Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 19:07

Dank jullie wel, ja het is nog wel even wennen, maar idd, ik durf meer te rijden nu, ben nu echt met haar bezig en niet met de omgeving waar iets engs zou kunnen zijn. Ik ben erg blij met haar. Ik voel me ook veel meer ontspannen op haar. Het is heel vreemd maar het voelt gewoon zo goed.

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:16

Dat zie je er ook aan, dat je er je goed op voelt en ik begrijp dat echt perfect! Had vroeger ook paardje waar ik niet meer op dierf, uiteindelijk vijf jaar geleden hele moeilijke beslissing gemaakt om ze weg te doen want was eigenlijk braaf werkwillig paardje, maar met mij erop ging het niet :( Ze staat nu trouwens in Portugal...
Heb daarna hele poos niet gereden en nu opnieuw eigen paardje waar ik me veilig op voel, zelfs als ze eens wat kuren heeft! 't is bij jou allemaal wat sneller gegaan, maar ik begrijp dus perfect hoe blij je bent met je nieuwe aanwinst en ik wens er jou nog alle plezier mee! (En zie graag meer :-p)

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:44

Sjemira schreef:
Jodie_Delano schreef:
Goedemorgen allemaal...

Ja Marga dan mag je wel een keertje langs komen.
Wil ook wel een keer wat mooie foto's hebben van Delano.
Je ziet zo toch ook altijd zo leuk op het strand en bos dat lijkt me ook wel geweldig!!

hahaha ja idd, dat zijn hele mooie cross foto's, het jammere is altijd dat niemand mij kan fotograferen met mijn paardje.

Ik doe nog steeds wel fotoshoots maar het moet wel een beetje in de buurt zijn.

Hihi nou als je me een beetje uitleg geeft dan kom ik graag foto's maken hoor.
Waar wonen jullie??

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 18:54

MARGA::

Voor een nieuwe combi ziet dit er al heel keurig uit!!
Wat hier boven al een paar keer werd gezet, je hebt hele zachten handen prettig voor het dier.
Alleeen mis voor de toekomst je beugels iets langer, veder rij je heel rustig en keurig.

En je paardje ook, wat een lekkerding zeg.
Ook begint Crispy al wat te knikken met zijn hoofdje en wilt ie graag naar beneden voor de ontspanning.
Dat geeft al een heel goed teken.

Wat is Crispy in het verleden geweest, kwa rijden?

Ga zo door!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-12 19:26

Jodie je hebt een pb.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:44

Wat is het hier stil????????????????????

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:16

Hehe, ja vind het hier ook maar stil ;( Examens voor paar meeschrijvers misschien?

Zal ik anders alweer even dagboekje schrijven

Lore en Formera

Hebben met rijden toch nog steeds wat problemen met de galop, ik galopeer niet zo graag, is nooit mijn favoriete gang geweest en zal dus aan mijn (on)kunde liggen :o De ene keer ben ik volgens mij te streng, de andere keer te laks, vind het dus moeilijk om consequent en rustig te blijven. Voorlopig dus maar even geen galop onder het zadel...
Dat helpt bij mij namelijk vaak, gewoon even wat niet lukt niet doen!
Voor de rest gaat het super, sinds die ene keer niet meer weggeschoten, onze band groeit ook nog steeds en haar liksteen is gelukkig niet alweer op :D
O ja, ze kan ook flemen op comando al gebruikt en misbruikt ze dat truckje om koekies... Als ze het doet zonder dat ik het vraag krijgt ze nu dus de minste reactie...
Gisteren wou ik wat foto's maken maar fototoestel dee het niet zo goed... |( bespaar dus nooit op goed fototoestel!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 10:05

Hee heb t erg druk met shool maar ben nu ziek dus kan k wel ff schrijven

Wieneke en zaza
Maandag: hebben wij gereden, t ging vrij goed en hebben we een M1 proefje geoefend ging niet geheel vlekkeloos maar het ging wel aardig

Dinsdag had mevrouw vrij

Woensdag: heb k weer gereden weer veel geoefend voor zondag. De galop ging nie heel goed maar aan het einde pakte ze het aardig goed op!

