Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 23:15

jodie, vond je mijn outdoor HB deken niks???

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 10:00

Oei ik zie het dat je't niet kan openen, ik ook niet meer... Opnieuw, 't is een Equi-Thème New Zealand en hier een andere link http://ruitersport.twenga.nl/equitheme- ... ivers.html
Wij halen onze dekens ook niet op en af hoor. Meeste paarden staan nu met rust omdat mijn zus examens heeft en sommigen hebben al een week hun deken niet af gehad, zelfs goed trekken is niet nodig. Ze zijn ook echt wel gevoerd hoor, ook al staat er regendeken.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:24

Sjemira schreef:
jodie, vond je mijn outdoor HB deken niks???

Haai Marga,
Mooie dekens had die zwarte graag willen overnemen maar ik ga toch voor de 175.
185 is toch te groot voor mijn haffie.

Succes met de verkoop.
Heb je ze op marktplaats al staan?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 19:33

Hoi hoi,

Ben deze week actief van start gegaan met Heidi. Maandag gelongeerd en vandaag gereden :D. Ging lekker wel stijf maar wat wil je ook. Heb ong 20 min gereden Alleen maar met basis bezig geweest. Aan het been en los maken in haar lijf. Heb nog een paar foto's van na het rijden. Lekker bezweet.

Afbeelding

Afbeelding

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:43

Ympi : bedankt voor de site, ga even een kijkje nemen.
Mandje : dat ziet er lekker uit, succes.

Jodie en Delano
24.1.2010
---------------------------

2 weken lang toets week dus Delano heeft 2 weken lang lekker een rust weekje.

Zaterdag was ik naar Jumping Amsterdam geweest, was een super gezellige dag zeg.
En ik had nog geen genoeg spullen, kwam zo'n leuk dekje tegen meteen zijn naam er oplaten zetten er moeten nu alleen nog bijpassende oortjes en peesbeschermers bij en dan zijn we helemaal compleet SUPERLEUK!!

Morgen ga ik met Delano lekker eventjes rijden.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:00

pffff jongens k meld me ook weer ff
k ben dr flink klaar mee (met school) heb proefwerkweek en zie mn meisje nu al 3 dagen niet ;(
baal dr zo van en voel me zo schuldig
maarja t is niet anders

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:20

Nog even doorbijten dus Zazalover en ook jij Jodie! Succes met school nog! Maar neem het aan van een net-afgestudeerde/werkende: werken is ook niet alles hoor :P

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-12 20:14

Marga:

Heidi ziet er lekker uit zo.

@Jody: hahaha lekker ook zo'n setjes freak. Wel balen dat je Delano nu minder ziet met school ja.

Marga en Crispy:
Maandag:
Maandag heb ik heerlijk alleen gereden met Crisp, het ging super goed, ze wordt ook al aardig nageeflijk bij mij.

Dinsdag:
Heb ik haar gelongeerd, ze ging knetter hard in galop hahaha, moest er wel om lachen. Toen er ook nog een paard over de weg voorbij kwam ga madammeke nog even een showtje weg..

Woensdag:
Vandaag zou ik les hebben maar we hebben het even omgedraaid, mijn lesgeefster heeft met Crisp gesprongen, jeeeeeeeeeeeeeeeeeee wat vond ze dat leuk, heb haar nog nooit zo fel gezien, hoofd omhoog en keihard richting hindernis, daarna een enorme sprong, veeeeeeeeel hoger dan nodig is hahaha, ja ze zou haar voetjes eens zeer doen. Na de sprong was ze dan weer meteen terug te rijden. Echt jammer dat ik mijn camera niet bij had. We hebben zelf geen hindernissen dus ik had wat in elkaar geflanst. Volgende x gaan we elders springen want dit vind ze echt zeeeeeeeeeer leuk, alleen ben ik zelf nog niet zo'n springer maar ja wie weet.

Crisp geeft me alle vertrouwen weer terug, ik ben niet meer zo bang als voorheen met Azzie. Ze is heel eerlijk en grappig maar vooral heeeeeeeeel lief. Ben heeeeeeeeel erg blij met haar. Heb ook de fokker gevonden en haar moeder is dus een kruising Arabier x New Forest. Vandaar haar uiterlijk.

Heb nog niet alles bijgelezen maar dat doe ik van het weekend even.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:08

hoi meiden, bedankt.
ja het is nog ffies doorbijten.

