelegt omdat hij over het algemeen altijd hele korte en zere hoefjes heeft.
We gaan het even rustig afwachten gelukkig hebben we het optijd ondekt.

IEMAND MIS NOG EEN LEUK VERHAAL??

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 20:02

Aranka&Sandra
===========
SCHOOL word er moe van, dan ook nog de winter die zich zo nodig moest laten zien.
De bak bij Sandra is de bak een grote ijsbaan en zo kwam ze iets te enthousiast aandraven en ging ze onderuit. Gelukkig stond ze snel op en mankeerde ze niets maar het zag er wel grappig uit!

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:57

vandaag les gehad.
gelukkig ging het heel goed.
ze was lekker voorwaarst
we zijn haar nu ondanks dat we nog steeds op een nieuwe manier voor maxi moetten leren rijden komt er nu ook mijn handicap bij.
we zijn nu al uit voorzorg haar aan het leren op zo min mogenlijk teugel hulpen en been hulpen te gaan rijden.
dus dat ze leert met stemcomado's een hoop te doen (dit inverband met dat ik over een paar jaar deze "gewone" hulpen niet meer kan geven door mijn spierdistrofie zo wel is mee genomen zo niet is dit handiger)
de les ging heel goed en maxi pakt het ook best goed op.
1 keer druk geven en als ze niet reageert nu gelijk de zweep er bij (dus niet meer eerst zacht en steeds harder nee nu gelijk)
en zo bruiden we steeds meer uit.
als ik naar achter ga zitten (veder als recht) moet ze stoppen, of langzamer gaan en ze pakt het best goed op.
ook hiervoor geruiken we wel stemcomando's.
als ik nog wel "gewoon" kan rijden kent ze dat straks ook gewoon maar ook als ik niets kan me me benen en armen maar wel kan zitten kan ik haar straks ook gewoon rijden is de bedoeling.

(kreeg wel het advies dit ook te doen met iejoor straks met inrijden)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 12:08

Lore en Formera

Lees dat jullie ook allemaal zo last van de sneeuw en de kou hebben, nou wij ook! Lopen al dagen met emmers en gieters water heen en weer om alle paarden van water te voorzien en tegen dat de laatste water heeft gehad is dat van de eerste alweer bevroren. Hebben dus zo een grote hamer waarmee we het ijs letterlijk breken :-) Ook de hoevenolie (= maïsolie) was trouwens ongeveer bevroren, dat vond ik wel gek, hij liep nog maar hij was zo heel erg stroperig.

Zaterdag lag alles ondergesneeuwd maar vriendje van zus was zo vriendelijk om sneeuw van de piste te vegen, dat was echt goed idee, want onder het sneeuw kwam een mooie vlakken bijna 'zachte' piste vandaan. Dus Formera lekker buiten laten lopen. Had ze eerst helemaal verzorgd en gepoetst en gedaan. NIET slim dus |o Haalde haar van de piste en ze liep op ijsklompjes, wat een werk om die ijsklompen uit haar hoeven te krijgen, voelde me net een ijsbreker! Volgende keren dus eerst maar op de piste laten lopen met lekker vuile hoeven en dan pas hoeven uitkrabben, hopelijk kan er dan door de stront en het vuil geen ijs meer in haar hoeven!

Gisteren even ge-grondwerkt, ze stapt zonder aarzelen op vinger- en stemcomando zonder aanraken een tien meter achteruit. Ook stopt ze als ik "HO" zeg (meestal dan toch :P) en fleehmt ze al maar beter. Dat is dan weer het voordeel van niet kunnen rijden.

Ons kolieke-paardje dat twee operaties achter de rug heeft is sinds zaterdag ook thuis en doet het goed en onze 2,5-jarige is gisteren vertrokken naar de veearts om er zijn mannelijkheid te verliezen...

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 20:27

Heej

Heb een datum wanneer Heidi gaat verhuizen naar haar nieuwe plekje. 18 feb. op een zaterdag.
Heb er zoveel zin in. Ik hoop echt dat ze het daar naar haar zin krijgt. Dan kan ik eindelijk weer een beetje aan de slag met haar. Lekker een nieuwe start maken.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:10

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 00:04

Het is inderdaad heel rustig hiero?
Waar is iedereeen,,, MARGAA leef je nog???

