Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Babbelaar20

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:56

ja dat vindt ik zelf ook de beste keuze maar dat ligt toch bij de eigenaren, geen idee waarom de mensen nooit komen kijken? ik weet alleen wel dat het beestje zijn beste tijd gehad heeft

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:01

@kim: ja we gaan heerlijk :) normann zijn hoefijzers blijven er altijd ook heel extreem lang aan, soms een half jaar! nu zitten normann zijn voor hoefijzers wel weer los, heb de hoefsmid al gebeld dus die komt ook weer over een poosje :)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:51

@sandrina: toch moet ik je zeggen dat dit dus wel in de zomer was bij mij. haar voorhoeven zijn zwak, maar haar achterhoeven zijn loei sterk. vandaar dat die ook in de zomer weinig te lijden hebben.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:32

heb echt haat aan school :/
Ik denk: Oke, morgen kan ik wel naar m'n paard, dus niet.
school denkt: Laten we onze leerlingen nog meer huiswerk geven.
Getverderrie, vrijdag en het weekend wordt gewoon paardendag. Denk maar dat ik 3 prestaties ga maken en doen, en 4 proefwerken die voor me examen mee tellen.
*AARGHE*

:')

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:36

@0152enz Zit je ook in je examenjaar? Ik ook :x Maar ik ga nog wel elke dag naar de paarden, en geef ook elke nog beweging, opzich tijd genoeg voor :)

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:43

Heeaay haflingergekken :p
Hier oook 1, we hebben sinds mei 2011 een eigen haf; hij is nu 3 jaar en is als veulen nederlandskampioen geworden, bij de hengsten. Nu uiterraad geen hengst meer.ik ben vant zomer begonnen met longeren en heb naar 3 weken longeren, er voort eerst op gezeten en meneer deed helemaal niks net zo braaf. Helemaal trots nu helaas winter en is de bak niet mooi, maar zo tussen door wel dooi en kan ik rijden, gelukkig gaan we wel 2x in de week naar een rijhal war ik kan rijden en waar ik 1x in de week prive les heb. Vandaag voor het eerst gesprongen nou en wat ging dat goed, helemaal trots!!! Bedankt voort lezen =D

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:54

Hoi!
Leuk he zo`n jonkie beleren! Ben hard bezig met de mijne.

Floor en Sabrina;

Vandaag eerst op de grond gewerkt en daarna in het zadel. Floor had er zin in en was echt een heel blij paard!
Change of direction weer geoefend. Ging super!!! *\o/*

Daarna er op. Het sturen, versnellen/ gas en stoppen, is officieel bevestigd nu. Echt super fijn!! Ook nog even een paar keer gedraafd. Ze was eerst niet zo wakker en moest best wel wat moeite doen om haar te versnellen. Na een paar keer, ging ze het snappen en had ze maar een kleine hulp nodig!

Echt een fijn gevoel dat het zo lekker gaat en ze zo dr best voor me doet! <3

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 21:16

@sabrina1983 jaaa echt zo heerlijk, denk dat haflinger het fijnste paardje is om te beleren

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 23:55

tossielove schreef:
@0152enz Zit je ook in je examenjaar? Ik ook :x Maar ik ga nog wel elke dag naar de paarden, en geef ook elke nog beweging, opzich tijd genoeg voor :)

Nee, maar mijn exmaen duurt 2 jaar.
In het derde jaar krijgen we al exmaen proefwerken enz.
En in het 4e jaar krijg in een halfjaar les en dan 1/2 maanden examen en dan hopen dat geslaagd bent xD

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 07:38

120941 schreef:
@sabrina1983 jaaa echt zo heerlijk, denk dat haflinger het fijnste paardje is om te beleren

Haflingers zijn idd hele fijne paardjes, lekker nuchter en toch hebben ze veeeuuul karakter.... :D
Toch denk ik dat het per paard verschilt of ze fijn te beleren zijn. Het ene paard is nuchterder als het andere en niet zo zeer ras gebonden.

Ik denk dat als je een goeie basis hebt op de grond, je al meer dan de helft gewonnen hebt! ;)

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 09:17

0152141488 schreef:
tossielove schreef:

Nee, maar mijn exmaen duurt 2 jaar.
In het derde jaar krijgen we al exmaen proefwerken enz.
En in het 4e jaar krijg in een halfjaar les en dan 1/2 maanden examen en dan hopen dat geslaagd bent xD

Ja dat heb ik ook, zit nu in de 4e, jij? Maar die toetsen in de 3e stellen weinig voor vind ik, die tellen ook heus niet zo zwaar mee als tentamens en examens. Wij hebben over een paar weken onze 2e tentamenweek.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:02

Glenn en Luna:

Vandaag de keuring voor de verzekering van glenn gehad. ze kwam er dubbel en dwars doorheen. ze werd bestempeld als een mooie merrie met een gouden karakter :D Net ook even met de zadelmak maker gebeld over Luna. Morgen gaan we erheen en ik moet mijn paardrijkleren aantrekken... ik ga er dus op!!! spannend!!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:14

@littlesannie: super zeg :D succes morgen :)

marylize en normann:

vandaag weer gedressuurd, ging weer heel goed. het gaat heerlijk de laatste tijd *\o/*

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:22

@normann_love dankje!! mooi dat het goed gaat!

