Haflingerweekend 11 en 12 September Ermelo!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:26

Ryanne_ schreef:
volgens mij dragen de karren geen vlaggen.. :)

Ik moet om 13.20 mijn Showact rijden! Ik kan al wel verklappen dat het thema Hoepelen is O:)

in het filmpje zag ik de eerste kar met vlag en aan het einde de andere karren. :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:28

Pauk schreef:
Mensen met aanspanningen, rijden jullie gewoon mee in de parade?
Hoe doet jullie paard dat dan? Kyra is harstikke braaf maar kan nog wel is schrikken en ik wil geen rennend paard voor de wagen en ook nog is in de parade dus ik zit echt zwaar in dubio

Ja wij rijden mee
En hoe paard het doet?
Geen idee hij doet het voor het eerst
Echter 2 weken geleden gestart op een grote wedstrijd en hij werd niet lastig met al die paarden om hem heen dus ik verwacht geen problemen

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 19:46

silby schreef:
Aah Esmee dat valt best mee!!

Mijn instructrice traint Silby op het moment voor mij omdat ik ziek was en kreeg gister een mail van haar waar ik erg om moest lachen :')
Kleine citaat
Citaat:
ik had geen vooruit geen achteruit geen stelling en geen buiging.
en ik zat een stuk beton te vragen of het alsjeblieft wou nageven, zoooooooo willig.
wel 3 kwartier ben ik aan het modderen geweest en die arme schat snapte er niks van, die zat op een andere planeet.

Zegt genoeg denk ik :Y)

_O- _O- _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:39

LoveLita schreef:
Dagprogramma staat alleen in het programma boekje geloof ik? Die krijgen we pas op de dag zelf :j

Aranel schreef:
Het zijn niet voor niks haflinger die we rijden; koel in de kop dus dat komt vast goed allemaal :))

Dan rij ik toch een uitzondering _O- Die is behoorlijk heet in dr kop

En ik uitzondering 2 _O- Die is voor iedereen aan vertrokken bij iets engs :')

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 20:44

heb er zin in :)

Stanley liep vandaag als een zonnetje!! haha.

Stanley heeft moeite met rond lopen. De hele tijd ging het goed tot ik proefje ging oefenen toen lukte het me niet meer om hem nageefelijk te rijden. Maar ag :) ik ga daar voor me lol en ik zie het wel. Al hoop ik wel dat hij met los rijden wel een beetje los wilt laten. haha

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:01

Net gesprongen met Lita, en ik vraag me toch altijd weer af waarom ik persé nog een keer
wil springen voor een wedstrijd, ze spring altijd alsof ze nooit anders heeft gedaan *D kanjer!

Anoniem

Re: Haflingerweekend 11 en 12 September Ermelo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:06

Super!

Ik heb net Hofdame voor het eerst weer gereden. Die heeft 2 weken vakantie gehad en ik 2 weken kreupel thuis gezeten _O- . Dacht dat wordt niks maar kon opstappen en weg rijden zoals altijd *D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 21:18

gaat lekker met jullie zo te lezen! :P
morgen ochtend longeer ik willem even om te kijken of hij helemaal recht is.
en heeft hij de rest van de dag lekker vrij. :D
zondag ochtend proefje 4 oefenen :P hopelijk gooit zijn hoef geen roet in het eten. :(:)

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:30

heel veel sterkte... ik zal voor je duimen dat het moren weer allemaal goed gaat...

Ik heb ook heerlijk gelest net, maar dan aangespannen.... Mijn eerste vaardigheidsles :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 22:54

super claudia!!!
en wat heb je geleerd?

Judibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:17

Manic liep super vanavond, maar op een gegeven moment liep hij iets onregelmatig rechtsvoor -O- Zondag maar weer eventjes kijken :7

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 07:38

nou gisteren lekker gebeten door een andere haf, ja het is mijn schuld :+ ik stak zijn vinger om der mond om haken te voelen maar hij hapte en ze waren zo scherp dat ik nu een vinger van gatenkaas heb :+

gister was mijn dwarse haf ook sterk hoor, hij wou er maar niet doorheen en hij wou links niet buigen! en viel constant uit de galop!

willen jullie haflingers weleens het bit vast pakken?
de mijne is een half jaar geleden bij de TA geweest dus daar ligt het niet aan denk ik..

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 08:13

amazone77 schreef:
super claudia!!!
en wat heb je geleerd?

ik wilde altijd zo snel mogelijk door de poortjes ( ook schuin) en we habben geoefend dat als je iets verder door rijd en er dan rechtvoor komt je geen extra tijd verliest, maar wel risico mindert.....
We gaan het proberen in ermelo :+

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:26

Mijn merrie wil links ook niet goed buigen de laatste tijd, ik denk bij haar wel aan een tandprobleem. Dus 13 Sept. komt de TA pas.. Ze kon niet veel eerder helaas..
Dus met veel achtjes enzo op links komt ze net los genoeg om haar er lekker door te rijden..
Maar als ze er niet door wil.. Oohw.. Dat hangt er echt een blok beton in mijn handen op links.. :x

Gisteren de proeven geoefend, ging wel aardig.. :j Proef 4 ligt ons iig beter. Die begint op rechts en dat is onze beste kant op het moment.. Heet natuurlijk ook te maken met het bovenstaande..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 04-09-10 09:27, in het totaal 1 keer bewerkt

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 09:26

claudia@ stoer hoor,misschien dat ik dat ook nog eens ga doen met willem haha
hij voelt met rijden veel fijner in de hand dan in de kar,vind hem linsom dan ook scheef,en met rijden is hij dat niet meer,
mis dan toch wel mijn benen haha
ik doe in ermelo wel een dressuur proefje voor de wagen.......rustig aan beginnen. :D

DDW@ toen ik met willem begon een maand of 4 geleden had hij een mond van beton,heb de eerste 2 maanden alleen maar met stang gereden. zat gewoon weg anders geen rem op.

ik was gewoon maar een lifter op zijn rug. :+
ben hem veel op mijn zit gaan proberen te rijden en zo min mogelijk in zijn mond.
goed aan het been laten lopen,en duidelijk zijn in de hulpen.

nu loopt willem HEERLIJK kan hem op 2 pinken rond rijden (nog niet continu maar wel steeds langer)
alleen de overgangen terug komt hij nog wel wat omhoog,maar ook daaraan zijn we nu aan het werken.

soms moet ik opletten dat hij niet TE diep loopt.
hij moet nog erg veel leren,maar ik sta er echt nog steeds van te kijken hoe goed hij al loopt na 4 maanden pas onder het zadel te zijn.

als je haf sterk word dan werkt er tegen in gaan vaak helemaal niet,ze worden er vaak alleen maar sterker van.
wat je zou kunnen proberen in om hem voor wat losser te laten en veel overgangen rijden en verruimen.
en dat zoveel mogelijk op de volte.
als het goed is dan zal hij jou hand weer gaan opzoeken,neem lichtjes contact en vul aan met je been.
en komt dan zelf weer in model. (als het goed is dan :P )

paard rijden is moeilijk. :j

succes met je vinger,klinkt niet lekker!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:02

DDW1190 schreef:
nou gisteren lekker gebeten door een andere haf, ja het is mijn schuld :+ ik stak zijn vinger om der mond om haken te voelen maar hij hapte en ze waren zo scherp dat ik nu een vinger van gatenkaas heb :+

gister was mijn dwarse haf ook sterk hoor, hij wou er maar niet doorheen en hij wou links niet buigen! en viel constant uit de galop!

de mijne is een half jaar geleden bij de TA geweest dus daar ligt het niet aan denk ik..

Wie had je gebeten dan? :oo
Saar pakte eerst ook erg vast en ze was ook heeeeel sterk :j

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:18

volgende week zijn we allemaal in ERMELO!!!!!!!!!