Vandaag ga ik weer niet want k ben ziek :(

Zondag hebben zaza en ik onderlinge wedstrijd in de M1 en we moet in handicap met Z1 :=

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:21

Ja vakantie is weer over.... ik ben al weer aan vakantie toe!

Aranka & Sandra
============
Sandra staat nog steeds op rust dus we kunnen niet rijden en de bak is vreselijk nat dus we kunnen ook niet zo veel doen, echt vreselijk is dat.

p.s. Sandra is al 21 jaar en ze gaat nog lang niet met pensioen maar hoe lang kun je eigenlijk doorrijden met een haflinger? Ik rijd niet op een hoog niveau (geen niveau eigenlijk) en we trainen ook niet intensief ofzo.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:36

Inderdaad Marga ben het helemaal met je eens, het is hier super rustig.
WAAR IS IEDEREEEN!!!!!!!!!!!

Ik ben er de laatste tijd ook niet zo veel meer, drukdrukdruk met school, paard en vriend PHOE druk leven.
Ondanks dat ik niet zo veel in dit LEUKE dagboek schrijf maak ik wel super veel mee met Delano.

Jodie en Delano
12.1.2012
------------------------------------

Gisteren (Woensdag):
Ze heeft lekker de hele dag buiten gestaan met haar vriendje en me mama zei dat ze alleen maar aan het spelen waren zat geen rust moment in. (Stijgeren, rennen, stoeie en elkaar op de grond leggen.)
Dus toen dacht ik nou hij is lekker moe dat is mooi, maar toen meneer naar binnen moest liep ie al een beetje drijstig mee.
Toen ik binnen was zei ik tegen me mama nou ze hebben vast de kolder in hun kop.

Toen ik eind van de middag hem wilde gaan opzadelen stond ie heel braaf stil.
Toen ik wilde opstappen liep ie al weg voor dat ik er op zat, toen dacht ik uuuh dat heb ik hem nooit geleerd.
Maar meneer kon niet meer normaal stappen of draven nee alleen maar volle galop door de bak heen, zodra ik hem in stap wouw ging ie dribbelen.
Ik heb hem zijn zin gegeven en dacht nou ga maar je word vanzelf wel moe.
Maar meneer werd niet moe na 30 min waren we nog aan het race door de bak, leek wel op ik op het strand ree!

Toen dacht ik nou is het genoeg, maar meneer vond dat nog niet.
Dus dan gaan we lekker even het HAFLINGER gedrag laten zien, met tegen duwen naar binnen valen.
Af en toe een bokje meneer had er zin in hoor.

na bijna 45 min niet normaal gelopen was ik er echt klaar mee, dus ging ik hem op de kleine volte naar de grote van de grote naar de kleine, maar meneer wist elke keer weer te ontsnappen. WAT EEN DRAAK!!

Na 60 min had ie eindelijk een rem, maar toen had ik geen zin meer,, KEN JE DAT?
Maar ik dacht we moeten wel even goed en ontspannen eindigen dus ben ik nog even 15 min door gegaan met strakke teugel en daarna nog 15 min de ontspanning erin.
Daarna lekker uitgestapt.

Toen meneer weer op stal stond zei ik tegen hem 'Wat ben jij een boef'.
Zat ie me aan te kijken 'IKEEE'??? 'Maar ik doe NOOOIT wat'.
Toen lekker zijn fleecdeken opgegooit tot aan ze oren eten gegeven en naar binnen gegaan.
Een uur later kwam ik terug om dekens te verwisselen, en toen deed ik de stal deur open loop naar binnen ben bij ze staart en hij rent zo ze stal uit.
Hij deedt dingen die hij nog nooit gedaan heeft.

Dus toen nog even de bak in gegooit waar ik echt een paar kilometers heeft afgerent.
Daarna weer opstal gezet.
Toen ik hem die avond weer hooi kwam geven bleef ie braaf staan!

