Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:19

Glenn en luna:

veeeel te koud vandaag! Glenn dus een lekkere poetsbeurt gegeven en even grondwerk gedaan. Daarna (eindelijk) met staleigenaar kunnen overleggen en de stal wordt leeggehaald en opnieuw gevuld. Poetsen en schrobben zou ik toch echt zelf moeten doen. Nouja dat doen we dan maar in het voorjaar.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:33

littlesannie schreef:
Glenn en luna:

veeeel te koud vandaag! Glenn dus een lekkere poetsbeurt gegeven en even grondwerk gedaan. Daarna (eindelijk) met staleigenaar kunnen overleggen en de stal wordt leeggehaald en opnieuw gevuld. Poetsen en schrobben zou ik toch echt zelf moeten doen. Nouja dat doen we dan maar in het voorjaar.

Toevallig was het hier ook ver schrik ke lijk koud :brr: :brr: Maar toch nog een paar leuke foto's kunnen maken van Marylize en Normann :) Zelf nog vrijheidsdressuur gedaan en een poetsbeurt gegeven.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:36

hihi leuk! ik was na een halfuurtje wel genoeg bevroren dus toen lekker naar huis gegaan

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:54

littlesannie schreef:
Glenn en luna:

Fijn dat er een oplossing aangedragen is, alleen jammer dat je poetsen en het schrobbenzelf moet doen..... Misschien van het voorjaar lekker de hogedrukspuit erop? Vanmorgen nog even een draadje verlaagd van m`n schrikdraad. Was echt niet fijn met dooie vingers van de kou....

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:00

hier sneeuwt het weer voor de afwisseling. -:(- -:(-

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:13

kinel schreef:
hier sneeuwt het weer voor de afwisseling. -:(- -:(-

Hier ook :( Maar kunnen we deze vakantie wel sleeën met de shetten! Ook al zou ik liever serieus gaan trainen..

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:16

dat sleeen hebben we de laatste keer gedaan met een grote foto op de voorpagina van de krant als gevolg.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:22

Hahah! Leuk toch.. :D

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 17:31

marylize en normann:

vandaag een buitenrit gemaakt, de heenweg had hij veel spanning, de terug ging al wel beter tot dat we een ander paardje tegenkwamen pffff zijn oren zaten ongeveer in mn neus, zo hoog dat hij zijn hoofd deed! maar toen die voorbij was ging het al weer beter. gelukkig was het vandaag niet zo koud!!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 17:42

zozo tis stil hier!

marylize en normann:

vandaag gelongeerd, het ging wel goed maar kon beter, hij was niet echt lekker voorwaarts maar voor derest wel tevreden, morgen maar even dressuren :)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 19:44

Luna en Glenn:

Vandaag 2e keer op luna gereden bij de zadelmak maker, ze doet het erg goed en probeert me nu vooral nog uit.
dit doet ze op een fijnere manier dan eerst namelijk gewoon gaan stilstaan.. dus gewoon goed voorwaarts rijden, vooral ook goed oplettend blijven want als ik 1 sec niet oplet draait mevrouw zich om om met de veulens mee te rennen die in de wei ernaast staan. ook nog even een drafbalkje gedaan eerste keer sprong ze hoog eroverheen later ging het beter. super trots op mijn kleine meid!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-13 20:30

Ja stil hier ook van mijn kant; ik doe in huis even wat meer (?) Morgen komen al mijn grooms/bijrijders bijeen om de jaarplanning door te nemen en evt. naast de vier 4-daagses ook paardenvakanties of trektochten te plannen. Veel opruimen, want ik doe veel, maar houd niet zo van opruimen. Dat doe ik liever in een keer. Donderdag wordt het warmer dan vandaag; dan vind ik dat het sulky-weer is. Kan ik mijn nieuwe menzweep uitproberen. Jippieeeee!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 08:08

hier ook niks te melden. sneeuw is weg, maar de wei is een grote bagger. hoop morgen lekker ritje in het bos te doen.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-13 20:00

wei eindelijk beetje droog en baggerlinger had geen zin meer in stal dus vanaf nu weer 24/7 buiten. ook is het poetsseizoen weer begonnen. nelleke is al aan het verharen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 08:12