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:22

Jaa!!
Eerst vandaag m'n verjaardag vieren.. :P

Maar heel veel zin in volgende week!!

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:27

Gothic_TeZZy gefeliciteerd! :)

Ik heb er ook zin in!
Heb gisteren en vandaag proefjes geoefend en dat ging best goed.
Mijn instructrice zei dat als ze zo loopt het winstpuntwaardig is (niet dat ik daar wat aan heb zonder startkaart :Y) )
Al ben ik al lang blij als viënna zich gedraagd, ik erop blijf zitten en 2 proefjes kan rijden. Al loopt ze met haar kop in de lucht omdat alles om haar heen interresant is maakt dat mij dan niet eens uit :D

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:36

Dankje :P Maandag is pas de dag hoor maar k vier het vandaag :P
Waaronder ik dus vandaag (eindelijk) m'n eigen foto toestel heb gekregen :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:43

wisanda2003 schreef:
volgende week zijn we allemaal in ERMELO!!!!!!!!!

*\o/* *\o/* *\o/* heb er zoveel zin in!!!!!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:52

Aranel schreef:
DDW1190 schreef:

Wie had je gebeten dan? :oo
Saar pakte eerst ook erg vast en ze was ook heeeeel sterk :j

Noelle!

maar het was mijn eigen schuld!

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 13:53

amazone77 schreef:
claudia@ stoer hoor,misschien dat ik dat ook nog eens ga doen met willem haha
hij voelt met rijden veel fijner in de hand dan in de kar,vind hem linsom dan ook scheef,en met rijden is hij dat niet meer,
mis dan toch wel mijn benen haha
ik doe in ermelo wel een dressuur proefje voor de wagen.......rustig aan beginnen. :D

DDW@ toen ik met willem begon een maand of 4 geleden had hij een mond van beton,heb de eerste 2 maanden alleen maar met stang gereden. zat gewoon weg anders geen rem op.

ik was gewoon maar een lifter op zijn rug. :+
ben hem veel op mijn zit gaan proberen te rijden en zo min mogelijk in zijn mond.
goed aan het been laten lopen,en duidelijk zijn in de hulpen.

nu loopt willem HEERLIJK kan hem op 2 pinken rond rijden (nog niet continu maar wel steeds langer)
alleen de overgangen terug komt hij nog wel wat omhoog,maar ook daaraan zijn we nu aan het werken.

soms moet ik opletten dat hij niet TE diep loopt.
hij moet nog erg veel leren,maar ik sta er echt nog steeds van te kijken hoe goed hij al loopt na 4 maanden pas onder het zadel te zijn.

als je haf sterk word dan werkt er tegen in gaan vaak helemaal niet,ze worden er vaak alleen maar sterker van.
wat je zou kunnen proberen in om hem voor wat losser te laten en veel overgangen rijden en verruimen.
en dat zoveel mogelijk op de volte.
als het goed is dan zal hij jou hand weer gaan opzoeken,neem lichtjes contact en vul aan met je been.
en komt dan zelf weer in model. (als het goed is dan :P )

paard rijden is moeilijk. :j

succes met je vinger,klinkt niet lekker!

dankje voor de tips, hij is niet altijd sterk, maar de ene keer is hij echt heel los en de andere keer echt heel sterk!
ik probeer altijd zoveel mogelijk met losse hand te rijden!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:01

Alvast gefeliciteerd... dat wordt dus uitproberen volgende week.

Dan heb ik mijn springen er al op zitten.. ach al halen we maar 1 hindernis dan vind ik het ook prima.
Van de week nog maar eens even oefenen met springen dat is veel te lang geleden.

Ik ga vandaag mijn proefje eens oefenen... met een neckrope.. hahahahaha.. ben benieuwd wat dat gaat worden, ach we moeten het leuk houden voor die Bolle.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:06

haha nou mij lijkt het ook wel leuk, moet alleen meer controle hebben over hem voordat ik dat ga doen!