Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:34

Hier nog 1 die nieuwe laarzen wil, heb alles in het bruin. Mijn huidige laarzen zijn ook bruin, maar de rits is lam en ze zitten best straks omdat ik een paar kilootjes ben aangekomen :o . Volgend jaar eerst die kilootjes er af en dan wil ik van mijn vakantiegeld wel nieuwe laarzen gaan kopen en een bruine cap, want die ontbreekt ook nog haha. Wil graag dit keer laarzen in het polo model en dan het liefst in de kleur seahorse..

Mies jij hebt je laarzen toch nog niet zo heel lang?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 09:36

Ohh wat gaan jullie hard. Ik lees wel steeds bij maar ik heb echt weinig tijd te reageren op iedereen.

Viet die bruine laarzen vind ik echt prachtig. Helemaal mijn smaak. Zijn dat petries? Zitten ze een beetje lekker?

Ik heb zwarte petrie anky's staan waar ik echt nooit mee rij. Sinds ik 2jr geleden m'n mountain horse laarzen heb gekocht draag ik alleen die. Wat een fijne comfortabele laarzen. Maar wat lelijk... :=

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:39

Mijn zwarte laarzen zijn aardig aan het slijten. Maar ik gebruik ze intensief. Mest er ook mee uit, banjer er mee door de wei/bak. Is niet heel bevorderlijk. En voor wedstrijden krijg ik ze niet zo mooi meer :+
Ik heb nu de Doncaster en die wil ik straks ook weer. Alleen dan seahorse.
Ik heb nu laarzen met Jim zijn naam erop. Penny :D <3

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:39

Ben ik dan de enige die de laarzen van Viet echt lelijk vind?( sorry Viet)

Ik heb een paar mountain horse laarzen in zwart, vanwege de brede kuitmaat.Ben dr nog steeds erg blij mee,zitten echt superlekker.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:41

Ieder zn smaak toch Siersma! :D Gelukkig kun je je laarzen tegenwoordig in allerlei kleuren en frutsels krijgen, dus voor ieder wat wils.. :)

Goedemorgen btw!
Ik zal even de paarden voeren en dan even onder n hete douche, weer last van mn rug... ^) Kom mn bed apmer uit..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:43

Lak en veters van boven naar beneden is mijn ding ook niet hoor Siersma :D
Ik wil deze:
Afbeelding
Heb ook een brede kuit en Lipica is echt ideaal wat dat betreft!

Ik heb nu deze
Afbeelding

Afbeelding

Sita :(:)
Misschien toch maar eens naar fysio/manueel/osteo/chiro gaan?
Dit is ook niks :n :(:)

Ow en en en en .....had ik al verteld dat het weekje Appelscha toch lijkt te gaan lukken? :):)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:44

Die kleur is zó gaaf! <3

Ja, ik ben er mee bezig.. Moet eerst zien of t vergoed word.. :o Tenminste, naar de therapeut die ik heen wil.

Maare, gaat t lukken? Gaaaf! :):)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:46

Ook goeiemorgen. Zal me zo aankleden en dan eens naar Marissa, ze moet toch eten. Eens kijken of ik vandaag iets kan doen in huis, word echt gek van niks doen. Verveel me dood de hele dag.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:47

Ja inderdaad gelukkig dat er tegenwoordig genoeg te kiezen valt anders liep ook iedereen met hetzelfde en dat zou best saai worden.

Die brede kuitmaat heb ik ook last van. Het maakt het extra lastig dat ik maar 1.58 ben dus de brede kuitmaat eigenlijk dan altijd te hoog is. Heel irritant, zo pas ik dus ook zelden chaps, laarzen moet ik echt goed naar zoeken of op maat laten maken.

Balen Sita dat je weer last van je rug hebt! Rugpijn is echt een verschrikking.

Ik hoef vanavond niet naar Storm. Vriendin van me is vrij dus die zet hem lekker buiten vandaag. Hij loopt ook al 5 dagen dus een dagje vrij is dan wel lekker voor hem. Zag dat ze voor vanavond flinke wind voorspellen met code geel aan de kust dus ik kruip dan lekker op de bank met een boek.

Die laarzen zijn inderdaad mooi Amanda die je op het oog hebt.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:48

Ik heb DeNiro's en daar ben ik nog iedere dag blij mee! Ik rij er altijd mee. Ze gaan aan als ik te paard stap en uit als ik er af kom. Door lange onderbenen en een vreemd model kuiten kwam ik niet onder maatwerk uit, dat was wel even een paar keer diep ademhalen en vooral pinnen met je ogen dicht... ;-)

Amanda, wat heerlijk een weekje Appelscha! Wanneer ga je?

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:48

Die zijn wel erg moi Amanda! Wat kost nou zoiets? Die laarzen bedoel ik. :D

Wat gaaf dat je vakantie toch door gaat. Ik wil dat ook zo graag met Marissa, misschien volgend jaar eens kijken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:50

Brede kuiten zijn lastig. Ik ben 1.63 hoog, dus heb hetzelfde probleem :D
Heb mijn Lipica's 3 jaar geleden laten maken en het volgende paar wordt ook weer lipica. Ideaal. Op maat en voor een betaalbare prijs :j

Siersma: deze zijn 222,50. Volledig op maat gemaakt.

