Daarom is het ook best lastig om zo via internet een taxatie te geven
Hebbesje
Geplaatst: 09-07-09 17:21
Nimbly: 1000 door de hoogte en nog vrij weinig kan Noraly: 1600 mooi type en mooie maat en leeftijd. Heidi: 1800 ? Saartje: onbetaalbaar Ik zou het echt niet weten..
Nou, dan mijn hafje ook maar eens.
Bamara van het Laar Merrie 1.385 m. 11 jaar L2 + 7 en we gaan misschien in de winter M1 starten vader is Marnix van de Vuufwegen moeder is Tamara Heb in de winter de Brabantse Kampioenschappen mee gereden en was reserve kampioen van kring Helmond en de D-B Springen record is 95 cm.
Haar karakter is wat minder... Ze is een echte merrie. Ze kan nog wel eens trappen of bijten en ook met rijden kan ze wel eens een bokje geven. Ze is vrij verkeersmak maar kan van een vuilniszak langs de kant al een drama er van maken. Dan gaat ze achteruit lopen, of zijwaarts en proberen om te draaien maar als je rustig blijft en blijft proberen gaat ze er wel langs af. En ze is bang van koeien. Ze is verder vrij dominant. Niet het ideale karakter dus... Maar geeft ze op wedstrijd wel voor de volle 100%! Oh, en ze heeft tot mijn grote spijt zomer eczeem.... Dit filmpje is van begin April. Ze loopt alweer een stuk beter dan op dit filmpje (en houd ik mijn benen alweer een stuk beter ) Dit was de eerste keer onderling L2, ik had toen in de L1 9 wp's.
Laatst bijgewerkt door Hebbesje op 09-07-09 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Rond de €1500/€2000,- loopt wel in de sport , maar is erg klein en heeft zomereczeem. (En dat brengt soms veel kosten met zich mee weet ik van mijn eigen pony)
loontjjeee
Geplaatst: 09-07-09 19:51
Yvank_ schreef:
stormpuck schreef:
hallo D pony haflinger 1.47 loopt M springen startkaart L springen naar de geldese toe en ga l1 dresuur in 11 jaar oud ruin
Jaa dat is idd waar! ik zou haar echt voor geen goud weg doen! elke keer weer overtreft ze zichzelf. en idd kan ik haar wel keer schieten hahaha
Hebbesje
Geplaatst: 10-07-09 10:37
Kunnen we weer ontopic?
xkimmx
Geplaatst: 10-07-09 12:14
(Ben niet zo goed in taxeren) Saartje: €3000,- Heidi: €3000,- Noraly: €2000,- Nimbly: €1500,-
Heb mijn haflinger een half jaar terug al laten taxeren maar nu ze toch wat veranderd is wil ik het graag nog een keer laten doen!
Naam: Urselie Roepnaam: Joy (Zo word ze altijd genoemd, nooit Urselie) Geslacht: Merrie Leeftijd: 7 jaar Vader: Adel Moeder: Ula Schofthoogte: 1.46 Heeft helaas wel eczeem maar ze heeft deze zomer maar 1 keer geschuurd en het is totaal onder controle dus dat is erg positief! Hopen dat ze de zomer mét manen door komt! We rijden altijd buiten omdat ze nu even last heeft van der luchtwegen dus de bak is te stoffig. Dressuurmatig zijn we niet echt bezig, maar ze kan wel aan de teugel lopen. Ze kan een aardig sprongetje maken als ze er zin in heeft en is een heerlijk vrolijk voorwaarts paard. Een echte knuffelkont en zal nooit gaan steigeren, bijten enz. Ze kan af een toe een bokje geven of gaan rennen maar je hebt haar altijd onder controle. Kinderen kunnen er zo op en ze is 100% verkeersmak. Zal nooit ook naar je trappen, je kan van der kont afglijden alles. Wel kan ze naar andere paarden trappen maar er zit vooruit gang in ! (Kan wel gewoon los en op de wei met andere ) Nu heb ik denk wel genoeg gepraat! Foto's!!
Ik ben erg benieuwd wat jullie voor deze dame gaan geven:
Naam: Garuna Geboortedatum: 16 maart 2000 in Oostenrijk Vader: Liz. Starobin Moeder: Gamba Vader v moeder: Atlantik Schofthoogte: Gemeten op 3 jarige leeftijd voor het stamboek: 1.49 m. Inmiddels is ze uitgegroeid tot een 1.52 m.
4 veulens gekregen, welke allen een eerste premie hebben behaald op keuringen. Haar oudste dochter is net geen elite merrie geworden. Deze merrie gaan we dit jaar opnieuw voorstellen. Ze geeft erg goede nakomelingen, beter dan dat ze zelf is eigenlijk.
Keuringsresultaten: Kampioen jaarlingen, kampioen tweejarigen met een 1b premie, jeugdkampioen, kampioen 3 jarigen. Als 4 jarige heeft haar 1a premie behaald en is ze dag en ere kampioen geworden, daarna heeft ze diverse malen een 1a premie behaald voor merries met afstammelingen.
Rijden: Brave pony, met nette correcte gangen. Echte rijpaard gangen, fijne ruime draf. Ze is ingereden en ingespannen, en beiden doet ze erg braaf. Nooit echt uitgebracht op wedstrijden. Op dit moment ook bezig met parelli. Ze heeft een goed karakter, en geeft dit ook zeker door aan haar veulens. Ze loopt momenteel gewoon basis, B niveau.
Bamara van het Laar: €2000,- Loopt heel goed, maar is al wat ouder, heeft zomerexceem en heeft soms geen fijn karakter Nimbly: €1100,- Best klein, en kan nog niet zo veel. Iets meer eraan werken en dan gaat die prijs wel omhoog Lieke: €2800,- Prachtig beest, is dat geld zeker waard! Urselie/Joy: €1800,-
Geen last van manenexceem of stalgebreken. Is 100% verkeers en bos mak, zeer voorzichtig met kleine kinderen en daardoor ook daarvoor geschikt. Is door een ervaren ruiter ook lekker pittig en voorwaarts te maken. Ik train op L1 niveau thuis, maar zijn nog niet gestart op wedstrijd. Ik hoop vaker aan onderlinge wedstrijdjes voor haflingers mee te kunnen doen in de toekomst. Heeft zéér lange manen, zonder slag/krullen hangen ze ongeveer op 75/80 cm lang. Heel rustig, lief en aanhankelijk in de omgang. Is heel nuchter en nergens van onder de indruk. Heeft het liefst altijd iemand om zich heen. Laat zich makkelijk vangen in de wei. Loopt in één keer de trailer in. Guusje is ook dol op water dus zwemt graag. Kan ook goed springen, springrecord 85 cm. Heeft voor wel ijzers nodig want ze staat toontredend.
Laatst bijgewerkt door Emmaar op 10-07-09 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt