Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-13 22:56

Yeahe !

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 08:58

@fu: welkom.
@sandrina: wat balen dat je tuig kapot is. hoop dat je het nog gemaakt krijgt. moet je zeggen dat ik geveld ben door een fikse verkoudheid. ben vandaag lekker thuis en ben blij dat onze meis naar school is.

kim en nelleke.
had ik gisteren ze nog even willen laten rennen, niet dus. nelleke is een ijzer kwijt. zijn we met drie man gaan zoeken, en ja hoor daar lag het midden in de wei. gelijk de hoefsmid gebeld en nu maar afwachten wanneer hij kan komen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:33

Kim, Kinel: kijk op volgende post, waarin ik vertel dat het me al gelukt is om de gesp weer terug en vast te zetten. Kan ik gelukkig zelf! Kost wat gesteun en getrek, maar is me gelukt.
Jij klaagt over 'kop vol' en hoofdpijn. Half nederland heeft wel wat in deze maanden.Ik heb al weken last van slijmvorming en hoesten. Vooral dat slijm breekt zo lekker op als je wil gaan slapen....... Dan stik ik er bijna in.
BETERSCHAP!

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 09:49

Hoi!

Mag ik ook meepraten??

Wij zijn; Sabrina ( bijna 30 jaar oud... |o ) en Floor ( Fanny v/d vuufwegen )

Floor is een bijna 4 jarige Haflinger merrie ( met een hele sterke eigen mening..... :j ). We zijn na heel veel grondwerk ( NH gericht ) nu bezig met rijden. Het voordeel hiervan is, dat we nu, na een paar ritjes in grove lijnen, kunnen sturen, remmen en gas geven. We hebben een stevige en goede basis. Van het weekend voor het eerst een drafje gedaan. Ging erg fijn!

Afbeelding

Dit is mijn partner in crime.... :D <3

oh, ja en voor degenen die zich momenteel niet lekker/ snotterig voelen...... beterschap!! :(:)
Laatst bijgewerkt door sabrina1983 op 18-02-13 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:03

Sabrina, Welkom (je bent de 2e Sabrina) Dat van die sterke meningen (her)kennen we bij Haflingers :P (zucht, het is niet anders!)
We doen elke dag een klein verslagje wat we met onze donderstenen gedaan hebben. Doe jij dat ook? Blijven we op de hoogte van onze blondjes. Eeennuh foto's vinden wij heel leuk. (hint, hint)

Edit; ik zag eerder je foto niet.

Leuk paardje met mooie kleuren. Die witte billen vind ik zoooo lief!

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:10

Sandrina schreef:
Sabrina, Welkom (je bent de 2e Sabrina) Dat van die sterke meningen (her)kennen we bij Haflingers :P (zucht, het is niet anders!)
We doen elke dag een klein verslagje wat we met onze donderstenen gedaan hebben. Doe jij dat ook? Blijven we op de hoogte van onze blondjes. Eeennuh foto's vinden wij heel leuk. (hint, hint)

Edit; ik zag eerder je foto niet.

Leuk paardje met mooie kleuren. Die witte billen vind ik zoooo lief!

:') oh, jee..... Dat ben ik gewoon maar Sabrina 2 ;)

Ik zal proberen om elke dag even een verslagje neer te zetten! Ik vind het wel heel erg leuk dat je hier verschillende takken van sport voorbij ziet komen! Is wel weer een teken dat de knappe blondjes lekker veelzijdig zijn! +:)+

Lekkere witte billen heeft ze he! Vind het ook wel leuk staan! D`r buik is ook wit.... :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:16

Sabrina2: Oh ja we doen van alles met onze haffen. Dressuur, springen. crossen en ik ben vooral van de aanspanningen. Ik heb 2 karretjes, een met 4 wielen en een sulky (2 wielen dus) Ik ga nu 'n foto zoeken.
Afbeelding

Een van mijn bijrijders gaat binnenkort met haar crossen. Het OP Fralla zitten laat ik graag aan anderen over; ik zit er vooral ACHTER.

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 12:27

+:)+ Klinkt goed!
Wat en lief hoofd heeft jouw haflinger!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 14:59

@sabrina 2 : wekom. en leuk hafje
@sandrina: sorry als ik er overheen gelezen heb . ja dat hoesten is het ergste. en wat je zegt vooral bij slapen. gelukkig ben ik weer aan de beterende hand. niet meer zo gammel tenminste. hoe crossen met wagen of erop?

zometeen paardjes voeren en weer naar huis.

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:04

marylize en normann:

vandaag weer gelongeerd, ben wel tevreden al kon het wel beter. hij was wel heerlijk ontspannen maar soms vond hij het nodig om plotseling weg te sprinten. ook lette hij soms op allerlei dingen om zich heen maar voor de rest was ik wel tevreden, ben ook vooral bezig met zijn conditie weer goed te krijgen.

morgen maar weer eens dressuren :)

Webster01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:04

mooie haflingers

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:08

Haha weeeeeeeer niks gedaan. Ik niet; Fralla des te meer: die heeft de lente in haar hoofd. Het was ook erg druk op de erf, kinderen op detrampoline, haar vriendin liep ook bokkend rondjes in de paddock, er werd gevoetbald alles te samen gaf dat Kadetje ruim uit haar bol ging. Heb het geprobeerd, maar niet eens tuig opgelegd. Ik wist al snel genoeg! In een woord: Bommetje! Ik heb wel mijn vriendinetje begeleid met fiets op een ritje naar buiten. Frisse neuzen genoeg hier!
Ontspanning was ver te zoeken.
Sabrina2: dank voor je compliment.

