Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Davina1402

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 14:24

Iedereen die weer lekker puntjes heeft gepakt, gefeliciteerd!!!!

Mooie punten Normann_love!!!!

Kiddokids nog gestart? Hoe is het gegaan?

En Peelie hoe is het met jou en Nash gegaan… aan zijn prachtige haardos zal het niet gelegen hebben in ieder geval. 

Wauw monsterscore Jullie zijn op dreef Suffie jij en Cato!!!

Liesbethje dat is extra kicken tussen de “voorbeenzwaaiers” haha en dat in het Z1 hoppa!!! Met recht trots!

Ik heb wat plaatsje van vorig week-end in rijden ITP gezet… of het daar goed staat geen idee…. Haha…

[RIJ-ITP] Ons L1 debuut ennnn BB springen :-)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:07

Nou, niet zoals ik Had gehoopt. Uiteindelijk 168 (3e plaats) en 178 punten van de 8 combinaties. Ik snap er werkelijk helemaak niks van. Hij ging zo fijn de eerste proef. Ik Had eindelijk het gevoel dat ik enigsinds wist wat ik aan het doen Was. De 2e proef Was hij helemaal moe. We moesten gelijk door na de eerste proef, nieteens even op adem komen. Op het eind moest ik hem ook even flink aanmoedigen om de laatste meter ook nog te lopen.

Ik snap werkelijk niks van de punten, ik Had goede hoop op de eerste proef... Ik heb ook een heel naar gevoel overgehouden van deze wedstrijd.

Ik heb mijn aller eerste keer M1 vergeleken met deze proef, toen der tijd Was het zeker 168 waard, naar niet de proef van afgelopen weekend.

Ik baal als een stekker...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:14

Ach, het gevoel klopt nou eenmaal niet altijd met het plaatje.. Schouders ophalen en trainen voor de volgende wedstrijd.

Het feit dat je zelf tevreden bent over je proef is ook wat waard.

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:50

Dat is inderdaad jammer Peelie maar dat is nu eenmaal de kanttekening van dressuurwedstrijden rijden.
Het gevoel kan compleet anders zijn dan het beeld van de jury heeft, het is en blijft tenslotte een momentopname.
Ik ben ook weleens uit mijn proef gekomen met het idee van....mijn beste proef ever....en qua punten bleek het helemaal niets te zijn. Even slikken, schouders eronder en weer doorgaan. Proberen uit te vissen waar het aan lag, was het bijvoorbeeld een grote storing, reed je toevallig net niet op de letter, misschien wat gehaast, kortom, er waren blijkbaar voor de jury aanleidingen om het cijfer eerder af te ronden naar beneden dan naar boven.
Ik mag dan van mezelf altijd 1 baaldag hebben en daarna schouders eronder en juist nog gemotiveerder worden om het volgende keer beter te doen. En misschien nog wel het allerbelangrijkste: gewoon trots blijven op je knappe knollie dat hij zo zijn best doet voor je ;)

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:53

Ahh wat balen Gail :( . Maar zoals hierboven al staat, gewoon lekker doorgaan! Jullie zijn een knap stel :j

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:57

Ik heb zelfs dr beelden met elkaar zitten vergelijken en dan snap ik de punten al helemaal niet :P hij ging deze proef echt veel veel veel beter.

De jury Was ook lekker sjagereinig omdat ik de ring niet in kwam, maar ze Had geen sein gegeven, dus op een gegeven stak ze maar eens een handje uit het raam. Maar mn vader stond naast de juryauto, dus die hoorde haar zeuren tegen de schrijver.

Tjah, niet mijn schuld, Had ze een sein moeten geven. Wij (groom en ik) kunnen niet ruiken dat ze klaar Is met het laatste protecol...