Ik ga proberen met de sulky wat te doen. Heb gisteren weer verhalen gehoord over "madame' waar de honden geen brood van lusten.......................... Bijrijder is er wel op blijven zitten, voorwaar een hele prestatie!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:37

@sandrina: hoe ging het met de sulky?

kim en nelleke
ben vanmiddag rustig rondje over de hei geweest. ze was soms rustig en soms erg voorwaarts. geen galopje gedaan omdat sommige plekken erg nat zijn en ik nog niet helemaal van mijn verkoudheid af ben. had af en toe toch lucht tekort. maar verder heerlijk gereden.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 17:54

Glenn en Luna:

Vandaag weer Luna gereden bij de zadelmakmaker, ging weer super eerst gelongeerd met bijzet en daarna erop gegaan leuk beestje is ze toch. Keihard door de bak gegalopeerd zonder de controle kwijt te raken, heerlijk. Daarna nog even naar stal geweest op grondwerk met Glennie te doen, ook dat gaat steeds beter! super dag!

Mloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:11

Loveleyente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:19

lisette en leyente, valentino, totti en ramona
vandaag in dubbelspan gemend met totti en ramona
lekker springles gehad op valentino (nu op m niveau) =D
en dressuurles gehad op leyente (L2 niveau)
ging zoo goed, totti en ramona waren helemaal in topvorm
valentino had lekker de vaart erin haha hij sprong alles foutloos!!
alleen leyente had vandaag geen zin in dressuur en vond het leuk om een beetje te racen in de bak, gelukkig nog wel in het zadel blijven zitten. alle vier lekker even laten lopen in het paddock, rustig uitstappen in de stap molen, allemaal een lekker warm dekentje op en lekker eten =)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 19:40

Mloulou schreef:
Sandrina schreef:
Ik ga proberen met de sulky wat te doen. Heb gisteren weer verhalen gehoord over "madame' waar de honden geen brood van lusten.......................... Bijrijder is er wel op blijven zitten, voorwaar een hele prestatie!

Zie hier :D http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=192&t=1695674&view=unread#unread

Haf(je) haalt met sulky ongeveer dezelfde streken uit. De boom was niet voor de bak; toen het paard dat gelongeerd werd weg liep, denderde zij er achter aan. Ik had niets te vertellen. Tuig kapot en ik kon weer aftuigen. -:(-

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 22:19

@sandrina: ach, vervelend zeg dat je tuig weer kapot is :(

marylize en normann:

vanochtend wakker gebeld door de hoefsmid, en vroeg of die kon komen omdat er 1 had afgezegd, na jah ik naar de paarden en nu heeft normann weer mooie nieuwe hoefijzertjes, daarna smiddags nog een buitenrit gemaakt samen met mijn kleinne pony en zijn verzorgertje, ging gelukkig heel goed. :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 08:13

Kinel: haha, ik ben een inventieve Sandrina: tuig alweer gemaakt. Gewoon twee dunne riempjes afgeknipt; gebruik nu de gespen als waren het D-ringen. Anders moet ik 30 min. rijden naar een zadelmaker. Autogas is ook niet gratis.

P.S. Ik word even niet GOED van Fralla; ze maakt er deze week wel een potje van! Lees ook topic van groom Milou.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 13:33

@sandrina: die heeft dus echt het voorjaar in de bol. wel fijn dat je zo handig bent zelf. spaart je een hoop geld en autogas uit.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 19:03

kinel schreef:
@sandrina: die heeft dus echt het voorjaar in de bol. wel fijn dat je zo handig bent zelf. spaart je een hoop geld en autogas uit.

Ja nou ik durf het bijna niet te vertellen; hoor nu van verzorger dat ze doodbraaf was. Misschien hebben die zweepslagen die ze kreeg geholpen? Is het een haflinger misschien?

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 11:54

@sandrina: bij de baas doen ze altijd uit proberen en bij "vreemden "gedragen ze zich altijd voortreffelijk :D