Ryanne_ schreef:volgens mij dragen de karren geen vlaggen..
Ik moet om 13.20 mijn Showact rijden! Ik kan al wel verklappen dat het thema Hoepelen is
in het filmpje zag ik de eerste kar met vlag en aan het einde de andere karren.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pauk schreef:Mensen met aanspanningen, rijden jullie gewoon mee in de parade?
Hoe doet jullie paard dat dan? Kyra is harstikke braaf maar kan nog wel is schrikken en ik wil geen rennend paard voor de wagen en ook nog is in de parade dus ik zit echt zwaar in dubio
silby schreef:Aah Esmee dat valt best mee!!
Mijn instructrice traint Silby op het moment voor mij omdat ik ziek was en kreeg gister een mail van haar waar ik erg om moest lachen
Kleine citaatCitaat:ik had geen vooruit geen achteruit geen stelling en geen buiging.
en ik zat een stuk beton te vragen of het alsjeblieft wou nageven, zoooooooo willig.
wel 3 kwartier ben ik aan het modderen geweest en die arme schat snapte er niks van, die zat op een andere planeet.
Zegt genoeg denk ik
LoveLita schreef:Dagprogramma staat alleen in het programma boekje geloof ik? Die krijgen we pas op de dag zelfAranel schreef:Het zijn niet voor niks haflinger die we rijden; koel in de kop dus dat komt vast goed allemaal
Dan rij ik toch een uitzonderingDie is behoorlijk heet in dr kop
DDW1190 schreef:nou gisteren lekker gebeten door een andere haf, ja het is mijn schuldik stak zijn vinger om der mond om haken te voelen maar hij hapte en ze waren zo scherp dat ik nu een vinger van gatenkaas heb
gister was mijn dwarse haf ook sterk hoor, hij wou er maar niet doorheen en hij wou links niet buigen! en viel constant uit de galop!
willen jullie haflingers weleens het bit vast pakken?
de mijne is een half jaar geleden bij de TA geweest dus daar ligt het niet aan denk ik..
Aranel schreef:DDW1190 schreef:nou gisteren lekker gebeten door een andere haf, ja het is mijn schuldik stak zijn vinger om der mond om haken te voelen maar hij hapte en ze waren zo scherp dat ik nu een vinger van gatenkaas heb
gister was mijn dwarse haf ook sterk hoor, hij wou er maar niet doorheen en hij wou links niet buigen! en viel constant uit de galop!
willen jullie haflingers weleens het bit vast pakken?
de mijne is een half jaar geleden bij de TA geweest dus daar ligt het niet aan denk ik..
Wie had je gebeten dan?
Saar pakte eerst ook erg vast en ze was ook heeeeel sterk
amazone77 schreef:claudia@ stoer hoor,misschien dat ik dat ook nog eens ga doen met willem haha
hij voelt met rijden veel fijner in de hand dan in de kar,vind hem linsom dan ook scheef,en met rijden is hij dat niet meer,
mis dan toch wel mijn benen haha
ik doe in ermelo wel een dressuur proefje voor de wagen.......rustig aan beginnen.![]()
DDW@ toen ik met willem begon een maand of 4 geleden had hij een mond van beton,heb de eerste 2 maanden alleen maar met stang gereden. zat gewoon weg anders geen rem op.
ik was gewoon maar een lifter op zijn rug.![]()
ben hem veel op mijn zit gaan proberen te rijden en zo min mogelijk in zijn mond.
goed aan het been laten lopen,en duidelijk zijn in de hulpen.
nu loopt willem HEERLIJK kan hem op 2 pinken rond rijden (nog niet continu maar wel steeds langer)
alleen de overgangen terug komt hij nog wel wat omhoog,maar ook daaraan zijn we nu aan het werken.
soms moet ik opletten dat hij niet TE diep loopt.
hij moet nog erg veel leren,maar ik sta er echt nog steeds van te kijken hoe goed hij al loopt na 4 maanden pas onder het zadel te zijn.
als je haf sterk word dan werkt er tegen in gaan vaak helemaal niet,ze worden er vaak alleen maar sterker van.
wat je zou kunnen proberen in om hem voor wat losser te laten en veel overgangen rijden en verruimen.
en dat zoveel mogelijk op de volte.
als het goed is dan zal hij jou hand weer gaan opzoeken,neem lichtjes contact en vul aan met je been.
en komt dan zelf weer in model. (als het goed is dan)
paard rijden is moeilijk.![]()
succes met je vinger,klinkt niet lekker!