Ympi:
Wat een leuke foto's, je haffie had er alleen niet zo'n zin in hihi.

Mandje:
Fijn dat jullie gaan verhuizen, hopelijk gaan jullie het allen 2 naar jullie zin hebben.

Jodie en Delano
----
Delano was hoefbevangen geraakt maar gelukkig waren we eroptijd bij.
Het is nu 1 week geleden en ze voetjes zijn nu nog wel steeds warm, de smid is er bij geweest maar die zij toen ongeveer nog 3 tot 5 dagen het is nu al 5 dagen later dus voor Maandag staat toch wel de veearts in de planning.
Jammer genoeg gaat het dus niet vanzelf over.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 16:36

Ja sorry voor de stilte :P

Maar met zo weer moet je al blij zijn als je zelf op je voeten kan staan in de weide (hobbelachtige ijsheuvels) :')

We zijn vandaag door het bos gaan wandelen. Hij had er geweldig veel zin in, ik kon amper volgen met mijn 100 lagen kleding :P

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 17:05

inderdaad NessaX,, bijna niet te doen.
onze piste word elke dag gesleept waardoor die ijslaag los komt, nu is de onderbodem hard en bovenlaag zacht.
TOPPIE OM TE RIJDEN!!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-12 23:15

wauw, dat klinkt wel fijn! :D

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 10:43

Lore en Formera

Ik heb zaterag gereden! *\o/* Lekker in het zonnetje, maar was toch koud hoor :brr:

Heb er echt van genoten, had weer twee weken niet op paardje gezeten. Heb vooral aan mezelf gewerkt, ontspannen zitten, benen stil, teugels gelijk, handen stil en 'los'. Klinkt als een beginner, maar heb ook beetje het gevoel dat ik terug moet naar de basis :o En wat liep pony gemakkelijk, niet super, misschien zelfs niet goed, maar wel ontspannen en ze was heel erg braaf! Dus ik zoooo blij :D

Zondag beetje truckjes geoefend. Ze kan nu flehmen, netjes achteruit stappen, hand aanraken na vingerknip, "Ho"en het absolute begin van voet geven op zweepaanraking. Vind het zo leuk om te zien hoe haar hersenen op volle toeren draaien en ze dan ineens :)* weet wat ze moet doen!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 16:44

Mariska en Maron

We hebben nog steeds vakantie , of door de regen of door de de vorst.
Maron doet het verder goed. We waren net weer een klein beetje aan het rijden(stappen) voor de vorst begon. Nu eerst even een zachte ondergrond krijgen vaak na een tijdje niets doen wil hij toch wel even uit zijn dak kunnen gaan, prima maar niet met mij erop :D

Afbeelding

Nu er nog een klein beetje sneeuw ligt nog snel even deze foto plaatsen. :j

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-12 17:40

Heej

@Mariska Leuke foto :D Ligt er zo heerlijk bij.

Harmanda en Heidi
Ik doe momenteel bijna niks met Heidi. vorige week nog ff rondje gestapt, af en toe ff los, of aan de lange lijn. Heb zoveel zin in zaterdag :D. We gaan daar gewoon (hoop ik) een hele nieuwe start maken.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:05

Jodie_Delano schreef:
Het is inderdaad heel rustig hiero?
Waar is iedereeen,,, MARGAA leef je nog???

Ympi:
Wat een leuke foto's, je haffie had er alleen niet zo'n zin in hihi.

Mandje:
Fijn dat jullie gaan verhuizen, hopelijk gaan jullie het allen 2 naar jullie zin hebben.

Jodie en Delano
----
Delano was hoefbevangen geraakt maar gelukkig waren we eroptijd bij.
Het is nu 1 week geleden en ze voetjes zijn nu nog wel steeds warm, de smid is er bij geweest maar die zij toen ongeveer nog 3 tot 5 dagen het is nu al 5 dagen later dus voor Maandag staat toch wel de veearts in de planning.
Jammer genoeg gaat het dus niet vanzelf over.

Hey Jodie,

Ja we leven nog hahaha, leuk dat je me mist hier.

Maar minder leuk wat ik hier lees zeg, hoe komt dat nu??? Delano hoefbevangen?? Gaat t al beter??

