Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 20:54

Ik heb vandaag met mn lieve haflinger Surprise (bijna 2 jaar) in de bak gespeeld, ook hebben wij iets van 'horse agility' in de bak en er lag een zijl en er stond ook een poortje! Daar hebben we mee geoefend! Ze ging over het zijl en onder het poortje door! Aan het einde nog een stukje gewandeld op het fietspad.. Nog 2 foto's! <3

Afbeelding

Afbeelding

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-12 21:19

tis stil hier ja, misschien kan ik jullie blij maken met een filmpje van mijn les vandaag.

Marga en Crispy:

http://youtu.be/oKPkDrNiSAU

hmmmm het gaat niet vanzelf allemaal hoor, pfffffffffffffffff moet erg wennen hahaha.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:33

@ Marga: Je moet niet zo streng zijn voor jezelf. Ik zie al verandering tegenover je vorige filmpje!
Kreeg je les hier op het filmpje? Heb hier geen geluid dus kon niet opmaken of de "filmer" ook les gaf.
Laat je vooral niet bang maken of opjagen omdat ze is een keertje verschiet. Dat doen alle paarden wel eens. Ze schoot ook gewoon metertje weg, ze ging niet bokken, hoofd ging niet in de grond, niets engs aan! SuNog veel plezier ermee en op naar het volgende filmpje!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 09:36

Nog vergeten! @ MXLISSA: Leuk om te zien dat je zoveel plezier hebt met je jonge paardje, dat komt helemaal goed met jullie :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 11:59

Ympi schreef:
@ Marga: Je moet niet zo streng zijn voor jezelf. Ik zie al verandering tegenover je vorige filmpje!
Kreeg je les hier op het filmpje? Heb hier geen geluid dus kon niet opmaken of de "filmer" ook les gaf.
Laat je vooral niet bang maken of opjagen omdat ze is een keertje verschiet. Dat doen alle paarden wel eens. Ze schoot ook gewoon metertje weg, ze ging niet bokken, hoofd ging niet in de grond, niets engs aan! SuNog veel plezier ermee en op naar het volgende filmpje!

dank je wel, ja ik kreeg hier les en in t begin als ze wegschoot werd ik bang dat is nu al veel minder, krijg een beetje mijn vertrouwen terug heel langzaam aan. Ze schrikt best veel, alles ook ook nieuw voor haar maar ze doet niet eng ofzo, idd ze bokt niet en is gewoon eerlijk.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:06

Sjemira schreef:
Ympi schreef:

dank je wel, ja ik kreeg hier les en in t begin als ze wegschoot werd ik bang dat is nu al veel minder, krijg een beetje mijn vertrouwen terug heel langzaam aan. Ze schrikt best veel, alles ook ook nieuw voor haar maar ze doet niet eng ofzo, idd ze bokt niet en is gewoon eerlijk.

Wel goed dat je nog steeds les krijgt en kan krijgen en dat je tevreden bent over je lesgeefster (was een vrouw zeker?). 't is echt belangrijk dat je zelf niet bang wordt, net zoals ieder ander dier, neemt een paard jouw gevoelens over!
Ik weet heel goed wat het is om bang te zijn :oo en nu met Formera had ik 't kort na nieuwjaar ook dat ze zo verschoot, ook zoals die van jou, best wel eerlijk, geen bokkesprongen, geen kop in de grond, ze sprong gewoon paar meter verder... Ze was wel net iets moeilijker erdoor te krijgen dan die van jou en mijn eerste idee was ook echt NEEE, ik wil niet meer ;( Maar hebt tegen mijn gevoel in doorgezet en voelde me zo rustiger en zelfzekerder worden. Ik weet dat jij dat ook kan! Zeker met zo'n begeleiding :j
Vind het trouwens echt mooi paardje <3