En vandaag deed ie ook weer gewoon normaal!!
Het leek wel of ik op een arabier zat, ze hele staart stond omhoog en helemaal uitgestrekte galop en draf GEWELDIG maar liever als ie los staat onder het zadel moet ie sireus zijn vind ik.

Nou dat was het verhaal van gister.

Vandaag (Donderdag):

Hij heeft lekker een paar uur buiten gestaan, en ff lekker ontspannen gereden hij had een beetje spierpijn van gister denk ik.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 18:03

heeejjj mensen

Ben even een tijdje hier niet geweest. Kreeg geen mailtjes meer. Daarom dacht ik er niet meer aan als ik thuis was.

Marga: wat super dapper van je dat je toch uiteindelijk de goede keuze gemaakt hebt. Vind het een super leuk beestje en het rijden ziet er echt heerlijk relaxt uit.

Harmanda en Heidi
Ik heb niet echt iets bijzonders beleefd met mij haflinger. Heb het nogal druk met werk, prive dat ik vaak geen energie meer voor haar heb. Ook heb ik steeds weer wat. Ziek geweest. Plakje van men duim af door kaassschaaf. En nou weer een ongelukje op men werk waardoor ik een gekneusde rib heb. Heb er veel last van dus van rijden word voorlopig ook niks.

Ik hoop dat we binnenkort weer wat kunnen gaan doen samen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:46

Annemarie en Storm:

Meld zich ook weer na 2 weken. Heb mezelf even een pc verbod gegeven want het werd echt te erg haha.

Met Storm alles prima. Staat lekker buiten, we rijden lekker in de bak en buiten. Kortom niets te klagen. Het weer wordt ook wat droger dus lekker buitenritjes maken het weekend.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 11:30

Fijn dat t met Storm goed gaat! Had jullie al gemist

Vandaag ga ik met zaza ff lang en laag en lekker over de rug trainen en k denk dat ik dr staart moet wassen haha

Morgen hebben wij onderlinge wedstrijd int M1 in. Handicap. Met Z1

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:36

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 13:05

Marga:goede keuze denk ik. :) ziet er al goed uit.

Gister mn 2e priveles met peep gehad. Ze was erg vervelend, echt gemeen rodeo'en. Ben er afgevallen plat op mn rug, dus nu doet mn rug zeer. Maar t gaat wel. Toen mn instructrice erop gegaan en er flink aangepakt, daarbij was ze nog gemener als bij mij. En toen ik mn les afgemaakt en het goed afgesloten. Ze moet gewoon luisteren, rot bok.

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 01:54

Saskia en Surprice;

De jongste telg van de dagboek hier heeft weinig te melden.

Gisteren (zaterdag), Surprice geborsteld/geplukt.
Hij is nu al voor 3/4 deel zijn wintervacht kwijt!
Lijkt me aardig snel voor een jaarling.
Buiten elke dag in handen en af en toe een borstel eroverheen doen wij momenteel niets tot weinig.
Wil nu zijn beschermlaag (wat er van over is gebleven) niet teveel aankomen.
de bedoeling was om zijn benen en staart (voor het eerst) klei vrij, ofwel schoon te maken.
Maar meneer was behoorlijk druk.
Moest op een gegeven moment een hengstenketting bij hangen (alleen al los laten hangen werkt bij hem).
Meneer wou me 3x schoppen toen ik mijn hand onder zijn buik legde.
Gecorrigeerd met nee en lichte correctie van de hengstenketting, liet hij het vervolgens wel toe waarna hij uitbundig werd beloond!
Zodra hij wat rustiger is, echt het voorjaar in zijn bol momenteel, gaan we lekker door het bos heen en door de buurt wandelen!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:51

wieneke & zaza
k moet nog heel veel schoolwerk doen, en dan vanmiddag ga k dr staart wassen en laat in de middag moetenw wij starten

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:06

@ Marga & Crispy
Jammer dat je Azzie heb moeten verkopen. Ik vond het een mooie, aansprekende haflinger. Maar helaas dat de klik miste. En dan gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Vind het echt een heel leuk beestje, mooie gangen heeft ze. Rijden ziet d'r netjes uit hoor. Lekker rustig aan wennen aan elkaar. Blijf maar lekker kletsen hier ;)