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 19:19

Jumper en Marinda

Vanmiddag lekker een 3 kwartier gelongeerd en conditietraining in één. Had er super veel zin in en Jaan ook, hij deed heel goed zijn best! Eerst lekker zonder hulpteugel even warm gelopen, toen een tijdje voorwaarts neerwaarts, toen nog een tijdje wat ronder en dieper gelopen en weer lekker aan de lange teugel uitgestapt. Top paardje :)

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 20:04

1 dingetje wat ik niet snap.....
Er is nog een Haflingerdagboek in omloop?
Word ook nog in geschreven, maakt mij verder niet uit, daar niet van..... :)

Floor en Sabrina;

Vandaag wat gecirkeld met Floor. Na mijn les van Vorige week Zondag wat nieuwe oefeningen mee gekregen. Zo ook Change of direction ( oefening waarbij je dmv achteruit lopen en aanwijzingen via je leadrope en carrotstick, je paard de andere kant op kan laten lopen. )

Ging niet helemaal vlekkeloos vandaag. ( Het was "grens-verleggende-trekjes-dag" ) Floor reageerde niet op mn aanwijzingen en denderde flink door en ging in volle galop op de cirkel. Na een tijdje proberen, haar maar eens lekker laten galoperen, totdat ik vond dat het genoeg was. Daarna nog een keer gebrobeerd. Ik kreeg ze nu aan beide kanten en hoefde er vrij weinig voor te doen.

Goed af kunnen sluiten dus, knap paard !! +:)+ <3

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:49

@sabrina2: nog een haflinger dagboek?? ow heb ik nog helemaal niet gezien

ApplePapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 21:55

Amber en Novito,
mijn haflinger is 3 en een half. vandaag de 6e bosrit gemaakt. eerste drafje ging goed, en toen het 2e drafje, dacht hij: ik maak er een galopje van! dus in galop!! gelukkig stonden er mensen een eindje verderop, en werd het een noodrem. (we hadden maar een half uur gereden) we zijn langzaam terug gegaan, en nog ff in de bak, en was ie super lief! hij volgde mij zelfs waar ik ook heen ging!

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:32

Luna & Glenn:

Nu luna bij de zadelmakmaker is, hebben ze vanuit stal een ziek paard (kanker, reuze tumor aan zijn hoofd, baasjes kijken er niet meer echt naar om) in Luna haar stal gezet (zonder enige overleg) het paardje stond 24/7 buiten en is naar binnen gehaald vanwege een zwaar ontstoken oog. Heel fijn dit, Luna haar brokken lagen er in en haar liksteen (gloednieuwe bijna niet gebruikt) zit er ook nog heel leuk in. terwijl nu Luna er niet is we nog wel steeds een deel van de stalling moeten betalen dus ik vindt het niet kunnen zonder enig overleg aangezien wij de stal als ware afgehuurd hebben, maar goed ik snap het wel. hoop alleen dat ze hem voordat Luun terug is ze hem goed schoonmaken. ik heb een vraagje: is een ontstoken oog besmettelijk voor andere paarden? heb geen idee en kon het niet vinden op internet.... het lijkt me niet maar wil graag zekerheid. denk trouwens dat dit paard nietmeer te redden valt, of oog eruit of maar meteen laten inslapen en uit zijn lijden verlossen (kanker tumor ontstoken oog en narcose overleeft die waarschijnlijk toch niet meer)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:32

Ik heb meelij met het paard zoals je dat beschrijft, maar snap ook goed dat je zomaar een vreemd paard en dan nog zo ziek in je stal wil hebben. Bij ons gaat dat in overleg. Heb je het al besproken met de staleigenaar? Heb je je steen er al uitgehaald, want die is sowieso van jou. Ik betaal met mijn paard erin voor de ruimte van de stal €150,- In de maanden dat ik geen paard had, zou ik €30 moeten betalen om aanspraak te behouden op die stalruimte. Omdat de boer die ruimte goed kon gebruiken voor zijn kalveren, hoefde ik niets te betalen. Geen stalgeld betalen dus of in elk geval een stuk minder. Waar moet dat zieke paard heen als Luna weer terug komt?
Als ze weer komt en zieke paard is weg zou je de stal kunnen schrobben met Dettol.
Lastige situatie.

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 16:44

ik betaal voor mijn paard erin 225 en nu zonder paard 112,5 nu ze er niet is, inderdaad wel het overleggen waard want het is een hoog bedrag . geen idee waar het paardje dan heengaat. aangezien we er nog zoveel voor betalen vindt ik dat de stal eigenaar zelf maar moet gaan schrobben, dus dat zeg ik hem nog wel even. maar is het oog van dat beestje nu besmettelijk of niet? wil de stal zowiezo goed schoon hebben aangezien het beestje ziek is. maar dat zou ik graag wel even willen weten want dan moet ik ook voerbak tralies etc goed schoonmaken.

sabrina1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:43

Floor en Sabrina2..