Doorgaan doe ik zeker. Ik laat me toch niet uit het veld slaan door een jury... :P

Kreeg wel leuke complimenten van mn medestanders. Nash kan zich behoorlijk een man maken op vreemd Terrein, meerdere malen de vraag gehad of hij hengst Is en dat hij leuk Is :D dat Is altijd leuk tussen de grote bruintjes.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:04

ja maar beter dan wat? De jury kan jouw vooruitgang niet zien. Die oordeelt wat hij of zij ziet op dat moment en schijnbaar was het nog niet M1-waardig.

Ik heb afgelopen weekend ook gereden en de beste proeven uit mijn hele carriere gereden. Helaas was het maar 181 en 176 waard, terwijl het voor mijn gevoel toch beide wel richting de 183 had gegaan. Balen op het moment van de prijsuitreiking maar na het bestuderen van de protocollen en film begrijp ik het wel.
Wij zijn ook ontzettend vooruit gegaan, maar de jury weet dat niet. Die weet niet dat ik mijn vorige proeven in mei kruipend zonder impuls de baan doorging. Die heeft beoordeeld wat ze zag en dat is terecht.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:17

Natuurlijk weet de jury dat niet, maar er Is een richtlijn waarnaar beoordeeld wordt. En natuurlijk Is er ruimte voor discussie maar het Is toch vreemd dat er zo veel verschil kan zitten tussen juryleden.

Maargoed, dat Is natuurlijk een never ending discussion.

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 19:28

ja tuurlijk is er een richtlijn, maar dan komt het cliche weer boven tafel; het is en blijft een jurysport.. De een wil nou eenmaal wat anders zien dan de ander, ondanks de richtlijnen.
Zo vond mijn 2e jury van afgelopen weekend het belangrijk dat ik meer op de letter reed en werd daarop "afgestraft" toen ik het niet deed. De 1e jury daarentegen was daar minder op gefocust en oordeelde weer over andere dingen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:26

Jammer van de punten Peelie, maar soms kan je gevoel totaal anders zijn dat wat de jury in het hokje ziet. Daarnaast wordt er natuurlijk al wel wat gevraagd in de M1 en zijn onderdelen als stelling, buiging, rechtgerichtheid en ontspanning belangrijke zaken die al best belangrijk worden richting het M2. Als ik nog denk aan jouw laatste filmpjes in het L2 dan heb je de oefeningen waarschijnlijk al prima onder de knie, maar moet jij nog werken aan de impuls en ontspanning, maar ook de kracht in de achterhand.
Gewoon thuis lekker verder oefenen, niet teveel willen en ook tijd nemen voor andere leuke dingen. Vergeet niet dat Nash nog hartstikke jong is!

@Over Lady van de Engelbertsweg: Een fijne merrie, pittig maar wel erg braaf met goede gangen!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 04:33

Oef, mn laatste L2 was in maart. Er Is een hoop veranderd in de tussentijd. De L2 en M1 zijn idd echt niet met elkaar te vergelijken.

Iedereen Had ook last van het puntenverschil. De gene die laatste Was in de eerste proef, Was 2e in de 2e proef, terwijl ik die proeven heb gezien en ze echt niet zo veel verschilde.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:29

Heb ik ook wel gehad hoor.
Bloedheet .. Mando heeft cornage dus die hoorde je volgens mij een km verderop.

1e proef. . Liep niet zo fijn daardoor maar goed zo slecht was t ook niet.
Ik hoorde door mando soms niet wat silby zei dus zei af en toe uhhh wat zei je.
Komt de jury uit haar hokje... je mag niet overleggen. ..
Uhhh deed ik niet maar je hoort ook dat mando geluid maakt. ..

Ik wilde de 2e proef al niet starten.
Silby had al bij de 2e jury aangegeven dat hij last van zijn cornage had en dat ik dan soms door het geluid iets miste wat ze riep (ja zo erg is het soms)

Ik moest maar gewoon starten zei hij.

Resultaat 1e proef 165 geloof ik en de 2e 196 zoiets. ..

Nou dan zakt mijn broek ook af hoor.

Ik moet maar weer eens opgeven.
Vind t wel spannend.