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:35

Ik zit in het 3e jaar nu.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:46

Glenn en Luna, fijn dat ze al zover is dat je e rop kunt. Hoe ga je dat doen met een ander paard in je stal? (Ik vind het niet netjes van de stalhouder; heb je al contact met hem/haar kunnen krijgen/ afspraken kunnen maken)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 19:57

Sandrina schreef:
Glenn en Luna, fijn dat ze al zover is dat je e rop kunt. Hoe ga je dat doen met een ander paard in je stal? (Ik vind het niet netjes van de stalhouder; heb je al contact met hem/haar kunnen krijgen/ afspraken kunnen maken)

stal eigenaar laat zich niet zien. Ik weet niet of het goed nieuws is het kan ook zijn dat Luna haar gedrag niet laat zien bij zadelmakmaker... en zadelmakmaker wil er niet veel over los laten dus we zullen het wel zien. Voordat luna terug is maak ik de staleigenaar nog wel duidelijk dat die aan de poets moet

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:34

Luna en Glenn:

net terug van de zadelmakmaker, het ging super! het is echt raar dat ze sinds dat ze bij hem is nog geen stap verkeerd heeft gezet... Niks van wat ze de afgelopen tijd bij mij heeft gedaan heeft laat ze aan hem zien. Heerlijk gereden, ze lijkt wel een compleet andere pony. heerlijk gevoelig op de hulpen en lekker voorwaarts. Ze blijft er nog een weekje en ga aankomende week 3 keer er heen en krijg dan les van hem op luna. Super!

120941

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:47

Achron;
Net even in de dressuur bak getraint met me haff, en ohh wat ging dat goed. galop doen we nog niet veel ,mar is ook nog niet nodig voor een 3,5 jarige vind ik. na het rijden lekker gepoetst en mpcht menneer lekker de wei weer op heerlijk.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:02

marylize en normann:

vandaag gelongeerd, het ging vandaag wel wat minder, hij hing de hele tijd aan de longeerlijn. hij was ook echt heel erg vervelend aan het doen, wilde niet luisteren naar how maar was nou ook niet super voorwaarts te noemen!! maar ja volgende keer beter toch ? :D morgen maar eens buitenritje doen denk ik

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:47

Jumper en Marinda:

Echt lieve bokkers, nog nooit zo lekker buiten gereden als vandaag! Heerlijk door een sneeuwbui, we waren helemaal wit :D Ze was super braaf. Morgen weer dressuurtraining, als de bak niet bevroren is :)

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 08:11

Sophie en sandra van de dinkel

Gisteren les gehad wegens te weinig, weer bij de 40+ mee moeten rijden.
Verder liep ze redelijk, springen ging ook redelijk goed ondanks dat het op grote paarden staat en mijn haf een ponytje is.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 09:47

tossielove schreef:
Jumper en Marinda:

Echt lieve bokkers, nog nooit zo lekker buiten gereden als vandaag! Heerlijk door een sneeuwbui, we waren helemaal wit :D Ze was super braaf. Morgen weer dressuurtraining, als de bak niet bevroren is :)

Leuk dit te lezen. Wat kan een mens happy worden van kleine dingen hè? En dan een rit in de sneeuw? Hemels!
Reken er maar op dat de bak bevroren is; het is nog geen zomer.

ik ga vandaag kijken bij de try-out van "Aangespannen kür op muziek". Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat. Er zijn zowaar 10 deelnemers.
[AR] Kur op muziek voor menners, is daar belangstelling voor?
Ik zal foto's maken.

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 17:23

Fijn he, als het zo lekker gaat!

Zal echt blij zijn als het lente gaat worden :brr: . Ik wil 20 graden en een zonnetje......

Floor en Sabrina;

Vandaag 6e ritje met Floor. Zonder zadel en op een touwhalstertje met open bak hek! Ging super!
Echt genieten!!!!!! *\o/*

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 19:09

@sabrina2: ja, je bent niet de enige die naar de zomer verlangt :D

marylize en normann:

vandaag wilde ik eigenlijk een buitenrit gaan maken, maar mn vriendin stelde voor om foto's te maken , dus vandaag toch maar weer gedressuurd! :) het ging opzich best goed op sommige puntjes na dan maarja, maandag dan echt maar een buitenrit maken.

Afbeelding