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-12 12:34

ja idd, les van een vrouw, zij heeft ook Azkaban voor mij gereden in de moeilijke tijden. Kijk Azzie was echt stout en bokte om je eraf te krijgen, ook steigeren, daar heb ik mijn angst opgelopen. Dus ik snap echt ook wat jij bedoeld, ik verstijfde dan helemaal. Bij Crispy is dat gelukkig al een stuk minder. Morgen als het weer meezit gaat mijn lesgeefster met Crispy naar t bos, ik ben heeeeeeeeeeeel benieuwd. Ja ze is ook knap maar wel een paardje met een klein hartje dat je dus ook zo moet behandelen, ze is heel sensible in de omgang en dat past bij mij.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:50

Mooi dat jullie zo goed samen passen en dat je't zo goed aanvoelt! Je lesgeefster reed ook best netjes vond ik (heb je filmpjes allemaal gevolgd...), misschien wat gespannen, maar dat kwam door de pony.
Film je ook als ze naar het bos gaan? Ben wel benieuwd... Maar't zal wel goed gaan zeker. Ging ze bij haar vorige baasje ook buiten?

MXLISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 17:05

Ympi schreef:
Nog vergeten! @ MXLISSA: Leuk om te zien dat je zoveel plezier hebt met je jonge paardje, dat komt helemaal goed met jullie :D

Dankje! Dat komt het vast wel :)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:48

Hallo Allemaal wat een stilte hiero.
Ik ben druk met mijn examentoetsen bezig dus wienig tijd voor paard, computer en vriend.

Marga:
wat een verschil zeg tussen het eerste filmpje en deze, phoee ga zo door!!
En wat leuk dat jullie het samen zo naar jullie zin hebben, een mooi duo.
Je lesgever heeft een leuk accent, hihi!! (en geeft erg veel complimentjes, leuk zeg!!)

.
@MXLISSA:
Wat leuk dat je lekker met je haffie bezig bent, inderdaad volgens mij komt dat helemaal goed met jullie.. SUCCES!!

---
Jodie en Delano
8-1-2012

Hier gaat het alles zijn gangetje, zoals ik al zei druk met school en weinig tijd af en toe voor Delano.
Dus rijden elke dag zit er niet in.
En dan heb ik nu ook nog waarschijnlijk mijn kniebanden gekneusd/verrekt, hoe IDONTKNOW??

Delano staat lekker buiten met zijn vriendjes en vind het volgens mij allemaal wel goed zo.
Delano krijgt sinds 2 maandjes kuil gevoerd maar word er erg heet van (te veel eiwitten) , heeft iemand hier ook ervaring mee WAT TE DOEN?

Weet iemand een leuke site waar je goedekopen of 2de handse outdoor dekens kan kopen of heb je er toevallig 1 liggen die je niet gebruikt??
(Maatje 185, sportgefokte haflinger niet stevig geen brede voorhand)..
We hebben een paar van die leuke dekentrekkers, dus elke dag is er wel weer wat stuk.
Dus vind het een beetje zonde om een deken van €60/70/80/90/100 euro op te gooie die na 1 dag al stuk is.

Nou ja veder niet zo veel te vertellen.
Ik denk dat ik me oogjes maar eens dicht ga doen (23.48)

groetjes...
en een hoefje van delano

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 06:59

Marga:

@Jodie: Dank je, ik vind het er nog lang niet echt goed uitzien, ohhhh mijn handen, echt erg maar goed ook dat moet nog ff wennen, ze gooit iets hoger op dan Azzie.

Als je in mijn profiel kijkt kun je tegenwoordig ook naar mijn advertenties, ik heb daar een aantal dekens te koop staan.

Balen van je knie zeg, en raar dat je niet weet hoe het gekomen is.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:26

@ Jodie: wij hebben thuis voor alle paarden hetzelfde deken, is van redelijk onbekend merk denk ik en weet ook niet of ze in NL te verkrijgen zijn. 't zijn goedkopere dekens +/- 60 euro denk ik en ZEER DUURZAME, zelfs onze hengsten krijgen ze niet stuk en die krijgen echt alles stuk. Het oudste deken dat we hebben liggen gaat al zeker 8 winters mee, op wei...

