[FOTO] Haflingers ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_xwien

Re: [Verzameltopic] Haflingers ITP (Max. 2 foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:21

nee! niet iedereen heeft het mega luxe, maar ik heb het super goed op de stal hoor, word keurig verzorgd, gevoerd, gemest, en nouja dan maar wat dikker aankleden en toch lekker buiten in de frisse lucht rijden

lisannne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:24

oh, bedoelde het ook niet zo hoor.
maar dan is het idd wel heel fijn! :)
ik rijd ook liever buiten wou dat wij zo'n bak hadden.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:26

ik bedoelde het ook niet aanvallend ofzo hoor ... sorry :(:)
ja, ik heb eerst ergens gestaan waar we wel een binnenbak hadden, maar daar kon ik er bijna nooit in i.v.m ponrijlessen en de bodem was kneiterhard, en dat is niet goed voor elk paard, maar voor de mijne helemaal niet i.v.m bevangenheid
nu weet ik niet meer beter en ben nog steeds dolgelukkig met dit plekje!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:52

Hier ieeee, mijn Siska pownie & ik een jaartje samen. <3

Afbeelding

Maar voor dat ze zo braaf liep, heeft ze wel eerst haar energie er uit moeten laten. Het is een klein wolfje in een schapenvacht!
Helaas was ze al snel moe, met der vele haren. Eind oktober zullen de haartjes er af gaan! Dag harige pownie. *\o/*

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 19:12

Wat een leuke foto's weer!

Vandaag cross gehad met Goldy, heb gevarieerd tussen de hoge en lagere hindernissen omdat de bodem erg zwaar was. 5 km lang, ze heeft goed haar best gedaan en had nog zat energie over erna. Ik zal binnenkort een mooie actiefoto nog laten zien, heb nu alleen wat van het losstappen, niet zo mooi maar ze kijkt wel lief.
We hadden wat ''strafpunten'' voor de lagere hindernissen, en iets voor tijd, maar we hebben een hele fijne foutloze ronde gehad, ze vond het publiek en de dingen om de hindernissen heen eng, maar ze heeft zich er goed doorheen gezet :)
Afbeelding

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 22:50

MARENA IS LOOKING GOOD!! +:)+

Die bok foto hierboven is ook leuk :=

Mijn lievie gister tussen de buien door met haar nieuwe (wedstrijd) halster <3
Afbeelding

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 06:48

Oh super mooi halster! En wat een mooie manen. Ik zou dat ook zo graag willen!! ;(

Afbeelding
Die van mij is erg lenig, een osteopaatje op der zelf. <3

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 07:46

Marena ziet er goed uit.
Goldy op cross geweest, gaaf. Lijkt me super om een keer te doen.
Siska die lekker hyper is, hier nog een. Met longeren en in de losgooibak alleen maar stijgeren, bokken en rennen. En met het lopen toen ik er in de grotere paddock wou zetten heeft ze zich los gerukt en is naar de andere kant van het erf gegaan, waarbij ik omver gerent werd en op de grond lag. Nu een pijnlijk, dik en blauw been :( en peepsie is kreupel helaas, haar rechter achterbeen die toen zo is uitgesneden. Ik denk door het op stal staan en vele draaien wat ze daar doet. Binnenkort in rhoon bij hitaktief stal kijken, maar dat is wel erg duur ook met benzinekosten erbij, maarja als we het kunnen betalen dan maar minder voor mezelf, woon toch thuis nog. Straks fototjes zit nu in tram :)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 08:17

Mooie foto's!

Ik denk dat je moet kijken wat voor Peeps het beste is! Het is natuurlijk ook niet fijn als ze vaak van stal moet wisselen! Bovendien zijn de bokken en stijgers ook niet bevorderlijk! Hitaktief stal klinkt wel goed! wat houd dat precies in? :)

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:01

Wat een knappe hafjes weer allemaal! En allemaal foto's met zonneschijn *heimwee*

Arabiertje*, ze kunnen niet zeggen dat je een suffe pony hebt :') Bij die laatste bokfoto zou ik er ook echt niet op willen zitten.
Zazalover, heerlijk als je altijd door kunt rijden! Wij hebben ook alleen een buitenbak, maar dat is nu meer een zwembad! (gelukkig droogt het wel snel op, als het een hele dag mooi weer is)
Rianne, Marena is ook errug mooi, die kleurtjes staan haar goed :D
En oeeehhh, ik wil ook zulke lange manen bij mijn haffie als Soraya!! We zijn er al hard op aan het sparen!

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:05

Daarom dat ik ook heel blij ben dat ze dat enkel maar doet aan de longe, onder het zadel durft ze ook wel te bokken of te steigeren maar das dan maar 5cm van de grond. :j En daar moet ik dan ook altijd erg om lachen! :') Maar als ik der soms zo gek zie doen aan de longe, dan denk ik echt dat er iets mis aan is... Ze wordt elk jaar gekker en gekker. <3

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:07

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:15

DDW1190 schreef:
Mooie foto's!