Sita: Ja, ik vind die kleur ook echt zooooo mooi! En past ook mooi bij onze wedstrijdoutfit (zwart creme). Vind ik :+

En ja, waarschijnlijk gaat het lukken :D
Ik heb mijn ouders gevraagd of ze in september nog 2 weken met vakantie gaan en of ze niet naar het Drents-Friesche Woud wilden. Nu hebben ze een leuk huisje gevonden waar ik kan slapen. Jim gaat waarschijnlijk op RCA staan. Huisje hoef ik niet te betalen, dus mijn kosten zijn alleen die van vervoer en Jim.
Is nog wel veel, maar beter dan alle kosten :D
En het fijne is dat mijn ouders met mij meerijden of er achteraan. Dat is ook wel een veilig gevoel voor zo'n eind rijden :j

Klasien: volgend jaar september pas :+

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:52

Dat valt me nog mee, dacht dat die echt het dubbele zouden kosten.

Wat lief van je ouders dat ze het ook op die manier willen doen, echt een super oplossing. Rij je daar dan alleen rond?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:52

Heerlijk Amanda een weekje Appelscha. Blijft toch altijd een genot om zoiets met je paard te kunnen doen. Zeker als je het zo met de kosten kunt doen.
Hoop zelf volgend jaar ook nog met Storm op pad te kunnen, maar dan moeten we eerst even werken aan een trailerlaad probleem wat hij ineens vanuit het niets heeft ontwikkeld....

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:54

Nou meiden, ik ga ff ontbijten en dan zal ik Marissa dr ontbijt geven. Ik lees straks weer bij. Tot later.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:56

Siersma: nee, ik ken daar al wat mensen. Heb daar jaren ponykampen begeleid en toen ik Jim kocht hadden we het plan bedacht dat ik eens daarheen zou gaan.
Het is er alleen nooit van gekomen :+
Ow, voor de prijzen en modellen van Lipica: http://www.lipica.nl/Webshop.asp

Jim heeft ook een trailerlaadprobleem, maar gaat wel beter. Al zal het volgens mij nooit zo zijn dat hij er makkelijk op loopt.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:58

Storm liep er altijd zo op, maar de laatste keer veranderde hij in een duivel, echt linke soep. Geen idee hoe dat zo ineens is onstaan....maar goed als ik hem ligt verdoof met tranquigel staat ie er redelijk vlot op maar leuk is anders.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:01

Oh wat maf. Is er onderweg misschien eens wat gebeurd?

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:02

Hmm... hier slaan de twijfels toe :P
zit al maanden na te denken om onderlinge wedstrijdjes te rijden.

Nu worden in de manege bij ons in de buurt FNRS-proefjes georganiseerd.
Om ervaring op te doen, lijkt het mij super leuk om dat te doen!
Alleen: volgens mij ben ik de oudste die mee rijd dan :+

De dames die ik ken, bij ons op stal, zijn rond de 13/14 jaar...

Wat zouden jullie doen?
Hoe zijn jullie begonnen?

Jullie kletsen wel lekker door zeg :P hihi Sita, wat ziet jouw 3 jarige er goed uit zo onder het zadel!!
En Amanda, wat leuk dat de naam van Jim op je laarzen staan!!!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 10:04

Ik heb heel vroeger nog weleens officiële wedstrijden meegedaan zonder startkaart. Gewoon om een paar x te proberen. Deed ik dus niet mee voor punten maar wel voor het klassement en de prijsuitreiking. Was leuk altijd. Alleen kon nooit hoger dan B komen.

Daarna maar startkaart genomen. Toen ging paard weg dus uiteindelijk maar 3x officieel gestart.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:05

Gewoon doen!
Ik riep altijd: ik ga nooooooit starten met Jim.
Toen verhuisde ik van stal, vlakbij een wedstrijdstal.
Heb in een opwelling een startkaart aangevraagd, ben gaan starten en kwam meteen met 2 winst thuis _O-

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:12

Amanda schreef:
Oh wat maf. Is er onderweg misschien eens wat gebeurd?

Geen idee, ik ben 29-8 verhuist van stal en toen stond ie binnen 5 minuten op de trailer voor een ritje van 20 minuten. 8-9 ging ik een week naar de Veluwe en toen was het foute boel, ook terug gaf hij een mooie show weg. Als ie eenmaal staat verneem je niet eens dat er een paard in staat, maar geen idee hoe het komt.

Gewoon lekker meedoen hoor met het wedstrijdje!

Ik start met Storm nu alleen nog onderling, maar misschien dat er volgend jaar KNHS gestart gaat worden op mijn huidige stalling, dan wil ik wel een startkaart gaan aanvragen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:16

Wat balen zeg. Heel vervelend :j
Ik vind wedstrijden wel leuk. Even weg van huis, wat anders doen. En meten met de rest. Alhoewel wij nooit bovenaan eindigen :+
Maar het is gewoon een leuke ervaring :j

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:18

Op het moment heb ik de Cavallo Grand Prix plus voor de wedstrijden.
Zijn super mooi om te zien, maar zitten voor geen meter. Hoop dat ze wat beter zitten als ik straks op mijn grote paard kruip.

Als ik nu nieuwe zou doen, ging ik voor de niro. Heb die laarzen een keer aan gehad, wat ee genot om je voet en kuit!

Bij lipica's heb ik altijd mijn twijfels.
Ik heb in verhouding een dikke kuit en een dunne enkel.
Bijn de laarzen met dikkere kuit zie ik altijd die brede enkels bij mensen en dat wil ik echt niet!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:22

Aman, echt super! Nou, dan kom ik een ritje met je meerijden hoor.. :D Kunnen we weer eens kletsen, de fotoshoot van Shania/Amy is al veeeeeel te lang geleden en vond t toen erg gezellig.. :)

Gewoon lekker meedoen Devica :j Is alleen maar leuk!

Ik riep ook altijd dat ik nooit de wedstrijden in ging en nog niet doodgevonden wilde worden in de ring.. En moet je me nu zien, ben retefanatiek! :))