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:27

Ympi schreef:
@ Jodie: wij hebben thuis voor alle paarden hetzelfde deken, is van redelijk onbekend merk denk ik en weet ook niet of ze in NL te verkrijgen zijn. 't zijn goedkopere dekens +/- 60 euro denk ik en ZEER DUURZAME, zelfs onze hengsten krijgen ze niet stuk en die krijgen echt alles stuk. Het oudste deken dat we hebben liggen gaat al zeker 8 winters mee, op wei...

Edit: alweer iets over mezelf vergeten schrijven!

Lore en Formera

Formera zit met een hoestje en een snotje, is onschuldig begonnen, zo is één keertje hoesten bij het aandraven. Nu hoest ze vaker, maar nog steeds niet in rust. Ze heeft dus even vakantie, maandag komt onze dierenarts, dan krijgen ze ineens ook allemaal opnieuw hun inentingen.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:17

Sjemira schreef:
Marga:

@Jodie: Dank je, ik vind het er nog lang niet echt goed uitzien, ohhhh mijn handen, echt erg maar goed ook dat moet nog ff wennen, ze gooit iets hoger op dan Azzie.

Als je in mijn profiel kijkt kun je tegenwoordig ook naar mijn advertenties, ik heb daar een aantal dekens te koop staan.

Balen van je knie zeg, en raar dat je niet weet hoe het gekomen is.

---
Nou ik vind het hartstikken goed gaan, tuurlijk zijn er dingen die verbetert kunnen worden maar die heb ik ook.
Je mag er echt wel trots op zijn.

Ik ga even een kijkje nemen!!

Ja me knie, geen idee super veel zeer alleen!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:17

Ympi schreef:

Weet je toevallig ook het merk?

XX

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:18

Jodie_Delano schreef:
Ympi schreef:

XX

Zal vanavond eens kijken, mijn Hafje is trouwens de enige met ander deken, hebben we mee gekregen van ander baasje :-)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 19:31

Marga en Crispy:
===========

Zzzzzzzzzzzoooooooooooooooooooooo trots op mijn meisje Crispy, vandaag een buitenrit gemaakt. Stefanie erop en ik er naast. Ze vond het erg spannend in t begin, wilde ook niet door plassen wat haast in t begin onmogelijk was en wilde omdraaien. Met mij voorop heeft ze het toch allemaal gedaan. Op de helft ging ze helemaal ontspannen, oortjes naar voren, het was gewoon zo heerlijk om haar te zien genieten. Soms moest ik ff inhalen want ze stapten goed door, halt houden ging super goed, ze keek dan echt achterom waar ik bleef. Ohhhhhhhhh ik ben gewoon echt verliefd op der. Mijn mooie Crispy............

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:24

Marga:

Ik heb even bij je gekeken,, JE HALSTER :D !!!!!!!!!!!!!!
Voor de HB outdoordeken (zwarte) heb je daar een leuk prijsje voor?
Ik denk dat die andere outdoordeken (lichte) 440 gram veelste warm is?

Iemand nog een deken liggen, of een goedekope site?

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-12 21:37

Jodie_Delano schreef:
Marga:

hoi Jodie:

De HB deken is donker blauw, voor eur 45,= incl DHL verzenden mag je hem van me overnemen, hij is echt haast niet gebruikt. Hij was Eur 80,= Heb eventueel ook nog een groene staldeken voor je, deze is denk ik rond de 250gr. deze mag weg voor eur 25 excl. verzenden, deze is niet helemaal schoon hoor. Ja, ik vind t zo erg dat niks crispy past, dat halster ook joh hier baal ik echt van. Was echt een duur ding. Je mag hem voor Eur 60 van me overnemen, dan eur 10 minder dan wat ik er eigenlijk voor wil hebben :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 15:41

@marga: het ziet er echt goed! ga zo door (ik ga crispy paardneppen zo jaloers!!)
@jodie: ik herken het!