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:10

Storm en ik leven ook nog hoor :-). Heb het erg druk en soms niet altijd tijd en zin om uitgebreid te typen. Gaat goed met ons, door de harde grond en kou een tijdje minder hard kunnen oefenen maar dat komt wel weer. Zelf loop ik met herniaklachten maar das een jaarlijks terugkerend iets aan het worden. Doet enorm zeer en slaap er bijna niet van. Nu dus ff in de ziektewet maar wil donderdag weer beginnen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:18

Marga en Crispy:

Heb jullie ook allemaal wel gemist dus vandaar even een korte update van ons.
Met Crispy gaat het super goed, door het slechte weer niks kunnen doen dan beetje wandelen en poetsen. Crispy is al ontzettend hengstig geweest. We hebben een nieuw zadel dat ook voor mij heerlijk zit. We zouden 5 febr een onderlinge wedstrijd hebben maar die hebben ivm het weer afgezegd. Verder vind mijn meisje het maar niks die kou, ze staat heel snel te rillen van de kou dus ook crispy is blij dat het niet meer vriest.

Even wat minder nieuws over Azkaban gehad, toen ik hem verkocht heb ik eerlijk verteld waarom ik hem weg deed, dat ie erg druk en wild kan zijn, erg fris en jong en dat ie nogal eens uit zijn dak kan gaan onder het zadel. Maar dat zou allemaal wel goed komen, niet dus. Kreeg dus zondag het bericht dat Azkaban verkocht gaat worden, hij is te jong en te fris :( Heb het hier heel moeilijk mee.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:21

Fijn dat het met jou en Crispy goed gaat Marga. Inderdaad prettig dat de kou nu weg is.
Wat ontzettend jammer zeg van Azkaban, het is dat ik er al 1 heb anders had ik hem zeker een keer willen proberen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:23

Faringo schreef:
Fijn dat het met jou en Crispy goed gaat Marga. Inderdaad prettig dat de kou nu weg is.
Wat ontzettend jammer zeg van Azkaban, het is dat ik er al 1 heb anders had ik hem zeker een keer willen proberen.

Ja ik vind niet echt dat hij een eerlijke kans heeft gekregen, ze hebben hem net 6 weken en ze wisten waar ze aan begonnen. Nu is Azzie hiervan dus de dupe.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:24

Oh Marga, dat is echt rot om te horen dat hij opnieuw verkocht gaat worden en dat zo snel al en terwijl ze wisten hoe hij was... Pfff :-( Ik heb eigenlijk maar 1 tip en misschien is de rest het daar niet mee eens: probeer het van je af te zetten, je kan er nu toch niets aan veranderen. Sterkte!

Toch even delen: Formera geeft op zweepaanraking een met commando "voet" netjes haar voetjes! :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-12 22:31

Ympi schreef:
Oh Marga, dat is echt rot om te horen dat hij opnieuw verkocht gaat worden en dat zo snel al en terwijl ze wisten hoe hij was... Pfff :-( Ik heb eigenlijk maar 1 tip en misschien is de rest het daar niet mee eens: probeer het van je af te zetten, je kan er nu toch niets aan veranderen. Sterkte!

Toch even delen: Formera geeft op zweepaanraking een met commando "voet" netjes haar voetjes! :-)

Ja je hebt helemaal gelijk, dank je wel. ik zou dus eerst mee gaan helpen om een nieuwe eigenaar voor Azzie te vinden..... Had 's nachts niet kunnen geslapen ervan en die avond ervoor heb ik onwijs moeten huilen en de volgende dag voelde ik me weer zo alsof ik hem weer opnieuw moest gaan verkopen, ik had er al zoveel moeite mee om die beslissing uiteindelijk te maken. Ik heb haar de volgende dag gemaild dat ik dat dus niet ga doen en of ze aub een goed tehuis voor hem wil zoeken met weidegang en mijn e-mail adres aan de nieuwe eigenaar wil geven want ik trek dit niet. Dat zou ze doen dus ik wacht even af.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-12 22:35

Denk dat je daarmee een goede beslissing hebt genomen Marga. Je kan ze helpen met advies enzo, maar uiteindelijk zullen ze toch doen wat ze zelf willen. Kan me wel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt.