[FOTO] Haflingers ITP!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 11:27

@_kaWi_ heerlijk koppie zeg ook met die lekkere wilde haren krijg spontaan knuffel neigingen
@Fee wauw dat is al een hele verbetering :j
@Faringo die is zeker verbeterd zeg!! zie er goed uit!
@xmarijn wat verschrikkelijk leuk dat je dat mag doen!
@marlis Haha net de mijne op die laatste foto :')
@horsii wat kijkt ze lekker uitdagend zeg!

Hier een foto van luun en mij, we zijn druk bezig met ontspanning erin te rijden.
Wat vinden jullie van dit beeld vergeleken met hoe het was voor dat ze behandeld was voor haar rugproblemen?
Al wat meer ontspanning in jullie ogen of niet?
Probeer haar nu vooral laag en diep te rijden maar mevrouw is het hier echt niet mee eens en zet haar koppie vast. Ze heeft altijd al veel moeite gehad met ontspannen. Hoor graag wat jullie ervan vinden!

voor dat ze behandeld was:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding

Ik vind het er zelf trouwens verschrikkelijk uitzien... heb geen idee waarom :=

Marlis

Re: [FOTO] Haflingers ITP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:20

Knappie
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:36

Sorry Littlesannie. Maar ik zie totaal geen ontspanning. ook niet voor en na het behandelen van de rug...

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 16:48

Marlis, wat een knapperd! Mooie rechte bles
Littlesannie, Sorry, ik zie ook geen ontspanning op beide fotos..

Vandaag weer voor het eerst naar de winter op een buitenrit geweest, naar ons huis gelopen en heeft mijn moeder in het parkje daar nog foto''s gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:30

Das dus ook mijn probleem met haar :j baal er echt van want weeto ook niet zo goed meer hoe ik de spanning eruit kan rijden bij haar... Vandaag zat ik erop nadat ik haar gelongeerd had begint ze uit zichzelf 5 min lang te galoperen en bokken... :/ iemand tips? Pb me dan graag

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:35

Privé les?

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:37

Heb ik ;) alleen dan misdraagt ze zich nog erger dan dat ik gewoon rijd. Met longeren ontspant ze wel maar zodra ik erop zit is ze meteen gespannen

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:51

Ligt je zadel dan wel goed ? Aangezien het bokken en vervelend doen als je erop zit, en de spanning..

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:32

ze heeft sinds een maand een nieuw zadel wat we door een zadelpasservice hebben laten aanpassen. Denk dus ook niet dat het aan het zadel ligt... Ik longeer haar trouwens bijna altijd met zadel

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:39

Misschien proberen met een lang teugeltje te rijden (wel contact houden) en veel overgangen maken.. en tja een goede instructeur

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:42

rijd ook heel veel overgangen met haar, ze is daarnaast ook nog is niet zo heel erg goed aan het been.. Ik reed haar inderdaad laatst met lang teugeltje om haar goed naar voren te rijden toen begon ze alleen te bokken := . Ga denk ik inderdaad wat meer met lang teugeltje rijden. Denken jullie dat het slim is om met touwtjes te rijden? Met klemmetjes aan het bit vast en dan aan het lusje waar de singel door moet vastmaken? Dit werd me namelijk door een tijd terug geadviseerd..Bedankt trouwens dat jullie zo meedenken :j

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:06

Tja ben daar zelf niet egt van.. Als ze al amper aan het been is, remt het touw/elastiek haar juist weer.. Ze moet eerst tempo hebben, aan het been zijn voordat je andere dingen kan gaan doen vind ik.. Begin bij de basis. Bokken is lastig als ze goed voorwaarts zijn :) Zou niet de teugels helemaal los gooien, hou contact met haar en vraag zodat ze naar beneden buigt en ontspant..
Maar dit word offtopic... :P

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:05

ik heb een heel druk weekend achter de rug. morgen komt mij bijlees post weer :)

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:05

@MelisWess moooie foto's ! ben jij niet die bij Frans en Hetty heeft stage gelopen? anders lijk je er heel erg op

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:29

xmarijn! Bedankt :D && Jaa dat klopt! Hoe is het daar? Gaat het goed met de verkoop? Mis het wel daar!!!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 20:30

ja klopt, bedankt MelisWess! nu weer verder ontopic dan :j

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 22:30

Peerappel, Ik heb geen idee hoe hoog de hindernis was ;) Gok 80/90cm. Fijn dat je hafje met de les steeds in e goede galop aan sprong!
Novito, Zo wat vies! Daar ben je vast wel even druk mee geweest.
Pipvl, Gaaf zo op het strand, en ik blijf je tuig mooi vinden!
_Kawi_ mooie haf lekkere lange manen ook.
Alanaa_, Daar komt ie aan! :D
Littlesannie, Mooie filmpje heb je gemaakt. Ook goed van je dat je je niet hebt om laten praten door mensen om je heen, maar voor je hafje bent blijven gaan. En fijn dat jullie er sterker uit zijn gekomen. Succes samen!
_Kawi_, die flapjes hadden me nog helemaal niet gestoort haha. Totdat ik het las dat het er onder stond haha. Leuke foto!
Fee_, Ik vind jou haf niet te dun hoor. Ik heb ook liever een iets te dunnen dan zo'n dikke. Maar das zo moeilijk bij hafjes! je haf heeft een mooi figuurtje!
Faringo, Zo zeg wat een verandering! Wat knap zeg! Hij ziet er nu echt goed uit.
Alanaa_, Ik kan het filmpje niet zien??
xmarijn, Dekje is hij dus niet zo van onder de indruk zo te zien haha.
Marlis, Ja James vouwt netjes zijn beentjes op! Heb ik vaker mensen horen zeggen. Aww peepsie bij de tandarts, tja moet ook gebeuren :) Die tweede foto is ook leuk, lekker gek doen!
horsii, Ook ff lekker op peeps :D
littlesannie, Ik zie eerlijk gezegd niet heel veel verschil.
Marlis, Ja is mooi hafje!
MelisWess, Wat leuk! Ging de buitenrit goed?

Vandaag James de trailer in gezet en naar het bos gereden. Amper 10 minuten verder op haha. Maar net iets te ver en te veel tijd om er heen te stappen. Draven kan niet echt, want het is een verharde, saaie weg!
Dus gewoon ff de trailer in en we waren er zo om een heerlijke buitenrit te maken!
Omdat het wel mooi weer was, waren we natuurlijk niet de enige! In de zandkuil waar ik met James zo lekker tegen de helling kan racen, waren allemaal kindjes aan het spelen.
Maar ze vonden het helemaal geen probleem dat ik daar kwam rijden! (Ik mag daar ook gewoon komen met paard).
Zie hier:
Afbeelding
Heb zo wel 5 minuten gestaan, totdat de moeders maar eens zeiden dat ze moesten stoppen met aaien, want anders kwam ik niet ver ;)

Tegen de bult op racen, dat vonden die kindjes trouwens ook wel leuk om te zien.
Afbeelding
Morgen post ik het filmpje ervan :)

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 07:58

Wat heerlijk Chasey! Wou dat ik zo'n mooi plekje oj de buurt had.

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:31

Wat heerlijk om lekker de berg op te kunnen racen.. Wou ik dat het zo dichtbij had.. Ik moet een halfuur met de trailer voor ik bij een leuk bos ben..

Knappe peeps weer voorbij zien komen!

En meliswess, wat een leuk paardje zeg! :)) Buitenrit was dus geslaagd! Was ook heerlijk weer :)

Ook ik zie geen ontspanning.. En sluit me aan bij de rest, goede instructie :))

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:35

Knappe Bo, soms vind ik haar er nog jong uitzien, en soms al zovolwassen.. Echt een leuk paardje!

Natif is zo knap :+:

Te dik en te dun..Ik zie liever een dunne haflinger :j ( zijn die van mij ook allebei. iet te dun, maar rank en slank :)) )
Ginger is zo mooi bijgetrokken! Echt heel gaaf die verandering!
En als Ginger alte dun gevonden wordt, vinden mensen Shanti helemaal dun denk ik :=

Ook Storm is goed bijgetrokken :j

Amarijn, wat een leuke foto's :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 08:38

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:24

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 13:59

Blz 56
@Alanaa_ haha leuke wilde haren. lijkt een beetje op mijn haf zo met die oren naar achter!
@littlesannie mooi en leuk filmpje!
@_KaWi_ ziet er wel grappig uit die flapjes haha!
@Faringo mooie foto!
@Marlis deed ze het goed bij de tandarts?
@horsii leukerd!!!

blz 57
@MelisWess was ie niet druk??
@Chasey jep daar ben ik lang mee bezig geweest! leuk met die kinderen!! vet filmpje!!!
@wendy1987 wat een schatje!!

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:16

Wendy, daar is hij idd erg mooi slank! Hou daar van!
chasey! Leuk filmpje, En hij verhaart ookal zo! haha en wat een goede groom! Daar zou iedereen jaloers op zijn! hihi
novito: Nee, hij was juist heel relaxt.. Heb 3 maanden alleen maar bokken en steigeren gehad, en op de een of andere dag is hij weer hardstikke lief, en dat is nu gelukkig al een maand zo... :P

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 14:37

Oke, dat is raar maar af en toe wel fijn!!