Zazalover welk bid heb jij in je haffies mond hangen?

delano staat wel elke dag lekker een paar uur buiten waar hij intensief aan het spelen is.
en krijgt elke dag een lekkere borstel over hem heen, dus komt niks tekort!!

vandaag was ik lekker vrij en ben ik naar de HORSESHOP geweest, YIPPIEEE.
we zijn weer 200 euro lichter in de portomonee, nieuwe uitrijdeken, outdoordeken 200 gram, fleece deken, halster, 2 rijbroeken.
nu alleen nog nieuwe peesjes en ben aan het sparen voor nieuwe dekjes.

inderdaad Marga ik houd van SETJES!!
Paard een geeldekje met gelepeesjes ruiter gele sokken en een geel vest.

Morgen ga ik Delano weer even lekker aan de bak zetten. /3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:17

Hey jodie krijgen we dat ook nog te zien??? foto??

5 febr. hebben we onze eerste wedstrijd B onderling.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:22

Jodie_Delano schreef:
hoi meiden, bedankt.

delano staat wel elke dag lekker een paar uur buiten waar hij intensief aan het spelen is.

we zijn weer 200 euro lichter in de portomonee, nieuwe uitrijdeken, outdoordeken 200 gram, fleece deken, halster, 2 rijbroeken.

D-trens, vrij dun, dus vrij scherp...

vandaag eindelijk klaar met school :D gereden maar ze zat niet echt lekker in dr vel
morgen beter

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 18:31

Wat een leuk topic.
Mag ik me ook aanmelden?

Mijn naam is Rowena en ik heb een Haflinger ruin van bijna 3 jaar genaamd Mellow.
Hij is sinds Januari 2011 van mij en we hebben meerdere dieptepunten dan hoogtepunten gehad.
Hij is niet veel in de hand geweest voordat hij van mij was en hij stond altijd alleen.
Bij mij staat hij 24/7 buiten in een grote groep paarden waar hij opgevoed wordt, maar ook nog lekker kan spelen. Ik ben in September begonnen met Parelli met hem. We beheersen nu de Friendly game en de Porcupine game. We zijn een beetje begonnen met de driving, maar door het slechte weer de laatste tijd is meneer wat heet van alleen maar in de paddock staan en kan ik op het moment niet meer veel met hem. ( Hij steigert aan het touw als ik hem van de paddock naar de bak wil brengen en eenmaal in de bak wil hij naar me bokken) Ik weet dat het gewoon is omdat hij super jong is en veel te veel energie heeft omdat hij nu alleen maar in een modderige paddock staat. Als het weer beter wordt pakken we het weer allemaal op.

Hij heeft ook zijn goede momenten, als hij 's ochtends goed heeft kunnen rennen in de bak, kan ik smiddags gerust met hem aan de slag en zelfs met een groep paarden een wandeling van een uur maken. Hij is een beetje een rare. :D Maar toch hou ik van hem. Hihi.

Als jullie nog iets willen weten hoor ik het wel. :wave:

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:18

Sjemira schreef:
Hey jodie krijgen we dat ook nog te zien??? foto??

5 febr. hebben we onze eerste wedstrijd B onderling.

--

Wanneer ik ffies tijd heb zal ik ffies een paar leuke foto's schieten!!
Morgen ga ik voor het eerst rijden met ze nieuwe dekje die ik gekocht heb op Jumping, jammer genoeg heb ik er alleen nog geen oortjes bij en nog geen blauwe peesjes dus hij is nog niet helemaal kompleet jammer genoeg.

Wat leuk marga houdt je ons op de hoogte

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 19:21

Zazalover schreef:
Jodie_Delano schreef:
hoi meiden, bedankt.

D-trens, vrij dun, dus vrij scherp...

vandaag eindelijk klaar met school :D gereden maar ze zat niet echt lekker in dr vel
morgen beter

---

En waarom heb je die in zijn mond, sorry voor de vraag hoor maar ik heb bij delano nu een dubbelgebrokentrens en wil eigelijk overstappen naar een ander bit ik weet alleen nog niet helemaal waarom.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 20:00

die heeft zij bij haar vorige eigenaresse altijd gehad, en loopt daar heel goed
dan komt er bij dat die van mij echt een bom van energie is, en ze loopt gewoon goed op dit bit

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-12 23:54

zazalover:

ja Delano is ook een bom vol energie, vooral als ze een dag heeft stil gestaan.
ze loopt opzich wel goed op dit bit, maar wil straks met der op wedstrijd en wat vaker naar het strand toe en dan denk ik dat ik met een ander bit mis wat meer grip heb op der, persoonlijk vind ik dat hij gewoon op een normale trens moet lopen maar mis voor extra wel lekker.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:01

Welcome Roweentje89,

Roweentje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 00:06

Dankjewel! :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 18:19

Hallo allemaal.