Ik denk dat je moet kijken wat voor Peeps het beste is! Het is natuurlijk ook niet fijn als ze vaak van stal moet wisselen! Bovendien zijn de bokken en stijgers ook niet bevorderlijk! Hitaktief stal klinkt wel goed! wat houd dat precies in? :)

Nee klopt het is echt onwijs vervelend geweest met stallen, van ons stuk land wat wij huurden werd bos gemaakt was onteigend, toen asbest en toen slechte stal. Hitaktief is natuurlijk je paard houden zeg maar, ze hebben genoeg loopruimte, hebben slaapruimte, speelruimte, en voeren is met voerstations. Er wordt ingesteld hoe veel ze mogen eten kwa brokken en ruwvoer en dan kunnen ze de stations in. Dus 24/7 hele jaar door buiten. Ga van de week mt een oud stalgenootje di daar staat mee, even kijken ondanks de hoge kosten. Voor peeps denk ideaal.

Afbeelding
Afbeelding
Vinden jullie Peeps te dik trouwens? Er wordt gezeurd dat ik haar teveel eten geef en ze al dik genoeg is. (ze krijgt 3 van die flexibele mandjes per dag.)

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:21

Ik vindt het persoonlijk best wel mee vallen, ze heeft wel een lekkere haflingerkont! <3 Nee, ze is wel goed gebouwd. Maar echt om het al te gaan schreeuwen van de daken dat ze te dik is. Neeuh hoor!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:22

Arabiertje* schreef:
Ik vindt het persoonlijk best wel mee vallen, ze heeft wel een lekkere haflingerkont! <3 Nee, ze is wel goed gebouwd. Maar echt om het al te gaan schreeuwen van de daken dat ze te dik is. Neeuh hoor!

Ja ik vind haar ook niet TE dik. n ze heeft nog geen spieren he dus strak is alles gewoon nog niet.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:25

Hihi, mijn Siska was begin deze zomer veel dikker! Die was echt helemaal rond! :') Maar wat bedoel je met 3x flexibele mandjes? Ik ben niet echt op de hoogte wat er met peeps is. Enkel is van een blessure?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:27

Arabiertje* schreef:
Hihi, mijn Siska was begin deze zomer veel dikker! Die was echt helemaal rond! :') Maar wat bedoel je met 3x flexibele mandjes? Ik ben niet echt op de hoogte wat er met peeps is. Enkel is van een blessure?

ze krijgt 3 van die flexible mandjes met kuil over de gehele dag, en er wordt alleen maar naar me hoofd gegooid dat ze toch al te dik is en er wel af mag en we haar kapot voeren. Brok krijt ze niet enkelt 3 van die mandjes kuil en nu 1.5 wortel per dag.

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:29

Siska krijgt s'morgens een schepje mengeling zonder haver. En een plakje hooi, nadien gaat ze een paar uurtjes op de weide. En s'avonds krijgt ze dan nog een schepje mengeling zonder haver... En voor de rest af ne toe een koekie. :Y)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:43

Arabiertje* schreef:
Siska krijgt s'morgens een schepje mengeling zonder haver. En een plakje hooi, nadien gaat ze een paar uurtjes op de weide. En s'avonds krijgt ze dan nog een schepje mengeling zonder haver... En voor de rest af ne toe een koekie. :Y)

Verschilt per paard ook kwa voer etc. Peeps kan weer niet tegen veel brokken, krijgt vaak eiwit bulten.
Dus brok krijgt ze niet. En ze staat helaas niet op t land.
3 van deze mandjes met kuil http://www.google.nl/imgres?q=flexibele ... 29,r:4,s:0 over de hele dag.
Laatst bijgewerkt door Marlis op 10-10-11 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 09:47

Dan vind ik dat je niet te veel geeft.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:20

Nou dat vind ik helemaal niet veel hoor.. Mercury krijgt 's ochtends en 's avonds 1/4 schep krachtvoer (met haver) gaat nu met dit weer ongeveer 5 uur op de wei en krijgt dan volgens mij 1 of 2 keer per dag hooi en dan 's avonds voor het krachtvoer weer kuilgras...

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:22

Ik geloof dat we op deze manier wel heel erg offtopic gaan. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:23

Ja alweer haha.
Gaat al snel met zo topic :P

Farolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 10:30

leuke fotos weer, wat heeft peeps een lief hoofdje :)

Soraya weer ,

Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:51

Moderatoropmerking:
Inderdaad nog even het verzoek ontopic te blijven en niet af te dwalen. :) Het kan ook per PB.