Vandaag lekker een tut-dagje, geen gekke dingen eigenlijk.
Lekker gepoetst en ik moet zeggen dat er al best veel vacht van beide paardjes afkomt!
Volgens mij heb ik van de zomer Chinese naaktpaarden..... :j

@ littlesannie; Volgens mij is een ontstoken oog, niet zo zeer besmettelijk, maar het lijkt me niet zo`n prettig idee dat er nu zo`n ziek paardje in jouw stal staat..... Zou er zelf ook een beetje naar van worden denk ik....
Arm paard..... :(:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:55

Sannie, vraag de VA daarvoor die het zieke paard behandelt. Hij/zij kan je ook vertellen wat je moet doen om je stal weer schoon te krijgen.
Ik vind ook dat stalhouder dat mag regelen. of je laat een bedrijf komen en je verrekent dat met het stalgeld.

Nu betaal je dus nog de helft voor de stalruimte? Ik vind 10% van wat je normaal betaalt redelijk om aanspraak te behouden op DIE stal. Hij krijgt nu immers 2x stalgeld!

Fralla& Sandrina:
Nu wel Madame in kunnen spannen. Wat heerlijk rustig was het op de erf en een rustig paard. *\o/* Zo heb ik het graag! In de bak lekker gecrosst en daarna even naar buiten. (voor het eerst echt helemaal alleen) ZALIG! Ze draaide zelf om (wel niet helemaal zoals ik het graag zag, maar ála!) en we reden rustig terug! (waar is het rozewolk-smiley gebleven?)

Babbelaar20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:34

Hmm ja maar de veearts die het paard behandeld is eigenlijk nooit op stal. En de eigenaren heb ik ook nog nooit gezien en ik sta er al bijna een jaar. Volgens mij heeft het paard nog niet eens een veearts erbij gehad voor zijn oog maar hebben ze het paard gewoon zalfjes en medicijnen gegeven die ze nog hadden op stal, kwam er vandaag achter dat het beestje ook nog een ontstekingziekte heeft en daarvoor ook medicijnen krijgt. Aangezien mijn pony zo'n vreetzak is dat ze zelfs poep eet moet ik echt zorgen dat alles goed schoon is... Even overleggen was vandaag niemand van stal aanwezig. Het paardje heeft ookal aan mijn liksteen gelikt dus nouja die gooien we dan wel weg en halen wel een nieuwe... Ik zet als Luna terug is haar wel tijdelijk gewoon er weer in (wel eerst stal leeghalen en opnieuw vullen en drink en waterbak goed schoonmaken) en in het voorjaar als het wat warmer is ga ik de stal even goed poetsen. Bah, niet blij hiermee :(

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:53

@littlesannie: arm paard zeg! erg vervelend dat die nu in jou stal staat. dat word goed schoonmaken dan!

marylize en normann:

vandaag gedressuurd met normann, hij was super braaf, het ging super. hij liet heerlijk los en was heerlijk te rijden. zeeer tevreden dus *\o/*

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 11:56

@littlesannie: zou ook niet blij zijn met deze situatie. gewoon een met de staleigenaar gaan praten. ik zou persoonlijk als het mijn paard was het in deze situatie naar de eeuwige groene weiden sturen.
@sandrina: wow jullie gaan ook lekker. ga zo door. :j *\o/*
@marylize: jullie ook lekker aan de gang.

kim en nelleke
nelleke heefft vanmorgen haar verloren ijzer er weer onder gekregen.hij heeft alleen de ring die ertussen zat voor de sneeuw er tussenuit moeten laten. dit kan geen kwaad. dus misschien morgen even rustig een klein rondje maken. goed inpakken en dan rustig aan doen. hopen dat we het volledige wisselen van de ijzers nog even kunne rekken. ligt aan de andere voorhoef. achter zouden ze bij wijze van spreken er een half jaar onder kunnen blijven. is trouwens ook een keer voor gekomen. 5 maanden om precies te zijn. en nog waren de hoeven toen niet extreem lang. we zien het morgen allemaal wel.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 12:02

Kinel: mij is het ook eens gelukt om de achterijzers er extreem lang onder te houden zonder problemen; ook 5 maanden. was alleen in winter tijd, in de zomer gaat je dat niet lukken.
We gaan zeker lekker; Fralla draaide dan wel om, maar ik vond het ook genoeg. Het LOT niet tarten. Eigenlijk had ik haar terug moeten draaien (om haar niet de zin te geven), maar dan had ze 3 meter verder wéér moeten draaien. Dat vond ik wat veel van 't goede.
sannie: inslapen lijkt me het meest beste voor dat arme paard. Waarom komen de eigenaren niet kijken/verzorgen? Naar de eeuwige grasvelden is de best plek voor zo'n oud en ziek paard. Heb mededogen met dat arme dier.