Dit weekend super lekker gereden, het leek af en toe of ik op een hoog dressuur paard zat.
Ik ben zo super trots op hem!!

Hoe gaat het bij jullie.
Zazalover hoe gingen de toetsen bij jou?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 21:01

Marga;

Hey wat lekker Jodie, heerlijk gevoel is dat he als het zo goed gaat. Ik had dat gister, eergister had ik zoiets van pffffffffff heb niet fijn gereden maar gister liep ze zo lekker nageeflijk en voorwaarts, heerlijk

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:00

Marga:

Ja zo fijn is dat, ben super blij met hem.
Hij zou het nog ver kunnen schoppen, van de zomer gaan we beginnen met onze Startkaart en dan niet elk weekend want moet natuurlijk wel leuk blijven.

Fijn Marga dat het bij jullie ook zo fijn gaat, beetje bij beetje komen we steeds weer veder.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 18:43

Heej mensen.

Ik heb eindelijk een nieuw plekje voor Heidi gevonden :D. Het duurt denk ik nog wel iets van een maand voordat ze daar heen kan. Maar heb nu een hele mooie vooruitzicht. Ze hebben daar een kleine binnenbak, Allweather dressuurbak en springwei. En ze worden elke dag naar binnen en buiten gebracht. Staan dus elke dag lekker buiten. En het is ook nog eens vlak in de buurt 3 km vanaf men huis :D. Ook nog eens mensen die ik ken :p. Wist niet eens dat ze een stalling hadden enzo. Heb er super veel zin in.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:49

haai mandje,

wat fijn dat je een leuk plekje gevonden hebt.
hopen als je er staat dat je het nog net zo naar je zin heb.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:53

hallo allemaal,

wat een kou zeg, hanen vriezen eraf.
vandaag niet echt kunnen rijden, okal had ik die gedachten wel.
opgezadelt en de bak in, maar wat loopt ie toch weer berroerd zeg hij heeft zulke zere voetjes ECHT ZEILIG!!!
dus ik ga de hoefsmid maar weer bellen dat ie weer langs mag komen om er alsnog ijzers op te gooie, DRAMA..

Dus vandaag even een klein stukje langs de weg maar ook dat doet zeer aan ze voetjes.
Nu lekker warm opstal met een een fleece en een 300 grams dek op.

hoe gaat met jullie, het is namelijk super rustig hier??

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:02

Het blijft hier toch vrij rustig! ;( Lees zo graag alle verhalen...
Jodie en Marga, wat fijn dat het zo goed gaat en Mandje, goed dat je zo een fijne stal hebt gevonden.

Lore en Formera

Mijne is eindelijk van haar verkoudheidje vanaf, heb dus vrijdag eerste keer weer gereden, wat een ramp :( Paardje liep stijf en stopte continu (doen alsof ze gaat kakken) en ging dan weer lopen, puh zucht! Na 50 minuten doorrijden ging ze eindelijk normaal en dan ben ik dus maar direct gestopt.

Zaterdag had ze een rood en lopend oog |( Goed verzorgd en was gelukkig zondag beter. Weer twee dagen gereden en pfff, ik ben zo een knoeier... Wil binnenkort les nemen, maar durf niet goed, ben bang dat ze mij gaan veroordelen en paardrijden is echt enkel een hobby... :oo Maar ben dus volop op zoek naar lesgever/lesgeefster waar ik me goed bij voel, want wil toch echt deftig kunnen galloperen met m'n pony, de communicatie loopt wat stroef bij de galop-hulp en dan begin ik te klooie:oo Met al onze andere paarden lukt het dus verdorie wel |(

Vandaag heeft ze nieuwe schoentjes gekregen. Oude ijzers eraf, van voor warm beslaan omdat ze nog scheurtjes had en hoefsmid vond dat beste oplossing en achteraan staat ze blootvoets. Vandaag dus maar niet gereden en dat zal ook weer zo een tijdje zijn, met het vriesweer is zelfs onze altijd-droge buitenpiste onbereidbaar.

Oja, oogje is genezen! :)