[FOTO] Haflingers ITP, deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 12:44

@ Evelyne....hij is sowieso heel erg rondgeribt en vrij gedrongen....Moet zeggen dat ik wel een beetje moe van word om overal en altijd maar commentaar te krijgen over zijn buik. Dat maakt wel dat ik wat minder snel nog foto's plaats hier op bokt. Storm is momenteel echt niet ontzettend dik. Tegen de tijd dat zijn buik weg is kunnen je namelijk ook zijn ribben tellen en steken zijn heupbotten uit, dit heb ik namelijk al eens geprobeerd en was echt geen gewenste situatie (was gewoon echt mager). Hij heeft ook zeker geen hangbuik, je kunt namelijk op een aantal de foto's gewoon zijn buikspier zien ;-). Als hij gewoon lekker op het dagland staat krijgt hij gewoon een grasbuikje. En ja heb heb hem gewoon dagelijks aan het werk hoewel met dit warme weer en in het weideseizoen wel wat minder. Uiteraard wel superleuk dat je hem leuk vindt :-). Hij krijgt verder ook geen extra eten op wat hooi en saaie musli na.

Superleuke foto's van jou met rijden trouwens!! Als je Storm in het echt zou zien dan is zijn buik echt niet heel veel anders als die van jou haf. Ik vind die van jou echt geen echte hangbuik hebben hoor. Het kan vele malen erger.

Is van mij ook niet aanvallend bedoeld, maar als je weet hoe Storm er aan toe was en hoe hij nu is ben ik juist ontzettend blij en trots, maar dat wordt wel de kop in gedrukt door een aantal reacties, ondanks dat het niet aanvallend bedoelt is. Ik ben dus ook erg hard aan het nadenken of ik uberhaupt nog wel foto's ga plaatsen.

Evelyne

Re: [FOTO] Haflingers ITP, deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:42

Bedankt voor je uitleg!
Ik snap heel goed dat je daar ontzettend moe van word als iedereen dat zegt :\
Ik vind hem ook echt niet dik hoor begrijp me niet verkeerd! Foto's kunnen ook ontzettend vertekenen en dus kun je niet altijd goed zien hoe een paard er nu echt uit ziet.
Ik dacht al wel dat hij erg kort/gedrongen en rondgeribt is en dat verklaard wel waarom het lijkt alsof hij een dikke buik heeft,terwijl dat dus eigenlijk niet zo is. Een gras buikje is normaal en moet ook zeker kunnen!

Dankjewel :D
Het rijden is echt nog helemaal niks maar ik ga binnenkort weer lessen en dan hoop ik toch wel snel weer vooruit te komen!
Angus heeft wel echt een hangbuik hoor..Hij is ook gewoon veel te dik op het moment :o
Zo zag hij eruit toen ik hem nog niet zo lang had,2 maanden op het vette koeiengras.

Afbeelding

Hoewel hij nu minder dik is op wei dan op mijn vorige stal! :)
Hij gaat nu weer aan het werk iedere dag dus als het goed is moeten die kilo's er wel af gaan :)
Ik voel me ook niet aangevallen hoor want ik weet dat hij te dik is.
Mijn tinker was ook veeeeeel te dik,IR daar door gekregen, en zat tegen de 900 kilo..
Hij weegt nu ongeveer 680 kilo :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:06

Ennuh wat ook nog een vertekend beeld kan geven is dat Storm rond 1.50 en ik maar 1.58. Hij lijkt dus enorm met mij er op met die korte poortjes ;-)

Storm was dus juist op mijn vorige stalling ontzettend schraal, op het magere af en dat was echt niet mooi. Ik was daar ook compleet mijn plezier kwijt en heb serieus overwogen hem te verkopen omdat hij beter verdiende. Ik heb nu door mijn verhuizing weer heel veel plezier en Storm is enorm opgeknapt. Vind het dus ook weer leuk om actiever te posten, maar dan zijn continu zulke reacties zeg maar niet heel leuk...juist niet omdat ik voor hem een zoveel betere plek heb gekozen.

Ach joh dat geldt voor bijna alle paarden, als ze straks in de wintermaanden weer meer bewegen in minder gras eten dan zijn die kilo's ook zo weer weg.

Dit was Storm na een hele tijd geen weidegang...ook hier is hij rond van bouw maar niet dik.
[ITP] Superblij op de wei (fotoshoot)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:11

Super mooie foto die van op de weide! Vooral met zijn drieën grazend naast elkaar! Echt mooi!
En ach, niet iedereen heeft een strak figuur, ook paarden niet.
Dat je moe wordt van het commentaar snap ik wel, maar moet je je gewoon niets van aan trekken. Jij kent je paard het beste.
James is soms ook wel eens aant jojo'jen :P ;)
Vooral toen ik zwanger was en hij lekker rustig aan kon doen! Waren we samen dik :Y) :+
Zolang je er maar op blijft letten en de gezondheid niet in gevaar komt is het goed toch?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:24