Afgelopen zondag hadden we een foto meeting in het dfw.

Wil deze toch even spammen. .
Samen met lieve dinnetje silby
Was weer een Lucky shot van corina. .. <3

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:45

Mooie foto!

Ik heb dat ook een keer gehad. 165 en 210 op een dag in de L1 met Mara. Is ondertussen al weer wat jaartjes terug. De proeven waren identiek aan kwaliteit.

De jury van de 210 punten zei ma afloop tegen mij dat hij een enorme hekel heeft aan Haflingers, maar dat hij niet om mijn proef heen kon. Toen hij hoorde wat voor punten ik Had in de 2e proef, zei hij dat die jury niet goed wijs Was :P

Zo kan het ook gaan.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:46

Afbeelding

Even nagenieten van het zonnetje van vandaar.

Hij wordt steeds gouder. :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 10:45

|( |( ben bang niet te kunnen starten zaterdag trof king met soort idee van gal of peesblessure aan
hij loopt alleen niet kreupel is niet pijnlijk en niet warm.
inmiddels een da door gekregen die mobiele is met scan
hij heeft inmiddels filmpje gehad van mij op de volte in draf
bij het zien van de foto was hij wel positief

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:21

Bah wat een vervelend nieuws.... wanneer komt de DA voor je nu dan.
Ik hoop voor je dat het meevalt

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:03

Jeetje!! Wat rot!
How verder?

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:07

He bah :( hopelijk valt het mee met hem..

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 12:30

hij kijkt ff de foto en film na en belt me
woont allen niet om de hoek..
pfff.
ik hoop een overbelasting is of verstapt aangetikt
was maandag al licht te zien we dachten en wel meer gal.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 13:21

Jeetje balen! Doebrustig aan en luister goed naar je gevoel. Ik heb zelf de fout gemaakt dat ik doorgereden ben omdat iedereen zei dat ze gewoon goed liep...

Wie gaat er naar de keuring van de afdeling Noordholland Utrecht? Ik neem Nash nog een keertje mee en dan stop ik mijn lidmaatschap bij de KVTH

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 14:13

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
wauw wat een top telefoontje
king gewoon laten starten zaterdag hij loopt super
moet wel even wat geven voor onderhoud gewrichten maar het is geen peesblessure

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 15:21

De dierenarts heeft zijn been inmiddels bekeken? Dan ist goed om te horen! Nog maar wel even goed in de gaten houden, maar niet kreupel is altijd positief!

@Klasien: hoe gaat t nu met paardlief? Slaat t beslag wat aan?

Hier morgen maar weer eens een poging doen om te rijden met onze jonge merrie. We hebben haar vorig jaar zadelmak gemaakt, maar door tijdgebrek meer niet. Maar nu gelukkig eindelijk weer een passend zadeltje gevonden, dus maar eens kijken hoe ze t weer oppakt.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 18:41

Iris is gisteren op Nike air komen te staan. Ze loopt er wat apart op, schijnt wat te moeten wennen. Ik heb haar nog niet laten draven, dat ga ik zaterdag ochtend doen. Morgen avond krijgt ze de laatste pijnstiller. Dus nog even afwachten. Ik ga nu met zooltjes 4 weken aankijken. Maandag even met de va bellen, ik vraag me af of we wat mogen wandelen. Iris is namelijk behoorlijk vervelend aan het worden.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:40

Hey meiden,was een beetje druk afgelopen week dus weinig gereageerd, sorry!

Zag wel dat er een aantal weer met mooie punten thuis zijn gekomen!
Gefeliciteerd!

Kiddokids gelukkig goed nieuws!
Hou het goed in de gaten!

Duimen draaien hier voor Iris!
Hopelijk went ze wat aan haar nieuwe schoenen!

Wij zijn afgelopen zondag op fotoshoot geweest.
Uiteraard wil ik die foto's ook met jullie delen :D

[ITP] Knappe Amino voor de lens bij de Spartelvijver

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 14:56