Kanjer en Marlies:
Gister voor het eerst L1 gestart, 2 x 2e met 183&181 punten! Heel erg trots op m'n paardje, hij doet zo z'n best voor me. Vanmiddag lekker een sprongetje maken.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:15

marlies405 schreef:
@ Marga & Crispy
Jammer dat je Azzie heb moeten verkopen. Ik vond het een mooie, aansprekende haflinger. Maar helaas dat de klik miste. En dan gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Vind het echt een heel leuk beestje, mooie gangen heeft ze. Rijden ziet d'r netjes uit hoor. Lekker rustig aan wennen aan elkaar. Blijf maar lekker kletsen hier ;)

Kanjer en Marlies:
Gister voor het eerst L1 gestart, 2 x 2e met 183&181 punten! Heel erg trots op m'n paardje, hij doet zo z'n best voor me. Vanmiddag lekker een sprongetje maken.

dat zijn hele nette punten!!! gefeliciteerd

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:28

@ Zazalover, thanks! Ben d'r ook heel blij mee! Jij gaat ook lekker met Zaza, las ik. Toppie +:)+

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:02

marlies405 schreef:
@ Zazalover, thanks! Ben d'r ook heel blij mee! Jij gaat ook lekker met Zaza, las ik. Toppie +:)+

dat mag je ook zeker zijn!
ja we zijn inmiddel L2+4 en vanmiddag moet ik onderling M1 starten

marlies405

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:49

Zazalover schreef:
marlies405 schreef:

dat mag je ook zeker zijn!
ja we zijn inmiddel L2+4 en vanmiddag moet ik onderling M1 starten

Leuk! Hoe is het gegaan?

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:14

hee allemaal ben weer terug
zaza liep dr 1e M1 proef met mij voor een eerste keer echt perfect
de jury had ook op onze coupon gezet dat ze het een leuke pony vond en ze was heel enthousiast!
k moest tegen het Z1 starten maar k heb een 1e plaats kunnen bemachtigen met 63,8% (185) dus was heel trots op mn meisje

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 20:23

Wow Zazalover, netjes *\o/*

Lore en Formera

Wedstrijden rijden is iets wat mij momenteel niet zo heel erg aanspreekt, zou ook geen vervoer hebben aangezien zus de trailer zo wat ieder weekend gebruikt. Misschien volgend jaar de vriendschappelijke wedstrijdjes meedoen, 20cm springen of zo en laagste dressuurproefje moet nog wel lukken :D

Ben wel van plan om over enkele maanden les te beginnen nemen, moet alleen nog lesgever/lesgeefster vinden waarvan de ideeën mij wat aanstaan, ben niet de makkelijkste daarin :o

Formera had al tijdje wat snot, en beetje hoesten bij rijden, bleef tot voor gisteren bij een hoestje of twee bij beginnen draven en was daarna steeds over. Gisteren bleef ze hoesten. Heb 10min gestapt, 2min gedraafd en merkte dat dat dus niet goed ging voor haar, wou dus uitstappen, komt m'n nichtje daar toe met vriendinnetje.

(Heb mijn nichtje leren rijden, maar door ruzie tussen onze ouders staat haar pony nu ergens anders en krijgt ze van een ander les.) Heb nichtje toch maar even laten stappen met Formera. Dat deed ze goed! En daarmee was paardje uitgestapt!

Vandaag erop voorzien dat ze moest rusten dus een lekker lange stapwandeling gemaakt samen met schoonbroer. Was lekker ontspannend, ook al was het onze eerste keer buiten *D

Paardje waar schoonbroer op zat was lekker hevig (staat al sinds begin van blokperiode stil) en was heel erg vrolijk buiten (hij wou continu draven) maar die van mij bleef er heel erg rustig bij! Zo trots op mijn meisje <3

Morgen komt dierenarts kijkje nemen, ze hebben allemaal een hoestje op en snot...

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 22:40

hey wat goed van Zaza, super joh.