Hihi nee ik kan ook wel wat kilo's missen en das chronisch dus daarom passen Storm en ik zo goed bij elkaar :-). Nee inderdaad trek me er verder ook weinig van aan hoor, maar toch, erg leuk is het niet. Hou zijn gewicht echt in de gaten. Omdat hij lang niet op gras had gestaan op mijn vorige stal heb ik dit jaar bewust even niet voor de dag en nacht wei gekozen....dan groeit ie namelijk wel de pan uit hahahaha.
Vanavond gaan we met 6 paarden het water opzoeken. Waarschijnlijk ook met Marlis en Horsii uit dit topic van Peeps en Kyra. We zijn stalgenoten tegenwoordig ;-). Dus d'r komen vast wel foto's ;-)

Blijf dat inderdaad ook een erg mooie foto vinden met z'n drieen langs de waterkant.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:26

Wat leuk dat jullie op dezelfde stal staan!
En ik ben heeeel benieuwd naar de foto's die zullen volgen! Dus lekker veel maken :D
Veel plezier!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:37

Ja zijn buik zit dan toch onder water _O- _O- _O-

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:40

Oooh, dat is echt heel leuk, bij elkaar op stal! Ben heel benieuwd naar foto's! Ik heb het ook aangehaald in je topic en weet hoe vervelend het is. Been there, done that. Maar ik had het nodig om wakker geschud te worden. Ab is ook zeer rondgeribt en daarnaast ook nog eens een fokmerrie geweest, maar die kreeg ik wel zo dat ze van voren mooi smal was en als ik op jouw rijfoto's kijk zie ik echt een tonnetje zeg maar.
Maaaaaaar, ik zie ook een paard dat glanst en verder helemaal nergens te dik is (hals ziet er keurig uit!). Alleen een beetje een buikje van het lekkere voedzame gras. Ik vind hem dus echt NIET te dik! Je ziet alleen tekenen van een iets te goed leven, maar ach. Die reserves zullen hem nog goed te pas komen deze winter. :j
Veel plezier vanavond en plaats gerust foto's! Ik weet hoe vervelend commentaar is, maar soms moet je er gewoon onwijs veel schijt aan hebben. :')

Evelyne, wat goed zeg! Weer op Angus. Nu lekker oppakken joh, geniet lekker van je ventje. :D

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:08

Haha echt geweldig blijf ik het vinden....het is echt geen tonnetje hoor, hij is ook gewoon een ouderwets type dus hij zal nooit echt smal worden,zelfs toen hij schraal was bleef hij grof. Denk dat er tegenwoordig echt teveel moderne halfingers voorbij komen waardoor het ouderwetse vergeten wordt of zo. En inderdaad verder glanst hij, hij is vrolijk, werkwillig en lekker voorwaarts. Als ik vanavond nog tijd en zin heb zal ik even een foto opsnorren van hoe dik Storm geweest is....geloof me daar is dit echt niks bij ;-)

Maar goed genoeg over Storm nu :-) en weer gewoon on topic

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:13

Faringo, nee je ziet gewoon een buik bedoelde ik eigenlijk. :') Ben echt een held met het verwoorden van wat ik precies bedoel. Verder hoef je je echt niet te bewijzen, ik geloof je joh! ;) Fijn dat hij zo werkwillig is en zo goed in zijn vel zit. Alleen maar fijn. Wilde je eigenlijk oppeppen, maar dat heb ik niet zo goed gedaan geloof ik. Y;(
Nog iets anders, jij vroeg een tijdje geleden toch of je een startkaart aan zou vragen of niet? Wil je dat nog steeds?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:17

Hahaha geeft niets hoor, ik ben soms ook echt knullig. Weet ook echt wel dat het niet kwaad bedoelt is. Jullie zien waarschijnijlk zijn buik terwijl ik die buik nog vele malen dikker ken haha.
Ja klopt dat was ik, maar sowieso doe ik het dit jaar niet meer die startkaart en waarschijlijk zelfs helemaal niet. Gaat toch weer ontzettend veel geld in zitten en denk niet dat ik er de voldoening uit ga halen die ik graag zo willen en dan slaat het om in frustratie en daar heb ik geen in. Blijf gewoon op deze manier lekker recreatief bezig denk ik.

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:20

Dan kunnen wel elkaar daarover de hand schudden. :')
Jammer, maar als je er geen voldoening in wedstrijden kunt vinden is het inderdaad geldverspilling. Reacreatief is ook leuk! :D

Okee, nog mensen foto's ofzo :') Ik heb niks anders had ik er even wat tussendoor gezet hahahaha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:31

Mijn picturepush doet het niet op het werk dus kan ook niet posten...

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:48

@ Chasey,
Leuke foto zo met jouw zoontje er op en met de hond erbij!
Ook de overige foto's zijn leuk, gaaf is dat he zwemmen met je paard?

@Sanguine
Leuke haflinger, komt me bekend voor, van wie is die?

@PeerAppel
Braaf paard zo te zien

@Hhensens
Wat een lief koppie heeft jouw haflinger zeg!

@Evelyne
Ziet er fijn en ontspannend uit!