Aranka&Sandra
===========
Ben net naar de kaakchirurg en orthodontist geweest en door mijn nieuwe (2e) beugel :( sis ik nogal.
Toen ik aan kwam bij Sandra schrok ze helemaal van mij en elke keer als ik wat zei en begon te sissen keek ze me aan van: 8)7 jij bent raar (leuk hoor zon knol :Y) )
Ik ben bezig haar voor de kar te krijgen en ze liet me dinsdag zomaar ACHTER HAAR STAAN!!!! *\o/* Dit mag ik normaal nooit van haar. Zo blij!!
Verder gebeurt er niet zo veel :O

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:46

Sjemira schreef:
Jodie_Delano schreef:
Marga:

hoi Jodie:

De HB deken is donker blauw, voor eur 45,= incl DHL verzenden mag je hem van me overnemen, hij is echt haast niet gebruikt. Hij was Eur 80,= Heb eventueel ook nog een groene staldeken voor je, deze is denk ik rond de 250gr. deze mag weg voor eur 25 excl. verzenden, deze is niet helemaal schoon hoor. Ja, ik vind t zo erg dat niks crispy past, dat halster ook joh hier baal ik echt van. Was echt een duur ding. Je mag hem voor Eur 60 van me overnemen, dan eur 10 minder dan wat ik er eigenlijk voor wil hebben :)

Hoi Marga:

Toevalling heb ik net een 300 grams outdoor deken gevonden in de buurt.
Ik ga over op de outdoordekens inverband ik dat makkelijker vind want anders moet ik elke ochtend ook de dekens wisselen voor buiten.
Dat snap ik.
Als ik met Delano straks op wedstrijd ga en vaker in de trailer had ik hem graag van je willen overnemen, maar verlopig gaan we dat nog.

heb je het ook op marktplaats staan?

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:15

heej mensen.

Zaterdag even samen met mijn zus afgesproken bij Heidi. Ze wou graag even een keer weer bij heidi kijken. (Daarna nog even naar haar fjord geweest). Hebben lekker samen gepoetst en ik heb even gereden. Ze vond heidi er goed uitzien (beetje dik maar goed) maar erg stijf. Ik zou echt weer meer moeten gaan rijden enzo om van het voorjaar weer wedstrijden te starten. Wat ik toch graag weer wil. Iemand een idee hoe ik er meer plezier en energie ervoor kan krijgen om heen te gaan? Helaas nog steeds geen ander plekje gevonden valt niet mee hier in de buurt.

Haren jullie haflingers ook zo verschikkelijk uit?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 21:19

Hoi!!

Meld zich ook weer.

Storm heeft deze week lekker 4 dagen vrij gehad. Vond dat hij dat wel verdiende na alle dagen hard werken. Hij blijft zich voorbeeldig gedragen, hoewel het dressuren op een laag pitje staat. Het lukt gewoon ff niet en heb geen zin om iedere keer de strijd aan te moeten gaan.

Storm verhaart nog niet, maar die was geschoren dus niet echt een dikke wintervacht nu.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 13:43

Jodie_Delano schreef:
Ympi schreef:

XX

Beetje laat (want dacht dat je ondertussen al deken had...) maar wij hebben deze dekens http://www.medhorses.nl/Regendeken-Paar ... etail(2418).aspx
Zoals je ziet vallen ze mee van prijs, wij betalen hier lokaal bij ons kleine winkeltje 70 euro. ze noemen het regendekens maar ze zijn echt wel fleece gevoerd binnenin. Bij sommigen leggen we er nog deken onder, bij anderen niet. En ze zijn vooral heel erg duurzaam!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:49

Beetje laat (want dacht dat je ondertussen al deken had...) maar wij hebben deze dekens http://www.medhorses.nl/Regendeken-Paar ... etail(2418).aspx
Zoals je ziet vallen ze mee van prijs, wij betalen hier lokaal bij ons kleine winkeltje 70 euro. ze noemen het regendekens maar ze zijn echt wel fleece gevoerd binnenin. Bij sommigen leggen we er nog deken onder, bij anderen niet. En ze zijn vooral heel erg duurzaam![/quote]

--

Bedankt, kan alleen de site niet openen.
Ja ik wil geen 2 dekens over elkaar heen en al helemaal niet op stal.

En in de ochtend voor school heb ik geen zin om elke keer dekens te wisselen dus wil graag van die outdoordekens