Hier zit ik voor de derde keer op mijn eigen pony!

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:53

Wat super zeg Balou_k. Doet het erg braaf zo te zien

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 16:55

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:44

Balou, ja echt super gaaf om te zwemmen!
Wat leuk dat je voor de derde keer op je eigen pony zit! Is hij pas beleerd of heb je hem nog niet zo lang?

Vanavond een leuke springles gehad. En nog heerlijk geknuffeld.

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 05:25

Ik ben de eigenaar van de 'knaplinger' die op de vorige pagina werd gepost. Logisch dat je hem herkent Balou_k, je ziet Collin elke dag op facebook. :o Wat is jou hafje toch ook ontzettend leuk, blauw staat haar trouwens erg goed!

Chasey: Wat ziet dat er lief uit! Heerlijk om met dit weer het water in te gaan!
Evelyne: Ziet er fijn uit, nu nog wat meer lachen. Dat mag op zo'n knapperd.
Faringo: Wauw, wat een verschil! En wat een heerlijke bos manen!
hhensens: Wat heeft die een heerlijk eigenwijze blik. :+

Nu zal ik een laatste poging doen om te slapen met deze hitte. |o

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:26

Pagina 53
@xx_Charlot Hele leuke foto's!

Pagina 54
@Chasey Wat een leuke foto van jouw zoontje en james! Zeepaard :+
@Sanguine Knappe haf!
@PeerAppel Abby ziet er goed uit!
@hhensens Leuke haf!
@Evelyne Leuke rijfoto's!

Pagina 55
@Evelyne Leuke foto!
@Balou_k Super! Leuke set ook!

Nog een paar foto's van Mia :D

Afbeelding

Afbeelding

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 15:51

Pagina 52:
Evelyne: Hihi gaaf halster!
ukkielover1: Mooie manen heeft je haflinger :)
Annebellee: Leuk dier is het.
Chasey: Wat heerlijk! Leuke foto's

Pagina 53:
Evelyne: Wat fijn dat hij zo braaf was, mooie foto ook!
Chasey: Leuk filmpje :)
Merry98: Supermooie haf zeg!
Marlis: Leuke foto's :D
MelisWess: Hihi oeps... Wel een leuke ervaring neem ik aan (de wedstrijd dan, niet de bok haha)
Nordsvensk: Ziet er goed uit, voor zover ik kan beoordelen, weet niks van dressuur af haha.
Merry98: Holy die manen komen echt tot dr knieën _/-\o_
Evelyne: Hoop dat het snel beter gaat met je paard!
desireeee_x: Gefeliciteerd met je wedstrijd! En wat een leuke andere foto's.
ElsRoosje: Gave foto's!
xx_Charlot: Mooi dier :)
ik_heet_inge: Leuke foto's

Pagina 54:
Chasey: Leuk!
Sanguine: Wow die is gaaf zeg
PeerAppel: Wat fijn dat het goed gaat met Abby
hhensens: Wat een leukerd :)
Evelyne: Leuk!

Pagina 55:
Evelyne: <3
Balou_k: Wat leuk! Echt 'n heel lief hoofdje heeft je paard.
Chasey: Haha ahh lekker kroelen
Nordsvensk: 'n mooie haflinger heb je :j

Met Bo gaat het heel goed :D Het is echt een lieverd, én ze is in drie maanden tijd 3 cm gegroeid. Ze is nu 1,38 dus het gaat de goede kant op!

Afbeelding

Afbeelding

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-14 19:34

@ ik_heet_inge: Leuke foto's en wat een stoere pony zeg!
@ Chasey: Wat een leuke foto's! En dat filmpje ook, geweldig :D
@ Sanguine: Wat een prachtige foto en een hele mooie haflinger!!
@ PeerAppel: Bedankt Pernille :D Ik vind haar er ook veel beter uitzien! En wat een leuke foto van Abby, ik geloof dat je haar mist!!
@ hhensens: Wat een leuk paard!
@ Evelyne: Leuke foto's!!
@ Faringo, leuk topic! Zal zo even reageren ;)
@ Balou_k: Mooie foto's, en wat staat dat blauw goed zeg!! :D
@ Chasey, wat een leuk filmpje!
@ Nordsvensk: Wat een knapperd is Mia toch!
@ sanne_xxxx: Wat een lief koppie heeft je paard zeg! De laatste foto is echt heel leuk <3

Mijn stiefvader heeft vorige week een paar foto's van Lola gemaakt waar ik héél erg blij mee ben :D

Afbeelding

En het topic:Haflinger Lola weer eens ITP!

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 22:40

Afbeelding
EINDELIJK :D <3 *\o/*

*gaat zo bijleespost maken*

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:37

Zo het is hier wel heel erg stil :=

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:23

@sanne_xxxx, bo word ook al een echte dame
@xx_charlot, leuke foto's van Lola!
@silkaay, welkom terug! Had wek een bijleespost verwacht omdat je dat zei :')

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 22:43

Was in slaap gevallen _O-
Maak hem nog hoor :')